Pogledao sam snimak, nažalost sam razočaran, ali redom, prvo pozitivne stvari
- Odlična kolor šema, baš prava železnička
- Sedišta deluju odlično i ergnomonično
- Informacioni sistem takođe deluje dobro
- Utičnice i USB priključci na svim mestima
E sada ono šta mi se ne sviđa
- Visinska razlika između pojedinačnih delova voza je baš ozbiljna i upada u oči
- Skoro sva sedišta se nalaze u grupi 4 sedišta koji gledaju jedne druge
- U toj grupi gde ima stolova, oni koji sede do hodnika imaju tek trećinu stola ispred sebe. Znači ko želi da radi na računaru neka uzme prostor do prozora
- Čak i u prvoj klasi sedišta stoje tik do vrata bez pregrađenog dela da odvoji prostor ulaza sa prostorom za putnike. To je ok za lokalne i gradske vozove ali retko kada sam to video na višoj klasi.
- Prekratak i pitanje je da li će uopšte zadovoljiti potrebe putnika.
Sve u svemu meni ovo unutra više deluje kao lokalni voz sa veoma udobnim sedištima nego kao flegšip velikih brzina za internacionalne pravce. KISS200 je klasa iznad ovoga što smo naručili od Kineza a nije da Kinezi ne znaju da naprave odlične vozove.
Pa ruku na srce za projekat uvežbavanja (balkanskog) pilećeg mozga iz obostranog interesa (a posebno dalekoistočnog) meni deluje kao pun pogodak.
Za stopgap iteraciju (za nijansu više od prototipa pod uslovom da nastave sa ostatkom serijice) i nije moglo ništa bolje od ovoga (debeaked chicken):
U svakom slučaju dobro zapažanje Stevo.
Enterijer zaista ne deluje kao da je projektovan sa brzim vozom na umu, niti sam koncept garniture (omanuo i naručilac i isporučilac). Ne bih rekao ni da eksterijer prati namenu, pa ni kolor šema koja je (zamalo) mogla da ako ne spase stvar, onda bar da izbegne kolatetalnu štetu.
Meni su za oko zapali sledeći nedostaci:
1. Golo kvačilo i brzi voz ne idu, tim pre ako pogledamo sporije ali veoma slično rešenje
iz kumšiluka. Uz gola kvačila i goli antiklajmberi su cost-cut mera u zemljama gde takav model nije najbrži "flagship" pa je SV uslovima tendera u cilju izbegavanja obaveznog održavanja dao jasnu poruku da opet traži unapređen regio voz, u skladu sa prethodno prihvaćenim Štadlerovim rešenjem (KISS 200).
2. Kolor šema, budući da je obesmišljena zadebljanjima u zoni spuštenih prozora niskoulaznih zona odaje utisak neuspele "Fuxingizacije" zadržavanjem "black window stripe" rešenja . Kao takva stvaranjem efekta rešetke remeti podužni profil brzog singldekera (vizuelno ga usporava, a sve i pored sakaćenja "kljuna"). Mislim da bi duduci bolje prošli s "Eurowhite" šemom, makar prozori bili neprekriveni trakom (kao na
CRH2 i ostalim Šinkansenovima). Ako su nesposobni i jedni i drugi onda bi najmanja šteta bila pričinjena odabirom najjednostavnijeg rešenja.
Ipak, postoji mogućnost da se upravo dobrom šemom i koloritom postigne kontinuitet i sklad, čak i primenom nezgodne trobojke koja umnogome zavisi od kombinacije boja na podlozi (
RŽD Striž), ili toga da li je cela trobojka na neutralnoj podlozi poput srebrne (
Amtrak Phase 3).
3. Treće se odnosi na tehničko rešenje same garniture.
Kao da komplikacije oko nosa i kolor šeme nisu bile dovoljne, toliki udeo niskog poda na svim kolima (komparabilan sporijem regionalnom Desiru ML) doveo je do neizbežnog pomeranja gotovo kompletne vuče (izuzev nekolicine komponenti poput kočionog sistema) na krov što je zahvaljujući regio-tramvajskoj krovnoj lateralnoj masci rezultiralno nezgrapnim singldekerom sa regionalnim osećajem.
U kolikoj je meri neusklađenost specifikacije sa strane naručioca doprinela opštem neskladu govori činjenica da se zakošeniji front sukobi kako sa sakatim nosom, tako i podgojenim profilom nastalim kombinacijom povećane visine, odnosno mestimičnim debljanjem crne trake (posledica izbegavanja cik-cak rolerkostera). Sveukupno je dovelo do nepoželjnog kontraefekta.
I meni se dopadaju sedišta, plastika, rukohvati, imitacija drveta. Enterijer deluje high end, međutim kada se posmatra u celini finalni proizvod je neusklađen.
Možda preterujem, ali zar nije većina nas očekivala unapređenje sa ubrzanog regio KISS-a na derated
Fuxing CR300AF (da kažemo hipotetički SR250AF elektronski limitiran na 200km/h) prilagođen EU TSI ugradnjom stepenica i kraćih low entry zona u vagonima 2 i 7, posebno kada je reč o međunarodnom brzom vozu?
Nevezano za sam voz, ali vezano za nabavku, prosto neverovatno da uzimaju iznuđena rešenja sa "knap" brzinom koja je nemoguće ubrzati nakon ubrzanja pruge, što je od još većeg značaja u međunarodnom saobraćaju.
Ako išta drugo,
Nemački predlog za Balkan dovoljno govori o problemu fragmentacije voznog parka svakom narednom malom nabavkom dugoročno neodrživih tehničkih rešenja.
Bojim se da ova šačica prekratkih garnitura sa premium enterijerom neće biti u skladu sa evropskim podsticajem trenda širenja low cost brendova karakterističnih po dugačkim vozovima u high density economy (eventualno i business economy, posebno ns aerodromskim polascima) konfiguraciji. Isto važi i za KISS.