Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Sećam dobro kada je trebalo da krene da se radi drugi kolosek od Đunisa ka Nišu kakvi su sve bili komentari. I da je to pranje para i da ima pametnijih mesta gde se ti milioni mogu uložiti, itd, itd...

To je koridorska pruga. Totalno druga priča. Naravno da je potrebna dvokolosečna pruga od Beograda do Niša u celoj dužini.
 
U tom slučaju ako se ulaže čak 3 puta više novca i podizanje brzine na 160 da li bi bilo moguće da se zamisli neki medjunarodni saobraćaj sa Madjarskom dalje od Sombora preko Baje?

Mislim da je u planu ili to ili nastavak pruge do Apatina gde Kinezi prave veliku fabriku u slobodnoj zoni, kroz koju cini mi se i prolazi stara pruga. Otuda licitacija 250-300 miliona (pogledajte snimak pa ce vam biti jasno).

diskusija pocinje na 40:00

 
Simpatičan detalj, utisnut logo sokola u sedištu.
IMG_8309.png
 
Čini mi se da se karte za 1. razred za taj voz ne prodaju (iako ih Flirt fizički kakve takve ima), nema ih ni na sajtovima ni u RV, ili možda grešim?

E jeste, u pravu si. Za Bar se već godinama ne prodaje 1. razred iako idu vagoni 1. razreda. Sve se tretira kao 2. razred. Tako da, pravac 1. razred ko putuje, nema niko pravo da ga digne osim ako nema rezervaciju baš za to mesto. Ionako je taj 1. razred kvalitet ispod rumunskog 2. razreda.
:cool:
 
Živo me zanima kako se ta mesta rezervišu u deklasiranom flirtu :) EDIT: i tek kako se to sve mapira na vagone ŽPCG na presedanju.
 
Živo me zanima kako se ta mesta rezervišu u deklasiranom flirtu :) EDIT: i tek kako se to sve mapira na vagone ŽPCG na presedanju.

Mislim da će se rezervacije odnositi na CG vagone tačno, s obzirom da su one unete u rezervacioni sistem ispravno već decenijama, a u Flirt će kako ko stigne (ko zna za 1. razred, bravo za njega). Crnogorci imaju samo vagone sa kupeima, dok je Flirt bez.

Inače slična situacije je na vozu Krakov - Viljnus, gde se menja garnitura na granici zbog promene širine koloseka (valjan razlog, za razliku od našeg). Sa poljske strane su klasični vagoni, a sa litvanske dizel-motorna garnitura (udobnija od našeg Flirta). Oni su dobro usaglasili numeraciju mesta između voznih sredstava, jer Poljaci šalju vagone bez kupea na ovoj relaciji.
 
Mislim da će se rezervacije odnositi na CG vagone tačno, s obzirom da su one unete u rezervacioni sistem ispravno već decenijama, a u Flirt će kako ko stigne (ko zna za 1. razred, bravo za njega).

Pa to će biti haos bar u smislu rezervisanog sedenja zajedno :(
 
Meni se svidja voz, i kako izgleda izvana, a i unutrašnjost.
Ukrasna plavkasta svetla, displej izgleda lepo i moderno.
Nakon Budimpešte, kad bi se i rekonstruisali pravci ka Sofiji, Skoplju i Atini, Sarajevu i Banja Luci, Zagrebu i Ljubljani, Podgorici i Baru, Temišvaru i Bukureštu.
Mnogo bi to značilo za turizam i biznis.
Šta će brza pruga značiti na pravcu Bgd - Subotica- npr. osoba iz Vrbasa će moći da traži posao u Beogradu, a da se ne odseli u Beograd, već nastavi da živi u Vrbasu, gde su stanovi daleko jeftiniji, samim tim ta osoba će znatno da uštedi, a vreme putovanja od 50ak minuta je kraće od putovanja GSP-om od nekih prigradskih delova Beograda ka centru.
 
Pogledao sam snimak, nažalost sam razočaran, ali redom, prvo pozitivne stvari
  • Odlična kolor šema, baš prava železnička :)
  • Sedišta deluju odlično i ergnomonično
  • Informacioni sistem takođe deluje dobro
  • Utičnice i USB priključci na svim mestima
E sada ono šta mi se ne sviđa
  • Visinska razlika između pojedinačnih delova voza je baš ozbiljna i upada u oči
  • Skoro sva sedišta se nalaze u grupi 4 sedišta koji gledaju jedne druge
  • U toj grupi gde ima stolova, oni koji sede do hodnika imaju tek trećinu stola ispred sebe. Znači ko želi da radi na računaru neka uzme prostor do prozora
  • Čak i u prvoj klasi sedišta stoje tik do vrata bez pregrađenog dela da odvoji prostor ulaza sa prostorom za putnike. To je ok za lokalne i gradske vozove ali retko kada sam to video na višoj klasi.
  • Prekratak i pitanje je da li će uopšte zadovoljiti potrebe putnika.
Sve u svemu meni ovo unutra više deluje kao lokalni voz sa veoma udobnim sedištima nego kao flegšip velikih brzina za internacionalne pravce. KISS200 je klasa iznad ovoga što smo naručili od Kineza a nije da Kinezi ne znaju da naprave odlične vozove.
Pa ruku na srce za projekat uvežbavanja (balkanskog) pilećeg mozga iz obostranog interesa (a posebno dalekoistočnog) meni deluje kao pun pogodak. 🙃

Za stopgap iteraciju (za nijansu više od prototipa pod uslovom da nastave sa ostatkom serijice) i nije moglo ništa bolje od ovoga (debeaked chicken):
debeaked.jpg


U svakom slučaju dobro zapažanje Stevo.

Enterijer zaista ne deluje kao da je projektovan sa brzim vozom na umu, niti sam koncept garniture (omanuo i naručilac i isporučilac). Ne bih rekao ni da eksterijer prati namenu, pa ni kolor šema koja je (zamalo) mogla da ako ne spase stvar, onda bar da izbegne kolatetalnu štetu.

Meni su za oko zapali sledeći nedostaci:

1. Golo kvačilo i brzi voz ne idu, tim pre ako pogledamo sporije ali veoma slično rešenje iz kumšiluka. Uz gola kvačila i goli antiklajmberi su cost-cut mera u zemljama gde takav model nije najbrži "flagship" pa je SV uslovima tendera u cilju izbegavanja obaveznog održavanja dao jasnu poruku da opet traži unapređen regio voz, u skladu sa prethodno prihvaćenim Štadlerovim rešenjem (KISS 200).

2. Kolor šema, budući da je obesmišljena zadebljanjima u zoni spuštenih prozora niskoulaznih zona odaje utisak neuspele "Fuxingizacije" zadržavanjem "black window stripe" rešenja . Kao takva stvaranjem efekta rešetke remeti podužni profil brzog singldekera (vizuelno ga usporava, a sve i pored sakaćenja "kljuna"). Mislim da bi duduci bolje prošli s "Eurowhite" šemom, makar prozori bili neprekriveni trakom (kao na CRH2 i ostalim Šinkansenovima). Ako su nesposobni i jedni i drugi onda bi najmanja šteta bila pričinjena odabirom najjednostavnijeg rešenja.

Ipak, postoji mogućnost da se upravo dobrom šemom i koloritom postigne kontinuitet i sklad, čak i primenom nezgodne trobojke koja umnogome zavisi od kombinacije boja na podlozi (RŽD Striž), ili toga da li je cela trobojka na neutralnoj podlozi poput srebrne (Amtrak Phase 3).

3. Treće se odnosi na tehničko rešenje same garniture.

Kao da komplikacije oko nosa i kolor šeme nisu bile dovoljne, toliki udeo niskog poda na svim kolima (komparabilan sporijem regionalnom Desiru ML) doveo je do neizbežnog pomeranja gotovo kompletne vuče (izuzev nekolicine komponenti poput kočionog sistema) na krov što je zahvaljujući regio-tramvajskoj krovnoj lateralnoj masci rezultiralno nezgrapnim singldekerom sa regionalnim osećajem.

U kolikoj je meri neusklađenost specifikacije sa strane naručioca doprinela opštem neskladu govori činjenica da se zakošeniji front sukobi kako sa sakatim nosom, tako i podgojenim profilom nastalim kombinacijom povećane visine, odnosno mestimičnim debljanjem crne trake (posledica izbegavanja cik-cak rolerkostera). Sveukupno je dovelo do nepoželjnog kontraefekta.

I meni se dopadaju sedišta, plastika, rukohvati, imitacija drveta. Enterijer deluje high end, međutim kada se posmatra u celini finalni proizvod je neusklađen.

Možda preterujem, ali zar nije većina nas očekivala unapređenje sa ubrzanog regio KISS-a na derated Fuxing CR300AF (da kažemo hipotetički SR250AF elektronski limitiran na 200km/h) prilagođen EU TSI ugradnjom stepenica i kraćih low entry zona u vagonima 2 i 7, posebno kada je reč o međunarodnom brzom vozu?

Nevezano za sam voz, ali vezano za nabavku, prosto neverovatno da uzimaju iznuđena rešenja sa "knap" brzinom koja je nemoguće ubrzati nakon ubrzanja pruge, što je od još većeg značaja u međunarodnom saobraćaju.

Ako išta drugo, Nemački predlog za Balkan dovoljno govori o problemu fragmentacije voznog parka svakom narednom malom nabavkom dugoročno neodrživih tehničkih rešenja.

Bojim se da ova šačica prekratkih garnitura sa premium enterijerom neće biti u skladu sa evropskim podsticajem trenda širenja low cost brendova karakterističnih po dugačkim vozovima u high density economy (eventualno i business economy, posebno ns aerodromskim polascima) konfiguraciji. Isto važi i za KISS.
 
Tek mi je sad doprlo do mozga da mi imamo međunarodni brzi voz bez mogućnosti rezervacije sedišta. Genijalno.

Apropo nedostatka vagona, setite se da je za predsednikov slet prošle godine bio organizovan specijalan voz iz Niša sastavljen od desetak vagona Z1.
 
Tek mi je sad doprlo do mozga da mi imamo međunarodni brzi voz bez mogućnosti rezervacije sedišta. Genijalno.

Možeš ti da rezervišeš sedište, ali pitanje je hoće li se mesto poklapati sa rezervisanim. Taj problem je oduvek postojao kod nas jer se po STU određuje tip i broj vagona, a oni često stave nešto drugo. Recimo predviđen vagon sa kupeima, a oni stave bez kupea. Ili predviđen vagon 2. razreda sa 80 mesta, oni stave vagon 1. razreda sa 58 mesta. Itd...
 
Koliko ja znam u Flirtu nisu numerisana mesta?
 
Vrh