Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

@Karlo del Ponte
И шта сад кад смо утврдили да живимо у несавршеној држави (а као да нисмо знали)? Забијамо главу у песак и на српским пругама правимо холандско-белгијски ред вожње? Дај да дрндамо све путнике регио возовима.

Чак и са овако очајно проређеним редом вожње регио возова, Београд - Нови Сад, са губитком кључних локација попут центра Београда, Чартановаца и Бешке, у интерсити експресу су фактички само око 400 места на сат у вршном сату, док у куплованом Стедлеру руке и ноге малтене вире кроз прозоре, на неке поласке не може ни да се уђе у воз на међустаницама (по тврдњама корисника).
А видиш, по тврдњама неких других корисника, у том интерситију у шпицу се седи на степеницама и бори се за место у бифеу. И не знам откуд ти информација да „у куплованом Стедлеру руке и ноге малтене вире кроз прозор“. Гужва се ствара кад није куплован, а и то углавном као последица недовољног капацитета интерсити возова.
 
Što se tiče pruga po Vojvodini. Vesić je često pominjao da ćemo aplicirati za sredstva iz fondova EU. Izgleda da se makar kada je u pitanju pruga Vrbas-Sombor odustalo od toga. Vesić je najavio rekonstrukciju, CIP je dobio ugovor za projektovanje pruge za 120 km/h. Projekat nije ugledao svetlost dana. Tadašnja vrednost je procenjena na 80 mil. evra.

Sa sadašnjom cifrom između 250 i 300 miliona evra, logično deluje da su odustali od prvobitnog plana za 120 km/h. Njihovoj megalomaniji naravno nema kraja pa me ne bi iznenadilo da rade ful prugu za 160 km/h. Sobmor je grad koji je sedište okruga, okolinu čini 70 000 ljudi, nije razvijen, pruga bi verovatno doprinela razvitku. Imamo vozove za 160 km/h, lepo bi bilo videti i bred InterCity vozova u Somboru. To bi mogla biti i druga veza ka Mađarskoj.
Naravno ostaje pitanje isplativosti, ekploatacije, teretnog saobraćaja, no svakako sumnjam da bi IC voz Sombor-Beograd bio prazan.
Moje vrlo subjektivno mišljenje

Inače na Pinkovom lajvu kada je Vrhovni obilazio voz, Vesić je neško šuškao no nije su čulo najjasnije. No koliko razumeh (stavio bih u pitanje to što sam razumeo) kao voz ima baterije, jasno se čula njegova rečenica "tako da može da vozi ukoliko nestane struje" i nešto je kao šuškao o tome kako je na displeju sa oznakom sedišta moguće signalizirati na kojoj stanici putnik izlazi. Na snimku je to oko 20og minuta. Ukoliko sam ja to dobro razumeo, a opet kazem stavio bih u pitanje. Ovaj voz mi deluje skroz kul.
 
Poslednja izmena:
Пруга Сомбор - Врбас класификована је као локална пруга.
Искрено, не верујем ни у шта док не почну радови.
Капирам рачуницу, због брзе пруге веза преко Врбаса је повољнија али 160 била би апсолутна лудост.
Цена 250-300 милиона делује нереално за 50 километара пруге и 6 станица укључујући и стару станицу у Врбасу.
27 км Суботица - Хоргош који су се такође радили од нуле са модернизацијом 3 станице и 2 стајалишта и 13 ПП коштала је 87 милиона.
Неко потенцијално будуће повезивања са Мађарском преко Сомбора јако тешко.
Постојала је пруга Сомбор - Баја али ни пруга ни коридор не постоје већ више од 50 година.
У плану је обнова пруге Суботица - Баја.
Са 120 регио воз од СО до НС или до БГ имао би времена конкурентна аутомобилу али искрено не видим потенцијал за више од 6-8 пари регио возова.
ИЦ јако тешко.
Правац преко Врбаса је краћи и погоднији што се путничког саобраћаја тиче, правац преко Богојева значајнији због граничног прелаза, терета и Луке Богојево за коју је планирано проширење како би покривала западну и северну Бачку.
У суштини, пруга од Богојева до Футога је врло добра, уз ремонт деонице Футог - Сајлово, ремонт деонице Сомбор - Богојево и тријанглу испред станице Богојево како би се избегла промена смера добила би се времена Сомбор - Нови Сад испод 2 сата што је одлично време.
 
Poslednja izmena:
VIdeo sam da je neko ovo okacio ovde. Zanima me koja je ovo aplikaciji ili sajt?
1000008663.jpg
 
Mislim da je Stara Pazova najviše zbog konekcije ka Novom Sadu. Nego, kakva je šansa da se Zvorničkim vozovima poveća brzina na 120 km/h? Koliko znam DMV 711 je ograničen na 100 km/h zbog nepostojanja autostopa, a konstrukcijski je napravljena za 120 km/h. S obzirom da se krenulo sa ugradnjom autostop uređaja na DMV, oni bi mogli ići 120 km/h na delu od Beograda do Rume.
 
Mislim da je Stara Pazova najviše zbog konekcije ka Novom Sadu. Nego, kakva je šansa da se Zvorničkim vozovima poveća brzina na 120 km/h? Koliko znam DMV 711 je ograničen na 100 km/h zbog nepostojanja autostopa, a konstrukcijski je napravljena za 120 km/h. S obzirom da se krenulo sa ugradnjom autostop uređaja na DMV, oni bi mogli ići 120 km/h na delu od Beograda do Rume.
Значило би, а значило би и смањено стајање у Шапцу и Руми, наравно кад би решили проблем стајања на ПП. Могао би лагано овим брзинама да стигне у Београд из Зворника за 2 сата и 40 минута.
 
Da li neko zna zašto nadležne službe železnice već nedelju dana nisu u stanju da postave zamensku opremu koja je ukradena sa pruge negde kod Novog Beograda? Tim pre što se radi o vrlo važnom bezbednosnom segmentu.
 
Da li je u planu nabavka vozova sa vecim kapacitetom od sadasnjih? Znam da za Flirt modele postoji opcija sinhrona, a da za Kiss nema. Cini se da postoji potreba za vecim kompozicijama.
 
Planirana je nabavka novih lokomotiva, modernizacija Z1 i opravka/modifikacija 711, a i vozovi za Expo, potencijalno dodatno još novi za BG:VOZ, van toga ništa.

Za KISS-a je najmanji problem sinhron, mogućnost za dodavanje te opcije postoji.
 
Treba uvek gledati kontekst, a to je da će se najnoviji flirtovi koristiti za dugolinijski saobraćaj kao na primer između Novog Sada i Bijelog Polja, a time će verovatno da bude jedan od najneudobnijih dugolinijskih vozova u Evropi. Evo Talgo iz BiH tu šiša Flirta po svim parametrima komfora.

Flirt je dobar za regio prevoz sa maks vremenom putovanja od sat/dva i tu je u rangu sa sličnim vozovima regionalnim vozovima, ali nema nešto posebno što ga ističe da bude “najbolji u Evropi”. Podjednako je (ne)udoban kao i ostala flota regionalnih vozova po Evropi.

Malo je degutantno ovo dizanje železnica u Srbiji u nebesa na osnovu veoma malog voznog parka sa novim vozilima i jedno i po prugom koja je u dobrom stanju dok 90%’ostatka mreže tavori.
Možda grešim, ali, to potenciranje "neudobnih" sedišta me baš čudi.
Pa zar su sedišta u medjugradskim autobusima udobnija? Pa opet se ljudi voze satima na dugim relacijama, čak I do najudaljenijih delova zapadne Evrope.
Kakva li su tek sedišta u Ryanair-u, pa se opet ljudi voze na relacijama i dužim od 4 sata. Letio sam par puta Ryanair-om od Stockholma do juga Španije, što je oko 4 sata letenja, pa sam preživeo, a nisam primetio da su ikog iznosili na nosilima.
Kako li su tek ljudi prezivljavali na drvenim sedištima u vozovima između 2 svetska rata...
Rađe bih se vozio u novom Flirtu do Bara, udobnom, sa klimom, nego u onim štrokavim vagonima sa kupeima, kupajući se u znoju od nesnošljive vrućine, bojeći se pritom da se lokomotiva ne pokvari u sred nedođije, ili joj otkažu kočnice na sred brda.
 
Poslednja izmena:
Možda grešim, ali, to potenciranje "neudobnih" sedišta me baš čudi.
Pa zar su sedišta u medjugradskim autobusima udobniji? Pa opet se ljudi voze satima na dugim relacijama, čak I do najudaljenijih delova zapadne Evrope.
Kakva li su tek sedišta u Ryanair-u, pa se opet ljudi voze na relacijama i dužim od 4 sata. Vozio sam se par puta Ryanair-om od Stockholma do juga Španije, što je oko 4 sata letenja, pa sam preživeo, a nisam primetio da su ikog iznosili na nosilima.
Kako li su tek ljudi prezivljavali na drvenim sedištima u vozovima između 2 svetska rata...

O kakvim drvenim sedištima pričate? Ovo je 2024. godina, ljudi su preživljavali na drvenim sedištima, ne znači da i mi treba da preživljavamo. I da, sedišta u međugradskim autobusima su često udobnija nego u Flirtovima, a voz od Beograda do Prijepolja putuje više od 6 sati što je u svakom slučaju više nego najduži let Rayanair-om. Ljudi tim vozovima treba da putuju na odmor, a ovde se priča o preživljavanju, deluje kao da se dugo niste vozili vozovima u Srbiji na dužim relacijama.
 
Pa zar su sedišta u medjugradskim autobusima udobniji?
Pet puta udobnija.

nego u onim štrokavim vagonima sa kupeima, kupajući se u znoju od nesnošljive vrućine
Kakav užasan komfor, nedostojan čoveka: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Beelm.php Nema veze što su kola klimatizovana, a sediš zavaljen u fotelji sa podesivim naslonima za leđa i glavu.

Branite neodbranjivo. Ne postoji univerzum gde ovo:
P9227780.jpg

može da bude udobnije od ovoga:
Beelm_unutrasnjost2.jpg


Da ne pričam o tome da ti u Flirtu duva ledara na svakoj stanici, dok ovde imaš dvoja vrata između svog sedišta i ulaznih vrata i opciju podešavanja grejanja/hlađenja.

Jasno mi je da u celom svetu već godinama postoji trend urušavanja putničkog komfora, ali to ne znači da mi moramo da sledimo taj trend. Drugo, postoje i novi vozovi sa veoma udobnim sedištima kao npr. naš KISS. Postojeću flotu Flirtova treba isključivo eksploatisati na lokalnim linijama (i samo za to ih imamo premalo). Za daljinski saobraćaj pod hitno po ugledu na Crnogorce srediti svaka kola koja su pretekla i krenuti u nabavku novih vozova kao što je KISS.
 
Poslednja izmena:
O kakvim drvenim sedištima pričate? Ovo je 2024. godina, ljudi su preživljavali na drvenim sedištima, ne znači da i mi treba da preživljavamo. I da, sedišta u međugradskim autobusima su često udobnija nego u Flirtovima, a voz od Beograda do Prijepolja putuje više od 6 sati što je u svakom slučaju više nego najduži let Rayanair-om. Ljudi tim vozovima treba da putuju na odmor, a ovde se priča o preživljavanju, deluje kao da se dugo niste vozili vozovima u Srbiji na dužim relacijama.
Pa putuju i Ryanair-om na odmor, i svi su preživeli sedišta. Ne verujem da su sedišta autobusa udobnija od Flirta. Pored toga, u vozu možeš da protegneš noge, prošećeš se po vozu, a to u busu ne možeš.
 
Pa putuju i Ryanair-om na odmor, i svi su preživeli sedišta. Ne verujem da su sedišta autobusa udobnija od Flirta. Pored toga, u vozu možeš da protegneš noge, prošećeš se po vozu, a tu u busu ne možeš.

Nažalost, ljudi poput Vas odlučuju u kakvim vozovima ćemo da se vozimo, zato i dobijemo ovako jadne flirtove. Očigledno je da ne koristite ove vozove.
 
Meni su ti
Pet puta udobnija.


Kakav užasan komfor, nedostojan čoveka: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CG/ZPCG_Beelm.php Nema veze što su kola klimatizovana, a sediš zavaljen u fotelji sa podesivim naslonima za leđa i glavu.

Branite neodbranjivo. Ne postoji univerzum gde ovo:
Pogledajte prilog 201467
može da bude udobnije od ovoga:
Pogledajte prilog 201468

Da ne pričam o tome da ti u Flirtu duva ledara na svakoj stanici, dok ovde imaš dvoja vrata između svog sedišta i ulaznih vrata i opciju podešavanja grejanja/hlađenja.
Meni su ti vozovi sa kupeima nešto prevaziđeno.
Jedan od najvećih razloga je sigurnost. Mogu da mislim koliko je u njima bilo napada, pljački...
 
Nažalost, ljudi poput Vas odlučuju u kakvim vozovima ćemo da se vozimo, zato i dobijemo ovako jadne flirtove. Očigledno je da ne koristite ove vozove.
Koristio sam, I u Srbiji I u Švedskoj, gde isti model, sa istim sedištima vozi između Geteborga I Stockholma, mislim da put traje oko 3.5 sati. Išao sam često na toj relaciji, I super sam zadovoljan.
To je jedan od najmodernijih vozova u Švedskoj. Postoji jedan zastareli voz Snälltåget od Malmea do Stockholma, a to je 6 sati vožnje, nekakvi prastari rekonstruisani vagoni, vrhunac neudobnosti.
Pa ako su Flirtovi dobri Šveđanima za duža putovanja, zašto su Srbi toliko jadni što su ih dobili?
 
Vrh