Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Napadi i pljačke se ne rešavaju promenom voznih sredstava... Osim toga, kupe se može zaključati iznutra.

Idealna bi bila kombinacija kola sa kupeima i otvorenog tipa u svakom vozu, pa ko šta voli. Svakako, poenta je u sedištima.

Koristio sam, I u Srbiji I u Švedskoj, gde isti model, sa istim sedištima vozi između Geteborga I Stockholma, mislim da put traje oko 3.5 sati.
Čoveče, kod nas taj voz vozi između Novog Sada i Bijelog polja preko OSAM sati, ne računajući kašnjenja.

Što se tiče savremenosti i prevaziđenosti, Austrijska savezna železnica se u najnovijem „Railjet“ vozu opredelila upravo za kombinaciju kupea i otvorenog tipa: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_BRmpz-8591-3.php
 
Poslednja izmena:
putujem i flirtom i busom relativno cesto, definitivno jeste udobniji bus
flirt na toj relaciji je ludilo, ne razumem kako je uopste odobrena ta odluka
ko god da je odborio treba da sedne na tu voznju koja traje idealno 12 sati a ume debelo da kasni
 
Poslednja izmena:
Spalićete me na lomači zbog ovoga što ću reći, ali logičnije bi bilo poslati KISS na tu liniju, a Flirtovi da rade sve novosadske polaske. Jeste nedostojan IC ranga, ali to je vožnja od pola sata. Vreme putovanja bi se produžilo za samo par minuta. Jedini problem je što KISS ima malo prostora za prtljag.
 
Најобичнији међуградски аутобус је појам за ону неудобност у нашем Флирту. Супротно може да тврди само неко ко се није дуго возио или бусем или нашим Флиртом. У бусу седиште дупло дебље, онај „јастучни" део. А да не спомињемо још да у бусу можеш да нагнеш мало седиште и тих само 20-30 степени (не причам о екстремном спуштању) уме да направи огромну разлику за комфор, кичму и притисак на лумбарни део.

То не значи да је Флирт лош, само да је у нашој конфигурацији намењен за кратка путовања. Можеш имати и Флирт за дуге линије са удобним седиштима, исто као што и вагон може бити у „аутобуској конфигурацији" без купеа. Поента је у столицама а не у возу. А столице су у Флирту крш, зато и није за дужа путовања од 90-120 минута. А код нас вози редовно БГ - Пријепоље по 7 сати (без кашњења), или ово најновије лудило Нови Сад - Бијело Поље преко 8 сати.

На кеца бих пре одабрао да идем са столицама из нашег 711 на такво путовање него на онима из нашег Флирта.
 
Sve ste već rekli, ali nema smisla porediti avio putovanja sa vozom. Avioni su već decenijama sinonim za neudobna putovanja koja se vrše zbog objektivnog boljeg vremena putovanja.
 
nije mi jasno zasto su se uopste odlucili za takva sedista u novom flirtu
jos manje ima smisla ako su oni, izgleda, od pocetka imali u vidu da ovi vozovi saobracaju do bara
kao da su namerno izabrali cisto da nerviraju putnika
 
Meni su ti vozovi sa kupeima nešto prevaziđeno.
Jedan od najvećih razloga je sigurnost. Mogu da mislim koliko je u njima bilo napada, pljački...

Au, brate...

Kad ne pali priča da udobnost nije bitna, ajde da se smisli druga priča zašto ustvari treba da imamo drvene klupe maltene...
 
Sve ste već rekli, ali nema smisla porediti avio putovanja sa vozom. Avioni su već decenijama sinonim za neudobna putovanja koja se vrše zbog objektivnog boljeg vremena putovanja.
Тако је. Само што са авионом прелетим 1500км за 3 сата и платим у случају Рајанера можда и само 30 евра. Авиопревоз стварно нуди услугу коју нико други не нуди и ту си спреман да жртвујеш комфор на кратко време у размену за ниже цене летења. Са возом стварно нема оправдања, ни потребе за тиме.
 
nije mi jasno zasto su se uopste odlucili za takva sedista u novom flirtu
jos manje ima smisla ako su oni, izgleda, od pocetka imali u vidu da ovi vozovi saobracaju do bara
kao da su namerno izabrali cisto da nerviraju putnika

Meni je jasno - zato što su totalni diletanti, niko se tamo ne razume niušta, odnosno, da budem precizniji, onaj koji se razume se ne pita ili ćuti zarad svog dobra.

Već sam kačio, sedišta koja su prvi razred našeg Flirta su u modernizovane rumunske vagone ugrađeni kao drugi razred, plus kod njih imaju i dva podlakatnika između susednih mesta (kod nas ima jedan) i zaštitu od sunca na prozorima (kod nas nema). Njihov drugi razred je isti ili malo bolji nego naš prvi, zato što je neko to tamo tražio.

Dakle, samo je stvar onoga šta naručilac voza traži. Ako je naručilac posla potpuno neuključen u materiju i ne zna šta treba da traži, onda piši propalo...
 
Тако је. Само што са авионом прелетим 1500км за 3 сата и платим у случају Рајанера можда и само 30 евра. Авиопревоз стварно нуди услугу коју нико други не нуди и ту си спреман да жртвујеш комфор на кратко време у размену за ниже цене летења. Са возом стварно нема оправдања, ни потребе за тиме.
Nije tako.
Vaš argument se odnose na udobnost putovanja, pa onda dozvolite da uporedimo putovanja sa drugim prevoznim sredstvima.
Naravno, trebala su biti bolja I udobnija sedišta u Flirtovima, ali šta je tu je. Nije toliko katastrofalno koliko se nekolicina ovde žali.
 
Није катастрофално али када се већ узимају возови који су опремљенији у односу на претходну серију могла су бити поручена и другачија седишта. Тако нешто не би драстично утицало на цену а било би значајно за путнике, посебно што се нова серија Флиртова планира за REx и IC. То је смислено, осим што се разликују по колор шеми имали би нешто краће време путовања и удобнија седишта у REx у односу на RE. Седишта у Флирту нису нешто најнеудобније што човек може да доживи али нису ни за дужа путовања.
Седишта у 711, рецимо, су много удобнија.
 
Poslednja izmena:
Jasno mi je da u celom svetu već godinama postoji trend urušavanja putničkog komfora, ali to ne znači da mi moramo da sledimo taj trend.
Promenilo se tržište. Traži se što jeftinija karta i što kraće putovanje. Od komfora ljudi traže čistoću, klimu, hladno piće, toplu kafu i WiFi za džabe.

Drugo, postoje i novi vozovi sa veoma udobnim sedištima kao npr. naš KISS. Postojeću flotu Flirtova treba isključivo eksploatisati na lokalnim linijama (i samo za to ih imamo premalo). Za daljinski saobraćaj pod hitno po ugledu na Crnogorce srediti svaka kola koja su pretekla i krenuti u nabavku novih vozova kao što je KISS.
Nije problem u vozu, problem je konfiguraciji. Mogli su da naruče bolja sedišta i pregrade kod vrata. I za ovaj "IC" FLIRT i za Sokola Kineza.
Apsolutno nema logike da KISS vozi na Barskoj pruzi. To je skup voz za velike brzine. Za cenu jednog možemo da kupimo 50 polovnih vagona.

Osim toga, kupe se može zaključati iznutra.
Samo u spavaćim kolima inače jok.
Promenilo se tržište, ljudi se menjaju. Ja sam obožavao da putujem vozom upravo zbog toga što uvek nekog upoznam. Nove generacije bockaju telefon.

Inače, klasa sa slike je klasičan kupe prve klase, što se vidi po razmaku između redova. Dok su vladale klese, tipičan vagon 2. klase je imao 8 sedišta u kupeu.
2 klupe za po 4 osobe sa preklopom u sredini, manji prostor za noge. Vagoni 2. klase do pre nekih 30 godina su bili daleko neudobniji od ovih sedišta u FLIRT-u. Vozio sam se do Splita ko zna koliko puta po 12 sati i eto.

FLIRT je fantastičan i jeftin voz. Po meni apsolutno nam ne treba ništa drugo na elektrificiranim prugama, osim za BGvoz. Ali naravno, da postoje različite konfiguracije za regionalni i međugradski saobraćaj.
 
Napadi i pljačke se ne rešavaju promenom voznih sredstava... Osim toga, kupe se može zaključati iznutra.

Idealna bi bila kombinacija kola sa kupeima i otvorenog tipa u svakom vozu, pa ko šta voli. Svakako, poenta je u sedištima.


Čoveče, kod nas taj voz vozi između Novog Sada i Bijelog polja preko OSAM sati, ne računajući kašnjenja.

Što se tiče savremenosti i prevaziđenosti, Austrijska savezna železnica se u najnovijem „Railjet“ vozu opredelila upravo za kombinaciju kupea i otvorenog tipa: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_BRmpz-8591-3.php
A kako ćeš da "zaključaš iznutra" ako naizgled pristojan putnik uđe u kupe gde sedi sama mlada devojka, uđe I pita je, jel slobodno, a onda nakon nekog vremena, neželjene stvari se dogode.

Pa neće se svi putnici voziti od Beograda do Bijelog Polja. Neki će ići od Užica do Bijelog Polja I slično, a oni koji se voze na dužim relacijama, neka, kao što je upravo komentarisao Beli zo, ponesu jastuče ako im je vožnja neudobna. 😂
 
a oni koji se voze na dužim relacijama, neka, kao što je upravo komentarisao Beli zo, ponesu jastuče ako im je vožnja neudobna. 😂

Bilo bi mi drago da čujem mišljenje o jastučetu kad bi ga probali npr. svakog vikenda od Beograda do Priboja i nazad pa tako par meseci. A pošto vidim da blago rečeno nemate pojma o ovome i konstantno držite do Vašeg po meni pogrešnog stava predlažem da kada budete raspoloženi sednete u taj isti voz i odete do Bijelog Polja i istim se vratite.

P.S. Poneti jastuče za svaki slučaj 😉
 
Ali FLirt na Barskoj priuzi je trenutno i iznuđeno rešenje. Ako sam dobro pratio SV namerava modernizaciju i obnavljanje vagona. Ono što mene zanima je razlika u ceni ovih sedišta i neke više klase. Verovatno za celu kompozicju uši bole kolika je cifra.
 
Pored samih sedišta, gde je mesto za prtljag u takvom vozu, mislim naravno na prtljag koji nose putnici koji odlaze na letovanje, a ne dnevni komjuteri. Jasno je da je to neka iznuđena kombinacija, ali je loša.
 
Nije problem u vozu, problem je konfiguraciji. Mogli su da naruče bolja sedišta i pregrade kod vrata. I za ovaj "IC" FLIRT i za Sokola Kineza.
Naravno. Ja pričam o našem Flirtu, a ne o Flirtovima kao takvim.

Za cenu jednog možemo da kupimo 50 polovnih vagona.
Da je bilo zrno racionalnog poslovanja za te pare bismo doterali x postojećih kola i sad imali ozbiljan vozni park i red vožnje, ali u okvirima trenutnog voznog parka i stida od vagona na brzoj pruzi, najracionalnije je da KISS ide dole.

Samo u spavaćim kolima inače jok.
Ništa jeftinije nego da se ugradi brava, ako je toliko neophodna, ali ima i sedećih sa zaključavanjem. Sećam se, na primer, mađarskih vagona koji su išli za Beč. Tu je bilo zaključavanja. Svakako, ta priča o bezbednosti je totalno glupa i ne rešava se kupovinom drugačijeg voza.

Inače, klasa sa slike je klasičan kupe prve klase, što se vidi po razmaku između redova. Dok su vladale klese, tipičan vagon 2. klase je imao 8 sedišta u kupeu.
2 klupe za po 4 osobe sa preklopom u sredini, manji prostor za noge. Vagoni 2. klase do pre nekih 30 godina su bili daleko neudobniji od ovih sedišta u FLIRT-u. Vozio sam se do Splita ko zna koliko puta po 12 sati i eto.
Istina, ali ne govorimo o kupeu od pre 40 godina. Mislim, pre sto godina smo imali drvene klupe. Čini mi se da poodavno nema kupea sa osam sedišta na srpskim prugama, makar ih ja u životu nisam video, a klase su vladale do pre deset godina.

Slobodno možeš i da porediš sa prvom klasom našeg Flirta – ništa nije bolja od druge. Jednom sam platio to „zadovoljstvo” i nikad više.

oni koji se voze na dužim relacijama, neka, kao što je upravo komentarisao Beli zo, ponesu jastuče ako im je vožnja neudobna.
Neka, hvala, ja ću spavaćim kolima pravo do Bara kao čovek, a ti slobodno lomi kičmu osam sati pa presedaj. Taman ćeš od Bijelog Polja nadalje videti šta je udoban voz i malo odmoriti leđa.
 
Poslednja izmena:
...je bilo zrno racionalnog poslovanja za te pare bismo doterali x postojećih kola i sad imali ozbiljan vozni park i red vožnje, ali u okvirima trenutnog voznog parka i stida od vagona na brzoj pruzi, najracionalnije je da KISS ide dole.
Ajde ostalo da ne komentarišem, jer tu i ovako i onako.
Za ovo prvo si u pravu. Nije bilo mnogo vagona koje je trebalo spasiti, ali je bilo bar 30 do 50.
Ali ne za brzu prugu nego za ostale. Sad smo došli do situacije da dizel vozi ispod struje i da nemamo brzi za Niš.

Za KISS van brze pruge apsolutno nisi u pravu, jer nema nikakve ni matematike ni logike da on ili kinez ide tu.
 
Vrh