Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ne postoji. Siemens više ne proizvodi dizel, već samo baterije ili vodonik
 
Ovaj drugi put
IMG-20240615-WA0002.jpeg

Danas ovaj
IMG-20240615-WA0004.jpeg

Sve novo je dobro.Koliko kosta zavesa na prozorima. Sto se tice sedišta dok oni što biraju ista ne budu sedeli na njima onoliko koliko predviđaju putnicima nece se nista promeni.
IMG-20240615-WA0010.jpeg

Do VA dosta od mene za ovaj put
IMG-20240615-WA0025.jpeg

Ps van pruznog pojasa
IMG-20240615-WA0026.jpeg

Pozdrav za mvodju kasnio je par min sirena radi odlicno
IMG-20240615-WA0027.jpeg

Pobeže iz kadra
IMG-20240615-WA0023.jpeg


Ostatci od nečeg ili nešto ne zavrseno
IMG-20240615-WA0021.jpeg

I ne tematska
IMG-20240615-WA0033.jpeg

IMG-999b84ecf47c538232a869af943d7373-V.jpg

Povratak
IMG-f54fe57d32bdb03a78ba8d055aa60772-V.jpg
 
Štadler Flirt za duge relacije izgleda ovako, a postoji i nešto slabije opremljen model Flirt200 koji se od ovog najviše razlikuje po tome što nema spavaća kola, i koji se koristi u Belorusiji, Poljskoj, Švedskoj mislim.

Ovaj voz se izrađuje po zamisli kupca, koji precizno zna šta mu je potrebno i kojim putnicima je namenjen, mi smo posetioci sa najjeftinijim ulaznicama, pa zato za slične svrhe koristimo prigradske garniture, i pritom uopšte ne znamo za koga i kakve vozove i linije želimo da imamo. Neplanski razvoj će nas vrlo brzo resetovati na pozicije od pre nekoliko godina.

(FLIRT Nordic Express will offer both reclining seats, flexible sleeping compartments, bistro, family areas, and lots of space for luggage. The passengers can enjoy accommodation options for sleeping, with both reclining seats, 2-bed sleeping compartments and 4-bed sleeping compartments. During daytime, the sleeping compartments can be used as private seating groups for both families and business travellers. The reclining seats can be used both during the day and night.)


 
Na prethodnim stranicama je bilo dosta komentara po pitanju udobnosti i tipa sedišta a ukoliko nisam propustio previđa se činjenica da kod voza nema truckanja kao u autobusu sa kojim se poredi. U gradu se vozimo po 35-40 minuta na plastičnim sedištima u režimu kreni-stani i beskonačnom truckanju tako da dva do tri sata nije problem izdržati na sedištima FLIRT-a.
 
Да ли наши ФЛИРТ имају могућност да се седишта мењају?
 
Na prethodnim stranicama je bilo dosta komentara po pitanju udobnosti i tipa sedišta a ukoliko nisam propustio previđa se činjenica da kod voza nema truckanja kao u autobusu sa kojim se poredi. U gradu se vozimo po 35-40 minuta na plastičnim sedištima u režimu kreni-stani i beskonačnom truckanju tako da dva do tri sata nije problem izdržati na sedištima FLIRT-a.

2-3 sata da, ali slati ljude u onako konfigurisanom vozu na putovanje od 8-10 sati je nešto sasvim drugo. Mislim da je ipak glavni problem potpuni izostanak dugoročnog planiranja, ozbiljnog istraživanja, kao i želje da se uspostavi dugotrajan, stabilan železnički saobraćaj koji će odgovoriti stvarnim potrebama na svim nivoima.
 
Требали су да наруче 2-3 гарнитуре са седиштима погодним за дуга путовања.
 
U nekoj od sledećih revizija neke garniture bi mogle da dobiju bolja sedišta i da pređu u "višu klasu". To bi bilo najbrže rešenje do kupovine novih garnitura. Ili se kupovina očekuje u skorijem vremenu, što ne bih rekao.


Za vikend je prijatelj prvi put putovao novom garniturom za Prijepolje, žali se da aparati za grickalice nisu radili kao i da su se jedna vrata pokvarila. Više puta u vožnji otvarali revizije na patosu i nešto čačkali na instalaciji. Sitnice ali ostave utisak na putnika
 
Postoji problem sa vratima od početka, u principu sitnija dečija bolest, koja se sada rešava, normalne su greške u ovoj početnoj fazi eksploatacije...

Samo nisam siguran da li je pametno dirati instalacije i ostalu opremu u vozu na svoju ruku dok je voz u garanciji.🙂
 
Štadler Flirt za duge relacije izgleda ovako

Видим да овај воз није са Јакобс постољима, нисам сигуран, али мислим да то априори значи да и није нископодан. Искрено, за овакав воз мислим да је боља класична гарнитура са локомотивом и евентуално са управљачницом на задњем крају.

Na prethodnim stranicama je bilo dosta komentara po pitanju udobnosti i tipa sedišta a ukoliko nisam propustio previđa se činjenica da kod voza nema truckanja kao u autobusu sa kojim se poredi. U gradu se vozimo po 35-40 minuta na plastičnim sedištima u režimu kreni-stani i beskonačnom truckanju tako da dva do tri sata nije problem izdržati na sedištima FLIRT-a.
Удобност седишта није само тврдоћа. Много зависи од геомтрије седишта, а правило је да што су тања, теже је остварити потребну анатосмску линију.
Даље, материјал мора да дише, тј да одводи влагу, јер дуго седење, генерише много влаге која мора некуд да оде иначе је непријатно седети.

Моје лично искуство да је 2,5 сати максимално колико се може седети у оваквим седиштима. За дуже путовања мора седиште да буде фотељастије.
 
Pa Flirtova sedišta i jesu dobre geometrije, odnosno dobro su oblikovana, pogotovo na novijem.

Ja od Beograda do Niša izdržim bez problema na starijem, malo je to i do psihe, udubiš se u neki drugi problem i zaboraviš na sedišta..
Mada ne opravdavam, sedišta jesu pretvrda, voz nije namenjen za duže relacije.
 
Макар за 1-2 или колико су планирали да возе за ЦГ. Значило би и маркетиншки, а повађена седишта би могла да се користе и као резервни делови.
 
Vrh