Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Da, pošto pećina Vesić ne propušta da kaže kako to Srbija nema niti je ikad imala. Ekvivalent Bačka ekspresu bi danas bio Maglev. A inače, malo sutra će se iko voziti prugama gde malo malo pa nestane ključni deo opreme koja garantuje bezbednost. Zemlja lopovčina i diletanata. Ljudi razglabaju o brzini i udobnosti, a malo malo pa nestane najvažnija oprema sa pruga.
 
Jezivo da nama i sa ovih novih 18 Flitova već znamo da će faliti EMV u budućnosti, a nove nabavke nema na vidiku.
Da li postoji opcija iznajmljivanja vozova, kao što u avio saobraćaju postoji wet lease aviona? Npr. od nekog prevoznika da se privremeno iznajme vozovi dok se ne donese odluka o novoj narudžbini.
 
1000010422.jpg
1000010421.jpg
1000010420.jpg


Zanimljivo da modernizovani putnički vagoni CFR (Rumunske državne železnice) prezentovani danas imaju u 2. razredu potpuno ista sedišta kao naš novi FLIRT u 1. razredu. Dakle, 2. razred kod Rumuna je čak i udobniji nego naš 1. razred jer ima izmenjivu krpu na naslonu za glavu (kod nas nema), dva podlakatnika između dva susedna sedišta (kod nas je jedan), kao i zaštitu od sunca u vidu zavesa (kod nas nema) i dva toaleta po vagonu (kod nas su dva toaleta na ceo voz).
 
Poslednja izmena:
Zar je neko mislio da će se drastično povećati broj polazaka između NS-a i Bgd puštanjem pruge do Subotice?
Ja se nadam da neće ukinuti IC za Novi Sad na sat vremena. On je najtraženiji, jer ako to urade komplet su id***. A i šta je sa stanicama Kisač i Stepanovećevo, i za šta će one da služe jer koliko vidim interregio ne staje na njima?
 
@Nem
За Кисач и Степановићево регио. Зашто га не би било? Био је и пре реконструкције, а раније обичан путнички (ПТ).
 
@Nem
За Кисач и Степановићево регио. Зашто га не би било? Био је и пре реконструкције, а раније обичан путнички (ПТ).
Pa ne znam... ne bi me čudilo da ga nema jer ga onaj nije spomenuo... 😅Ja se najviše bojim ukidanja IC-а na sat vremena do Novog Sada jer ga svaki dan skoro koristim.
 
Тај исти меша жуту и зауставну траку, банкину и одбојну ограду, а то му ресор. :ROFLMAO: Све што каже бих узимао са резервом. Ако регио возови постоје на деоници Београд - Нови Сад, не видим разлог да не постоје и на деоници Нови Сад - Суботица.
 
Da li postoji opcija iznajmljivanja vozova, kao što u avio saobraćaju postoji wet lease aviona? Npr. od nekog prevoznika da se privremeno iznajme vozovi dok se ne donese odluka o novoj narudžbini.
Da, ali ovo je ograničeno jer nemaju sve zemlje 25 kV i PZB, i samim tim za sad nema odgovarajućih vozova za Srbiju.
 
Ja se nadam da neće ukinuti IC za Novi Sad na sat vremena. On je najtraženiji, jer ako to urade komplet su id***. A i šta je sa stanicama Kisač i Stepanovećevo, i za šta će one da služe jer koliko vidim interregio ne staje na njima?

Činjenica je da je trajanje putovanja od 36 minuta dosta kratko za voz kategorije IC. Ali je takođe činjenica i da je potražnja putnika BG-NS veća nego NS-SU. Još jedna činjenica je da za kratku relaciju kakva je BG-NS nije potrebna IC usluga, to je sad postala maltene prigradska linija. IC je za tako kratku relaciju overkill.

Kinezi neće biti spremni do decembra. Za takt na 2 sata BG-SU potrebna su 2 KISS-a. Treći mora biti rezerva inače se će često dešavati da umesto KISS-a ide FLIRT, što je po meni neprofesionalno. Uz ovo raspoređivanje da na jedan sat ide IC, a na drugi IR ja bih uveo i takt na svaki sat Regio vozova BG-NS, od čega bi na svaki drugi sat produžavao za SU. Dakle, na delu BG-NS bi u prostoru od dva sata imali 1x IC, 1x IR i 2x Regio, a na delu NS-SU 1x IC, 1x IR i 1x Regio. Svi vozovi bi bili BG-SU. Nema potrebe da se seku u NS, jer ni NS ni SU nemaju elektrodepo Srbijavoza.
 
Činjenica je da je trajanje putovanja od 36 minuta dosta kratko za voz kategorije IC. Ali je takođe činjenica i da je potražnja putnika BG-NS veća nego NS-SU. Još jedna činjenica je da za kratku relaciju kakva je BG-NS nije potrebna IC usluga, to je sad postala maltene prigradska linija. IC je za tako kratku relaciju overkill.

Kinezi neće biti spremni do decembra. Za takt na 2 sata BG-SU potrebna su 2 KISS-a. Treći mora biti rezerva inače se će često dešavati da umesto KISS-a ide FLIRT, što je po meni neprofesionalno. Uz ovo raspoređivanje da na jedan sat ide IC, a na drugi IR ja bih uveo i takt na svaki sat Regio vozova BG-NS, od čega bi na svaki drugi sat produžavao za SU. Dakle, na delu BG-NS bi u prostoru od dva sata imali 1x IC, 1x IR i 2x Regio, a na delu NS-SU 1x IC, 1x IR i 1x Regio. Svi vozovi bi bili BG-SU. Nema potrebe da se seku u NS, jer ni NS ni SU nemaju elektrodepo Srbijavoza.
Koliko se sećam dva regio u toku sat vremena su i trebali da uvedu na NS-BG.
 
1. Nema dovoljno voznih sredstava
2. Nema dovoljno voznog osoblja.
3. Nema dovoljno vozopratnog osoblja.
4. Tom prugom treba i nešto drugo da saobraća osim putničkog saobraćaja.
5. I na kraju, postoje i drugi regioni u Srbiji koji bi bili presrećni sa taktom vozova i od 2 sata ili čak da im se samo vrati putnički voz u njihov kraj.
 
@mvbg1
А где су ти други возови? Зашто теретни возови не саобраћају током дана? Је л' двоколосечна пруга не може да пропусти више од два воза на сат?
 
@mvbg1
А где су ти други возови? Зашто теретни возови не саобраћају током дана? Је л' двоколосечна пруга не може да пропусти више од два воза на сат?
To pitanje treba postaviti idejnim tvorcima ovog nakaradnog načina organizovanja saobraćaja na Novosadskoj pruzi. Nema opravdanja za zabranu saobraćanja teretnih vozova u dnevnom intervalu. Sve je urađeno zbog populizma i političke promocije. Ovde je više puta pisano o tome i neću da davim temu previše.
 
Ja se nadam da neće ukinuti IC za Novi Sad na sat vremena. On je najtraženiji, jer ako to urade komplet su id***. A i šta je sa stanicama Kisač i Stepanovećevo, i za šta će one da služe jer koliko vidim interregio ne staje na njima?
NS:voz

PS trebalo bi trasom stare pruge i starim tunelom obnoviti prugu od Indjije do NS za teretni saobracaj. Most bi se mogao postaviti i kod Rafinerije, da se skrati put i zaobidju urbane zone.
 
NS:voz

PS trebalo bi trasom stare pruge i starim tunelom obnoviti prugu od Indjije do NS za teretni saobracaj. Most bi se mogao postaviti i kod Rafinerije, da se skrati put i zaobidju urbane zone.
Planiraju železnički most kod rafinerije koji bi išao do stanice Podbara.
 
PS trebalo bi trasom stare pruge i starim tunelom obnoviti prugu od Indjije do NS za teretni saobracaj.

Ovo nema nikakvog smisla. Nova pruga je građena sa manjim usponom od stare kako teretni vozovi ne bi morali da se skraćuju odnosno da ne bi morala da se angažuje potiskivalica. Trenutno, na delu pruge Stara Pazova - Novi Sad putnički vozovi imaju 31 polazak dnevno, što je oko 10% propusne moći pruge. Putnički saobraćaj ima potencijal da može zauzeti 20-30% propusne moći pruge u budućnosti. Prostora za teretni saobraćaj apsolutno ima!
 
Poslednja izmena:
Ти проценти немају везе са везом, не знам како си дошао до њих, али очигледно ниси узео у обзир сва потенцијална сустизања возова са нехомогеним саобраћајним карактеристикама на дужини од 77км. Тих 10% би се могло рећи у случају саобраћања два воза на сат једнаких карактеристика, што овде дефинитивно није случај. Разлика углова у графикону озбиљно сече капацитет.

По мојој брзој рачуници, не може се прогурати више од 5 теретних возова по часу са неким нормалним претпоставакама и са тренутним режимом где имамо само један Регио и само један ИнтерСити по часу, и када још увек немамо додатни ИнтерРегио и када још увек немамо НС-СМ возове. Већ од следећег реда вожње ће то бити теже. А и у тој рачуници су претпостављени идеални услови саобраћања, брзине, убрзања и кочења односно исправне електро локомотиве, што у пракси са теретним превозницима уме и да буде другачије. Сигурно ту треба још успорити нека времена, поготово за убрзања. Углавном, када се додају сви реални фактори и ризици, ко зна шта би се добило.

А замислите како ће тек бити од следећег реда вожње јер бога питај где ће тај ИнтерРегио гурнути, то може пореметити и мало, а може и значајно.

Ево како тај пример изгледа код мене, на брзину сам нашкрабао график, гледати само између два Регија односно плавих линија. Све је скица наравно, не хватати се за детаље. Рађено на основу просечних времена за терет из Инфриног графикона.

1717589982628.png


Ако неко мисли да то може другачије и боље, или са драстично већом количином саобраћаја као што овде неки тврде, нека објасни или нацрта. Поготово ови упућенији или искуснији са израдом РВа. И опет напомена да је ово нацртано фантазија која пада у воду већ од децембра, а шта ће тек бити за неколико година.
 
Poslednja izmena:
@NoLimit +1 ko kuća.
Fantastično si odradio grafikon i plastično pokazao šta je problem u enormnom povećanju broja vozova na ovoj relaciji.
O tome pišem odavno. Dosta njih ovde,prugu ka Novom Sadu doživljava kao isključivo putničku, ne uzimajući u obzir da je ona ustvari pruga za mešoviti saobraćaj. Jednim delom za to su krivi i političari koji je u svoje dnevno političke svrhe koriste kao adut u povećanju (ili održanju) glasačkog tela,namerno stavljajući akcenat na to da je ona tu prvenstvo zbog putnika. Što je odmah u startu pogrešna premisa i namerno obmanjivanje javnosti.
 
Шта се десило са старом пругом БГ НС? Има ли деова који се више не поклапају са новом трасом, и ако има колико је то километара?
 
Наравно да је ту првенствено због путника. Сигурно није ту првенствено због србија карго-а који је увелико у процесу самодеструкције.

А све и да није то предузеће у расулу једина пруга између два највећа града мора да има за приоритет превоз путника.
 
Наравно да је ту првенствено због путника. Сигурно није ту првенствено због србија карго-а који је увелико у процесу самодеструкције.

А све и да није то предузеће у расулу једина пруга између два највећа града мора да има за приоритет превоз путника.
Prenebegavaš činjenicu da Srbija Kargo nije jedini teretni operater u Srbiji. Ali to nije ni bitno.
Ja samo ukazujem na činjenicu da ovo sad kako se koristi pruga ka NS-u nije normalno i da nije ni održivo. Ne znam da li je poznata informacija da je sad postalo normalno da vozovi ostanu u Batajnici, Makišu i Novom Sadu po 24 sata a pojedini i više zato što ne uspeju da se probiju u onom "prozoru" ostavljenom za njih od 20.30-04.30.
Ko plaća penale operaterima za neplanirano zadržavanje vozova u ovim stanicama?
Ko će tek da plaća penale kada se pusti pruga do Subotice i bude isti način organizacije saobraćaja?
Pošto će biti gotovo nemoguće napraviti "krug" Batajnica-Subotica-Batajnica u gore navedenom intervalu.
Ja nisam protiv pojačavanja taktova ali nisam ni za to da se teraju po uzoru na metro.
Samo malo realnosti u željama i sve 5.
 
Vrh