Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Najbolje kupiti odvojeno Subotica - Segedin i Segedin - Budimpešta. Segedin - Budimpešta imaju za 2899 HUF (oko 7,5 evra) da se nađu karte preko sajta MAV.
Karta za Segedin - Budimpesta IC voz se prodaje sa ili bez rezervacije, ali je u vozu obavezna rezervacija, tako da ako ne kupis unapred, placaces skuplje u vozu. Iako je IC, staje na mnogo stanica usput.
 
Karta za Segedin - Budimpesta IC voz se prodaje sa ili bez rezervacije, ali je u vozu obavezna rezervacija, tako da ako ne kupis unapred, placaces skuplje u vozu. Iako je IC, staje na mnogo stanica usput.

Zašto bi kupovao u vozu kad možeš online? Nije da staje na mnogo stanica, staje u većim mestima usput, ni više ni manje nego prosečan IC po Evropi.
 
Od Indjije do Bgd 70min busom?! Pa cime idu, jel ovim
KO-TO-TAMO-PEVA.jpg


Ovo jedino razumem ako devojka bas ne voli miliciju, u suprotnom je dalabu sto nije sela, i to bez "dobar dan, da li je slobodno"
Иде то и доста дуже током дневних полазака. Проблем је Земун, увек заглави код Трга Бранка Радичевића, па горе на потезу од СТШ до изласка са Нове Галенике, после је пакао пролазак кроз Батајницу са мали милион семафора. Кроз Нову Пазову се брзо прође, док је у Старој Пазови мора да скреће са трасе да би ушао у станицу + много семафора и накупи се то временски. Причао ми је друг који вози у Ласти да им је проценат путника пао за око 60-70% (зависи који дневни полазак) откад су пустили пругу.
 
Karta za Segedin - Budimpesta IC voz se prodaje sa ili bez rezervacije, ali je u vozu obavezna rezervacija, tako da ako ne kupis unapred, placaces skuplje u vozu. Iako je IC, staje na mnogo stanica usput.
Karta preko MAV aplikacije za relaciju Segedin- Budimpešta, ukoliko se kupi par dana ranije košta 2399ft ( oko 700RSD) u jednom pravcu za drugi razred IC voza dok za prvi košta 3399 ft ( oko 1000RSD) i u cenu je uračunara rezervacija sedišta. Dok su cene ukoliko se kupi na dan putovanja 4400 ft ( 1300 RSD) sa rezervacijom sedišta u IC delu i 3410 ft ( 1030 RSD) bez rezervacije u ,,putničkom delu voza,, za drugi razred i 5400 ft ( 1600 RSD) za prvi razred takođe sa rezervacijom sedišta. Isto tako povoljne karte u unutrašnjem saobraćaju MAV se mogu kupiti za mnoge relacije isključivo preko aplikacije ali isto tako par dana ranije od dana putovanja, mada ukoliko ima mesta povoljnije cene budu i na dan putovanja.
Kod MAV IC vozova Iz Bp prema Segedinu i iz Segedina uvek imate deo gde je obavezna rezervacija i tamo saobraćaju IC kola dok je veći broj vagona van sistema rezervacije osim ukoliko se prevoze bicikli. Ista situacija je i u većini IC vozova koji saobraćaju unutar Mađarske, jedino broj kola gde je potrebna rezervacija i gde nije varira od voza do voza
 
Karta preko MAV aplikacije za relaciju Segedin- Budimpešta, ukoliko se kupi par dana ranije košta 2399ft ( oko 700RSD) u jednom pravcu za drugi razred IC voza dok za prvi košta 3399 ft ( oko 1000RSD) i u cenu je uračunara rezervacija sedišta. Dok su cene ukoliko se kupi na dan putovanja 4400 ft ( 1300 RSD) sa rezervacijom sedišta u IC delu i 3410 ft ( 1030 RSD) bez rezervacije u ,,putničkom delu voza,, za drugi razred i 5400 ft ( 1600 RSD) za prvi razred takođe sa rezervacijom sedišta. Isto tako povoljne karte u unutrašnjem saobraćaju MAV se mogu kupiti za mnoge relacije isključivo preko aplikacije ali isto tako par dana ranije od dana putovanja, mada ukoliko ima mesta povoljnije cene budu i na dan putovanja.
Kod MAV IC vozova Iz Bp prema Segedinu i iz Segedina uvek imate deo gde je obavezna rezervacija i tamo saobraćaju IC kola dok je veći broj vagona van sistema rezervacije osim ukoliko se prevoze bicikli. Ista situacija je i u većini IC vozova koji saobraćaju unutar Mađarske, jedino broj kola gde je potrebna rezervacija i gde nije varira od voza do voza
Ja sam se napravio pametan i kupio kartu za IC voz bez rezervacije i prilikom kontrole karata mi je receno da moram platiti rezervaciju, bez opcije prelaska u drugi vagon.
 
Sa izmenjenim tarifama ovog proleca, IC karta od Segedina do Budimpeste je povoljnija (2400 HUF pre online popusta, u odnosu na 3400 HUF pre popusta u G vagonima), i logican izbor je za zene i pojedince generalno, za grupe i muskarce mislim da je bolja opcija ici u G vagone, sest sedista, jeste sve veca i veca guzva na skoro svim polascima, ali meni licno ova IC+ kola, na koje je MAV ponosniji nego mi na Gosine u vreme Tita, su mi tako neudobna sedista, mucenje mi je. Verujem da bi mnogima i prijala. Cak i kad sam u IC+ kolima, ustanem i odem do G vagona, kod vrata otvorim prozor i napajam dusu deciju :)
 
Ne znam da li je bilo, ako nekoga zanima kako od Segedina do Beca, mislim da je najotpornija na moguca kasnjenja voza opcija da se ide od Segedina do Kobanya-Kispest, preseda se na prigradski voz za Kelenfold, u Kelenfoldu se ulazi u voz za Bec. Regiojet sad ima 4 polaska dnevno od Kelenfolda do Beca, i povoljnije su im karte za sada. Ko ima austrijski Klimaticket, i bas hoce da se odveze vozom za manje pare od gastarbajterskog autobusa do Beca, onda se izadje u Hegheshalom, i kupi samo ticket res za OeBB ili Regiojet (1.3 eura od Hegye do Wien Hbf). Tako isto i u suprotnom smeru. Sve karte u Madjarskoj se prodaju po istoj ceni, bez obzira na vreme kupovine, mozda neke linije ne, ali na ovima, ka Pecuju isto, cena je ista kupovali mesec dana ili sat vremena pre polaska.
 
Da li tolerišu ako se uzme karta do Horgoša na našoj aplikaciji i onda za mađarski deo od prvog sela Roszke dalje ka Segedinu ili Budimpešti? Jel neko išao tako i kako je prošao?
 
Da li tolerišu ako se uzme karta do Horgoša na našoj aplikaciji i onda za mađarski deo od prvog sela Roszke dalje ka Segedinu ili Budimpešti? Jel neko išao tako i kako je prošao?
Ovo je suprotno pravilima, ali sam viđao situacije da se dešava. Generalno postoje dva scenarija i deluje da se dosta drugačije tolerišu.
1. slučaj je kada putnik uđe na stajalištu gde nema prodaje karata, tada srpski kondukter prodaje kartu do Horgoša, a mađarski prodaje dalje od Roszke do Segedina, po redovnoj ceni "jer putnik nije imao drugog izbora kako da nabavi kartu". Ukupna cena izađe oko 3 evra.
2. slučaj kada putnik uđe sa nevažećom kartom pa se napravi glup na Roszke da je tamo ušao, te nije kupio kartu još, u kom slučaju mađarski kondukter naplati cenu karte po većoj ceni (uz proviziju za kupovinu na vozu) jer "putnik nije kupio kartu na blagajni". Ukupna cena izađe 5 evra, isto kao i karta.
3. Ukoliko je mađarski kondukter u vozu pre stanice Roszke, a srpski kondukter mu javi, može da izda kartu za relaciju od Horgoša do Segedina.

E sad šta bi radili sa online kartom, ne znam, iskreno, ta 2 evra uštede nisu toliko vredna potencijalne kazne.
 
Poslednja izmena:
Da li tolerišu ako se uzme karta do Horgoša na našoj aplikaciji i onda za mađarski deo od prvog sela Roszke dalje ka Segedinu ili Budimpešti? Jel neko išao tako i kako je prošao?
Ako kondukter uhvati putnika, onda ponistava drugu kartu i mora da se plati puna cena karte kod konduktera. Imas u MAV-ovim uslovima, medjunarodna putovanja, znaci, kada je putovanje izmedju dve zemlje, karta mora biti jedna i izdata od ulaska do izlaska iz voza. Vrlo su rigorozni po ovom pitanju. Naravno, voznja od Subotice do Segedina sa jednom kartom i onda voznja dalje od Segedina su zapravo dve voznje, nisu isti brojevi voza. Najvise love u vozovima ka i iz Austrije, ali najjednostavnije je izaci iz voza u Hegyeshalomu (prva/poslednja stanica u Madjarskoj iz/ka Austriji) i sacekati od 5 do 45 minuta, zavisnosti od doba dana i da li je vikend (manje "radnickih" vozova izmedju Beca i Djora). Sad je odlicno sto Regiojet ide 5 minuta pre ili posle u odnosu na RJ i EC vozove, cekanje je nebitno da bi se opravdala puna cena za neprekidno putovanje, cak i ako se nema neka povlastica u Austriji.
 
На основу данашње изјаве Весића, на деоници Београд - Суботица ће постојати две врсте полазака од 5 до 22 часа, ИнтерСити у парном часу и ИнтерРегио у непарном часу.

ИнтерСити ће имати бављење у 4 успутне станице: Нови Београд, Нови Сад, Врбас, Бачка Топола и возно време од 80 минута.
ИнтерРегио ће имати бављење у 10 успутних станица: Нови Београд, Нова Пазова, Стара Пазова, Инђија, Нови Сад, Змајево, Врбас, Ловћенац-Мали Иђош, Бачка Топола, Жедник и непознато возно време.

Ова изјава колико год дала неке одговоре, отворила је још више нових питања.

1. Ако се планирају ИнтерСити поласци БГ-СУ на свака два сата, то захтева два Киса. Ако тамо ставе два Киса и један мора бити у резерви, шта то онда значи за постојеће ИнтерСити поласке између Београда и Новог Сада. Да ли ће укинути пола тих постојећих ИнтерСити полазака и претворити их у ИнтерРегио или планирају да пусте сва три Киса, или планирају пак да негде убаце Флирт. Није јасно.
2. Последично, ако се планирају ИнтерРегио поласци у сваком непарном часу без нарушавања постојећих ИнтерСити полазака, да ли то значи да онда на деоници БГ-НС добијамо додатни воз у сваком непарном часу или је то само компензација за ИнтерСити.
3. Какав се такт планира за регио саобраћај за НС-СУ
 
Zar je neko mislio da će se drastično povećati broj polazaka između NS-a i Bgd puštanjem pruge do Subotice?
 
А кад ће Кинези да возе?

Непојмљиво је да ни ИнтерРегио не стаје у Земуну. Непојмљиво!
Apsolutno se slažem! Treba li nabrajati koliko ta stanica gravitira potencijalnim putnicima... nadam se da tu Vesić lupeta i da je nenamerno propustio Zemun...
 
Бојим се да не лупета, јер јеј читао станице редом са папира. Да је причао из главе, можда би и биле шансе да је омануо, али овако тешко. А и то је у њиховом стилу одлука.

Не зна се шта је горе. То што Кинези нису поручени ни стигли на време, иако се пруга гради ево већ 6 година и знало се када ће бити потпребно. Или то што нове флиртове планирају да користе искључиво на РегиоЕкспрес и ИнтерРегио поласцима, упркос томе што највише фали возова за обичан Регио саобраћај. Или то што ћемо изгледа имати међународне возове који се не могу користити за унутрашњи саобраћај.

Но хајде да видимо шта ће стварно бити када сви возови уђу у употребу, ово све делује као привремено стање само да се нешто пусти у првом реду вожње. Вероватно ће од другог када крене и Будимпешта бити већих померања.
 
1. Ако се планирају ИнтерСити поласци БГ-СУ на свака два сата, то захтева два Киса. Ако тамо ставе два Киса и један мора бити у резерви, шта то онда значи за постојеће ИнтерСити поласке између Београда и Новог Сада. Да ли ће укинути пола тих постојећих ИнтерСити полазака и претворити их у ИнтерРегио или планирају да пусте сва три Киса, или планирају пак да негде убаце Флирт. Није јасно.
Pa postojeci IC je na svakih sat, svaki drugi puste do SU i to je to.
 
Којом гарнитуром? За то требају три гарнитуре, а ми имамо 2 активне и једна мора увек бити у резерви и у процесу редовног одржавања.
 
Бојим се да не лупета, јер јеј читао станице редом са папира. Да је причао из главе, можда би и биле шансе да је омануо, али овако тешко. А и то је у њиховом стилу одлука.

Не зна се шта је горе. То што Кинези нису поручени ни стигли на време, иако се пруга гради ево већ 6 година и знало се када ће бити потпребно. Или то што нове флиртове планирају да користе искључиво на РегиоЕкспрес и ИнтерРегио поласцима, упркос томе што највише фали возова за обичан Регио саобраћај. Или то што ћемо изгледа имати међународне возове који се не могу користити за унутрашњи саобраћај.

Но хајде да видимо шта ће стварно бити када сви возови уђу у употребу, ово све делује као привремено стање само да се нешто пусти у првом реду вожње. Вероватно ће од другог када крене и Будимпешта бити већих померања.
Onda ja to tumačim kao političko-marketinšku odluku da bi se uštedelo 2-3-5 minuta i prikazalo da voz ide brže....
 
А кад ће Кинези да возе?

Непојмљиво је да ни ИнтерРегио не стаје у Земуну. Непојмљиво!

Ne skoro, treba da ide na testiranja u inostranstvo.
Zbog glupog političkog marketinga, doveden je u Beograd umesto odmah da se pošalje u Češku, a na kraju nije ni realizovan obilazak AV-a & XI Ji Pinga.
Totalno je izgubljen smisao dolaska tog voza odmah u Srbiju, a cenu koju će putnici platiti biće ogromna.

A sa NoLimitom se slažem oko novih Flirotva, ponavlja se istorija kao i 2015. kada su tadašnje prinove forsirane na ICS servisu umesto da se pojača Regio saobraćaj.
Kao što su se kasnije i predomislili, lično sam ubeđen da će i sada.
Regio saobraćaj ipak donosi dosta prihoda, ovi ubrzani su toplo/hladno, eto imamo taj uspeh sa 711, ali nije ni svuda tako.
Svakako da je idealno da postoje na relacijama i sporiji i brži vozovi, ali sa nedostatkom voznih sredstava treba biti maksimalno racionalan.

Jezivo da nama i sa ovih novih 18 Flitova već znamo da će faliti EMV u budućnosti, a nove nabavke nema na vidiku.
 
Jezivo da nama i sa ovih novih 18 Flitova već znamo da će faliti EMV u budućnosti, a nove nabavke nema na vidiku.

Države sa razvijenom železnicom u Evropi imaju i po 10 puta veće vozne parkove na taj broj kilometara pruga kao u Srbiji. Ovo što mi imamo je otprilike dovoljno da opslužuje prigradski saobraćaj jednog grada od pola do milion stanovnika, ako hoćemo standard razvijene železnice. Taman da sutra ujutru čarobnim štapićem sve pruge svanu na nivou Švajcarske, mi ne samo da nemamo vozni park, nego nemamo ni osoblje, niti dovoljno kvalifikovanih radnika koje bi mogli zaposliti, zatim depoe za gariranje i održavanje tih vozova.
 
Ето тазлога да се инвестира у део индустрије која би била у стањеу да макар делимично производи шинска возила и/или компоненте
 
Države sa razvijenom železnicom u Evropi imaju i po 10 puta veće vozne parkove na taj broj kilometara pruga kao u Srbiji. Ovo što mi imamo je otprilike dovoljno da opslužuje prigradski saobraćaj jednog grada od pola do milion stanovnika, ako hoćemo standard razvijene železnice. Taman da sutra ujutru čarobnim štapićem sve pruge svanu na nivou Švajcarske, mi ne samo da nemamo vozni park, nego nemamo ni osoblje, niti dovoljno kvalifikovanih radnika koje bi mogli zaposliti, zatim depoe za gariranje i održavanje tih vozova.

Nemaš majstore, ali to je krivica države i preduzeća, ta zanimanja su totalno skrajnuta i zaboravljena.
Prosečan radnik u ZOVS-u ne može da izađe preko 60,000 i ta plata je premija, kod privatnika radiš neprijavljeno i nikada u stalnom radnom odnosu.
I onda naravno ili odeš preko ili se prebaciš na neku drugu sferu gde znanje može da se iskoristi.
Sva zanimanja oko održavanja pružnih vozila su kao zanati, a znate svi dobro koliko vam uzimaju vodoinstalater, mehaničar i ostali.
Ima majstora, ali nema dobrog domaćina, što ga više ceniš, to ćeš ga više imati.

Za mašinovođe je bolja situacija, vidim na konkursu da uvek ima više prijavljenih nego slobodnih mesta.
 
Svaka čast Srbiji, uspela je 2024. da obezbedi prugu i voz koji će putovati 80 minuta, za razliku od poslovnih vozova BG - SU koji su 80ih putovali oko 120-140 min.
 
Vrh