Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Meni nije jasna priča o manjku kapaciteta. Uzmimo primer deonicu Stara Pazova - Novi Sad. Mislim, izgradili smo dvokolosečnu prugu na mestu jednokolosečne, teretni saobraćaj se nije povećao, putnički je sa oko 15 vozova dnevno u proseku od pre modernizacije pojačan na 30. Dakle opterećenje po koloseku ostalo isto, a brzina, samim tim i propusna moć veća.
Проблем је недостатак претицајних колосека. Теретни можеш тренутно поставити само на пријемни-отпремни или пролазни колосек јер само они имају довољну дужину и то само у Инђији, Бешки и Петроварадину. И ту мораш скоро одмах да га мичеш јер путнички наилази. Ако ћеш на неки од "споредних" који би уствари требали служити за то, имаш опцију само 400м у Инђији и 650м у Петроварадину који је већ на крају деонице, па не помаже толико. И у обе ситуације се приступа директно само са колосека номинално усмерених ка северу што компликује организацију. На њима би могао теретњак стајати дуже и чекати, али су прекратки. Зато смо принуђени на пролазак целе деонице мање више "у цугу" јер немаш где да макнеш воз.
 
A koja će nam biti alternativna pruga za Niš, pitam se? Jer, i tamo će da bidne sličan problem.

Inače se uopšte ne slažem da su tri putnička na sat dugoročno optimum. I BG vozovi treba da voze dalje od Batajnice.
Једина ствар која може Нишку пругу спасити је прегршт претицајних колосека.

Три путничка сам написао средњерочно БГ-НС, до Батаје и СТП има више простора за рад, јер или има или ће бити четири колосека.
 
A što nismo bolje Cipovali... pardon, projektovali to do NS?

Umeju li naši experts da ne ubiju krdo volova i bikova zbog 5 grama mesa?

Kako ih biraju, 100 im bubalačko-recitatorskih sekcija i IQ testova spalim?
 
Meni nije jasna priča o manjku kapaciteta. Uzmimo primer deonicu Stara Pazova - Novi Sad. Mislim, izgradili smo dvokolosečnu prugu na mestu jednokolosečne, teretni saobraćaj se nije povećao, putnički je sa oko 15 vozova dnevno u proseku od pre modernizacije pojačan na 30. Dakle broj vozova po koloseku ostalo isto, a brzina, samim tim i propusna moć veća.

По реду вожње 2016/2017. је било 19 возова + 1 сезонски.
 
Ako se ukaže potreba uvek će moći da dodaju te sporedne koloseke za stacioniranje teretnih vozova dok ih ovi putnički pretiču.
Ne vidim tu neki nerešiv problem.
 
Ako se ukaže potreba uvek će moći da dodaju te sporedne koloseke za stacioniranje teretnih vozova dok ih ovi putnički pretiču.
Ne vidim tu neki nerešiv problem.

Само у једном смеру, тј. са стране супротно од станичне зграде.
 
Za Srbiju u kojoj smo od sigurnih glasova dobili nesigurne pruge je i ovaj saobraćaj previše. Pitanje je dana kada će se desiti velika tragedija, jer se nikad ne zna kada će neobučeni kadar napraviti kapitalnu grešku, ili će prosto biti ukraden ključni deo bezbednosne opreme sa pruge.
 
Ne znam gde je problem? Gotthard tunel ima mesta za 180 - 260 teretnih vozova dnevno, a dužina je 57 km. Ali ima mnogo više putničkih nego dva R i jedan Soko. Kako je onda opet sve problem u Srbiji? Automatski blok koloseka (APB) + ETCS + obaveznih 100 km/h za teretne vozove + jednostavno švajcarsko pravilo. 6 trasa na sat u grafikonu moraju biti rezervisane za teret na koridorima i tačka.
 
Mogu da dodaju kolosek i sa strane stanične zgrade samo dalje od nje tamo gde se završava peron. Postoje takva rešenja u svetu.

Da, samo se onda stanica mora produžavati jer nema dovoljne dužine za teretne vozove, što znači pomeranje ulaznih, prostornih signala i veće radove. O tome se trebalo misliti kod projektovanja, a ne naknadno. Mnogo propusta u projektovanju ove pruge ima.
 
Ne znam gde je problem? Gotthard tunel ima mesta za 180 - 260 teretnih vozova dnevno, a dužina je 57 km. Ali ima mnogo više putničkih nego dva R i jedan Soko. Kako je onda opet sve problem u Srbiji? Automatski blok koloseka (APB) + ETCS + obaveznih 100 km/h za teretne vozove + jednostavno švajcarsko pravilo. 6 trasa na sat u grafikonu moraju biti rezervisane za teret na koridorima i tačka.

Upravo o tome ja pričam. Nije mi jasno u čemu je problem sa našom prugom. Zašto se koristi debelo ispod kapaciteta i govori kako ne može više, a može i mora jer je debelo plaćeno da može.
 
Slučajno naidjoh na ovaj video, objavljen je pre 3 dana, ali je izgleda star par meseci. Obratite pažnju na ponašanje kamenjarke na šalteru na samom početku video snimka. Posle i ne treba raspravljati zašto je neophodno imati više automata, jer i čak i pokvaren automat manje frustracije izaziva od ovakve beskorisne kretenke.
 
Kaže Bulajić da se razgovaralo sa MAV da oni rade liniju Beč - Budimpešta - Beograd. Ima logike, MAV produži jedan ili dva voza Beč - Budimpešta do Beograda, a polaske Beograd - Budimpešta radi SV. Inače, rekao je Beograd - Budimpešta vreme vožnje 3:15 do 3:30.
 
Kaže Bulajić da se razgovaralo sa MAV da oni rade liniju Beč - Budimpešta - Beograd. Ima logike, MAV produži jedan ili dva voza Beč - Budimpešta do Beograda, a polaske Beograd - Budimpešta radi SV. Inače, rekao je Beograd - Budimpešta vreme vožnje 3:15 do 3:30.
Продужено време јер је пропала Сићвеова идеја о пасошкој контроли у БГ.
 
Ali oni donose novac u budžet, pritom podržavaju privredu koja može da se osloni na njih.
Dobar deo privatnih preduzeća su naša Srpska. KP je naš brend koji nas predstavlja u inostranstvu.
Ne bih gledao tako usko.

Što se tiče propusne moći, mislim da je sa teretnim moguće napraviti RE & IC na svakih sat vremena, ne vidim prepreku.
RE sa sinhronom.
U budućnosti kada se napravi Zrenjaninski ktak ka Severu biće moguće možda RE i na 30 minuta, ne treba ignorisati da NS-BG i sva mesta između čine 50 % stanovništva u Srbiji.
И ја, као и стотине хиљада честих путника на тој релацији доносимо паре у буџет и то неколико десетина или стотина пута више него та шака јада од преосталог карга.

СК је само због ситуације са Вектронима зрео за ликвидацију по кратком поступку.
 
Nedostaje mi onaj WlabMZ... on je puno toga znao o železnici i iskreno ne znam gde i zašto nestade.. al moram da primetim da dveipola (svojom aktivnošću i znanjem) fino popunjava tu prazninu... 👍

Nekako je došao u pravo vreme...
 
Upravo o tome ja pričam. Nije mi jasno u čemu je problem sa našom prugom. Zašto se koristi debelo ispod kapaciteta i govori kako ne može više, a može i mora jer je debelo plaćeno da može.
Ja ne vidim problema. Bilo bi dobro videti na koliko deonica je pruga podeljena. Sve ovo se može rešiti sa avtomatskim blokom koloseka. Imaš brojače osovina i automatika koji otpušta deonicu kada brojači vide da nema više osovina. I onda imaš zeleno svetlo. Ako je voz izpred imaš rumeno. Napredni ETCS, on meri gde je voz ispred i određuje brzinu i put kočenja. Ako je BG-NS moderna pruga, treba iskoristiti. Čak i na jednokolosečnoj pruzi do Kopra, koja ima 26 promila, 30 km dužine, može saobraćati 90 vozova dnevno.
Grafikon je alfa i omega. Na njemu nacrtaš svaki sat 3 - 5 trasa za teretne vozove brzinom od 100 km/h. Za sporije teretne, vozi noću. Ali dobro, teretni vozovi su traktori i zahtevaće više održavanja. Što ih je više, više novca treba za održavanje. U svakom slučaju, teretnjake će biti potrebno početi da ispuštaju u toku dana, inače će otići preko Rumunije.
 
Vrh