Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Шта се десило са старом пругом БГ НС? Има ли деова који се више не поклапају са новом трасом, и ако има колико је то километара?
Jedino gde nova pruga odstupa od stare je između Beške,Čortanovaca i Karlovačkih Vinograda. Sve ostalo je gotovo identično.
 
Ти проценти немају везе са везом, не знам како си дошао до њих, али очигледно ниси узео у обзир сва потенцијална сустизања возова са нехомогеним саобраћајним карактеристикама на дужини од 77км. Тих 10% би се могло рећи у случају саобраћања два воза на сат једнаких карактеристика, што овде дефинитивно није случај. Разлика углова у графикону озбиљно сече капацитет.

По мојој брзој рачуници, не може се прогурати више од 5 теретних возова по часу са неким нормалним претпоставакама и са тренутним режимом где имамо само један Регио и само један ИнтерСити по часу, и када још увек немамо додатни ИнтерРегио и када још увек немамо НС-СМ возове. Већ од следећег реда вожње ће то бити теже. А и у тој рачуници су претпостављени идеални услови саобраћања, брзине, убрзања и кочења односно исправне електро локомотиве, што у пракси са теретним превозницима уме и да буде другачије. Сигурно ту треба још успорити нека времена, поготово за убрзања. Углавном, када се додају сви реални фактори и ризици, ко зна шта би се добило.

А замислите како ће тек бити од следећег реда вожње јер бога питај где ће тај ИнтерРегио гурнути, то може пореметити и мало, а може и значајно.

Ево како тај пример изгледа код мене, на брзину сам нашкрабао график, гледати само између два Регија односно плавих линија. Све је скица наравно, не хватати се за детаље. Рађено на основу просечних времена за терет из Инфриног графикона.

Pogledajte prilog 200697

Ако неко мисли да то може другачије и боље, или са драстично већом количином саобраћаја као што овде неки тврде, нека објасни или нацрта. Поготово ови упућенији или искуснији са израдом РВа. И опет напомена да је ово нацртано фантазија која пада у воду већ од децембра, а шта ће тек бити за неколико година.

Interval sleđenja može biti mnogo manji između teretnih vozova, čak i 3 minuta. Kod tebe je ovde najmanji 8 minuta. Postoji realan problem stanica koje imaju samo 4 koloseka, gde su prolazni koloseci bez perona, a sporedni sa peronima. Teretni voz bi morao da propušta IC koji ne staje na stanici na sporednom koloseku, a Regio koji staje na prolaznom. Propust projektovanja pruge za mešoviti saobraćaj koja je u mnogim elementima projektovana kao pruga za isključivo putnički saobraćaj, uključujući i izostanak određenih kolosečnih veza koje su postojale pre modernizacije pruge.
 
Наравно да је ту првенствено због путника. Сигурно није ту првенствено због србија карго-а који је увелико у процесу самодеструкције.

А све и да није то предузеће у расулу једина пруга између два највећа града мора да има за приоритет превоз путника.

Treba otići u začetke ideje modernizacije ove pruge uz pomoć Kineza. Prve klice i razlozi zašto su Kinezi uopšte uključeni u ovo je izgradnja kvalitetne železničke pruge koja bi povezivala luku Pirej i Budimpeštu zarad kontejnerskih vozova iz luke Pirej za EU. Tek kasnije je krenula priča o nekakvim velikim brzinama, pa se od pruge za 160 km/h u vreme teta Zorane tražilo da ona bude za preprojektovana za 200 km/h.
 
Interval sleđenja može biti mnogo manji između teretnih vozova, čak i 3 minuta. Kod tebe je ovde najmanji 8 minuta. Postoji realan problem stanica koje imaju samo 4 koloseka, gde su prolazni koloseci bez perona, a sporedni sa peronima. Teretni voz bi morao da propušta IC koji ne staje na stanici na sporednom koloseku, a Regio koji staje na prolaznom. Propust projektovanja pruge za mešoviti saobraćaj koja je u mnogim elementima projektovana kao pruga za isključivo putnički saobraćaj, uključujući i izostanak određenih kolosečnih veza koje su postojale pre modernizacije pruge.
Naravno da ne može biti manji, a pogotovo ne 3 minuta.
 
Аман, слобода кретања је уставом загарантовано право. Ред вожње је и овако неадакеватан и са премало полазака па имамо препуне возове, путнике са месечним и годишњим картама који стоје и доводи се у опасност највећа социо-економска и демографска позитивна промена у Србији у овом веку (заправо и једина) а то је могућност рада у једном а живота у другом највећем граду и обратно.

Овакав Србија карго у ликвидацију! Оно је незампаћен јевашлук. Нећу(мо) то да плаћам(о)!

А за приватне карго оператере ме тек, д'извинете, заболе
 
Гужве у возовима не треба решавати повећањем броја полазака, већ повећањем капацитета возова. Лепо локомотиве и вагони па на оптерећенијим поласцима више вагона, на мање оптерњћеним мање. Проблем је што се сад форсирају композиције.
 
A zar nece biti radjena alternativa za teretne vozove oz pravca Nisa: Pancevo - Zrenjanin - Subotica?
 
A zar nece biti radjena alternativa za teretne vozove oz pravca Nisa: Pancevo - Zrenjanin - Subotica?
А логистички интермодални терминал смо направили у Батајници, и немамо ни у плановима северну железничку обилазницу око Београда.
 
Naravno da ne može biti manji, a pogotovo ne 3 minuta.

Naravno da može. I to bez ETCS-a, pogledati susednu Mađarsku. 3 minuta je teoretski. Red vožnje se obično radi sa 5 minuta periodom sleđenja, u ekstremnim slučajevima 4 minuta, da bi se ostavio ipak mali luft.
 
А за приватне карго оператере ме тек, д'извинете, заболе

Ali oni donose novac u budžet, pritom podržavaju privredu koja može da se osloni na njih.
Dobar deo privatnih preduzeća su naša Srpska. KP je naš brend koji nas predstavlja u inostranstvu.
Ne bih gledao tako usko.

Što se tiče propusne moći, mislim da je sa teretnim moguće napraviti RE & IC na svakih sat vremena, ne vidim prepreku.
RE sa sinhronom.
U budućnosti kada se napravi Zrenjaninski ktak ka Severu biće moguće možda RE i na 30 minuta, ne treba ignorisati da NS-BG i sva mesta između čine 50 % stanovništva u Srbiji.
 
A da li bi obavezni režim ETCS na toj pruzi povećao kapacitet?
 
Fizički nemoguće zbog upotrebe AS uređaja i njegovog načina rada.

Možeš li detaljnije, u čemu je problem?

Pogledajte samo kako izgledaju grafikoni na deonicama Budimpešta - Cegled ili Budimpešta - Đer:

Screenshot (104).png
Screenshot (106).png
 
Да ли би било боље да је 200 на сат пруга урађена скроз новом трасом, преко Баната (одвајање са Панчевца десно ободом Котежа и Борче) са одвајањем крака ка Зрењанину негде код Титела, без тунела и са сређивањем Панчевца? А да је стара пруга сређена за 160 до Чортановаца и 120 даље до НС са денивелисањем друмских укрштања?
 
Где сте отишли, у крајности.

Треба бити и реалан око обима теретног саобраћаја који мора преко дана да иде баш кроз деоницу од СТП до НС. Имамо и друге пруге за транзит.
Нек средњерочно имамо три путничка на сат и три теретна на сат од 5 до 23. То су 54 теретна воза преко дана. Није то мало. Шидски коридор је независан, плус имамо Банатски коридор који ће временом преузети све више саобраћаја.

Изводиво је све, нема панике, само треба адекватно планирати.

А идеално би било да дугорочно ту остане само онај терет који баш баш мора да прође туда, можда ако иде од Руме ка НС, од НС до терминала у Батајници или опслужује неке садржаје баш на тој деоници. То није неки превелик број возова. А све транзитно нек иде кроз Банат, након чега се отвара прилика некад у будућности за можда и гушћи путнички саобраћај на БГ-НС ако социоекономске околности то буду оправдавале.

Све је у реду. Не требају нове пруге, старе пруге, чуда. Само пустити терет преко дана онолико колико може и на путничке додавати капацитет. Кроз неко време ће онда улетети Банат, и решено.
 
A koja će nam biti alternativna pruga za Niš, pitam se? Jer, i tamo će da bidne sličan problem.

Inače se uopšte ne slažem da su tri putnička na sat dugoročno optimum. I BG vozovi treba da voze dalje od Batajnice.
 
Meni nije jasna priča o manjku kapaciteta. Uzmimo primer deonicu Stara Pazova - Novi Sad. Mislim, izgradili smo dvokolosečnu prugu na mestu jednokolosečne, teretni saobraćaj se nije povećao, putnički je sa oko 15 vozova dnevno u proseku od pre modernizacije pojačan na 30. Dakle broj vozova po koloseku ostalo isto, a brzina, samim tim i propusna moć veća.
 
Čemu bi nam onda ta preko Banata služila?

160 je moglo za NS, onda bi i ti grafikoni mogli da izgledaju kao u Mađarskoj. Nego oće gazde Mali TGV.
Крак БГ воза за Борчу, и бржи воз до Зрењанина и Кикинде, и додатни капацитети за теретну железницу од севера ка југу (уз планирани мост Панчево-Винча). Мада би и за ту оругу у Банату било довољно 160.
 
Крак БГ воза за Борчу, и бржи воз до Зрењанина и Кикинде, и додатни капацитети за теретну железницу од севера ка југу (уз планирани мост Панчево-Винча). Мада би и за ту оругу у Банату било довољно 160.

Kakvu Borču? Pruga Pančevo - Zrenjanin ide preko Kovačice. Pruga je planirana za vmax 120 km/h.
 
Vrh