Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Je l to pušten novi FLIRT u saobraćaj ili su u pitanju testiranja? Viđen na putu ka Novom Sadu.
 
Na tim zapuštenim prugama koje su pogašene već godinama ili decenijama nije bilo nikakvog saobraćaja tako da one nisu ni ulazile u taj prosek, iako je zločin što su toliki kilometri počupani a da ni jedna stara lokalna pruga nije obnovljena. Ne moraju svi vozovi juriti 200 na sat, za lokalni saobraćaj je i 50-80 solidna brzina. Beočinu, Bečeju, Baču, Srbobranu, Temerinu, Adi, Kanjiži, Apatinu, Bačkoj Palanci, Beloj Crkvi, Sečnju, Plandištu, Kovinu, Kostolcu, Novom Kneževcu, itd, itd sigurno ne treba Soko, ali bi imali putnika da solidno popune DM 711, tim pre što su autobuske karte kriminalno poskupele u zadnje 3 godine skoro kod svih prevoznika u ovoj zemlji.
Бач и Ковин би морао друкчије повезати са магистралним пругама поред, јер нико не би ишао возом до Владимировца па чекао вршачки, док аутобуси иду директно од Баваништа до Панчева.
 
@MaRtInsrbija1993 druskane dosao si na pogresno mesto, odnosno prihvatio si pogresan zadatak da ovde ljudima solis pamet za dve crvene i sendvic. Vidis ovo je slobodan prostor, gde ljudi slobodno iznose svoja misljenja. Za mnoge teme su kompetentni i skolovani u odnosu na drzavnu sluzbu u kojoj ti radis. Da niko nece primiti strucnjaka odavde i coveka koji zna nesto jer nije isao godinama autobusima po Srbiji sa sektom, nije stajao za standom i sramotio sebe i porodicu. Ovde ljudi nisu sa izmisljenim i kupljenim diplomama, pa ako su i za nizu strucnu spremu one su posteno zaradjene, a imamo dosta i magistara i doktora. Takodje ovde ljudi ne ljube d*pe politicarima ne duguju im nista i ne postuju ih samo sto su zajahali neko ministarsko mesto koje im je sef dodelio bez obzira sto ne znaju nista o tom resoru, nemaju adekvatnu strucnu spremu za taj posao niti bilo kakve kvalitete. Tako da slobodno se zahvali svom sefu i reci da ne zelis vise da se sramotis ovde.
 
Просечна брзина возова у Европи. Не знам из које године је овај податак. Баш смо лоши.
Pogledajte prilog 199740
Ovo nije nikakvo merilo. Ako se malo istraži, ovaj grafikon predstavlja prosečne brzine VOZA između najvećeg grada i 5 narednih najvećih. Znači Beograd-Novi Sad, Beograd-Niš, Beograd-Kragujevac, Beograd-Subotica, ...
Ali, kojih vozova? putničkih, teretnih? Jel to čista tehnička brzina, tehnička brzina, komercijalna brzina?
Prosečna komercijalna brzina teretnih vozova ne prelazi 5 km/h na rastojanjima do 800 km.

Tako da, ovaj pokazatelj je izmislio neko ko je možda zaljubljenik u železnicu ali nije u struci. Pokazatelj sam po sebi je loš. EU tačno definiše koje pokazatelje treba meriti, a oni najvažniji su ključni pokazatelji učinka.
 
Бач и Ковин би морао друкчије повезати са магистралним пругама поред, јер нико не би ишао возом до Владимировца па чекао вршачки, док аутобуси иду директно од Баваништа до Панчева.
Mogli su odavno da urade 20 kilometara pruge od Bavaništa do Pančeva Varoši, da se ne kruži toliko preko Deliblatske Peščare i Vladimirovca. Da je njeno stanje pristojno, direktni vozovi Kovin-Bavanište-Pančevo-Beograd bi bili konkurentni autobusima. Doduše, tu je putnički saobraćaj ugašen valjda osamdesetih, a devedesetih je još bilo teretnjaka. Danas je trasa te pruge jedva vidljiva od vegetacije.
 
Mogli su odavno da urade 20 kilometara pruge od Bavaništa do Pančeva Varoši, da se ne kruži toliko preko Deliblatske Peščare i Vladimirovca. Da je njeno stanje pristojno, direktni vozovi Kovin-Bavanište-Pančevo-Beograd bi bili konkurentni autobusima. Doduše, tu je putnički saobraćaj ugašen valjda osamdesetih, a devedesetih je još bilo teretnjaka. Danas je trasa te pruge jedva vidljiva od vegetacije.
Да, тако би се могао успоставити приличан такт за Панчево, са све БГ возом.
 
Какво бре кружење. Па та пруга око Делиблатске пешчаре је углавом повађена, а станице разрушене, ладно срушили и покрали материјал
 
Čime? Mobilni aparati su u redu za očitavanje pasoša ali za kompletnu biometriju mislim da nisu. Niti možeš lepo uzeti otiske niti napraviti kvalitetnu fotografiju.

Meni sa mobilnih aparata uzimali otisak prsta i slikali lice u zemljama trećeg sveta, pa sad ti vidi. Pokušavaš da napraviš problemom nešto što nije nikakav problem na kraju prve četvrtine 21. veka.
 
Meni sa mobilnih aparata uzimali otisak prsta i slikali lice u zemljama trećeg sveta, pa sad ti vidi. Pokušavaš da napraviš problemom nešto što nije nikakav problem na kraju prve četvrtine 21. veka.

Takvi aparati ne postoje u EU. Svi putnici izlaze iz autobusa na sengenskim granicama…
 
Kao što kaže kolega iznad autobusom kada se ide izlazi se iz autobusa i ulazi u zgradu za pasošku, slično kao prolazak kroz pasošku na aerodromu.
 
Значи, у Суботици, Хоргошу, на Палићу... постојаће пасошка и царинска контрола за воз до Сегедина?
 
Pa ne znam kakva će procedura biti kada se uvede EES, ono što znamo je da će se uzimati otisci prstiju i slika lica, a pasoši se više neće pečatirati. Način na koji će se to sprovoditi na pruzi je nepoznat. Videćemo od oktobra.
 
Imajte u vidu da šta god sad (ne) postoji, to se menja kad se uvede EES kao što je veċ pominjano. Čitajući o pripremama za EES npr. na Horgošu i Doveru, svuda se pominje instaliranje novih aparata/kioska/itd. ali se koliko sam video nigde ne pominju mobilni uredjaji. Naravno ne mora da znači da ih neće biti, videćemo...
 
@dveipola Sve je to u redu, ali molim te bez prepotentnosti. Ne pravimo mi problem, mi pišemo naša viðenja i mišljenja. Niti znamo kako će tačno biti niti kakvu će opremu koristiti. Putovao sam vozom poprilično ali nisam prelazio preko državnih granica sa EU. Uvek sam putovao unutar EU i unutar Srbije (+ SRB - CG)
 
Poslednja izmena:
Je l to pušten novi FLIRT u saobraćaj ili su u pitanju testiranja? Viđen na putu ka Novom Sadu.

Ne verujem, iako nakon testiranja sigurnosnih uređaja nemam uvid koji su dalji koraci prevoznika.
Pretpostavljam da su ga izveli do Novog Sada, jer nijednom nije išao na ovoj novoj pruzi, taman i da se izvrši i upoznavanje/obuka osoblja.
Bože moj, nisam ni jedini ovde na forumu koji sam u materiji, pa nek napiše neko nešto više.

Malo se žuri da bude sve spremno za 14.06 kada kreće sezonski Novi Sad - Bijelo Polje, tada će biti i svečano puštanje. Histerija je oko toga, jer nemaju vagone niti raspoloživih starih Flirtova, tako da ovi moraju biti spremni.
A jadni Crnogorci ne znam šta će, 3 klase verovatno ili nekog CAF-a.
 
@dveipola Sve je to u redu, ali molim te bez prepotentnosti. Ne pravimo mi problem, mi pišemo naša viðenja i mišljenja. Niti znamo kako će tačno biti niti kakvu će opremu koristiti. Putovao sam vozom poprilično ali nisam prelazio preko državnih granica sa EU. Uvek sam putovao unutar EU i unutar Srbije (+ SRB - CG)

Eto. Ja sam dosta granica prešao vozom, uključujući Evropu od istoka do zapada, Kavkaz, centralnu Aziju. Jedino se na turskom graničnom prelazu Kapikule izlazi iz voza. Sve ostalo je isključivo u vozu na svojem sedištu.
 
Да додам да се то исто наравно примењује и на возове који улазе у горе споменуту Мађарску и шенген простор. Дође мађарски граничар у воз са апаратом, провуче ти пасош, на екрану му се испишу сви подаци, и то је то. Исто као што би у кућици. Излазак путника напоље се примењује само за аутобусе и то не зато што се не може вршити контрола у аутобусу апаратом, већ зато што је тако лакше и брже за граничаре.

Не знам како ће бити када се уведе тај нови систем, али претпостављам да није нека наука направити апарат који је преносан а на који можеш наслонити прст и који може да те услика. Најобичнији телефон то може, што не би могао граничарски апарат.
 
Не знам како ће бити када се уведе тај нови систем, али претпостављам да није нека наука направити апарат који је преносан а на који можеш наслонити прст и који може да те услика. Најобичнији телефон то може, што не би могао граничарски апарат.

Upravo.
 
Mobilni, ne mobilni, sad zamislite granicu sa Mađarskom, gde su i inače spori do užasa, sa tom dodatnom procedurom. Tako da i nije loša ideja da se to obavi pre ukrcavanja.
A m ogu da zamislim i sreću tranzitnih putnika u drumskom prevozu da sve to prolaze dva/tri puta kad idu prema Grčkoj ili Turskoj. Nekako mi se čini da ako taj sistem ne bude vrlo brz i efikasan da će putnici u tranzitu ići kroz Rumuniju i Bugarsku, koje su sad u Šengenu. Dakle do Grčke ako idu preko nas dva puta drndanje, okolo nijednom, do Turske preko nas 3 puta, okolo samo 1 na izlazu iz Bugarske u Tursku.
 
Mobilni, ne mobilni, sad zamislite granicu sa Mađarskom, gde su i inače spori do užasa, sa tom dodatnom procedurom. Tako da i nije loša ideja da se to obavi pre ukrcavanja.
A m ogu da zamislim i sreću tranzitnih putnika u drumskom prevozu da sve to prolaze dva/tri puta kad idu prema Grčkoj ili Turskoj. Nekako mi se čini da ako taj sistem ne bude vrlo brz i efikasan da će putnici u tranzitu ići kroz Rumuniju i Bugarsku, koje su sad u Šengenu. Dakle do Grčke ako idu preko nas dva puta drndanje, okolo nijednom, do Turske preko nas 3 puta, okolo samo 1 na izlazu iz Bugarske u Tursku.

Ne vredi, vi terate svoje. Jedno su kontrole na drumskim prelazima, a drugo na železničkim. Mađarska pogranična kontrola na vozu u Kelebiji je uvek bila dosta efikasna. Često sam putovao za Budimpeštu vozom, nikada problem sa mađarskim graničarima. Leti, zbog gužvi na Horgošu i pored putovanja od 8-9 sati vozom Beograd - Budimpešta često se vozom stizalo do Budimpešte brže nego automobilom.
 
A mogu da zamislim i sreću tranzitnih putnika u drumskom prevozu da sve to prolaze dva/tri puta kad idu prema Grčkoj ili Turskoj. Nekako mi se čini da ako taj sistem ne bude vrlo brz i efikasan da će putnici u tranzitu ići kroz Rumuniju i Bugarsku, koje su sad u Šengenu. Dakle do Grčke ako idu preko nas dva puta drndanje, okolo nijednom, do Turske preko nas 3 puta, okolo samo 1 na izlazu iz Bugarske u Tursku.
Da. Izgleda ovi naši i čekaju da Turci odu preko Rumunije, pa ništa ne šire na Koridoru X
 
Vrh