Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Извини, али шта је малициозно овде?
Pa to što koristiš ovaj video kako bi predstavio taj prelaz u Batajnici kao nešto što jedino može da se desi tu i nigde više. A sve u cilju da opravdaš svoj ogroman animozitet prema svemu što predstavlja železnicu u Srbiji. Eto to je maliciozno. Kao da bu**** koji lome branike i polubranike nema i na drugim prelazima.
 
Сулудо је што ти надвожњаци нису завршени на време. Имали су 3 године за то! Пошто путни прелази нису предвиђени пројектом, претпостављам да не постоји железничка сигнализација за њих. Зато и мора полиција да стоји на њима док се врше тестирања, а рампе се ручно спуштају и подижу. То баш и није изводљиво током редовног одвијања саобраћаја, нарочито преко овог у Батајници који прелази преко 4 колосека и налази се тачно пре самог почетка деонице за 200 км/ч. Рампе би морале да се спуштају много раније ручно, него у аутоматском режиму. Мислим да би рампе током дана биле више спуштене него подигнуте и да би становници пошизели, те да би се без константног присуства полиције нека несрећа врло брзо догодила.

Ризница бисера са путног прелаза у Батајници. И то само 43 минута материјала пре 2014. Е сад, мислим да је улаз у станицу Батајница тад био са 30 или 50 км/ч. Замисли са 120 км/ч са оваквим дилејама...


Наравно, Инфраструктура, Град Београд (за овај батајнички надвожњак) и извођачи су криви што није завршено на време. И шта сад? Хајде да казнимо путнике и привреду која користи теретни железнички превоз.
Па нека стоји полиција. Свакако је то јефтиније и рационалније него да теретни саобраћај иде још неколико месеци около-наоколо, да нема путничких возова и БГ воза.
 
Pa to što koristiš ovaj video kako bi predstavio taj prelaz u Batajnici kao nešto što jedino može da se desi tu i nigde više. A sve u cilju da opravdaš svoj ogroman animozitet prema svemu što predstavlja železnicu u Srbiji. Eto to je maliciozno. Kao da bu**** koji lome branike i polubranike nema i na drugim prelazima.

Хвала, али не треба ми дрвени адвокат да (погрешно) тумачи оно што сам постовао. Не, нисам представио да то једино може да се деси ту и нигде више. Знаш и сам да је то био један од најкритичнијих путних прелаза, а у ручном режиму би тек био, уколико би се прелаз користио током пуног саобраћаја предвиђеним редом вожње 2021/2022. Наша железница је један од најгоре организованих железничких система у Европи. То је чињеница. Надам се да ће се модернизацијом пруге Београд - Нови Сад покренути нешто ново, али гледајући којим темпом све иде, сумњам. Нови Сад - Суботица још није почело да се ради. Београд - Ниш такође. Ниш - Прешево раде деонице које су у бољем стању уместо оних које су у лошијем стању. Ниш - Димитровград опет одлажу почетак на крај године (већ неколико година). А где је барска пруга, а где су локалне пруге? Јако, јако споро...
 
Наравно, Инфраструктура, Град Београд (за овај батајнички надвожњак) и извођачи су криви што није завршено на време. И шта сад? Хајде да казнимо путнике и привреду која користи теретни железнички превоз.
Па нека стоји полиција. Свакако је то јефтиније и рационалније него да теретни саобраћај иде још неколико месеци около-наоколо, да нема путничких возова и БГ воза.

Које путнике и привреду? За два поласка дневно од 15. марта која ће ићи? Мора да се шалиш...Па полиција ће и стајати за та два поласка док не заврше све. То није спорно. Али за целодневно одвијање саобраћаја по пуном реду вожње то је мало теже изводљиво. Заиста не видим како ће два поласка дневно помоћи путницима и привреди...
 
Ја причам о случају да је све спремно за саобраћај, а да надвожњаци нису завршени (имај у виду да је инвеститор надвожњака у Батајници Град Београд, који се прилично добро показао на примеру реконструкције Савског тра или потеза Цара Душана - Краљице Марије). Да ли ће то бити 15. март, 1. април, 15. април или који већ датум није ни битно. Причам о случају да су скретнице и контактна мрежа изнад свих колосека спремни, а надвожњаци нису.

Ако ће већ бити само два поласка дневно, зашто се потресаш око путног прелаза у Батајници и спомињеш да ће рампа више бити спуштена него подигнута?
 
Ако ће већ бити само два поласка дневно, зашто се потресаш око путног прелаза у Батајници и спомињеш да ће рампа више бити спуштена него подигнута?

Не потресам се. Само кажем да два поласка дневно између Београда и Новог Сада, без успутних стајања неће служити ни путницима ни привреди, већ само у пропагандне сврхе.
 
A šta će biti sa šidskom prugom ili je budućnost voz Šid-Golubinci?
 
Једна интересантна вест из Бугарске. Нова бугарска влада поново спаја три државне железничке компаније (путнички превоз, карго и холдинг) у једну компанију. Инфраструктура је остала засебно. Дакле, уместо четири, као до сад, постојаће две компаније - једна за превоз путника и робе, а друга инфраструктура. Нешто што сам ја предлагао да би требало да се уради и код нас. Пре 9 година су исто и Мађари урадили.

https://www.railjournal.com/news/bu...r-and-freight-operators-into-a-single-company
 
Poslednja izmena od urednika:
Aman @spatiotecte, razumem ove botove što viču jupi, pruga, ali šta je tebi čoveče??? @WLABmz je možda proštar u iznošenju svojih stavova, ali činjenica je da pruga kasni, da za testiranje nije kompletno završena (stanica Novi Sad, sporedni koloseci na ostalim), da je kašnjenje nadvožnjaka potpuno suludo kad su komotno mogli da ih rade paralelno da nisu kasno počeli, da koriste ovo sve u propagandne svrhe, a da smo mi to dobro platili. Ne vidim čemu neko radovanje, normalno je biti zadovoljan što ćemo napokon moći brzo da putujemo od BGa do NSa, ali kao neko ko je putovao često vozom na ovoj relaciji, ne mogu da ne vidim sve propuste, sve što je ostalo nedovršeno i ovoliko kašnjenje da potpunim zatvorom pruge (bus mi se ogradio).

To mi je isto kao ljudi što se raduju što im država "poklanja" evre, a oni zapravo samo vraćaju deo ogromnog poreza koji uzimaju od tih istih ljudi.

Tako i ovde, nije železnica poklon da joj se radujemo kakva god da je, to je nešto što smo platili i kao za sve što platiš želiš da bude onako kako je dogovoreno.
 
I ako sve što kažeš stoji, čaša može biti polu prazna ili polu puna.
Sve je pitanje pogleda na stvari i mindseta.

Ja smatram da je kako god ovo kvantni skok u odnosu na sve sto je postojalo do sad pa makar kasnilo par meseci, sredice se to polako i doteraće se.
Četvorokolosečne deonice, moderan tunel, impozantni vikadukt, novi mostovi, nove stanice, voz koji zaista ide 200.
Kad smo to videli na našim prostorima?
Gledaš slike i snimke kao da nije u Srbiji.
 
Па од набројаног сада први пут видимо вијадукт са тунелом, нове станице и воз за 200 км/ч. Мостови су постојећи а четвороколосечне пруге смо имали и пре. Али изостаје рационална корист од свега тога за сада пошто до комплетирања овде имамо само пар возова, што није довољно да се народ врати железници, што значи да смо у суштини могли и сачекати потпуно комолетирање инфраструктуре. Ово је отприлике као кад се уселиш у стан па ти још два месеца долази мајстор да ти среди кухињу а ти у међувремену једеш напољу а воду пијеш из купатила.
 
@WLABmz zasto se toliko trudiš da omalovažavaš i mračiš sve što je vezano za ovu prugu?
Od kad postoji ovaj topic ništa lepo nisi rekao za ovaj projekat.

Не могу у круг заиста једно те исто. Већ сам написао милион пута. Сад кад бих ти одговорио исто по ко зна који пут, ти би опет твоје исто и тако у круг.
 
I ako sve što kažeš stoji, čaša može biti polu prazna ili polu puna.
Sve je pitanje pogleda na stvari i mindseta.

Ja smatram da je kako god ovo kvantni skok u odnosu na sve sto je postojalo do sad pa makar kasnilo par meseci, sredice se to polako i doteraće se.
Četvorokolosečne deonice, moderan tunel, impozantni vikadukt, novi mostovi, nove stanice, voz koji zaista ide 200.
Kad smo to videli na našim prostorima?
Gledaš slike i snimke kao da nije u Srbiji.
Pa nek kosta sta kosta, samo da se hvalimo, jel? Vrlo prizeman, ruralni pogled na stvari i mindset...
 
Navodno se radovi na Jajinci-Mala Krsna završavaju za mesec dana
Izvor: Udruženje ljubitelja železnice
 
Često se tu spominje održavanje brze pruge i to je ono što nas sve sa razlogom brine, npr. prije 15 godina rekonstruisana je pruga Vinkovci- Slavonski brod, i to jedan veći dio za 160km/h , međutim sa 160 km/h brzina je prije koju godinu smanjena na 120 km/h, a od novog reda vožnje na 100 km/h, iskreno se nadam da se neće slično ponoviti i sa brzom prugom da se ne bi desilo za 15 ak godina da spuste na 120-160 km/h
 
Iskreno se nadam da će u budućnosti 'brzom prugom' voziti kompozicije privatnih operatera brzinom od 120 km na sat, kako bi osim fensi gradske ekipe koja ide na suši i japansko točeno Asahi pivo - zbog čega ne može da vozi - poslužila i običnom svetu.
 
Наравно, Инфраструктура, Град Београд (за овај батајнички надвожњак) и извођачи су криви што није завршено на време. И шта сад? Хајде да казнимо путнике и привреду која користи теретни железнички превоз.
Па нека стоји полиција. Свакако је то јефтиније и рационалније него да теретни саобраћај иде још неколико месеци около-наоколо, да нема путничких возова и БГ воза.
Što se tiče ovog snimka, najiskrenije mislim da su ljudi imbecili i da se shodno tome treba ponašati na njima razumljiv način. Ovakve rampe u suštini ne štite nikog i ne sprečavaju vozače da prelaze prugu, a lepo služe da se pere savest i nadležni kažu pa evo rampe su tu...
Ako do sad nije ništa naučeno iz ovoga, onda barem sada može da se promeni praksa u najmanju ruku kod veoma važnih i prometnih pružnih prelaza, tako što će se sam prelaz obezbediti mnogo bolje i ozbiljnije.
Može se instalirati kamera koja je u stanju da skenira saobraćajne tablice (toga već svakako ima svuda po gradovima). I da ti kazne i pozivi na sud (u slučaju uništavanja opreme) stižu na kućnu adresu, mogu se staviti duže rampe tako da se ne mogu zaobilaziti kao da maltene i nisu tu. I ono što je evidentno i na samom videu ne postoji neki međuperiod da upozori vozače da se rampa spušta i više puta se rampa polomi tako što udari u vozilo koje je do pola puta prošlo. Može da se napravi određena zvučna i svetlosna signalizacija, možda čak i neki semafor na osnovu koga će vozači znati kad da se zaustave i ako rampa još nije krenla da se spušta.
I na kraju na najveće imbecile može da se iskopa nekakav "rov" širine 30-40cm i slične dubine na oba kraja prelaza čiji poklopci se mogu spuštati i podizati i na taj način sprečavati i fizički prelazak pruga čak i ako je rampa slomljenja, nema je ili su je zaobišli, ovo sam video negde u Poljskoj da imaju takve neke mehanizme.

Ovo naravno košta, ali u svakom slučaju nisu ogromne pare, niti mora ovako biti na svakom pružnom prelazu, ali neka vrsta ozbiljnosti se mora pokazati, kao i spremnost da se kažnjavaju ljudi koji prelaze zatvorene prelaze i na taj način i da se kazne drastičnije i posluže kao primer drugima.
 
I ono što je evidentno i na samom videu ne postoji neki međuperiod da upozori vozače da se rampa spušta i više puta se rampa polomi tako što udari u vozilo koje je do pola puta prošlo.

Да ли си озбиљан? На сваком пружном прелазу са браницима или полубраницима постоји светлосна и звучна сигнализација која се пали одређени период пре него што рампа креће да се спушта. Проблем су возачи који се не зауставе на то, него наставе да прелазе пругу и поред упозорења и онда их клепи рампа. Надам се да ниси возач...
 
Poslednja izmena od urednika:
Vrh