Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koji procenat vozova su "novi" vozovi? Pričam o putničkom saobraćaju.
Koji procenat pruga, su sređene pruge? Bilo da su brzine 200, 100 ili 60 na sat, samo da su skoro odrađene, i da nisu fazon drveni pragovi i te fore. Naravno kad se izuzmu one stotine kilometara koje su ukinuli i počupali pruge.

Ne tražim tačan podatak, orjentaciono me zanima.
 
Koji procenat vozova su "novi" vozovi? Pričam o putničkom saobraćaju.
Koji procenat pruga, su sređene pruge? Bilo da su brzine 200, 100 ili 60 na sat, samo da su skoro odrađene, i da nisu fazon drveni pragovi i te fore. Naravno kad se izuzmu one stotine kilometara koje su ukinuli i počupali pruge.

Ne tražim tačan podatak, orjentaciono me zanima.

Око 10% су сређене пруге.
Око 75% су нови возови, али је возова (локомотива и вагона) много мање него пре 20 година, јер су старији вагони који су се могли модернизовати продали у старо гвожђе. Вагони и локомотиве сличних годишта се користе у целој Европи, тако што се ремонтују и модернизују. Наши су продати у бесцење. Њихов животни век је много дужи од оног колико су се користили у Србији. Чак и руски дизел моторни возови који су набављени од 2012. до 2016. од њих скоро половина није у активном возном парку због кварова који су настали услед лошег одржавања. Поређења ради, када би сад био на снази ред вожње из 2002. године, не би било довољно возних средстава за његово извршење.
 
Poslednja izmena od urednika:
Znači počupali smo stotine kilometara pruge, dali milijarde evra, čekali deset godina, i imaćemo oko deset posto pruge da iole valja.

Ajme meni
 
Znači počupali smo stotine kilometara pruge, dali milijarde evra, čekali deset godina, i imaćemo oko deset posto pruge da iole valja.

Ajme meni

Има и "старијих" пруга које су у добром стању, али већином нису. Зависи и од тога колико је пруга била оптерећена током година. Нпр. леви колосек Стара Пазова - Шид или пруга Панчево - Вршац су у добром стању на отвореној прузи (брзина 100 км/ч) јер није било великог оптерећења пруге од распада СФРЈ, али су зато станични колосеци у лошем стању, па се кроз станице вози са 40-50 км/ч. Највећи проблем је систематско запостављање одржавање пруга. Пруга Београд - Ниш је рецимо до пре 10-ак година била већински у добром стању са брзином од 100 км/ч, али је пар лоших деоница са брзином од 30 км/ч кварило све. Када су коначно средили те лоше деонице, оне добре су почеле да се кваре. Тако је било углавном у периоду претходне власти - док дође на ред да се једна деоница среди, друга пропадне и тако у круг. Када је дошла нова власт почело је да се ради наизглед више, али потпуно без икакве логике. Ремонтоване су деонице које су већ биле међу бољима у држави, а оне лоше су постајале још лошије. И тако смо дошли до данашњег стања, где су вандредни догађаји на пругама малтене свакодневна појава. Зато кажем да то ко је на власти није главни проблем. Свих ових година не постоји никаква стратегија како функционално побољшати стање из године у годину, него се све ради стихијски, без икаквог логичног плана.
 
Na instagramu vidim da je u stanici Petrovaradin postavljena kontaktna mreža. Mislim da može sve da se reši do kraja marta i da se puste svi vozovi (to je neko moje mišljenje)
 
Pa naravno da su hteli da je završe celi ore izbora ali eto nisu uspeli pa će je pustiti ovako nedovršenu ali ja to donekle razumem jer niko ne bi propustio takvu priliku da kaze da je prvi put u istoriji zeleznica Srbije pustena pruga za 200.

Ja sam radio kuhinju kući, radovi kasnili nedelju dana, pustio sam je u rad nedovršenu. (Zapravo skoro gotovu)
Razlog: nezadovoljstvo zene

Tako da kad obična kuhinja moze da kasni nedelju dana ne cudi me sto pruga od milijardu evra kasni 6 meseci.
 
Kakav ti je bio ugovor? Koliko ti je majstor platio penale zbog kašnjenja?

Zna li se kakva će brzina biti od NS ka SU? Koliko će procenata biti 200kmh?
 
Zna li se kakva će brzina biti od NS ka SU? Koliko će procenata biti 200kmh?

Ту би требало малтене све да буде 200 км/ч, осим самог уласка у Нови Сад (Сајлово - Нови Сад) и Суботицу. Око Врбаса се прави нова траса заобилазећи са западне стране тренутну, као и улазак у Суботицу који ће ићи благо ка истоку и раније се спајати са Сенћанском пругом, како би било већи радијус и омогућена већа брзина.
 
Poštovanje svima, dugo pratim temu ali nikada nisam imao potrebu da pišem bilo šta, no sad je malo drugačije.

Hteo bih da pitam ove što zagovaraju (bez ikakve zle namere) kako treba da se pusti kompletan saobraćaj, kako je pruga kompletno gotova i slične stvari, da li znaju koliko nadvožnjaka od Zemuna do izlaska iz Stare Pazove je gotovo i spojeno pristupnim saobraćajnicama? I koliko će ih biti gotovo do 15. marta?
Nula, naročito onaj najkritičniji u Batajnici.

Kad to srede onda mogu da puštaju prugu, redovno, neredovno ili kako im volja.
 
_20220216_165820.JPG

Топчидер.
 
Dobro (naravno da nije dobro), ali bitno je da će u nekom preiodu, eto tih pola godine proći dok stanice ne dobiju tražene uslove. Kakva je ekipa mogu tako da ostave bez toga, kao što imamo iskustvo sa Pančevom gde renovirana pruga ne služi najbitnijoj svrsi - BG vozu do Pančeva.

Ako bi mi neka dobra duša rekla - kako je zamišljeno da nastavi da radi ova pruga? Hoće li biti neki red vožnje ubuduće gde će ići "obična" železnica ovom prugom gde će stajati voz na svakoj stanici? Iz ovog gorenavedenog konteksta naslućujem da hoće , ali da li će ići vozovi dalje tipa do Subotice? Da li će korititi istu prugu, te povećati brzine i flirtovi koji će ići tuda? Isto važi i za eventualne međunarodne vozove? Jesu oni zamislili da do Budimpešte ide ovaj brzi voz il će da menjaju lokomotive ko nekad... Eto dosta pitanja, al hvala unapred na odgovoru.
Pruga se pravi kao veza zapadne EU i Kineza u Solunu, prica o brzim prugama BG-NS (Budimpesta, itd.) je tu da bi se opravdalo finansiranje iste iz budzeta, isto kao i sa koridorima...
Potvrđujem info da sada kreću samo IC polasci.
To je super, do skoro se pricalo da ce se samo paraziti provozati na otvaranju i onda komplet zatvoriti na 4-5-6 meseci do zavrsetka radova
 
Пруга ће бити "комплетна" за потребе предизборне кампање. И ничег другог више. Коме то није јасно, жалим га.
Udavi bre sa politikom. Čitam redovno forum baš zato što je građevina i infrastruktura glavna tema a ne svakodnevna strančarenja po medijima. Valjda je bitno da se najzad otvori pruga a ne to ko će da je otvori i u koje svrhe. Po tebi, svako ko kupi kartu za ovaj voz je glasač SNS ili bot (iskreno, gade mi se i botovi vlasti i opozicije). Ne politizuj temu, dovoljno je ovo društvo ispolitizovano. To je za žaljenje. Opusti se malo
 
Valjda je bitno da se najzad otvori pruga a ne to ko će da je otvori i u koje svrhe.

Да, битно је да се отвори. Али треба ваљда да се заврше радови прво, па онда отвори пруга, зар не? Ко ће да је отвори небитно је.

Po tebi, svako ko kupi kartu za ovaj voz je glasač SNS ili bot

Не, није! Нисам то рекао, нити то мислим. И сам ћу путовати возом на тој релацији када буде пруга завршена и поласци редовни и по цени која буде разумна за наш стандард.
 
Udavi nas "politika" sve :cry:. Zato što smo zaboravili "Politika u najširem smislu označava aktivnost kroz koju ljudi stvaraju, čuvaju, provode ili mijenjaju pravila po kojima žive." Citat sa Vikipedije. U tom kontekstu i te kako treba da smo svesni "ko otvara i u koje svrhe", kao i važnosti samog otvaranja nove i brze pruge. Bojim see da ovde svrha građenja infrastrukture u službi rejtinga političkih stranaka,a ne u službi korisnika te iste infrastrukture i ja tako razumem komentar WLABmz i drugih koji dovode u sumnju svrhu brze pruge, koja treba da prevozi putnike i robu a ne da služi da se slikaju političari pred izbore. Ja pozdravljam, jedva čekam i radujem se pruzi i 200km na sat i novim stanicama i drugim građevinama i infrastukturnim projektima, a nisam automatski za SNS niti za opoziciju ili štagod drugo, već želim da zadržim svoju autonomiju i zdravorazumski ocenim svaku vest informaciju i činjenicu... I opet građenje samo da bi se gradilo nema svrhu samu po sebi, gradnja i razvoj itekako imaju političke dimenzije i to u onom zdravom ,a ne dnevnopolitičkom smislu. I tako Alex85Bgd, žao mi je ;) ali od politike nećeš pobeći, čak i tvoj pokušaj bežanja od politike je politički stav. I na kraju jeste sve ispolitizovano i jeste za žaljenje, pošto je to urađeno na potpuno nakaradan način.
 
Udavi nas "politika" sve :cry:. Zato što smo zaboravili "Politika u najširem smislu označava aktivnost kroz koju ljudi stvaraju, čuvaju, provode ili mijenjaju pravila po kojima žive." Citat sa Vikipedije. U tom kontekstu i te kako treba da smo svesni "ko otvara i u koje svrhe", kao i važnosti samog otvaranja nove i brze pruge. Bojim see da ovde svrha građenja infrastrukture u službi rejtinga političkih stranaka,a ne u službi korisnika te iste infrastrukture i ja tako razumem komentar WLABmz i drugih koji dovode u sumnju svrhu brze pruge, koja treba da prevozi putnike i robu a ne da služi da se slikaju političari pred izbore. Ja pozdravljam, jedva čekam i radujem se pruzi i 200km na sat i novim stanicama i drugim građevinama i infrastukturnim projektima, a nisam automatski za SNS niti za opoziciju ili štagod drugo, već želim da zadržim svoju autonomiju i zdravorazumski ocenim svaku vest informaciju i činjenicu... I opet građenje samo da bi se gradilo nema svrhu samu po sebi, gradnja i razvoj itekako imaju političke dimenzije i to u onom zdravom ,a ne dnevnopolitičkom smislu. I tako Alex85Bgd, žao mi je ;) ali od politike nećeš pobeći, čak i tvoj pokušaj bežanja od politike je politički stav. I na kraju jeste sve ispolitizovano i jeste za žaljenje, pošto je to urađeno na potpuno nakaradan način.
Ja se slažem sa tobom 100 posto. Ali nema potrebe da se na svakom drugom postu pomunju izbori, Vrhovni Vožd, botovi, spinovanje... (Toma je resorni ministar pa i OK )... Neće to popraviti stanje u društvu, samo ovaj forum čini političkom tibinom. A ja mislim da ne treba baš sve da bude politizovano. Nije to normalno
 
Poštovanje svima, dugo pratim temu ali nikada nisam imao potrebu da pišem bilo šta, no sad je malo drugačije.

Hteo bih da pitam ove što zagovaraju (bez ikakve zle namere) kako treba da se pusti kompletan saobraćaj, kako je pruga kompletno gotova i slične stvari, da li znaju koliko nadvožnjaka od Zemuna do izlaska iz Stare Pazove je gotovo i spojeno pristupnim saobraćajnicama? I koliko će ih biti gotovo do 15. marta?
Nula, naročito onaj najkritičniji u Batajnici.

Kad to srede onda mogu da puštaju prugu, redovno, neredovno ili kako im volja.
Носећи елементи надвожњака изнад колосека су завршени тако да саобраћај возова не утиче на преостале радове на надвожњацима. Путни прелази у Старој и Новој Пазови су већ уклоњени тако да није могуће вратити друмски саобраћај на путне прелазе. Дакле, на делу од Батајнице до Старе Пазове пуштање железничког саобраћаја никако не утиче на завршетак надожњака. Не знам у чему је онда сврха тог става да нема пуштања пруге док се ови надвожњаци не заврше.

Што се тиче путних прелаза у Земун Пољу и Батајници, они су свакако на деоници где возови саобраћају 120 километара на сат тако да не видим зашто би био проблем да важи тренутни режим до њиховог завршетка. Ако на другим пругама за 120 км/час постоје путни прелази, зашто би био проблем да овде постоје месец, два, три, колико већ треба. Наравно да треба да буду завршени што пре, али сулудо је инсистирати да се пруга пусти тек када ти надвожњаци буду завршени.
 
Сулудо је што ти надвожњаци нису завршени на време. Имали су 3 године за то! Пошто путни прелази нису предвиђени пројектом, претпостављам да не постоји железничка сигнализација за њих. Зато и мора полиција да стоји на њима док се врше тестирања, а рампе се ручно спуштају и подижу. То баш и није изводљиво током редовног одвијања саобраћаја, нарочито преко овог у Батајници који прелази преко 4 колосека и налази се тачно пре самог почетка деонице за 200 км/ч. Рампе би морале да се спуштају много раније ручно, него у аутоматском режиму. Мислим да би рампе током дана биле више спуштене него подигнуте и да би становници пошизели, те да би се без константног присуства полиције нека несрећа врло брзо догодила.
 
Ризница бисера са путног прелаза у Батајници. И то само 43 минута материјала пре 2014. Е сад, мислим да је улаз у станицу Батајница тад био са 30 или 50 км/ч. Замисли са 120 км/ч са оваквим дилејама...

 
Ризница бисера са путног прелаза у Батајници. И то само 43 минута материјала пре 2014. Е сад, мислим да је улаз у станицу Батајница тад био са 30 или 50 км/ч. Замисли са 120 км/ч са оваквим дилејама...

Pa poređenje ti je krajnje maliciozno.
Počinjem da se divim tvojim delima ovde na beobuildu.
Mislim da bi Igor trebao da napravi poseban topic sa svim tvojim briljantnim postovima.
 
Vrh