Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Kolika je maximalna brzina ostvarena na ovim testiranjima pruge Bg-Ns?
 
Pa nek kosta sta kosta, samo da se hvalimo, jel? Vrlo prizeman, ruralni pogled na stvari i mindset...
Pa i ne košta toliko skupo koliko neki predstavljaju ovde.
Za 850 miliona dollara se dobija pruga od 76 km plus sve obnovljene stanice i izgradnja novih za potrebe gradske zeleznice Beograda. To znači da će BG Voz ovom investicijom biti značajno unapredjen.
To mu dodje oko 11 miliona evra po km. Nista spektakularno skupo.
 
Poslednja izmena:
Ништа спектакуларно скупо?

Хрвати су 2012. завршили модернизацију двоколосечне пруге Винковци - Товарник (33,5 километара) за 160 км/ч уз уградњу ЕТCS Level 1 (код нас је Level 2) по цени од 66,5 милиона евра, што му дође око 2 милиона евра по километру.

Поређења ради, наша пруга Београд центар - Стара Пазова (33,3 километара) која је од Београда до Батајнице за 120 км/ч, а од Батајнице до Старе Пазове за 200 км/ч, уз додатна два колосека од Батајнице до Старе Пазове за 120 км/ч од Батајнице до Нове Пазове и 160 км/ч од Нове Пазове до Старе Пазове кошта 350 милиона евра или око 10 милиона евра по километру.

Дакле, то наше ништа спектакуларно скупо је 5 пута скупље него што су Хрвати платили. Ако је ово ништа спектакуларно скупо, плашим се да чујем шта је онда то спектакуларно скупо. Ово је индиректан одговор зашто сам тако негативан према овом пројекту.
 
Drustvo bas je nepregledna ova tema, i brza pruga i bg-bar i koridor 10 …ja uospte ne mogu da se snadjem. Bolje razdvojiti teme kao sto je uradjeno za autoputeve i brze saobracajnice. Imam dva pitanja ako bi neko mogao da mi odgovori. 1. Sta se desava na koridoru 10 sta je obnovljeno do sada i koje su projektovane brzine na tim delovimakoje su obnovljene 2.jajinci mala krsna kada se zavrsava i koja je projektovana brzina. Hvala puno
 
Drustvo bas je nepregledna ova tema, i brza pruga i bg-bar i koridor 10 …ja uospte ne mogu da se snadjem. Bolje razdvojiti teme kao sto je uradjeno za autoputeve i brze saobracajnice. Imam dva pitanja ako bi neko mogao da mi odgovori. 1. Sta se desava na koridoru 10 sta je obnovljeno do sada i koje su projektovane brzine na tim delovimakoje su obnovljene 2.jajinci mala krsna kada se zavrsava i koja je projektovana brzina. Hvala puno

1) Коридор 10 у последњих 10 година шта је рађено:

Голубинци - Рума (само десни колосек) - 120 км/ч
Сопот Космајски - Ковачевац - 100 км/ч
Мала Крсна - Велика Плана 100 км/ч
Гиље - Параћин 120 км/ч
Винарци - Ђорђево 100 км/ч
Врањска Бања - Ристовац 90 км/ч
Бујановац - Букаревац 95 км/ч

Ове године ће бити завршено:

Београд - Нови Београд 100 км/ч
Нови Београд - Батајница 120 км/ч
Батајница - Карловачки виногради 200 км/ч
Карловачки виногради - Петроварадин 160 км/ч
Петроварадин - Нови Сад 100 км/ч

2) Јајинци - Мала Крсна би требало до лета да буде готово најкасније. Пројектоване брзине:

Јајинци - Липе 65 км/ч
Липе - Мали Пожаревац 80 км/ч
Мали Пожаревац - Мала Крсна 100 км/ч
 
Drustvo bas je nepregledna ova tema, i brza pruga i bg-bar i koridor 10 …ja uospte ne mogu da se snadjem. Bolje razdvojiti deonice koje s
1) Коридор 10 у последњих 10 година шта је рађено:

Голубинци - Рума (само десни колосек) - 120 км/ч
Сопот Космајски - Ковачевац - 100 км/ч
Мала Крсна - Велика Плана 100 км/ч
Гиље - Параћин 120 км/ч
Винарци - Ђорђево 100 км/ч
Врањска Бања - Ристовац 90 км/ч
Бујановац - Букаревац 95 км/ч

Ове године ће бити завршено:

Београд - Нови Београд 100 км/ч
Нови Београд - Батајница 120 км/ч
Батајница - Карловачки виногради 200 км/ч
Карловачки виногради - Петроварадин 160 км/ч
Петроварадин - Нови Сад 100 км/ч

2) Јајинци - Мала Крсна би требало до лета да буде готово најкасније. Пројектоване брзине:

Јајинци - Липе 65 км/ч
Липе - Мали Пожаревац 80 км/ч
Мали Пожаревац - Мала Крсна 100 кm
Hvala na detaljnom odgovoru! Pa kako onda planiraju da nis bg bude 160km/h nece valjda vec obnovljene deonice opet obnavljati?
 
Pa kako onda planiraju da nis bg bude 160km/h nece valjda vec obnovljene deonice opet obnavljati?

Не би им било први пут да то раде. 😄

Но, овде можда и неће. Тренутно је у процесу планирање и прибављање средства од ЕУ за деонице Велика Плана - Гиље, Параћин - Сталаћ и Ђунис - Трупале за 160 км/ч. Планира се модернизација постојеће трасе уз мале корекције где је потребно. Сталаћ - Ђунис се планира потпуно нова траса за 160 км/ч. Но, све је то доста далеко од реализације. Надам се да ће се убрзати.
 
Ништа спектакуларно скупо?

Хрвати су 2012. завршили модернизацију двоколосечне пруге Винковци - Товарник (33,5 километара) за 160 км/ч уз уградњу ЕТCS Level 1 (код нас је Level 2) по цени од 66,5 милиона евра, што му дође око 2 милиона евра по километру.

Поређења ради, наша пруга Београд центар - Стара Пазова (33,3 километара) која је од Београда до Батајнице за 120 км/ч, а од Батајнице до Старе Пазове за 200 км/ч, уз додатна два колосека од Батајнице до Старе Пазове за 120 км/ч од Батајнице до Нове Пазове и 160 км/ч од Нове Пазове до Старе Пазове кошта 350 милиона евра или око 10 милиона евра по километру.

Дакле, то наше ништа спектакуларно скупо је 5 пута скупље него што су Хрвати платили. Ако је ово ништа спектакуларно скупо, плашим се да чујем шта је онда то спектакуларно скупо. Ово је индиректан одговор зашто сам тако негативан према овом пројекту.
Alin na njihovom delu nije bilo geoloskih busenja, gradnje vestackih objekta, denivelacije, obnova stanica, i izgradnja TPS. Mislim da je sto bi se samih pruznih objekta ticalo ne razlikuju toliko. Vidice se po isplativosti istih ko na kraju ima bolju racunicu (a svakako bice vise putnika BG-NS nego VK-Tovarnik) . Putnickog prometa pogotovo medunarodnog nema u HRZ dalje od Zagreba. Hrvati su inace u debelom minusu sto nisu pustili kineze da im rade neki distributivni centar ili da su im ponudili luke. Ni Italijani nisu toliko samouvereni da nisu dali koncesiju za luku, Hrvati nedaju sto Sjedine Drzave ne daju. Tako je Triest otisao kinezima, a Rijeka nikomu pa nece ni imati razvoj. https://www.nytimes.com/2019/03/18/world/europe/italy-trieste-china-belt-road.html
chinese port.jpg
 
Ја причам о случају да је све спремно за саобраћај, а да надвожњаци нису завршени (имај у виду да је инвеститор надвожњака у Батајници Град Београд, који се прилично добро показао на примеру реконструкције Савског тра или потеза Цара Душана - Краљице Марије). Да ли ће то бити 15. март, 1. април, 15. април или који већ датум није ни битно. Причам о случају да су скретнице и контактна мрежа изнад свих колосека спремни, а надвожњаци нису.

Ако ће већ бити само два поласка дневно, зашто се потресаш око путног прелаза у Батајници и спомињеш да ће рампа више бити спуштена него подигнута?

Evo i ja pričam isto o slučaju da je sve spremno za saobraćaj, a da nadvožnjaci nisu završeni, kao što i nisu.

Već sada se više puta dnevno stvaraju ogromni čepovi koji se protežu kilometar od pruge prema Busijama i od pruge sve do centra Batajnice, koji je čep sam po sebi i kada se ne stvara kolona iz pravca pruge. Što istovremeno dovodi do toga da gradski prevoz sa linija 702 i 703 koji dovozi putnike do okretnice sa jedne strane pruge da bi oni prešli na drugu stranu i imali konekciju ka gradu to ne može da izvrši kada se stvori taj čep. A istovremeno dovodi i do toga da sav tranzit i putnički i teretni od pravca Pazove ka Zemunu i Beogradu kasni zbog čepa.

Znači po Vama je potpuno u redu da stanovnike "preko" tog kružnog prelaza koji gravitiraju i potpuno su zavisni od ostatka Batajnice sa druge strane ograničimo da budu bez pružnog prelaza? Ili da idu okolnim putem koji kada saberete odlazak i dolazak doda po 20ak kilometar svaki put, i to samo za stanovnike Šangaja, za stanovnike Busija i Ugrinovaca dodajte još 5-10km na tih 20km.

Da li je potrebno spominjati da se istovremeno od hitne pomoći i vatrogasne službe odseca 10ak hiljada ljudi (ako ne računamo Ugrinovce)? Dok je sledeća najbliža služba koja odgovara na "slične" pozive u Zemunu, što nam ništa ne znači jer je i njima prelaz zatvoren kao i ovima iz Batajnice u tom Vašem slučaju "daj da se vozamo, ostalo nas ne zanima, pruga je premošćena nadvožnjakom".

Kada naprave funkcionalne nadvožnjake, preko koji ljudi mogu da prelaze neka puštaju prugu, to što su premostili prugu a sa obe strane nadvožnjak i dalje visi na stubovima i daleko je od spuštanja a kamoli spajanja sa pristupnim saobraćajnicama, ljudima ne znači apsolutno ništa.
 
Alin na njihovom delu nije bilo geoloskih busenja, gradnje vestackih objekta, denivelacije, obnova stanica, i izgradnja TPS.

То није тачно! ТПС није у оквиру тог пројекта уопште. Он се гради из посебног кредита за Србија воз. Којих геолошких бушења? Једини вештачки објекат је надвожњак теретног колосека између Батајнице и Нове Пазове. Колико знам, деливелисане путне прелазе (друмске надвожњаке) су радиле/раде локалне самуправе. И у Хрватској су се исто обнављале станице и градила нова стајалишта, а такође и паркинзи поред.
 
Putnickog prometa pogotovo medunarodnog nema u HRZ dalje od Zagreba.

И да. Не знам одакле ти ова неистина, шта је то ХРЗ и шта значи "даље од Загреба". Од Загреба иду путнички возови у свим смеровима, као и међународни. Београд је тај који нема ниједан међународни воз осим једног поласка за Бар иако је пре само 10 година има 20-ак полазака међународних возова, а не Загреб, како ти овде погрешно тврдиш.
 
Dalje od Zagreba je dalje od Zagreba a ne do. Tovarnik i Vinkovci nisu na mapi Evrope, ni Split izuzev sezonskih. Tako da je infrastruktura istocnije od Zagreba sa 160 km/h nerentabilna u smislu sto se ne koristi. Teretnom i lokalnom to nije potrebna i investicija nije u kracem roku isplativa. Na deonici Bg-NS ce odma da ide putnicki IC sa 200 km/h pa je ta investicja opravdana. HRZ su obnovili prugu bez remodeliranje putnickog prevoza na istom. Imaju infrastrukturu ali nemaju ponudu.
 
Dalje od Zagreba je dalje od Zagreba a ne do. Tovarnik i Vinkovci nisu na mapi Evrope, ni Split izuzev sezonskih. Tako da je infrastruktura istocnije od Zagreba sa 160 km/h nerentabilna u smislu sto se ne koristi. Teretnom i lokalnom to nije potrebna i investicija nije u kracem roku isplativa. Na deonici Bg-NS ce odma da ide putnicki IC sa 200 km/h pa je ta investicja opravdana. HRZ su obnovili prugu bez remodeliranje putnickog prevoza na istom. Imaju infrastrukturu ali nemaju ponudu.

Даље од Загреба може значити у било ком смеру, зависи одакле се гледа. ХРЗ је уствари ХЖ, ок...

Пруга Винковци - Товарник се реконструисала у време када је било чак 5 возова свакодневно на релацији Београд - Загреб, као и воз Београд - Бања Лука који је ишао туда преко Хрватске, тако да то није неоправдано тад било. Такође, та пруга је била опустошена ратом и на њој се ишло брзином од 50 км/ч, без икакве функционалне сигнализације. ХЖ планира реконструкцију целе пруге Загреб - Товарник за 160 км/ч, изузев деоница које су већ реконструисане (Загреб - Дуго Село, Новска - Окучани и Винковци - Товарник). Прва на реду је деоница Дуго Село - Новска на којој поред модернизације предстоји и доградња другог колосека.
 
Ништа спектакуларно скупо?

Хрвати су 2012. завршили модернизацију двоколосечне пруге Винковци - Товарник (33,5 километара) за 160 км/ч уз уградњу ЕТCS Level 1 (код нас је Level 2) по цени од 66,5 милиона евра, што му дође око 2 милиона евра по километру.

Поређења ради, наша пруга Београд центар - Стара Пазова (33,3 километара) која је од Београда до Батајнице за 120 км/ч, а од Батајнице до Старе Пазове за 200 км/ч, уз додатна два колосека од Батајнице до Старе Пазове за 120 км/ч од Батајнице до Нове Пазове и 160 км/ч од Нове Пазове до Старе Пазове кошта 350 милиона евра или око 10 милиона евра по километру.

Дакле, то наше ништа спектакуларно скупо је 5 пута скупље него што су Хрвати платили. Ако је ово ништа спектакуларно скупо, плашим се да чујем шта је онда то спектакуларно скупо. Ово је индиректан одговор зашто сам тако негативан према овом пројекту.

Uporedjujes cenu obične pruge i cenu denivelisane pruge sa velikim radijusima koja ima tunel, vijadukt od 3,5 km, cetvorokolosecnu deonicu.

Treba uporediti cenu nase pruge sa ostalim brzim prugama to bi bilo relevantno.

Opet mešaš babe i žabe jer dok ne vidis TGV Pendolino ili ICE tebi je takva pruga obična.

Ovo u hrvatskoj apsolutno ne moze da se poredi sa BG-NS.
 
Uporedjujes cenu obične pruge i cenu denivelisane pruge sa velikim radijusima koja ima tunel, vijadukt od 3,5 km, cetvorokolosecnu deonicu.

Treba uporediti cenu nase pruge sa ostalim brzim prugama to bi bilo relevantno.

Opet mešaš babe i žabe jer dok ne vidis TGV Pendolino ili ICE tebi je takva pruga obična.

Ovo u hrvatskoj apsolutno ne moze da se poredi sa BG-NS.

facepalm-really.gif
 
Tebi je sve bolje kod drugih i mi smo uvek najgori i uvek nas oderu za sve pare.

Ниje мени него је то стање ствари. Не треба ми неко из иностранства као ти да ме убеђује да је другачије који информације добија из режимских медија.

Treba malo iskulirati fejsbuk stranicu udruženja ljubitelja zeleznica

Слажем се. Тамо је 99% постова булшит. Уз то, слободно искулирај и контролисане режимске медије у Србији. Мислим да ћеш стећи реалнију слику стања на терену.

Ок, да ли користите железницу и да ли сте задовољни њеним услугама? Да ли можете њом да путујете где желите и када вам то одговара?

До 2018. сам доста користио међународне возове и возове за Нови Сад. Пошто их од тад нема, од 2018. до данас сам користио само БГ воз и воз за Вршац једном или два пута и то је то. Мада би и за Вршац било корисно да има више полазака. Срећом па локална самоуправа у Вршцу учествује у дотирању путничког саобраћаја, иначе би вероватно било још мање полазака за Београд. Нисам задовољан и не могу да путујем ни где желим ни кад ми одговара.
 
Хвала на одговору, волео бих и остале учеснике да чујем. И ја сам користио воз до Новог Сада док је постојао, чак и у варијанти преко Голубинаца кад су почели радови, БГ воз док сам становао на НБГ па ми је одговарао. Путовао сам возом и до Ниша, Панчева, Ваљева и Шапца чак и са аутобусом који ангажују железнице на релацији Прокоп-Рума. Генерално сам незадовољан редом вожње, тј. што су возови ретки на многим линијама. Веома позитивна искуства су вожње до Ваљева и Панчева, а велико разочарење је путовање из Ниша.
 
Dalje od Zagreba je dalje od Zagreba a ne do. Tovarnik i Vinkovci nisu na mapi Evrope, ni Split izuzev sezonskih. Tako da je infrastruktura istocnije od Zagreba sa 160 km/h nerentabilna u smislu sto se ne koristi. Teretnom i lokalnom to nije potrebna i investicija nije u kracem roku isplativa. Na deonici Bg-NS ce odma da ide putnicki IC sa 200 km/h pa je ta investicja opravdana. HRZ su obnovili prugu bez remodeliranje putnickog prevoza na istom. Imaju infrastrukturu ali nemaju ponudu.
4 x 300putnika x 1000din = 10.000e dnevno. 3,6 miliona evra godisnje. Znaci samo da vrati ulozeno potrebno je 208 godina...
Kao sto rekoh, pruga se ne pravi za 200km/h BG-NS vec medjunarodni transport...kao sto se ni koridori ne prave za nas vec tranzit
 
Prethodnih godinu dve sam više puta koristio mrežu železnica u našoj zemlji. Pre toga nikad nisam, recimo nikad nisam putovao BG-NS. U putovanjima koja sam išao je generalni pozitivan utisak. Išao sam 2 puta Beograd-Užice-Beograd IC vozom, 3 sata ka tamo, 3 nazad sjajno je bilo. Išao sam Beograd-Jagodina-Beograd preko leta (uzeo sam Akvakartu pa je bilo izuzetno jeftino), voz je dosta kasnio u povratku i to mi je bilo najlošije iskustvo (FLIRT je dosta poboljšao putovanje). Išao sam i par puta Beograd-Vršac-Beograd i nemam nikakvih zamerki, voz je uvek bio soldino popunjen. Pošto su sva putovanja bila turističkog karaktera, red vožnje nije smetao puno, jedino je zamerka što nakon putovanja voza je loša operativna integrisanost sa ostalim vidovima saobraćaja (nema ili je slab dalji prevoz). Putovao sam i do Valjeva RE vozom, dovoljno je to reći, voz je bio maksimalno popunjen uz neke studente koji sede po podovima.
Da ne bude da samo ja hvalim, naveo bih podatak da sam sva ova putovanja putovao sa društvom i svi oni su kasnije išli istim relacijama (van niške pruge) samostalno uz svoje društvo. Jedna ekipa redovno ide u Vršac u vikendicu vozom, drugi su išli pre neku nedelju vozom do Zlatibora preko Užica.
Mlađe generacije se mahom nikad nisu vozile vozom, vlada veliko interesovanje za novu brzu prugu i svi se žele provozati da vide kako to izgleda. Zbog toga smatram da moraju odmah ponuditi perfektnu uslugu, ner će većini ovo biti prvi kontakt sa železnicom
 
4 x 300putnika x 1000din = 10.000e dnevno. 3,6 miliona evra godisnje. Znaci samo da vrati ulozeno potrebno je 208 godina...
Kao sto rekoh, pruga se ne pravi za 200km/h BG-NS vec medjunarodni transport...kao sto se ni koridori ne prave za nas vec tranzit
Ne shvatam osnove ove matematike, šta imaćemo 4 polaska, prvo bice 5 polaska po smeru za IC, 9 za RE i 4 za REx, uz to mesecne sedmicne karte raznorazni popusti, usluge unutar voza itd. Uz to šidski vozovi. Evo studije izvodljivosti iz 2015. sto je radio cip
Cak mislim da su omanuli za Beograd-Stara pazova i mislim da će biti više putnika
 
Osnova je u citatu, dakle odmah nema ni o od opravdanosti. A sta ce biti za 6 meseci cemo da vidimo. Opravdanost svega zavisi od zavrsetka kompletne trase, mozda se nekako izvucemo a mozda decenijama budemo u cabru
 
Osnova takvog modeliranja je pokazivanje sopstvenog neznanja javnom putem. Na 10.000 dinara dobit po putniku nece biti veci od 1/3, znaci profit u IC kategoriji ce biti mozda na 3300 dinara. Ostalo ide na struju, tehniku, putno osoblje, marketing, osiguranje, odrzavanje putne i tehnicke infrastrukture. do
Profit na karti.jpg
 
Nisam siguran da je wendover productions ovde dobar izvor 🤣. Treba imati na umu da su troškovi osoblja ovde manji i struja je jeftinija i Srbija voz nije plaćao ove garniture već država. Ali no, videćemo kroz par godina koliki će biti profit.
 
Vrh