Pa i ne košta toliko skupo koliko neki predstavljaju ovde.Pa nek kosta sta kosta, samo da se hvalimo, jel? Vrlo prizeman, ruralni pogled na stvari i mindset...
Drustvo bas je nepregledna ova tema, i brza pruga i bg-bar i koridor 10 …ja uospte ne mogu da se snadjem. Bolje razdvojiti teme kao sto je uradjeno za autoputeve i brze saobracajnice. Imam dva pitanja ako bi neko mogao da mi odgovori. 1. Sta se desava na koridoru 10 sta je obnovljeno do sada i koje su projektovane brzine na tim delovimakoje su obnovljene 2.jajinci mala krsna kada se zavrsava i koja je projektovana brzina. Hvala puno
Hvala na detaljnom odgovoru! Pa kako onda planiraju da nis bg bude 160km/h nece valjda vec obnovljene deonice opet obnavljati?1) Коридор 10 у последњих 10 година шта је рађено:
Голубинци - Рума (само десни колосек) - 120 км/ч
Сопот Космајски - Ковачевац - 100 км/ч
Мала Крсна - Велика Плана 100 км/ч
Гиље - Параћин 120 км/ч
Винарци - Ђорђево 100 км/ч
Врањска Бања - Ристовац 90 км/ч
Бујановац - Букаревац 95 км/ч
Ове године ће бити завршено:
Београд - Нови Београд 100 км/ч
Нови Београд - Батајница 120 км/ч
Батајница - Карловачки виногради 200 км/ч
Карловачки виногради - Петроварадин 160 км/ч
Петроварадин - Нови Сад 100 км/ч
2) Јајинци - Мала Крсна би требало до лета да буде готово најкасније. Пројектоване брзине:
Јајинци - Липе 65 км/ч
Липе - Мали Пожаревац 80 км/ч
Мали Пожаревац - Мала Крсна 100 кm
Pa kako onda planiraju da nis bg bude 160km/h nece valjda vec obnovljene deonice opet obnavljati?
Alin na njihovom delu nije bilo geoloskih busenja, gradnje vestackih objekta, denivelacije, obnova stanica, i izgradnja TPS. Mislim da je sto bi se samih pruznih objekta ticalo ne razlikuju toliko. Vidice se po isplativosti istih ko na kraju ima bolju racunicu (a svakako bice vise putnika BG-NS nego VK-Tovarnik) . Putnickog prometa pogotovo medunarodnog nema u HRZ dalje od Zagreba. Hrvati su inace u debelom minusu sto nisu pustili kineze da im rade neki distributivni centar ili da su im ponudili luke. Ni Italijani nisu toliko samouvereni da nisu dali koncesiju za luku, Hrvati nedaju sto Sjedine Drzave ne daju. Tako je Triest otisao kinezima, a Rijeka nikomu pa nece ni imati razvoj. https://www.nytimes.com/2019/03/18/world/europe/italy-trieste-china-belt-road.htmlНишта спектакуларно скупо?
Хрвати су 2012. завршили модернизацију двоколосечне пруге Винковци - Товарник (33,5 километара) за 160 км/ч уз уградњу ЕТCS Level 1 (код нас је Level 2) по цени од 66,5 милиона евра, што му дође око 2 милиона евра по километру.
Поређења ради, наша пруга Београд центар - Стара Пазова (33,3 километара) која је од Београда до Батајнице за 120 км/ч, а од Батајнице до Старе Пазове за 200 км/ч, уз додатна два колосека од Батајнице до Старе Пазове за 120 км/ч од Батајнице до Нове Пазове и 160 км/ч од Нове Пазове до Старе Пазове кошта 350 милиона евра или око 10 милиона евра по километру.
Дакле, то наше ништа спектакуларно скупо је 5 пута скупље него што су Хрвати платили. Ако је ово ништа спектакуларно скупо, плашим се да чујем шта је онда то спектакуларно скупо. Ово је индиректан одговор зашто сам тако негативан према овом пројекту.
Ја причам о случају да је све спремно за саобраћај, а да надвожњаци нису завршени (имај у виду да је инвеститор надвожњака у Батајници Град Београд, који се прилично добро показао на примеру реконструкције Савског тра или потеза Цара Душана - Краљице Марије). Да ли ће то бити 15. март, 1. април, 15. април или који већ датум није ни битно. Причам о случају да су скретнице и контактна мрежа изнад свих колосека спремни, а надвожњаци нису.
Ако ће већ бити само два поласка дневно, зашто се потресаш око путног прелаза у Батајници и спомињеш да ће рампа више бити спуштена него подигнута?
Alin na njihovom delu nije bilo geoloskih busenja, gradnje vestackih objekta, denivelacije, obnova stanica, i izgradnja TPS.
Putnickog prometa pogotovo medunarodnog nema u HRZ dalje od Zagreba.
Dalje od Zagreba je dalje od Zagreba a ne do. Tovarnik i Vinkovci nisu na mapi Evrope, ni Split izuzev sezonskih. Tako da je infrastruktura istocnije od Zagreba sa 160 km/h nerentabilna u smislu sto se ne koristi. Teretnom i lokalnom to nije potrebna i investicija nije u kracem roku isplativa. Na deonici Bg-NS ce odma da ide putnicki IC sa 200 km/h pa je ta investicja opravdana. HRZ su obnovili prugu bez remodeliranje putnickog prevoza na istom. Imaju infrastrukturu ali nemaju ponudu.
Ништа спектакуларно скупо?
Хрвати су 2012. завршили модернизацију двоколосечне пруге Винковци - Товарник (33,5 километара) за 160 км/ч уз уградњу ЕТCS Level 1 (код нас је Level 2) по цени од 66,5 милиона евра, што му дође око 2 милиона евра по километру.
Поређења ради, наша пруга Београд центар - Стара Пазова (33,3 километара) која је од Београда до Батајнице за 120 км/ч, а од Батајнице до Старе Пазове за 200 км/ч, уз додатна два колосека од Батајнице до Старе Пазове за 120 км/ч од Батајнице до Нове Пазове и 160 км/ч од Нове Пазове до Старе Пазове кошта 350 милиона евра или око 10 милиона евра по километру.
Дакле, то наше ништа спектакуларно скупо је 5 пута скупље него што су Хрвати платили. Ако је ово ништа спектакуларно скупо, плашим се да чујем шта је онда то спектакуларно скупо. Ово је индиректан одговор зашто сам тако негативан према овом пројекту.
Uporedjujes cenu obične pruge i cenu denivelisane pruge sa velikim radijusima koja ima tunel, vijadukt od 3,5 km, cetvorokolosecnu deonicu.
Treba uporediti cenu nase pruge sa ostalim brzim prugama to bi bilo relevantno.
Opet mešaš babe i žabe jer dok ne vidis TGV Pendolino ili ICE tebi je takva pruga obična.
Ovo u hrvatskoj apsolutno ne moze da se poredi sa BG-NS.
Tebi je sve bolje kod drugih i mi smo uvek najgori i uvek nas oderu za sve pare.
Treba malo iskulirati fejsbuk stranicu udruženja ljubitelja zeleznica
Ок, да ли користите железницу и да ли сте задовољни њеним услугама? Да ли можете њом да путујете где желите и када вам то одговара?
4 x 300putnika x 1000din = 10.000e dnevno. 3,6 miliona evra godisnje. Znaci samo da vrati ulozeno potrebno je 208 godina...Dalje od Zagreba je dalje od Zagreba a ne do. Tovarnik i Vinkovci nisu na mapi Evrope, ni Split izuzev sezonskih. Tako da je infrastruktura istocnije od Zagreba sa 160 km/h nerentabilna u smislu sto se ne koristi. Teretnom i lokalnom to nije potrebna i investicija nije u kracem roku isplativa. Na deonici Bg-NS ce odma da ide putnicki IC sa 200 km/h pa je ta investicja opravdana. HRZ su obnovili prugu bez remodeliranje putnickog prevoza na istom. Imaju infrastrukturu ali nemaju ponudu.
Ne shvatam osnove ove matematike, šta imaćemo 4 polaska, prvo bice 5 polaska po smeru za IC, 9 za RE i 4 za REx, uz to mesecne sedmicne karte raznorazni popusti, usluge unutar voza itd. Uz to šidski vozovi. Evo studije izvodljivosti iz 2015. sto je radio cip4 x 300putnika x 1000din = 10.000e dnevno. 3,6 miliona evra godisnje. Znaci samo da vrati ulozeno potrebno je 208 godina...
Kao sto rekoh, pruga se ne pravi za 200km/h BG-NS vec medjunarodni transport...kao sto se ni koridori ne prave za nas vec tranzit