Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@Karlo del Ponte

То што пишеш једноставно није тачно. У време пре модернизације кад је Батајница - Нови Београд брзина била 80 км/ч, а кроз станична подручја 50 км/ч возно време Батајница - Нови Београд са свим стајањима је било 20 минута, а често се дешавало се да воз дође пре времена. По новом ће бити 16 минута Батајница - Нови Београд са брзином 105/110 км/ч. Возови немају никаквог разлога да иду у скретање и успоравају јер нема сустизања. Као додатан доказ да интервал слеђења у реалном времену може бити много мањи него што тврдиш дајем као прилог део графикона за пругу Будимпешта - Цеглед где има више возова по сату него што пруга Београд - Батајница може и да замисли. Притом на прузи Београд - Батајница не иду теретни возови, док на прузи Будимпешта - Цеглед иду. Теретни возови су приказани плавом линијом, док су путнички црном и зеленом. А о појму "увозни диспечери" да не причам, нарочито на прузи са ЕTCS Level 2...


Screenshot (9).png
 
O čemu ti to? Kakve uvozne dispečere na TK stalno spominješ?
Чак и пре кадровског геноцида под маркетиншким називом "решавањем проблема вишка запослених", имали смо лош организационо кадровски приступ непосредном управљању саобраћајем. Док су у земљама са квалитетним и поузданим железницама на месту ТК диспечера специјалисти плаћени скупље од контролора лета, у Србији су то кажњени отправници. Други проблем је било јако лоше одржавање пруга опремљених аутоматским пружним блоком, те чињеница да се дугорочне лагане вожње нису уписивале као ограничења брзине.

Али да се вратимо на увозне ТК диспечере. Стотине и стотине младих су завршавале Средњу железничку, Вишу железничку, Саобраћајни факултет. Тек по неки млади су добили шансу да у пракси отправљају возове, и осете саобраћај. Већина се профилисала у другим делатностима, и заборавила шта је учила. Средњи узраст на железници је око 50 година. Све више и више људи одлази у пензију. Са обзиром на лоше преднапредно стање железнице, и малтене потпуно уништење за последњих 10 година, заинтересованост младих је никада нижа. Они иоле способнији млади су отишли образом за поштовањем. Они који су се некако и запослили, немају кичму, а без кичме ни струка не може доћи до изражаја. Јако често власти по Србији не воле кичмене људе, али ни једна друга власт није била спремна као ова да се са кичменима обрачуна.

Странац је дошао из интереса, и његова кичменост без српског патриотизма може да одржи систем, конкретно, диспечерског управљања. Такође, тај странац је у својој земљи стекао искуство са савременом опремом ТК, и прошао здрав пут каријерног раста, који је у Србији никада болеснији.
 
Управо на графикону пруге Будапешт-Цеглед се јасно види смањена брзина на прилазу Нугати станици. Са смањењем брзине на око 80км/с се повећава пропусна моћ. Пропусна моћ је максимална када се возови крећу истом брзином.

На повећању могуће максималне брзине са 80 на 110 од Прокопа до Батајнице се штеди 4 минута. Али, БГ:ВОЗ добија два нова стајалишта, и додатно време за убрзавање до 110 је веће него до 80. Тако да у пракси, потребно време је као и раније.
 
Изгледа ми као да НИС има мању потребу за железничким трнспортом од како је укинуто складиште код Аде.
 
Valjda će im celo ludilo zaista biti gotovo do 15. 3. 2022. Bukvalno su osakatili i ono malo što je bilo.
 
Zanimljivo je da su radovi organizovani i izvođeni tako da je kolosek bio u funkciji.

Иначе је тако нешто нормално свугде у свету. Радови на одржавању и ремонту пруга се одвијају у току саобраћаја уз краће затворе. Јако ретко се ради као код нас на многим пругама последњих година, да се пруга у потпуности затвори у току радова. Па чак и код нас то није реално било потребно, с обзиром да није нахрлило хиљаде радника да раде целу деоницу одједном него су се премештали са дела на део. Просто није нормално да затвориш главну пругу у држави на 3 године да би одрадио капитални ремонт или модернизацију. Ево, Јајинци - Мала Крсна, деоница главног коридора у држави, по ко зна који пут више месеци нема вести кад ће да отворе, док возови испадају на алтернативној деоници преко Раље јако често. И онда кад се затвори пруга на пар дана теретни возови иду около наоколо преко Пожеге и Краљева ка Нишу. Скоро ће 3 године да је пруга затворена због ремонта, а ремонт ради буквално шачица радника који се премешта с једног места на друго.
 
Poslednja izmena od urednika:
Две позajмљене слике са НС форума и једно питање:

IMG-20220212-124217.jpg


DJI-0025-WM.jpg


Због чега стубови контактне мреже нису ишли између два колосека где нема перона него на перон? Види се да је и један део настрешнице засечен јер ће ту ићи стуб контактне мреже.
 
...

Странац је дошао из интереса, и његова кичменост без српског патриотизма може да одржи систем, конкретно, диспечерског управљања. Такође, тај странац је у својој земљи стекао искуство са савременом опремом ТК, и прошао здрав пут каријерног раста, који је у Србији никада болеснији.
Daj Karlo, molim te...
Stranci kod nas ne mogu da regulišu saobraćaj vozova jer ne mogu da dobiju licencu za to. Ovde je probrano 12 iskusnijih otpravnika vozova koji se obučavaju
na savremenim uređajima TK i koji će da upravljaju saobraćajem na brzoj pruzi do Novog Sada a kasnije i do Subotice.
Od 12 ljudi mislim da je devet DAMA na koje sam vrlo ponosan jer imaju po 15 - 20 god staža, vrlo dobro poznavanje propisa i što je vrlo važno, onaj osećaj za
saobraćaj bez kojeg se to i ne može raditi valjano.
Ono što se meni ne dopada je da se planira ukidanje staničnog osoblja u svim manjim stanicama na TK pruzi poput Z. Polja, Nove Pazove, Beške, S. Karlovaca itd
Ako ne bude osoblja bojim se da će one proći kao i one tipske stanice na barskoj pruzi ( Samari, Ražana, Jablanica, Zlatibor itd) koje su postale ruglo kada je,
puštanjem TK u njima ukinuto stanično osoblje.
 
Da li su ova merna kola još u funkciji?
Znam da imamo šinobus za testiranje kontaktne mreže (video ga pre neki dan)
Ових дана завршена модернизација система за мерење. Чека се неки атест сад због нових сензора и софтвера.
 
Jer im nije išlo u korist. Da su tako radili kad su prvi put započeli projekat, već bismo se uveliko vozili tim vozovima. A i oni sad ne bi paničili zbog izbora.
 
Stara Pazova je, koliko vidim, najgore prošla. Sređena je stanična zgrada i pothodnik ali izgleda da perone nisu dirali. Nisu zamenili ni klupe, a kamoli ugradili liftove. Nadam se da će se ona raditi u sklopu Stara Pazova-Šid.
Radovi ispod stanice Novi Beograd dobro napreduju, ugrađuju se liftovi i radi parking
Radovi na Tošinom bunaru su skroz završeni, samo liftovi još nisu ugrađeni
 
Stara Pazov je rađena pre 10-ak godina kad se radila modernizacija Batajnica - Golubinci. Ako ništa, Stara Pazova barem neće imati nove fail nastrešnice koje prokišnjavaju.
 
Nisu radjeni peroni na stanici Stara Pazova zato sto su ti peroni sa nadstrešnicama stari tek 10 godina pa nisu smatrali da treba da ih rade ponovo i da ubace ovaj nov tip nadstrešnica.
Nova pazova je isto radjena pre 10ak godina ali je dobila nove perone i novu nadstrešnicu ali to je zbog toga što je promenjena kolosečna situacija kod nje.

Edit: videh da je Wlab već odgovorio.
 
Kaže danas the Big Woo na Pinku onako u stilu Ilije Čvorovića da je jedna od opstrukcija koja otežava završetak što Deutsche Bahn nije hteo da izda dozvole samo jer su prugu radili Rusi i Kinezi, citiram po sećanju jer ga nisu okačili na tjub još. Šta nam rade... Takođe, sneva bližnje i brzi voz do Subotice, snažna emocija, muška suza.
 
Pa ako je stvarno tako i ako su merna kola prošla sva ispitivanja i potvrdili da je sve uredno a neće da daju atest samo zbog toga što su rusi i kinezi gradili prugu onda možemo da im pošaljemo merni vozić natrag i pustimo u rad prugu bez te potvrde jer je motovisana političkim razlogom.
 
A da možda DB neće da izda dozvolu zatu što pruga nije u dozvoljenim parametrima, to niste pomislili? Ne nego zli Nemci neće da daju dozvolu jer su prugu radili Kinezi i Rusi. Kakav još jedan tipičan Vučićev spin na koji ste pali...
 
Vrh