Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

...
Treba uvesti stroge kazne za svaku vandalizaciju svih objekata na ovom potezu. Umetnike u zatvor da saraju.
...
Zakon o železnici:
Član 139

Ko ošteti, uništi, ukloni ili oduzme element ili deo elementa železničke infrastrukture iz člana 4. stav 1. tač. 2)-9) ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih ili oduzetih elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture, kazniće se zatvorom od tri meseca do pet godina.

Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila teška telesna povreda nekog lica ili imovinska šteta velikih razmera, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.

Ako je usled dela iz stava 1. ovog člana nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do 12 godina.


Dakle, zakon imamo i to prilično dobar, ali kao i ostali zakoni, ne sprovodi se. A zašto se ne sprovodi treba da istraži tužilaštvo, a zašto tužilaštvo ne reaguje treba da pita narod... Koji živi u fantaziji "pola sata do NSa".
 
Никако да схватим по ком критеријуму ће неком доделити милион? За кафанским столом добацио и сви у трансу? Или е бити неки конкурс као што су радили за ЕрСрбију?
Да не добијемо неко решење попут актуелног логотипа СВ за милион? Ипак су то буџетске паре...
 
Папир све трпи, укључујући и тај график. Али, физика, механика, и наука о безбедности то не трпе. Од Батајнице до Прокопа је ~21 км. Са максималном брзином РВР 95км/с без времена на убрзање, кочење, стајање на станицама и ПУФЕР (резервно) време, време вожње је 13 минута. 7 стајања, уколико нису са уласком-изласком у скретање, то је 2*30 секунди * 7, што је 7 минута. На свакој од међустаница и стајалишта задржавање по минимум пола минута, што је 3 минута. Минимум Тошин Бунар и Нови Београд су имали и имаће огромну измену путника. Посебно узевши у обзир разлику висине перона и пода вагона, и мали број врата. Са те стране боље рачунати 6 минута само за укрцај и искрцај путника. То је, дакле 26 минута. Дакле БГ:ВОЗ заостаје 13 минута, интервал слеђења возова 3 минута, и још минимум 20% минута резерве под условом да скупо платимо долазак страних диспечера, јер је постојећа власт под крилатицом "вишак запослених" направила кадровску катастрофу. Чак и ако би дошло до ослобођења, и наредна власт била довољно патриотска да ради на кадровској обнови након деценије тешког пустошења, дуго би требало рачунати на резерву 30%, или интервал 21 минут. Ако би набавили нове возове са максималном брзином 120 а не 95 км/с. убрзањем и кочењем 1,0метар на секунд на квадрат, а не 0,7, већи број врата и на нивоу перона, могуће је смањити време са 26 на 19-20 минута. Наравно, са спуштањем перона на Вуку и Панчевачком мосту.

Али опет, се враћамо на то да смо улагали у форму, а не концепт и економски функционалну целину. За Интерсити стандарде нам је довољно не више од 50 минута до Новог Сада, не више од 120 минута до Ужица и Суботице, не више од 160 минута до Ниша из Београда. За тих око 800 милиона евра само на Прокоп-Нови Сад око 80 километара, могли смо имати 800 километара интерсити мреже. После тога ширити исту на Сомбор (Апатин), Врање, Крагујевац, Краљево, Зрењанин, и тек тада полако ићи на веће захвате ретрасирања и веће брзине.

Oпет ниси у праву. РВР-у је максимална брзина 120 км/ч, а 95 км/ч на пругама са зауставним путем 700 метара. Београд центар - Батајница има зауставни пут 1000 метара, те је максимална брзина за РВР на овом делу пруге 110 км/ч. Ограничавајући фактор код РВР је мали проценат кочења, тј. дугачак зауставни пут, а не његова максимална брзина. Због тога што је на већини пруга у Србији зауставни пут 700 метара, настала је и проширила се нетачна информација да је РВР-у максимална брзина 95 км/ч
 
Фабрички су РВРови били на 120км/ч, међутим, већ дуго ремонтоване гарнитуре имају ограничење чин ми се на 100 а можда и 90км/ч. МИслим да је тако,
Можда Студент или Риле могу да потврде или кажу тачније.
 
Фабрички су РВРови били на 120км/ч, међутим, већ дуго ремонтоване гарнитуре имају ограничење чин ми се на 100 а можда и 90км/ч. МИслим да је тако,
Можда Студент или Риле могу да потврде или кажу тачније.

Немају ограничење, па написао сам у посту изнад. :rolleyes: Ограничавајући фактор је мањи проценат кочења који су добиле приликом модификација. На 1500 метара зауставног пута могу 120 км/ч, на 1000 метара зауставног пута 110 км/ч, а на 700 метара зауставног пута 95 км/ч. Београд центар - Батајница је 1000 метара зауставни пут, а Батајница - Нови Сад 1500 м зауставни пут.
 
Nadvožnjak preko Kisačke ulice u NS-u betoniran. Uskoro postavljanje koloseka i kontaktne mreže.
Fotka preuzeta sa NSbuild-a.
DJI-0031-WM.jpg
 
Oпет ниси у праву. РВР-у је максимална брзина 120 км/ч, а 95 км/ч на пругама са зауставним путем 700 метара. Београд центар - Батајница има зауставни пут 1000 метара, те је максимална брзина за РВР на овом делу пруге 110 км/ч. Ограничавајући фактор код РВР је мали проценат кочења, тј. дугачак зауставни пут, а не његова максимална брзина. Због тога што је на већини пруга у Србији зауставни пут 700 метара, настала је и проширила се нетачна информација да је РВР-у максимална брзина 95 км/ч
Проблем због којег је максимална брзина РВР смањена са 120км/с на 95 км/с (на неким пругама 100км/с), су пакнови за кочнице од композитних материјала, које су биле оригинално. Оне су убрзано трошиле бандаж точкова, па се прешло на сиви лив. Са сивим ливом су смањени трошкови одржавања, а у условима када малтене нигде нема максималних брзина преко 100км/с. У условима када су струци руке везане на леђима, и када се циклус ревизије продужава са 700.000 на 1,000,000 километара, не би се очекивало примена кочница са композитним материјалима.

Везано за зауставни пут, пруга Прокоп-Батајница је одавно под АПБ. У том случају просторни сигнал игра улогу предсигнала (места одакле се почиње са кочењем или успоравањем). Ако се добро сећам, на тој прузи су просторни сигнали били на по 1,5 километар, али сумњам да је било мање од 1000 метара. Ако неко има тачан податак, нека исправи. Све у свему, чак и ако би повећање брзине на 120км/с било једино унапређење, тада би време вожње пало за 2,5 минута. Нека буде и 3 минута. То је интервал слеђења 18 минута. За следеће скраћење интервала треба воз са више врата, једнаком висином перона и улаза, и бољим карактеристикама убрзања, те спуштање висине перона на Вуку и Панчевачком мосту, а све то немамо.
 
Gledam slike sa predhodne strane, konkretno me intersesuje za stanicu Petrovaradin, kako će se dolaziti do perona?
 
Везано за зауставни пут, пруга Прокоп-Батајница је одавно под АПБ. У том случају просторни сигнал игра улогу предсигнала (места одакле се почиње са кочењем или успоравањем). Ако се добро сећам, на тој прузи су просторни сигнали били на по 1,5 километар, али сумњам да је било мање од 1000 метара.

Грешиш. Београд - Батајница и Стара Пазова - Суботица је био зауставни пут 700 метара пре модернизације, а Батајница - Шид 1000 метара.
 
Kočna masa koju su RVR garniture fabrički imale iznosila je 322 tone zahvaljujući kočionim papučama od kompozitnog materijala. Te papuče bile su mnogo tvrde i uništavale su
bandaže točkova pa su vrlo brzo zamenjene papučama od sivog liva. One su dosta mekše ali je njihovo trenje znatno manje u dodiru sa točkom tako da je, samim tim, i sila
kočenja znatno manja i iznosi 228 tona. Sa tom silom kočenja pri maksimalnoj brzini voz se nije mogao zaustaviti na dužini zaustavnog puta od 700 metara. Rešenje se našlo u
smanjenju brzine na osnovu odgovarajućeg procenta kočenja koji se dobije određenim formulama, da vas sada ne gnjavim sa tim. Uglavnom, na prugama sa zaustavnim putem
od 700m maksimalna brzina RVR je 95km/h zbog kočne mase od 228t.
Iz uputstva 52 JŽ

412 416.jpg
zaust put.jpg
 
Риле, РВР на крају имају ограничење од 95км/ч конструкционим путем (тј он сад не може брже и да хоће) или је ограничење инструкционо (може брже ако инфраструктура дозвољава). Извињавам се што можда питам очигледно, али мени није јасно.
 
Риле, РВР на крају имају ограничење од 95км/ч конструкционим путем (тј он сад не може брже и да хоће) или је ограничење инструкционо (може брже ако инфраструктура дозвољава). Извињавам се што можда питам очигледно, али мени није јасно.

Конструкциона брзина није ограничена - само тамо где је зауставни пут 700 метара је максимална брзина 95 км/ч уколико пруга дозвољава ту или већу брзину. Са већим зауставним путем РВР може саобраћати већим брзинама. Ево извода из књижице реда вожње за један од БГ возова где се виде максималне брзине по деоницама:

Screenshot (7).png
 
Gledam snimak
Da li je normalno da ovoliko ljulja i trese kad ubrza na 160-200?
 
Da li sam to dobro primetio, u snimku, da je u jednom delu pruge samo jedan kolosek (5:52 do 6:47)?
 
Конструкциона брзина није ограничена - само тамо где је зауставни пут 700 метара је максимална брзина 95 км/ч уколико пруга дозвољава ту или већу брзину. Са већим зауставним путем РВР може саобраћати већим брзинама. Ево извода из књижице реда вожње за један од БГ возова где се виде максималне брзине по деоницама:

Pogledajte prilog 127248
Ево, све црно на бело, од Земуна до Батајнице 8 минута у реду вожње. Време вожње без убрзања, кочења и стајања, километраж 11,5 кроз брзину 110км/с, помножено са 60 6,3 минута. Додатно време за убрзање и кочење, 4 х 2 х 0,5 минута, још 4 минута. У Алтини, Земун пољу и Камендину по минимум 0,5 минута, 1,5 минут. Односно 4 минута више, или 25 минута Прокоп-Батајница. Ја сам раније писао 26 минута, не рачунајући да су убрзали преко 100 између Земуна и Батајнице. Суседни возови у систему АПБ сигнализације могу на 2-3 минута један за другим, али овај заостаје за Интерсити 12, а не 13 минута, односно 16 минута интервал слеђења приградских плус резервно време минимум 20%, ако доведемо увозног диспечера, 20 минута апсолутни минимум интервала слеђења.

Интервал 10-20 није неко ултимативно зло. Сретао сам га у Холандији у ситуацији када треба потерати много брзих на своколосечној прузи. Али имали смо 15. Такође, имали смо осим Вуковог споменика још једну станицу у центру. Ваљда се очекује да следећа политичка генерација остави више, или макар не остави мање од претходне.
 
Vrh