Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Признајем, погрешно сам се изразио. Свакако, нисам мислио да DB даје дозволу као такву, али свакако је ангажован на оцени техничког извршења радова и та оцена се треба озбиљно узети у обзир, ако су већ грађани Србије дали скоро милијарду евра Кинезима и Русима за пругу, Швајцарцима за возове и Немцима за технички пријем. Називање Немцима кабадахијама и да неће да дају позитивну оцену само зато јер су пругу радили Кинези и Руси је у најмању руку неозбиљно.
 
1644843404335.png

Ja se u ovo baš ne razumem, pa bih voleo ako neko zna, da nam objasni ili pojasni kako bi ovo mogli ili kako će biti organizovano?

Što se tiče radova u odnosu pre 10-tak dana, podvožnjak na izlazu iz železničke stanice je u potpunosti urađen (i išaran grafitima:D), nasuta je zemlja, jedan glavni kolosek je nasut šljunkom i sl. Izgrađen je peron malo dalje ispred "Javnih skladišta" i novi pretpostavljam stanični objekat u ovoj kajsijastoj fasadi što je na slici.
Radovi na Paliću tako vrlo dobro napreduju, tako da izgleda da ovo stvarno može biti gotovo do leta, barem što se tiče srpske strane.

Slike preuzete sa facebook grupe "Ljubitelji železnice".
1644843404335.png
272997539_1119056748636422_9198099707626181503_n.jpg
273549379_1119057081969722_8062695580026117065_n.jpg
273616091_1119057151969715_2679531537097156837_n.jpg
273828666_1119056651969765_4623496486877877782_n.jpg
273980574_1119056975303066_4038924146044941148_n.jpg
273615945_1119056858636411_5518615801878555870_n.jpg
 
Ja se u ovo baš ne razumem, pa bih voleo ako neko zna, da nam objasni ili pojasni kako bi ovo mogli ili kako će biti organizovano?

Раније су наши шинобуси ишли до Сегедина и мађарски до Суботице (како који полазак). Онда су у једном тренутку Мађари донели правило да даље од пограничне станице (Реске) не могу возити машиновође без положеног мађарског државног испита, па се преседало у Хоргошу или Реске (како који полазак). А онда је дошла мигрантска криза и потпуно су укинути возови Суботица - Сегедин. Мислим да joш увек не знају како ће бити организовано и да то тек треба да договоре. Мислим да ће се пре догодити да иду мађарске композиције до Суботице него наше до Сегедина. Свакако, видећемо. Са мађарске стране планирају завршетак радова негде у новембру, а наши раније.
 
Kako znaš i na osnovu čega tvrdiš da nisu? Ja ti tvrdim na osnovu probnih vožnji da je pruga sposobna i za veće brzine od 200. Ostalo je još stvari da se reše u smislu signala radio mreže, putnih prelaza, liftova na peronima i sl ali to je sve u okviru radova i nije nerešivo. Ovde pojedinci nisu nikad ni seli u voz a znaju da komentarišu da trese pri 200 na sat. Idi begaj bre.

Tako je Rile, pruga je sposobna za bar 250 na sat (ako izuzmemo skretnice) jer je osnova celog projekta onaj iz ere brzih pruga srbije zapocet u doba SFRJ koji je bio predvidjen za tu brzinu. Posle su ga izmenili ali ne u tolikoj meri. Glavne izmene su uradjene za rekonstrukciju stanica, postavljanje perona, nadstresnica i novih kolosecnih situacija u pojedinim stanicama.
Projekat je inace odredjenim delom iz 80ih.
 
Voziće i flirtovi koji će stajati svuda,a kakav bi to brzi voz bio da staje kod svake bandere
 
Dobro (naravno da nije dobro), ali bitno je da će u nekom preiodu, eto tih pola godine proći dok stanice ne dobiju tražene uslove. Kakva je ekipa mogu tako da ostave bez toga, kao što imamo iskustvo sa Pančevom gde renovirana pruga ne služi najbitnijoj svrsi - BG vozu do Pančeva.

Ako bi mi neka dobra duša rekla - kako je zamišljeno da nastavi da radi ova pruga? Hoće li biti neki red vožnje ubuduće gde će ići "obična" železnica ovom prugom gde će stajati voz na svakoj stanici? Iz ovog gorenavedenog konteksta naslućujem da hoće , ali da li će ići vozovi dalje tipa do Subotice? Da li će korititi istu prugu, te povećati brzine i flirtovi koji će ići tuda? Isto važi i za eventualne međunarodne vozove? Jesu oni zamislili da do Budimpešte ide ovaj brzi voz il će da menjaju lokomotive ko nekad... Eto dosta pitanja, al hvala unapred na odgovoru.
 
Ako bi mi neka dobra duša rekla - kako je zamišljeno da nastavi da radi ova pruga? Hoće li biti neki red vožnje ubuduće gde će ići "obična" železnica ovom prugom gde će stajati voz na svakoj stanici? Iz ovog gorenavedenog konteksta naslućujem da hoće , ali da li će ići vozovi dalje tipa do Subotice? Da li će korititi istu prugu, te povećati brzine i flirtovi koji će ići tuda? Isto važi i za eventualne međunarodne vozove? Jesu oni zamislili da do Budimpešte ide ovaj brzi voz il će da menjaju lokomotive ko nekad... Eto dosta pitanja, al hvala unapred na odgovoru.

Ово и јесте "обична железница", aко ћемо по стандардима Европе и западне и средње и источне. Дакле да, ићи ће једног дана и теретни возови и возови који ће стајати на свим станицама. Само, питање је кад. Од Новог Сада до Суботице тек предстоје радови чији рок завршетка је за 3 године. До тад - пруга затворена. Нова три воза су предвиђена само за линију Београд - Нови Сад - Суботица. Преко границе ће морати нешто друго. Али до 2025. када ће цела пруга за Будимпешту бити отворена, ако не буде кашњења, а вероватно ће га бити, има доста времена. Не верујем да наши размишљају који возови ће ићи за Будимпешту иако би требало већ, јер неће им се два пута посрећити да им улети Штадлер у последњи час са скраћеним роковима испоруке. Мађари већ имају и локомотиве и вагоне за 200 км/ч, они не морају о томе да размишљају, а и они не планирају брзину већу од 160 км/ч на свом делу пруге јер немају потребе за тим. Мењање локомотиве није проблем, ионако се врши током граничне контроле која траје дуже од саме промене локомотиве.
 
Тим пре што је цена комплета са локомотивом мања од од гарнитуре.
 
Не знам како ће путовање возом Београд - Будимпешта или Суботица - Сегедин да функционише са обзиром да Србија и Мађарска имају потпуно супротну мигрантску политику,
са једне стране Србија је пристала да буде некакав паркинг за мигранте из исламских земаља и чак није способна да их све држи у мигрантским камповима, већ они слободно тумарају куда хоће и кампују по шумама и селима уз мађарску границу,
док је Мађарска доста ригорозна и можда и најстрожија у Европи по том питању, уосталом и цела Вишеградска група која се наслања на њу,
на граници ће бити сигурно детаљан претрес у коме ће вероватно учествовати и мађарска војска са псима, све ће то бити доста непријатно за путнике и дуго ће трајати.
 
@WLABmz prestani molim te da obmanjuješ ljude i ponavljaš kako ovo nije brza pruga samo iz razloga sto ide mešoviti saobraćaj.
U baltičkim zemljama je predvidjena brza pruga za mešoviti saobracaj i brzine 250 na sat za putničke vozove i 100 za teretne.

У питању је двоколосечна пруга за мешовити саобраћај за брзину до 200 км/ч. Сад, да ли се зове брза пруга, Пера, Мика или Ђоле, небитно је. Такве пруге имаш у Француској, Немачкој, Пољској, Русији, Грчкој, итд. и нико их тамо не зове "брза пруга".
Odakle ti to da u madjarakoj nece ici preko 160?

Јавно доступне информације свакоме ко их тражи. Паметно од њих, вишеструко смањују трошкове експлоатације у односу на 200 км/ч, а време путовања је неосетно дуже. Ево линка на званичну страницу: https://www.mavcsoport.hu/mav/budapest-belgrad-vasutvonal-korszerusitese-alapkoletetel
Не знам како ће путовање возом Београд - Будимпешта или Суботица - Сегедин да функционише са обзиром да Србија и Мађарска имају потпуно супротну мигрантску политику,
са једне стране Србија је пристала да буде некакав паркинг за мигранте из исламских земаља и чак није способна да их све држи у мигрантским камповима, већ они слободно тумарају куда хоће и кампују по шумама и селима уз мађарску границу,
док је Мађарска доста ригорозна и можда и најстрожија у Европи по том питању, уосталом и цела Вишеградска група која се наслања на њу,
на граници ће бити сигурно детаљан претрес у коме ће вероватно учествовати и мађарска војска са псима, све ће то бити доста непријатно за путнике и дуго ће трајати.

Не видим у чему је проблем и зашто не би функционисало. Траjaње граничне контроле ће трајати исто као што је трајало до сад - 30 минута у пограничној станици.
 
@WLABmz ne znam kojih si godina, ali jako me podsecas na moju kevu penzionerku koja sta god procita na FB u to slepo veruje - to je automatski istina 1/1. Drugo covek kaze da ni sam nije siguran i pita da li je to tacno. Voleo bih da nije, ali nema potrebe polemisati o spekulacijama. Isto si bio misljenja da nece zavrsiti nadvoznjak u NS jer je ostalo onomad 3m kad su poceli da ga ruse, a sad je izvesno da je gotov i to ne samo on nego i najvazniji deo NSZS.
Moj ti je savet, ako prihvatas savete (u sta iskreno sumnjam jer mi delujes kao tip koji zna sve), da ne verujes u bas sve sto vidis na netu. Nema potrebe da se mraci toliko. Deluje kao da je nesto uradjeno u sta nisi ni sam verovao i sad ne mozes da se pomiris sa tim pa se trazi bilo sta da se taj posao ocrni. Bezveze.
 
@WLABmz ne znam kojih si godina, ali jako me podsecas na moju kevu penzionerku koja sta god procita na FB u to slepo veruje - to je automatski istina 1/1. Drugo covek kaze da ni sam nije siguran i pita da li je to tacno. Voleo bih da nije, ali nema potrebe polemisati o spekulacijama. Isto si bio misljenja da nece zavrsiti nadvoznjak u NS jer je ostalo onomad 3m kad su poceli da ga ruse, a sad je izvesno da je gotov i to ne samo on nego i najvazniji deo NSZS.
Moj ti je savet, ako prihvatas savete (u sta iskreno sumnjam jer mi delujes kao tip koji zna sve), da ne verujes u bas sve sto vidis na netu. Nema potrebe da se mraci toliko. Deluje kao da je nesto uradjeno u sta nisi ni sam verovao i sad ne mozes da se pomiris sa tim pa se trazi bilo sta da se taj posao ocrni. Bezveze.

Videćemo 15. marta, ali poznajem obojicu autora na fb i obojica su mašinovođe. Više njima verujem nego SNS propagandnoj mašineriji. Ne bih kačio to da su neka dva x lika, a i stanje završenosti radova na pruzi su u skladu sa tim što su napisali.
 
Mislim da se pitanje odnosi na koloseke koji još nisu ni imali kontaktnu mrežu kad je rađeno testiranje. Vidi se na snimcima sa test vožnji...
 
Vrh