spatiotecte
Professional
- Učlanjen(a)
- 09.02.2007.
- Poruke
- 15.457
- Pohvaljen
- 17.626
Da, ta deonica je deo posebnog tendera za elektrifikaciju
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829573#p829573:2ule73nw je napisao(la):Boki123 » 08 Mar 2021, 19:28[/url]":2ule73nw]Kakva je ovo ograda na peronima stanice Nova Pazova?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829573#p829573:3lk07wl4 je napisao(la):Boki123 » 08 Mar 2021 06:28 pm[/url]":3lk07wl4]Kakva je ovo ograda na peronima stanice Nova Pazova?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829668#p829668:d4cg1udr je napisao(la):Piccolo » Uto Mar 09, 2021 11:29 am[/url]":d4cg1udr]Ima još posla ali deo koji oduzima najviše vremena kao što su tuneli, vijadukt, mostovi,, nadvožnjaci/podvožnjaci su pri kraju pa bi trebalo ovo da bude gotovo do kraja godine kako je i najavljeno. Slično i kad se grade autoputevi to izgleda par meseci pre završetka kao da ima mnogo posla ali tad uvek ostanu radovi koji se brže završavaju.
Dragi Gospodine, Draga Gospođo,
U ime ŠkodaTransporta a.s., subjekt zainteresovan za Nabavka elektromotornih vozova za brzine 200 km / h br. 2021 / S F02-0002614, poziv na broj 3/2021, - želi da zatraži od klijenta pojašnjenje dole navedenih pitanja.
Pitanje br. 1., UPUTSTVO PONUĐAČIMA KAKO DA SAČINE PONUDU
Budući da klijent zahteva da se tehnička dokumentacija i garancija ponude predaju u originalu i putuju u Srbiju, kao i da su garantovana vremena isporuke dobavljača kurirskih usluga vrlo ograničena, ljubazno molimo naručioca da odloži rok za podnošenje ponuda za 30.4.2021.
Pitanje br. 2., Tehnička specifikacija za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h
Kolski sanduk: Materijal: aluminijum;
Iz našeg iskustva kombinacija čelika i aluminijuma ima bolje karakteristike u pogledu otpornosti na udarce. Ako se čelik koristi u prednjim područjima koja su najosetljivija na oštećenja od sudara, veća otpornost materijala na čelik rezultira boljim performansama u testovima sudara. Ovo rešenje nije konkurentno samo u testovima sudara, već́ ne dovodi do povećanja težine.
Ne dozvoljavanje alternativnih rešenja zasnovana na čeliku ili kombinaciji čelika i aluminijuma, smatramo diskriminatorskim u smislu člana 98. st. 7 u vezi sa članom 7. st. 2 Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik RS“, br. 91/2019), i kao što je pomenuto u prethodnom pojašnjenju dostavljenom od strane Ministarstva (klijenta), uslovi isporuke su prekratki za modifikaciju standardnih rešenja.
Dalje, operater je dužan da izvrši skupe popravke za sva trivijalna oštećenja u kabini (najčešća područja za sudare), jer kao što je opštepoznato, aluminijumske ploče se seku, zavaruju itd. u specijalizovanim radnjama.
Pitanje br. 3., Tehnička specifikacija za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h
Raspored osovina: Vo`Vo`+2`2`+2`2`+Vo`Vo`
Molimo vas da eliminišete zahtev za raspored osovina ili da dozvolite alternativna rešenja kao što su Bo'2 '+ Bo'2' + 2'2 '+ 2'Bo' ili Bo'2 '+ Bo'2' + Bo'2 '+ 2'Bo 'koji osiguravaju istu količinu pogođenih osovina na više jedinica sa četiri automobila i imaju isti procenat prianjanja. Potrebni aranžman se koristi na Stadler Kiss-u i diskriminiše ostale zainteresovane dobavljače koji mogu osigurati iste parametre tj. dotična specifikacija ne omogućava jednak pristup ostalim dobavljačima i tako ima za posledicu stvaranje neopravdanih prepreka otvaranju predmetne nabavke za konkurenciju (član 5. stav 1. Zakona o javnim nabavkama).
Pitanje br. 4., Tehnička specifikacija za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h
- TSI CCS 2016/919 / EU (incl. EU 2019/776; EU 2020/387; EU2020 / 420)
Prema ERATV - Evropskom registru odobrenih tipova vozila, postoji vrlo ograničen broj proizvođača koji trenutno imaju odobreni proizvod u skladu sa TSI CCS 2016/919 / EU (uključujući EU 2019/776; EU 2020/387; EU2020 / 420). Ljubazno molimo naručioca da eliminiše ovaj zahtev kako bi proširio konkurenciju na tenderu i sprečio tehnički monopol u javnoj nabavci u smislu člana 10. Zakona o javnim nabavkama.
Pitanje br. 5., Tehnička specifikacija za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h
Dužina voza: od 100 ± 5m;
Jedinice sličnog kapaciteta od 300 ± 5 putnika proizvedene u Siemens-u, Bombardier-u ili Škodi imaju dužinu od 106 do 110 metara. Molimo naručioca da izmeni ovaj zahtev na 100 ± 10 metara kako bi se povećala konkurencija u nabavci u smislu člana 98 u vezi sa članom 10 Javne nabavke - Akt. Štaviše, željeni kapacitet može biti zadovoljen ili jednostrukom jedinicom u slučaju da se poveća maksimalna dužina vozila, ali razlika u troškovima između jednostrukog i dvospratnog rešenja može biti značajna.
Pitanje br. 6., MODEL UGOVORA, O NABAVCI EMV ZA BRZINE 200 km
Član 5.
Rok korišćenja tri EMV iz člana 1. ovog sporazuma je:
- Prvi voz do ____________(najkasnije do 31.10.2021. godine)
- Drugi i treći voz do ___________(najkasnije do 31.12.2021. godine)
Kako se standardni uslovi isporuke u Evropi kreću od 18 meseci do 24 meseca za isporuku prvog voza, jer bi uslovi isporuke nekih značajnih komponenti mogli prelaziti 8 meseci, a pandemija COVID-19 prouzrokovala je pogoršanje dostupnosti i produžene uslove isporuke. Štaviše, kašnjenje u dodeli ugovora može dovesti do nemogućnosti proizvodnje vozila na vreme i povećati rizik od raskida ugovora od strane klijenta u skladu sa članom 18 ugovora. Isporuka u tako kratkom periodu izvodljiva je samo za proizvođače koji imaju jedinicu 1: 1 koja je već́ u proizvodnji i diskriminiše konkurente koji mogu ponuditi vrlo konkurentne proizvode sa uporedno sličnim parametrima i ekonomskom efikasnošću.
Zbog toga tražimo izmenu ovog zahteva u
Rok isporuke EMV iz člana 1. ovog ugovora je:
- Prvi voz do _____________(24 meseca od potpisivanja ugovora)
- Drugi i treći voz do_______________(26 meseci od potpisivanja ugovora)
Pitanje br. 7., KRITERIJUMI ZA KVALITATIVNI IZBOR POSLOVNOG SUBJEKTA 3.1. Spisak isporučene robe
Da je u periodu od 2015. godine, do isteka roka za podnošenje ponuda, izvršio isporuku i homologisao za dva evropska operatora isporuku najmanje 3 EMV za brzine od najmanje 200 km / h prema TSI standardima
Kako većina pruge između Beograda i Subotice nije spremna za rad od 200 km / h, a performanse vozila na tako maloj razdaljini između stajališta neće uticati na ukupno vreme putovanja, dalje uzimajući u obzir regionalni karakter vožnje: česta zaustavljanja , molimo naručioca da ublaži zahtev o maksimalnoj brzini i odgovarajuću referencu za isporuku na 160 km / h, tako da je predmetna specifikacija usklađena sa principom proporcionalnosti utvrđenim u članu 10. Zakona o javnim nabavkama.
Pitanje br. 8., RASKID UGOVORA
Kupac zadržava pravo da jednostrano raskine ovaj ugovor ukoliko:
- Prodavac ne isporuči EMV u roku predviđanom ovim ugovorom.
- Ukoliko okolnosti više sile budu trajale duže od 1 (jednog) meseca, a ugovorene strane se ne sporazumeju o produženju važenja ugovora.
Molimo naručioca da ublaži zahteve za raskid ugovora koji se odnose na isporuku električne jedinice jer su uslovi isporuke izuzetno kratki, pa čak i glavna klauzula (npr. Svetska pandemija COVID 19) uključuje ograničenja jer uključuje pravo na raskid ugovora u slučaju više sile u trajanju više od 1 meseca.
Srdačan pozdrav
Zbyněk Drugda
1. Kada je u pitanju produženje roka za podnošenje ponuda Narucilac smatra da isti ne treba produžavati zbog dostavljanja originalnih dokumenata. Rok od 35 dana je sasvim dovoljan da se sva zahtevana dokumentacija može blagovremeno dostaviti, a ujedno je i Zakonom propisan rok. Odlaganjem roka za podnosenje ponuda moglo bi se ugroziti vreme za isporuku voznih sredstava, a u skladu sa planiranim testiranjem i puštanjem u rad buduće deonice pruge za velike brzine.
2. Smatramo da zahtev ne treba menjati s obzirom da savremena konstrukcija sanduka elektromotornih vozova se izrađuju pretežno od aluminijuma. Specifična masa čelika je veća od specifične mase aluminijuma (oko 3 puta), što negativno utiče na energetsku efikasnost, potrošnju energije I dinamičke karakteristike (ubrzanje, usporenje…). Osim toga za istu masu voza, voz izrađen od čelika bi bio manjeg kapaciteta. Za vozove koji bi bili istih dimenzija zbog veće mase voza sa čeličnom konstrukcijom pristup infrastrukturi bi bio skuplji zato što njegov obračun jednim delom zavisi I od mase voza. Antikorozivna zaštita kod konstrukcija sa aluminijumom je mnogo bolja što utiče na životni vek vozila kao I na troškove održavanja.
3. Smatramo da zahtev u smislu rasporeda pogonskih I slobodnih osovina ne treba menjati s obzirom da je zahtev u skladu sa standardnim rasporedom osovina na motornim vozovima koje poseduje “Srbija Voz, tj. motorna kola i pogonska obrtna postolja se uvek nalaze na krajevima voza. Osim toga ovakva konfiguracija elektromotorng voza omogućava lakšu zamenu pojedinačnih kola (prikolica) u slučajevima velikih oštećenja i havarija.
4. Naručilac ostaje kod definisanog zahteva u pogledu TSI CCS, zbog lakše homologacije i izdavanja potrebnih tipskih dozvola I dozvola za korišćenje u saobraćaju s obzirom na zahteve koji se navede u Zakonu o interoperabilnosti železničkog sistema, gde stoji da sva novoproizvedena vozila moraju biti u skladu sa TSI CCS.
5. Naručilac ostaje kod definisanog kriterijuma za dužinu elektromotornog voza zbog dužine koloseka u postojećoj i budućoj hali za održavanje vozova. Ukoliko bi se nabavili vozovi veće dužine to bi iziskivalo dodatne troškove u pogledu proširenja kapaciteta za održavanje.
6. Naručilac je raspisao javnu nabavku i postavio uslove i rokove isporuke u skladu sa svojim potrebana od kojih u konkretnom slučaju ne može da odstupi. Navedeno nije prihvatljivo iz razloga hitnosti nabavke odnosno testiranja buduce deonice pruge Beograd centar – Novi Sad i pustanje iste u saobraćaj sto se očekuje početkom 2022. godine
7. Narucilac ostaje pri navodima iz konkursne dokumentacije iz razloga što je 200 km/h projektovana maksimalna brzina na deonicama pruge na kojima će se koristiti vozovi koji su predmet nabavke (to nije samo Beograd Centar – Novi Sad, već i Beograd Centar - Novi Sad – Subotica, a kasnije potencijalno i sve do Budimpešte – gde ova razlika u brzina postaje još značajnija), te samo ova maksimalna brzina garantuje maksimalni kvalitet usluge i maksimalno iskorišćenje kapaciteta pruge. Kriterijum nije diskriminatorski i odnosi se na predmet javne nabavke za nabavke vozove za brzine 200 km/h.
8. Raskid ugovora zbog okolnosti više sile nije imperativan. Predviđena je mogućnost raskida ugovora ukoliko okolnosti više sile budu trajale duže od jednog meseca, samo ukoliko se ugovorne strane ne sporazumeju o produženju važenja ugovora.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829749#p829749:g8opgny2 je napisao(la):Прле » Uto Mar 09, 2021 5:14 pm[/url]":g8opgny2]Другим речима, договорили смо се већ унапред, а ви сад хоћете да уклижете? Е па не може... Уосталом, Уста су већ показала двоспратни Штадлер у бојама СВ...
Jaka kiša bila prethodnih dana pa sve nabijalo na tablu. Sve je to Đilasovo maslo[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829756#p829756:7gtz165k je napisao(la):abrines » 09 Mar 2021 05:09 pm[/url]":7gtz165k]Квалитет радова, станица Ресник:
Pa nisu se čak ni trudili da to prikriji,ej,doneli su sliku voza na tv i pokazivali je,kakva komedija apsurda![url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829766#p829766:11zqmw38 je napisao(la):WLABmz » 09 Mar 2021 06:23 pm[/url]":11zqmw38][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829749#p829749:11zqmw38 je napisao(la):Прле » Uto Mar 09, 2021 5:14 pm[/url]":11zqmw38]Другим речима, договорили смо се већ унапред, а ви сад хоћете да уклижете? Е па не може... Уосталом, Уста су већ показала двоспратни Штадлер у бојама СВ...
Da smo pravna država tender bi pao dan posle objavljivanja...Ej, tender u toku a predsednik već zna šta će biti nabavljeno...Pa to je sve za robiju, samo što su se nama mozgovi po modelu kuvane žabe pomerili mnogo.
Da uslovi tendera nisu narihtani za Štadler i da se nisu kasno setili da treba da raspišu tender i Škoda i Siemens bi imali šta da ponude, a verovatno i mnogi drugi.
Ovako, što su se uopšte baktali sa tenderom. Mogli su odmah u direktnu nabavku. A sad rizikuju da im neko na sudu obori tender ili u najmanju ruku odloži realizaciju žalbama.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829771#p829771:ornx5bg6 je napisao(la):Прле » Uto Mar 09, 2021 7:41 pm[/url]":ornx5bg6]Чијим парама плаћамо возове?
П.С. знам да је наше деце и унука, него ко даје паре у зајам?