Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Sto se tog tendera tiče ne znam ali ovo što su uradili kinezi sa elektrifikacijom do sada izgleda kao brze pruge u zapadnoj evropi.
Stanica Nova pazova dobila nadstresnicu dužu od one u Zemunu.
Autor potpisan na slikama.
70a2e8c295e904b3cb185fbabe93f16a.jpg
cc3876a4af8681d1fa02ee2a11819d58.jpg
ccc42d9f7c17ac38416d4ef7cc6d72b6.jpg
c2f852b97ef55223c70cd4ed0c7cb8a7.jpg
aa7ffa5943f6158522970a8b142f9537.jpg
07041ccc59d212287210b257011eaf3f.jpg
22ab615d8306f17671e44784c206223e.jpg


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Još slika od istog autora Dušana Vujovića.
b8b4a8bd17888210ee888acd2e8023fb.jpg
4ee6242f2cfb9cec68a7819d1eb44442.jpg
2cae3db71c927ebfa77a3d6d9e061bdd.jpg
07eea08fbdf3b94e5a58799cc01f3206.jpg
574d3f9028044a21501e191d0b7e5066.jpg
a0a45bd23125920c84a42de3e37767ba.jpg
3279dc0ec44eae8bb1c431a76638ff68.jpg
58f1d7f3cb900919fce788e371d84c76.jpg
c4a571acb64cb44ca1ef7780fd606e8c.jpg
505b054d16eee579151b5962f9e089cb.jpg
3e060ede2c609eba001281a8076bd125.jpg
5281f903d25b75b497b489862bb156fb.jpg
20227660896e0fc3e898d750a8c3ea20.jpg
5961761f819f5c0402d097b47ffa6b9e.jpg
9e8d58c18055a2c819f4ccebbdbfdbd0.jpg
8fdd3acccb9c31c661d8b07d4518be2d.jpg
1b0f2927a737b78e34cfb6ae3c70899a.jpg


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Ruska deonica koja još čeka na elektrifikaciju.

Sve pohvale Dušanu koji je prešao 117 km biciklom da bi nam uradio ovu detaljnu reportažu.
c5443841d36fe8a91dee3862b9a226e0.jpg
6c9e5401cba3a55f64ca72a10e721fec.jpg
64b65886ad954f0059a11a1b465b434c.jpg
631308263283c2337d3adf6360234ba3.jpg
b2156dfc134d4ab5b2df486c370053ae.jpg
3ea37891e971001450b355be5cf5327f.jpg
fd7770722beee3d2705abad977859b5b.jpg
3c17435acf47d88c4e3f8bb46a335b90.jpg
f129ed401a767372e8a41561140bac90.jpg
0313eca76a028c40bf84123466a77a84.jpg
6753fe80979945f99ae7d97b3cf2218c.jpg
e0ef97a1a2831d8953cb10afe5197557.jpg
d75f1467b51d9a46551b26e20d3447fc.jpg
fa17930204408a1677d42525e1deb785.jpg
4b2121a19bb00b3b225dd2ff0866ef62.jpg
0094ca166f20aecb78046452ec020633.jpg
0caaff186cec9be022eda37c472f0f6c.jpg
e5e3147dd2dc57bbf4faeb0679154284.jpg
9484b6f707c3d86e8431fd164b021166.jpg
985d88a5d2a371f25c85efcf24e17ca4.jpg
013162e504f6c830c7af68b4e0961c15.jpg
f710b3eb86a7185234fa71dafa0531b7.jpg
8e770047f17fb5d5bd810778d8ecbb43.jpg
24a9b989acbc907f9424b28b5eb7097f.jpg
9380a8a1e73f9218b674d35f6cb01687.jpg
042a27713362661704ff7b5b62cc92fa.jpg
8664165e4b7f935c1f276186f2d088e3.jpg
9749cb8ed42de431802ea306fdbf0e8f.jpg
99ae386b45eac10fa4799a6feba8aacd.jpg
5edfcb70962a837c371d68285346711a.jpg
353e10d614b0b02cbc99080602341c05.jpg
dd77ec7776f33050abffb3419572f77e.jpg
f0bebbe26daefaaa643518116017a3d5.jpg
28abd221e30b4b78a3afa1c1153c8c9c.jpg
1dfa31888474679bad9ac5a68063a0e6.jpg
8154faa2be086098dfc1fc7c0321c907.jpg
e451912c68cdf5f0aa2b1345c148f879.jpg
a49e95ab760e1f2e45f2831ceafebe65.jpg
6c4355985cd4a55e3d6b67d985f3f5e2.jpg
5210494f9bc9f5338d08e515b397c201.jpg
dde08dfad4a62d815f54901d20d0a89b.jpg
fae2d7539c7d47545ae48766ccbd56c4.jpg
73ff80dc9bc2354eebee800100e60d66.jpg
2f9c762f8b1a05e5e4ff9b9e3db813de.jpg
1032f637839d2b3d06f00bd5fcd2e0d8.jpg
6e8e58885ad19c82afee21039bfc115f.jpg
494853ca243cf751c2969c66ae42b52f.jpg
615bda558b5e6f5eca776cbdba7d7d5b.jpg
fd713f78a11af145976ad0e771507c97.jpg
2b3548a3d436b89902a4477c524e526c.jpg
e1d4021635fa8663f0d50cb590187298.jpg
327e61d381ba6322769aa8bafbeb7200.jpg
b2608709a1342fa6468c073560ec5005.jpg
32e4d6a7163b0c8c969ad62fe5151db2.jpg
b36d066696c633e64bd4bbd437bc72a2.jpg
223bccc8a5e7daab1de3c452f456e9c0.jpg


Послато са SM-G975F помоћу Тапатока
 
Super izgleda ali sa ovim stanicama i stajalištima
na svaka 3 km u proseku dođe kao linija s-bahn-a
u Dojčlandu. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829573#p829573:2ule73nw je napisao(la):
Boki123 » 08 Mar 2021, 19:28[/url]":2ule73nw]Kakva je ovo ograda na peronima stanice Nova Pazova?

Pretpostavljam da su to fizičke barijere za putnike pošto će vozovi tu proletati 200kmh na par metara od putnika, ali sa dovoljno međuprostora da se uđe ukoliko neki voz stane tu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829573#p829573:3lk07wl4 je napisao(la):
Boki123 » 08 Mar 2021 06:28 pm[/url]":3lk07wl4]Kakva je ovo ograda na peronima stanice Nova Pazova?

To je i mene začudilo a.onda sam.razmišljao i dosao do sledećeg zaključka.

Peron u stanici Nova Pazova za razliku od oslalih stanica je postavljen izmedju koloseka broj 2 i 3 tj izmedju koloseka brze pruge. I posto neki vozovi će tim kolosecima prolaziti brzinom od 200 na sat bez zaustavljenja, zbog bezbednosti putnika su postavljene te ograde a vidi se da postoje i otvori za vrata sto znači da poput nekih metroa u evropi biće postavljena automatska vrata koja će se otvarati kad budu stajali vozovi u stanicu Nova pazova a držaće se zatvorena kad prolaze brzi vozovi bez zaustavljanja.

P.S sad videh da me Steva preduhitrio sa odgovorom.
 
Sjajne slike iz kojih se vidi koliko je još posla ostalo da se ovo privede kraju,a laički čini mi se dosta.
 
Ima još posla ali deo koji oduzima najviše vremena kao što su tuneli, vijadukt, mostovi,, nadvožnjaci/podvožnjaci su pri kraju pa bi trebalo ovo da bude gotovo do kraja godine kako je i najavljeno. Slično i kad se grade autoputevi to izgleda par meseci pre završetka kao da ima mnogo posla ali tad uvek ostanu radovi koji se brže završavaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829668#p829668:d4cg1udr je napisao(la):
Piccolo » Uto Mar 09, 2021 11:29 am[/url]":d4cg1udr]Ima još posla ali deo koji oduzima najviše vremena kao što su tuneli, vijadukt, mostovi,, nadvožnjaci/podvožnjaci su pri kraju pa bi trebalo ovo da bude gotovo do kraja godine kako je i najavljeno. Slično i kad se grade autoputevi to izgleda par meseci pre završetka kao da ima mnogo posla ali tad uvek ostanu radovi koji se brže završavaju.

S tim što autoput nema signalno-sigurnosni i elektro-energetski sistem, koji nisu ni počeli da se grade na deonici Stara Pazova - Novi Sad. Naročito je signalno-sigurnosni sistem osetljiv jer zahteva par meseci ispitivanja, pošto je u pitanju brzina 200 km/h i ETCS. Bez besprekorno ispitanog signalno-sigurnosnog sistema koji radi kao sat, nema brzine 200 km/h. U Hrvatskoj npr. na deonicama Tovarnik - Vinkovci i Okučani - Novska gde je brzina 160 km/h, sa ugrađenim ETCS imaju problema sa čestim kvarovima signalno-sigurnosne opreme.
 
Зна ли се шта је узрок честих кварова?
 
Sa portala javnih nabavki

Pitanje:

Dragi Gospodine, Draga Gospođo,

U ime ŠkodaTransporta a.s., subjekt zainteresovan za Nabavka elektromotornih vozova za brzine 200 km / h br. 2021 / S F02-0002614, poziv na broj 3/2021, - želi da zatraži od klijenta pojašnjenje dole navedenih pitanja.
Pitanje br. 1., UPUTSTVO PONUĐAČIMA KAKO DA SAČINE PONUDU
Budući da klijent zahteva da se tehnička dokumentacija i garancija ponude predaju u originalu i putuju u Srbiju, kao i da su garantovana vremena isporuke dobavljača kurirskih usluga vrlo ograničena, ljubazno molimo naručioca da odloži rok za podnošenje ponuda za 30.4.2021.
Pitanje br. 2., Tehnička specifikacija za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h
Kolski sanduk: Materijal: aluminijum;
Iz našeg iskustva kombinacija čelika i aluminijuma ima bolje karakteristike u pogledu otpornosti na udarce. Ako se čelik koristi u prednjim područjima koja su najosetljivija na oštećenja od sudara, veća otpornost materijala na čelik rezultira boljim performansama u testovima sudara. Ovo rešenje nije konkurentno samo u testovima sudara, već́ ne dovodi do povećanja težine.
Ne dozvoljavanje alternativnih rešenja zasnovana na čeliku ili kombinaciji čelika i aluminijuma, smatramo diskriminatorskim u smislu člana 98. st. 7 u vezi sa članom 7. st. 2 Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik RS“, br. 91/2019), i kao što je pomenuto u prethodnom pojašnjenju dostavljenom od strane Ministarstva (klijenta), uslovi isporuke su prekratki za modifikaciju standardnih rešenja.
Dalje, operater je dužan da izvrši skupe popravke za sva trivijalna oštećenja u kabini (najčešća područja za sudare), jer kao što je opštepoznato, aluminijumske ploče se seku, zavaruju itd. u specijalizovanim radnjama.
Pitanje br. 3., Tehnička specifikacija za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h
Raspored osovina: Vo`Vo`+2`2`+2`2`+Vo`Vo`
Molimo vas da eliminišete zahtev za raspored osovina ili da dozvolite alternativna rešenja kao što su Bo'2 '+ Bo'2' + 2'2 '+ 2'Bo' ili Bo'2 '+ Bo'2' + Bo'2 '+ 2'Bo 'koji osiguravaju istu količinu pogođenih osovina na više jedinica sa četiri automobila i imaju isti procenat prianjanja. Potrebni aranžman se koristi na Stadler Kiss-u i diskriminiše ostale zainteresovane dobavljače koji mogu osigurati iste parametre tj. dotična specifikacija ne omogućava jednak pristup ostalim dobavljačima i tako ima za posledicu stvaranje neopravdanih prepreka otvaranju predmetne nabavke za konkurenciju (član 5. stav 1. Zakona o javnim nabavkama).
Pitanje br. 4., Tehnička specifikacija za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h
- TSI CCS 2016/919 / EU (incl. EU 2019/776; EU 2020/387; EU2020 / 420)
Prema ERATV - Evropskom registru odobrenih tipova vozila, postoji vrlo ograničen broj proizvođača koji trenutno imaju odobreni proizvod u skladu sa TSI CCS 2016/919 / EU (uključujući EU 2019/776; EU 2020/387; EU2020 / 420). Ljubazno molimo naručioca da eliminiše ovaj zahtev kako bi proširio konkurenciju na tenderu i sprečio tehnički monopol u javnoj nabavci u smislu člana 10. Zakona o javnim nabavkama.
Pitanje br. 5., Tehnička specifikacija za nabavku elektromotornih vozova za brzinu 200 km/h
Dužina voza: od 100 ± 5m;
Jedinice sličnog kapaciteta od 300 ± 5 putnika proizvedene u Siemens-u, Bombardier-u ili Škodi imaju dužinu od 106 do 110 metara. Molimo naručioca da izmeni ovaj zahtev na 100 ± 10 metara kako bi se povećala konkurencija u nabavci u smislu člana 98 u vezi sa članom 10 Javne nabavke - Akt. Štaviše, željeni kapacitet može biti zadovoljen ili jednostrukom jedinicom u slučaju da se poveća maksimalna dužina vozila, ali razlika u troškovima između jednostrukog i dvospratnog rešenja može biti značajna.
Pitanje br. 6., MODEL UGOVORA, O NABAVCI EMV ZA BRZINE 200 km
Član 5.
Rok korišćenja tri EMV iz člana 1. ovog sporazuma je:
- Prvi voz do ____________(najkasnije do 31.10.2021. godine)
- Drugi i treći voz do ___________(najkasnije do 31.12.2021. godine)

Kako se standardni uslovi isporuke u Evropi kreću od 18 meseci do 24 meseca za isporuku prvog voza, jer bi uslovi isporuke nekih značajnih komponenti mogli prelaziti 8 meseci, a pandemija COVID-19 prouzrokovala je pogoršanje dostupnosti i produžene uslove isporuke. Štaviše, kašnjenje u dodeli ugovora može dovesti do nemogućnosti proizvodnje vozila na vreme i povećati rizik od raskida ugovora od strane klijenta u skladu sa članom 18 ugovora. Isporuka u tako kratkom periodu izvodljiva je samo za proizvođače koji imaju jedinicu 1: 1 koja je već́ u proizvodnji i diskriminiše konkurente koji mogu ponuditi vrlo konkurentne proizvode sa uporedno sličnim parametrima i ekonomskom efikasnošću.
Zbog toga tražimo izmenu ovog zahteva u
Rok isporuke EMV iz člana 1. ovog ugovora je:
- Prvi voz do _____________(24 meseca od potpisivanja ugovora)
- Drugi i treći voz do_______________(26 meseci od potpisivanja ugovora)
Pitanje br. 7., KRITERIJUMI ZA KVALITATIVNI IZBOR POSLOVNOG SUBJEKTA 3.1. Spisak isporučene robe
Da je u periodu od 2015. godine, do isteka roka za podnošenje ponuda, izvršio isporuku i homologisao za dva evropska operatora isporuku najmanje 3 EMV za brzine od najmanje 200 km / h prema TSI standardima
Kako većina pruge između Beograda i Subotice nije spremna za rad od 200 km / h, a performanse vozila na tako maloj razdaljini između stajališta neće uticati na ukupno vreme putovanja, dalje uzimajući u obzir regionalni karakter vožnje: česta zaustavljanja , molimo naručioca da ublaži zahtev o maksimalnoj brzini i odgovarajuću referencu za isporuku na 160 km / h, tako da je predmetna specifikacija usklađena sa principom proporcionalnosti utvrđenim u članu 10. Zakona o javnim nabavkama.
Pitanje br. 8., RASKID UGOVORA
Kupac zadržava pravo da jednostrano raskine ovaj ugovor ukoliko:
- Prodavac ne isporuči EMV u roku predviđanom ovim ugovorom.
- Ukoliko okolnosti više sile budu trajale duže od 1 (jednog) meseca, a ugovorene strane se ne sporazumeju o produženju važenja ugovora.
Molimo naručioca da ublaži zahteve za raskid ugovora koji se odnose na isporuku električne jedinice jer su uslovi isporuke izuzetno kratki, pa čak i glavna klauzula (npr. Svetska pandemija COVID 19) uključuje ograničenja jer uključuje pravo na raskid ugovora u slučaju više sile u trajanju više od 1 meseca.

Srdačan pozdrav
Zbyněk Drugda

Odgovor:

1. Kada je u pitanju produženje roka za podnošenje ponuda Narucilac smatra da isti ne treba produžavati zbog dostavljanja originalnih dokumenata. Rok od 35 dana je sasvim dovoljan da se sva zahtevana dokumentacija može blagovremeno dostaviti, a ujedno je i Zakonom propisan rok. Odlaganjem roka za podnosenje ponuda moglo bi se ugroziti vreme za isporuku voznih sredstava, a u skladu sa planiranim testiranjem i puštanjem u rad buduće deonice pruge za velike brzine.
2. Smatramo da zahtev ne treba menjati s obzirom da savremena konstrukcija sanduka elektromotornih vozova se izrađuju pretežno od aluminijuma. Specifična masa čelika je veća od specifične mase aluminijuma (oko 3 puta), što negativno utiče na energetsku efikasnost, potrošnju energije I dinamičke karakteristike (ubrzanje, usporenje…). Osim toga za istu masu voza, voz izrađen od čelika bi bio manjeg kapaciteta. Za vozove koji bi bili istih dimenzija zbog veće mase voza sa čeličnom konstrukcijom pristup infrastrukturi bi bio skuplji zato što njegov obračun jednim delom zavisi I od mase voza. Antikorozivna zaštita kod konstrukcija sa aluminijumom je mnogo bolja što utiče na životni vek vozila kao I na troškove održavanja.
3. Smatramo da zahtev u smislu rasporeda pogonskih I slobodnih osovina ne treba menjati s obzirom da je zahtev u skladu sa standardnim rasporedom osovina na motornim vozovima koje poseduje “Srbija Voz, tj. motorna kola i pogonska obrtna postolja se uvek nalaze na krajevima voza. Osim toga ovakva konfiguracija elektromotorng voza omogućava lakšu zamenu pojedinačnih kola (prikolica) u slučajevima velikih oštećenja i havarija.
4. Naručilac ostaje kod definisanog zahteva u pogledu TSI CCS, zbog lakše homologacije i izdavanja potrebnih tipskih dozvola I dozvola za korišćenje u saobraćaju s obzirom na zahteve koji se navede u Zakonu o interoperabilnosti železničkog sistema, gde stoji da sva novoproizvedena vozila moraju biti u skladu sa TSI CCS.
5. Naručilac ostaje kod definisanog kriterijuma za dužinu elektromotornog voza zbog dužine koloseka u postojećoj i budućoj hali za održavanje vozova. Ukoliko bi se nabavili vozovi veće dužine to bi iziskivalo dodatne troškove u pogledu proširenja kapaciteta za održavanje.
6. Naručilac je raspisao javnu nabavku i postavio uslove i rokove isporuke u skladu sa svojim potrebana od kojih u konkretnom slučaju ne može da odstupi. Navedeno nije prihvatljivo iz razloga hitnosti nabavke odnosno testiranja buduce deonice pruge Beograd centar – Novi Sad i pustanje iste u saobraćaj sto se očekuje početkom 2022. godine
7. Narucilac ostaje pri navodima iz konkursne dokumentacije iz razloga što je 200 km/h projektovana maksimalna brzina na deonicama pruge na kojima će se koristiti vozovi koji su predmet nabavke (to nije samo Beograd Centar – Novi Sad, već i Beograd Centar - Novi Sad – Subotica, a kasnije potencijalno i sve do Budimpešte – gde ova razlika u brzina postaje još značajnija), te samo ova maksimalna brzina garantuje maksimalni kvalitet usluge i maksimalno iskorišćenje kapaciteta pruge. Kriterijum nije diskriminatorski i odnosi se na predmet javne nabavke za nabavke vozove za brzine 200 km/h.
8. Raskid ugovora zbog okolnosti više sile nije imperativan. Predviđena je mogućnost raskida ugovora ukoliko okolnosti više sile budu trajale duže od jednog meseca, samo ukoliko se ugovorne strane ne sporazumeju o produženju važenja ugovora.
 
Другим речима, договорили смо се већ унапред, а ви сад хоћете да уклижете? Е па не може... Уосталом, Уста су већ показала двоспратни Штадлер у бојама СВ...
 
A Skoda prvo nema voz koji odgovara tenderskim propisima a pritom nisu u mogucnosti da proizvedu voz za 8 meseci i sada traze da se menja i rok i vrsta vozila.
 
Квалитет радова, станица Ресник:
received_187379839505585.jpeg
 
Resnik je bila prototip nove vrste nadstrešnica. Mislim da je uradjeno nekoliko poboljšanja u vidu kvaliteta od tada.
Videćemo kako će se pokazati ove nove sto trenutno grade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829749#p829749:g8opgny2 je napisao(la):
Прле » Uto Mar 09, 2021 5:14 pm[/url]":g8opgny2]Другим речима, договорили смо се већ унапред, а ви сад хоћете да уклижете? Е па не може... Уосталом, Уста су већ показала двоспратни Штадлер у бојама СВ...

Da smo pravna država tender bi pao dan posle objavljivanja...Ej, tender u toku a predsednik već zna šta će biti nabavljeno...Pa to je sve za robiju, samo što su se nama mozgovi po modelu kuvane žabe pomerili mnogo.

Da uslovi tendera nisu narihtani za Štadler i da se nisu kasno setili da treba da raspišu tender i Škoda i Siemens bi imali šta da ponude, a verovatno i mnogi drugi.

Ovako, što su se uopšte baktali sa tenderom. Mogli su odmah u direktnu nabavku. A sad rizikuju da im neko na sudu obori tender ili u najmanju ruku odloži realizaciju žalbama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829756#p829756:7gtz165k je napisao(la):
abrines » 09 Mar 2021 05:09 pm[/url]":7gtz165k]Квалитет радова, станица Ресник:

file.php
Jaka kiša bila prethodnih dana pa sve nabijalo na tablu. Sve je to Đilasovo maslo:)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829766#p829766:11zqmw38 je napisao(la):
WLABmz » 09 Mar 2021 06:23 pm[/url]":11zqmw38]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829749#p829749:11zqmw38 je napisao(la):
Прле » Uto Mar 09, 2021 5:14 pm[/url]":11zqmw38]Другим речима, договорили смо се већ унапред, а ви сад хоћете да уклижете? Е па не може... Уосталом, Уста су већ показала двоспратни Штадлер у бојама СВ...

Da smo pravna država tender bi pao dan posle objavljivanja...Ej, tender u toku a predsednik već zna šta će biti nabavljeno...Pa to je sve za robiju, samo što su se nama mozgovi po modelu kuvane žabe pomerili mnogo.

Da uslovi tendera nisu narihtani za Štadler i da se nisu kasno setili da treba da raspišu tender i Škoda i Siemens bi imali šta da ponude, a verovatno i mnogi drugi.

Ovako, što su se uopšte baktali sa tenderom. Mogli su odmah u direktnu nabavku. A sad rizikuju da im neko na sudu obori tender ili u najmanju ruku odloži realizaciju žalbama.
Pa nisu se čak ni trudili da to prikriji,ej,doneli su sliku voza na tv i pokazivali je,kakva komedija apsurda!
 
Чијим парама плаћамо возове?

П.С. знам да је наше деце и унука, него ко даје паре у зајам?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829771#p829771:ornx5bg6 je napisao(la):
Прле » Uto Mar 09, 2021 7:41 pm[/url]":ornx5bg6]Чијим парама плаћамо возове?

П.С. знам да је наше деце и унука, него ко даје паре у зајам?

Nije objavljeno. Cifra bi trebala da bude oko 54 miliona evra.
 
Za tri sra*** ? Pa onih 21 za 160km/h platismo 100 miliona...
 
WLABmz jesi li siguran za iznos pošto ne kupujemo avione nego tri garniture za 200km/h.
 
Vrh