Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830314#p830314:kkpzwjcr je napisao(la):
SunnyBoy » Čet Mar 11, 2021 10:14 pm[/url]":kkpzwjcr]Kupljena je nova ruska garnitura, koja se sada (kako sam negde procitao) koristi u Subotici, ali ne verujem iz dva razloga:
- Pruga od Orlovata, preko Zrenjanina do Novog Miloseva ce se koristiti za teretni saobracaj dogod se ne zavrsi brza pruga NS-SU, na isti nacin kao sto se sad koristi pruga od Panceva do Orlovata koristena za vreme radova na pruzi BG - NS
- Putovanje od Zrenjanina do Beograda traje toliko dugo da je totalno beskorisno (oko 4-5 sati)

Jos jedan momenat je tu cudan, a to je sto je davno potpisan ugovor zamene starog zeleznickog mosta jednim od elemenata demontiranog mosta u Novom Sadu, ali se nista ne desava. Taj most je usko grlo i slaba tavka na celoj toj pruzi. star je preko 80 godina i u losem stanju. Posao je trebao da bude gotov pre pocetka radova na pravcu NS-SU.
Nema još ni nagoveštaja kada bi mogla da počne da se gradi brza pruga Novi Sad-Subotica,kako je krenulo još će na kraju zrenjaninska pruga trajno ostati bez putničkog saobraćaja,a imala ga je preko 120 godina. Pored ovakvog saobraćajnog zanemarivanja,nije ni čudo što nam sela i gradovi van Beograda odumiru. Često im je izgovor da su linije nerentabilne jer nema dovoljno putnika,naravno da putnika neće ni biti ako voz uopšte ne ide,makar u dva polaska dnevno. Za teretni saobraćaj postoji i pruga preko Bogojeva i Sombora,a ako ni ta pruga nema dovoljno kapaciteta zbog putničkih vozova,mogli su za ovih par godina da remontuju staru prugu Novi Sad-Bečej-Senta-Kanjiža-Horgoš,i da im onda ona služi kao alternativa dok traju radovi NS-SU. Koja nova ruska garnitura je kupljena? DM 711 ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830552#p830552:1lv3pd6a je napisao(la):
Užice » 12 Mar 2021 02:54 pm[/url]":1lv3pd6a]Koja nova ruska garnitura je kupljena? DM 711 ?
Verovatno je video ona nova infrina merna kola negde na netu pa je pomislio da je SV kupio nešto novo.
 
Treba proveriti narudzbine KISS-a. Mozda je neko odustao ili prolongirao deo isporuke zbog pandemije, pa smo preuzeli tudje slotove. Ili smo sklopili deal. Nesto slicno se desilo kad smo kupili prva dva Mi-17V-5 is Rusije. Preuzili smo beloruske slotove, jer su oni imali vecu narudzbinu a nama je bilo hitno.
 
Kad se zavrsi vijadukt cortanovci, obavezno obavestiti lokalno stanovnistvo cemu sluzi :mrgreen:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kHMrLpDHXc0[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829915#p829915:1ku7zmck je napisao(la):
Пантограф » 10 Mar 2021 12:21 pm[/url]":1ku7zmck]
Аман, знате ли ви колики је ово циркус и неефикасност? Купују композиције од 20-ак милиона за мало више од приградске линије... Под једнаким условима пословања, сваки приватни оператер би, са новим или са половним возовима, ове почистио за неколико месеци.
Експлоатациони век нових возова 35-50 година
Брза пруга до Суботице се већ изводи и биће готова за највише 5 година
Пројекат реконструкције пруге до Ниша је готова ствар, већ се ради испитивање земљишта
Пруга до Будимпеште, нисам упознат, мрзи ме да тражим али се ваљда већ изводи.

Дакле, ово што си написао просто није истина јер околности које ти наводиш важе још максимално 5 година. С тим у вези, испада да је набавка тих возова управо сада исправан потез и одузима чак и тај аргумент да је ово збрзана набавка. Таман ће кроз тих 3-5 година се ЖС (надам се) уходати са овим брзинама и заокружити квалитет услуге (нове станице, ред вожње, поузданост итд), макар на делу БГ-СУ(Будим). Чак је и број гарнитура логичан. Да се прво види попуњеност па онда ширењем брз(ж)е пруге на југ да се евентуално докупи још композиција.
 
Gazi Bengazi":1l9peupc je napisao(la):
Treba proveriti narudzbine KISS-a. Mozda je neko odustao ili prolongirao deo isporuke zbog pandemije, pa smo preuzeli tudje slotove. Ili smo sklopili deal. Nesto slicno se desilo kad smo kupili prva dva Mi-17V-5 is Rusije. Preuzili smo beloruske slotove, jer su oni imali vecu narudzbinu a nama je bilo hitno.

Jedino što je trenutno u proizvodnji istih karakteristika kao na našem tenderu (samo sa dva dodatna vagona) je 15 šestodelnih KISS200 za Westbahn GmbH. Koliko mi je poznato, tu ništa nije prolongirano.

Delija":1l9peupc je napisao(la):
Пруга до Будимпеште, нисам упознат, мрзи ме да тражим али се ваљда већ изводи.

Ne. Mađari nisu još počeli izgradnju. I nije "brza pruga", već modernizacija, ispravljanje trase gde je potrebno i dogradnja drugog koloseka postojeće pruge za mešoviti saobraćaj za brzinu do 160 km/h na teritoriji Mađarske i do 200 km/h na teritoriji Srbije.
 
I tih 160 do Budimpešte je dobro.
Još ako bi se uspelo dogovoriti da voz za pregleda dokumenata ne stoji nego se kreće, linija bi zgazila svu konkurenciju.

Poslano sa mog SM-G780F koristeći Tapatalk
 
Transitio je naručio 12 komada u junu 2020 sa dostovom na jesen ove godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830785#p830785:wm0y76qa je napisao(la):
Dart » Sub Mar 13, 2021 2:02 pm[/url]":wm0y76qa]Transitio je naručio 12 komada u junu 2020 sa dostovom na jesen ove godine.

Da, ali se razlikuje od Westbahn i našeg traženog profila. Švedski profil dozvoljava nešto veću širinu i dužinu vozila te je taj model nešto većeg gabarita - 2920mm širina i 4700mm visina. I ulazište je na 710 mm, a takođe i vozne karakteristike nešto slabije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829915#p829915:3p537vzv je napisao(la):
Пантограф » 10 Mar 2021 12:21 pm[/url]":3p537vzv]
Аман, знате ли ви колики је ово циркус и неефикасност? Купују композиције од 20-ак милиона за мало више од приградске линије... Под једнаким условима пословања, сваки приватни оператер би, са новим или са половним возовима, ове почистио за неколико месеци.
Naravno da je ludost. Dati 65M evra za promociju železnice i obuku kadrova, jer će vožnja tih 40km brzom od 200km/h (a ne 160) jedino tome služiti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830767#p830767:3p537vzv je napisao(la):
Delija » Sat Mar 13, 2021 12:02 pm[/url]":3p537vzv]Експлоатациони век нових возова 35-50 година
Kod nas, bilo nekad. Sad u SV starije imamo samo RVR i po par lokomotiva i vagona. Ostalo je sve zapušteno. A i neki od novih DMV umiru mladi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830767#p830767:3p537vzv je napisao(la):
Delija » Sat Mar 13, 2021 12:02 pm[/url]":3p537vzv]Брза пруга до Суботице се већ изводи и биће готова за највише 5 година
Пруга до Будимпеште, нисам упознат, мрзи ме да тражим али се ваљда већ изводи.
Radi se samo ovo kod nas.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830767#p830767:3p537vzv je napisao(la):
Delija » Sat Mar 13, 2021 12:02 pm[/url]":3p537vzv]Пројекат реконструкције пруге до Ниша је готова ствар, већ се ради испитивање земљишта.
Jeste za deonice Velika Plana-Gilje, Paraćin-Ćićevac i Braljina-Trupale. Deonica Gilje-Paraćin se smatra završenom :lool: a za ostale ne postoji projekat ili je još uvek u fazi idejnog rešenja.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830767#p830767:3p537vzv je napisao(la):
Delija » Sat Mar 13, 2021 12:02 pm[/url]":3p537vzv]С тим у вези, испада да је набавка тих возова управо сада исправан потез и одузима чак и тај аргумент да је ово збрзана набавка. Таман ће кроз тих 3-5 година се ЖС (надам се) уходати са овим брзинама и заокружити квалитет услуге (нове станице, ред вожње, поузданост итд), макар на делу БГ-СУ(Будим). Чак је и број гарнитура логичан. Да се прво види попуњеност па онда ширењем брз(ж)е пруге на југ да се евентуално докупи још композиција.
Da li je isplativa izgradnja pruge za 200km/h po ovim cenama koje plaćamo a za koje su druge železnice dobijale prave HSL brze pruge?
Nije.
Mnogo je bolje bilo ta sredstva rasporediti i ubrzati rešavanje. Sve ide mnogo sporo. Šta dobijamo? Za ove izbore do Novog sada, za sledeće do Subotice.
A Niš...
trenutno se rekonstruiše pruga preko do Male Krsne. Kako čujem, većim delom će to biti i trasa nove pruge. Kako su odradili od Male Krsne do Velike Plane ne možemo očekivati veću brzinu od 100km/h
i šta čemo onda? Rasturaj novu prugu i radi još noviju?

Što reče onaj naš poslanik, u Rusiji bi bilo da te nema...
:rant:

A i da sve to stavimo po strani, nabavka je mogla da bude raspisana čim je otpočela gradnja, a ne da se čeka.
 
Ја се јавио само поводом сврсиходности набавке ове три гарнитуре за 200км/х. Обзиром на нове околности она је и те како смислена. Посебно што је модел из исте породице као и постојећи емв.
 
Stanica Inđija. Radovi na podvožnjaku na bloku 2.
FB_IMG_1615829595275.jpg

FB_IMG_1615829590043.jpg

FB_IMG_1615829583968.jpg

FB_IMG_1615829578064.jpg
 

Prilozi

  • FB_IMG_1615829595275.jpg
    FB_IMG_1615829595275.jpg
    89,7 KB · Pregleda: 2.448
Имам пар питања у вези функционисања приградске железнице. Својевремено, док сам се преданије бавио демографијом, запамтио сам податак везан за Смедерево. Наиме, неко је дао податке о наталитету и фертилној стопи Смедеревске општине/града, што је показало да су приградска насеља и села (односно, села која функциониши као приградска насеља) имала виши наталитет и фертилитет него сам град и друга села. У суштини, пошто комбинују могућност рада у граду, а живота у средини која даје слободу као село, приградска насеља су највиталнија.

Е сада, пошто ће изградњом пруге до Новог Сада то питање бити решено (по питању насеља као што су Стара Пазова, Инђија, Бешка, Сремски Карловци), не ујебу ли све са скупим картама, као и увођењем нормалног возног реда до Панчева (контам да то кочи аутобуски лоби?), која је перспектива таквог планирања према другим насељима?

Да ли је пруга до Вршца у стању довољно добром да неко може да у поменутом граду живи, а ради у Београду? Да ли би реконструкција те пруге била исплатива, уколико је потребна?

Да ли би пруга до Зрењанина могла да се реконструише тако да буде исплатива, а да притом Зрењанин функционише као град сателит? Која би била довољна брзина?

Може ли Рума да се прикачи да функционише у таквом систему? Или Сремска Митровица?

Да ли би било исплативо продужити пругу до Ковина и Смедерева преко Панчева?
 
Rruga prema Vršcu je u dosta dobrom stanju, ali je problem što je neelektrifikovana i jednokolosešna. Imamo veliki manjak DMV garnitura stoga neki veći takt nije moguć. Pruga je predviđena za modernizaciju, planiran je drugi kolosek i elektrifikacija skroz do Vršca. Ja sam svojevremeno izneo predlog da se uspostave regionalne linije koje bi imale za cilj da ljudima u nekih sat-sat i po omogući da dođu do Beograda. Predlagao sam linije do Zrenjanina, Vršca, Smedereva, Požarevca, Lapova, Valjeva, Šapca i Loznice, Šida i Novog Sada koje bi imale taktni režim (BG NS na pola sata, BG-VA na sat vremena npr). Ovo bi otvorilo mogućnost da ovi ljudi rade u BG i da svakodnevno putuju jeftino i u komforu i time ne stvaraju gužve po Beogradu. Ove linije nemaju veze sa BGvozom tj BGvoz još uvek postoji za gradska kretanja i ima mnogo veći takt. Ovo je naravno primenjivo i po drugim većim gradovima (Niš, Novi Sad, dolina zapadne Morave itd)
 
Pruga Beograd - Vršac je u dobrom stanju i nema potrebe za njenom rekonstrukcijom dokle god su glavni koridori u katastrofalnom stanju, pri tom mislim na 70-80% Koridora 10 južno od Beograda i deonice Novi Sad - Subotica, Valjevo - Požega, Užice - Vrbnica. Od toga je jedino Novi Sad - Subotica u planu da se uskoro radi, a ovo ostalo nit projekta nit načina finansiranja...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831783#p831783:1eywhey6 je napisao(la):
Boki123 » Uto Mar 16, 2021 2:23 pm[/url]":1eywhey6]Rruga prema Vršcu je u dosta dobrom stanju, ali je problem što je neelektrifikovana i jednokolosešna. Imamo veliki manjak DMV garnitura stoga neki veći takt nije moguć. Pruga je predviđena za modernizaciju, planiran je drugi kolosek i elektrifikacija skroz do Vršca. Ja sam svojevremeno izneo predlog da se uspostave regionalne linije koje bi imale za cilj da ljudima u nekih sat-sat i po omogući da dođu do Beograda. Predlagao sam linije do Zrenjanina, Vršca, Smedereva, Požarevca, Lapova, Valjeva, Šapca i Loznice, Šida i Novog Sada koje bi imale taktni režim (BG NS na pola sata, BG-VA na sat vremena npr). Ovo bi otvorilo mogućnost da ovi ljudi rade u BG i da svakodnevno putuju jeftino i u komforu i time ne stvaraju gužve po Beogradu. Ove linije nemaju veze sa BGvozom tj BGvoz još uvek postoji za gradska kretanja i ima mnogo veći takt. Ovo je naravno primenjivo i po drugim većim gradovima (Niš, Novi Sad, dolina zapadne Morave itd)

Да, да. Уз то би се део људи, због мањих трошкова иселио из Београда у та места и тиме допринео да:

-она заживе
-смање се гужве у Београду

Да ли би било смислено подвести те линије под систем БГ воза? Колико би месечне карте могле да коштају?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831785#p831785:2xliq34m je napisao(la):
WLABmz » Uto Mar 16, 2021 2:29 pm[/url]":2xliq34m]Pruga Beograd - Vršac je u dobrom stanju i nema potrebe za njenom rekonstrukcijom dokle god su glavni koridori u katastrofalnom stanju, pri tom mislim na 70-80% Koridora 10 južno od Beograda i deonice Novi Sad - Subotica, Valjevo - Požega, Užice - Vrbnica. Od toga je jedino Novi Sad - Subotica u planu da se uskoro radi, a ovo ostalo nit projekta nit načina finansiranja...

Ма знам, него говорим (и питам) у теорији. Да је држава нормална, верујем да би такав систем субурбанизације кроз железницу био национални пројекат.
 
Prođe rok za tender (15.03.),koliko će čekati da ozvaniče izbor KISS-a?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831786#p831786:2ax9sa7d je napisao(la):
Zaza Bg » Uto Mar 16, 2021 2:30 pm[/url]":2ax9sa7d]Да, да. Уз то би се део људи, због мањих трошкова иселио из Београда у та места и тиме допринео да:

-она заживе
-смање се гужве у Београду

U Belorusiji su to rešili tako što su u Minsku troškovi života duplo skuplji - stanovanje, režije i mnogo šta drugo...Mada neke stvari koje su nasledili od SSSR (npr. Medicinski univerzitet u Vitebsku je i dan danas jedan od najvećih i najcenjenijih na celom prostoru bivšeg SSSR) im idu u prilog.
 
Па и овде је Београд скупљи за живот. И у Русији Москва, наравно - али, у Москви су много веће плате и у јавним службама (лекари, наставници) него по сиромашнијим руским областима. А заправо оно што раздваја ове две земље од Србије јесу баш добре јавне службе, укључујући железницу.

@Заза Бг

Погодио си поенту, баш то треба да буде основа развојне и популационе политике Србије. Имамо потенцијал: огроман удео становништва нам живи у региону Београда (и Новог Сада). Контактирај министра популационог Р. Дм. и образложи му идеју и предлог - радо ће је преузети, ако му се допадне.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831786#p831786:1ebo8cqz je napisao(la):
Zaza Bg » Uto Mar 16, 2021 1:30 pm[/url]":1ebo8cqz]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831783#p831783:1ebo8cqz je napisao(la):
Boki123 » Uto Mar 16, 2021 2:23 pm[/url]":1ebo8cqz]Rruga prema Vršcu je u dosta dobrom stanju, ali je problem što je neelektrifikovana i jednokolosešna. Imamo veliki manjak DMV garnitura stoga neki veći takt nije moguć. Pruga je predviđena za modernizaciju, planiran je drugi kolosek i elektrifikacija skroz do Vršca. Ja sam svojevremeno izneo predlog da se uspostave regionalne linije koje bi imale za cilj da ljudima u nekih sat-sat i po omogući da dođu do Beograda. Predlagao sam linije do Zrenjanina, Vršca, Smedereva, Požarevca, Lapova, Valjeva, Šapca i Loznice, Šida i Novog Sada koje bi imale taktni režim (BG NS na pola sata, BG-VA na sat vremena npr). Ovo bi otvorilo mogućnost da ovi ljudi rade u BG i da svakodnevno putuju jeftino i u komforu i time ne stvaraju gužve po Beogradu. Ove linije nemaju veze sa BGvozom tj BGvoz još uvek postoji za gradska kretanja i ima mnogo veći takt. Ovo je naravno primenjivo i po drugim većim gradovima (Niš, Novi Sad, dolina zapadne Morave itd)

Да, да. Уз то би се део људи, због мањих трошкова иселио из Београда у та места и тиме допринео да:

-она заживе
-смање се гужве у Београду

Да ли би било смислено подвести те линије под систем БГ воза? Колико би месечне карте могле да коштају?

I isto ekonomski uticaj, kompanije će možda odlučiti da grade u Valjevu, a ne u Beogradu npr jer je saobraćajno poveza. Ovakva vrsta kretanja je sigurno profitabilna i sigurno može da bude implementirana. Potrebna je dobra volja, novi vozovi jer je sadašnji vozni park mali, nove i rekonstruisane pruge kako bi se povećao kapacitet, sređivanje stanica itd
 
Компаније и граде фабрике управо у сателитским градовима око Београда, а не у Београду итселф.
 
Svakako se to intenzivira, ovde relano nema loših strana možemo do sutra da pričamo o benefitima.
 
Нема, кажем, то треба да је кључни развојни пројекат у држави (региони са центром у Београду-Новом Саду, Нишу, Чачку-Крагујевцу-Краљеву).
 
Vrh