Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Иако није директно везано, али интересантан и веома детаљан видео о шпанским брзим пругама, цени, развоју и идејама за уклапање са постојећом мрежом. Можда послужи као искуство једног дана, када се дај боже мрежа буде ширила на југ ка Нишу, Врању, Бугаској и Северној Македонији.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CmhRVdjq3Ys[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829844#p829844:21umxzbr je napisao(la):
Igor » 10 Mar 2021 01:15 am[/url]":21umxzbr]WLABmz jesi li siguran za iznos pošto ne kupujemo avione nego tri garniture za 200km/h.

Neko je napisao negde da je jedna garnitura 18 miliona evra sto mu dođje na 54 miliona za 3 garniture.
Ma da mi ta cena deluje nerealno visoka.

Kao što si rekao za 18 miliona evra možeš skoro kupiti borbeni avion...
 
Како је тендер написан у како се брани, да не улети нико други, може да буде било која цена.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829850#p829850:1tg87egr je napisao(la):
Siniša » Сре Мар 10, 2021 8:39 am[/url]":1tg87egr]Mene ne bi čudila ova cena.

Primer iz Indije:
1 crore je 10 miliona
1 evro je 86,66 indijskih rupija po googleu

U ovom indijskom slučaju se radi o vozovima od 10 vagona i brzine do 350 km/h

Il sam ja nešto pogrešno izračunao, ovako rano ujutru....

Тј, изађе око 45 милиона евра по комаду. Али:
1. Композиције су за 350км/ч с не скромних 200км/ч
2. Композиције имају 10 вагона а наше 4
3. Посао подразумева трансфер технологије, и у будућем склапање возивану Индији

Тј. и они плаћају 18милиона по 4делној композицији али погледај услове...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829844#p829844:37k067c7 je napisao(la):
Igor » Sre Mar 10, 2021 2:15 am[/url]":37k067c7]WLABmz jesi li siguran za iznos pošto ne kupujemo avione nego tri garniture za 200km/h.

Westbahn je plaćao Stadler KISS 200 sa istim specifikacijama kao naš "tender":

- 180 miliona evra za 10 četvorodelnih (narudžba iz 2016.) - 18 miliona evra po komadu
- 300 miliona evra za 15 šestodelnih (narudžba iz 2019.) - 20 miliona evra po komadu

Naš može biti samo još skuplji jer je mala narudžba.

Kao što sam pominjao ovde kao papagaj, razlika u ceni od 160 km/h do 200 km/h je ogromna i u infrastrukturi i u voznim sredstvima, a dobit u vremenu putovanja veoma mala! Čak se i Škoda u svom prigovoru "tenderu" ostvrnula na to.
 
Евидентно је да чистимо неке залихе или незавршене послове, требало би да буду иптак јефтинији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829882#p829882:ip5n4xwy je napisao(la):
Прле » Sre Mar 10, 2021 11:26 am[/url]":ip5n4xwy]Евидентно је да чистимо неке залихе или незавршене послове, требало би да буду иптак јефтинији.

Evidentno? Ako ne znaš kako funkcioniše proizvodnja vozova, bolje nemoj govoriti o tome. I mnogo jeftiniji vozovi se prave po narudžbi, a kamo li vozovi te vrednosti.
 
Онда буди љубазан па објасни како ће то Штадлер да направи и довезе прву компомозицију у Октобру и још са старом предњом маском.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829900#p829900:2bced0id je napisao(la):
Прле » Sre Mar 10, 2021 12:35 pm[/url]":2bced0id]Онда буди љубазан па објасни како ће то Штадлер да направи и довезе прву компомозицију у Октобру и још са старом предњом маском.

To bi morao da pitaš Štadler. Trenutno su u proizvodnji identične kompozicije samo šestodelne za Westbahn, ali je rok isporuke za njih dalji, tako da su verovatno uspeli da se uklope da proizvedu par dodatnih garnitura za nas u međuvremenu, a da ne ugroze rok isporuke za Westbahn.
 
Е, неће људи да укапирају тако једноставну чињеницу да што брже железнице, то више пара... за пруге, за возове... за карту.

Аман, знате ли ви колики је ово циркус и неефикасност? Купују композиције од 20-ак милиона за мало више од приградске линије... Под једнаким условима пословања, сваки приватни оператер би, са новим или са половним возовима, ове почистио за неколико месеци.

Схватите да смо због оваквог управљања на државном нивоу сви сиромашнији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829915#p829915:3coc0yyu je napisao(la):
Пантограф » Sre Mar 10, 2021 1:21 pm[/url]":3coc0yyu]Под једнаким условима пословања, сваки приватни оператер би, са новим или са половним возовима, ове почистио за неколико месеци.

Ovo je ključ. Čak i po nejednakim uslovima. Što dokazuje privatni operater iz mog avatara i potpisa. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=829911#p829911:lvo8dfwd je napisao(la):
tragac » Сре Мар 10, 2021 2:10 pm[/url]":lvo8dfwd]otkud ti to znaš?
Уста показала пред камерама пре десетак дана и тип воза и офарбан у боје подобно постојећим гарнитурама.

Значи тендер тек је почео, а већ је све јасно. И оно јуче отказно писмо Шкоди.
 
To sad da li je stara maska i takva kolor šema je vrlo upitno. Neko je već diskutovao to ovde i osvrnuo se na Flirtove i njihovu prvu najavu sa drugačijim izgledom nego što smo dobili na kraju.
 
Najnovije proizveden za Westbahn:

155864821_803804560343904_5208628146602790522_n.jpg
 
Valjda sve zavisi od narudzbe.
Westbahnovi vozovi (Austrija) su ispostavljeni 2011 i 2017.

A ovo je ispostavljeno u 2015 godini njemackom poduzecu "Westfalenbahn"

1920px-Sonderzug_der_WestfalenBahn_im_Bahnhof_L%C3%B6hne%28Westf%29.jpg



Ja mislim da je austrijska Westbahn dobila stare maske zato sto su imali posebne zahtjeve za svoje vozove sto se tice unutrasnjosti/karakteristika pa je Stadleru bilo mrsko preurediti novi KISS i prosto su gradili po starom. Vjerovatno je i cijena nesto niza sto igra ulogu s obzirom da se radi o privatnom zelj. poduzecu.
 
Svaki naručilac ima neki svoj poseban zahtev. Naši su recimo za Flirta tražili da ima vrata od kabine zbog specifičnosti naše infrastrukture (čitaj hronični kvarovi signalizacije).

ValterUdarnik":3silvbwb je napisao(la):
Vjerovatno je i cijena nesto niza sto igra ulogu s obzirom da se radi o privatnom zelj. poduzecu.

A kod državnih preduzeća ne igra ulogu, nego treba dodatno zaduživati nas prezadužene građane? :laugh:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830095#p830095:tko4e2b3 je napisao(la):
WLABmz » Чет Мар 11, 2021 11:23 am[/url]":tko4e2b3]Svaki naručilac ima neki svoj poseban zahtev. Naši su recimo za Flirta tražili da ima vrata od kabine zbog specifičnosti naše infrastrukture (čitaj hronični kvarovi signalizacije).

Само то? Питам се, кад ћемо да тражимо да све плочице и натписи буду ћирилицом и да не буде других језика. Нијенда гарнитура не иде на међународне линије...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830095#p830095:tko4e2b3 je napisao(la):
WLABmz » Чет Мар 11, 2021 11:23 am[/url]":tko4e2b3]
A kod državnih preduzeća ne igra ulogu, nego treba dodatno zaduživati nas prezadužene građane? :laugh:

Већ смо се навикли да је државна сиса непресушна, па кад треба да буде бал, удри по буџету :|
 
Ako od reda vožnje 2021/2022 koji stupa na snagu u decembru zaista bude profunkcionisala brza pruga BG-NS,da li će Zrenjanin ponovo dobiti putničke vozove do Beograda preko Pančeva? To je sedmi ili osmi grad po veličini u Srbiji,morao bi da ima železničku liniju do prestonice. Pruga Pančevo-Zrenjanin je ako se ne varam pre par godina i remontovana,baš zbog privremenog transporta robe dok traju radovi na pruzi BG-NS.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830181#p830181:31qh50do je napisao(la):
Užice » Čet Mar 11, 2021 2:46 pm[/url]":31qh50do]Ako od reda vožnje 2021/2022 koji stupa na snagu u decembru zaista bude profunkcionisala brza pruga BG-NS,da li će Zrenjanin ponovo dobiti putničke vozove do Beograda preko Pančeva? To je sedmi ili osmi grad po veličini u Srbiji,morao bi da ima železničku liniju do prestonice. Pruga Pančevo-Zrenjanin je ako se ne varam pre par godina i remontovana,baš zbog privremenog transporta robe dok traju radovi na pruzi BG-NS.

Pitanje da li imaju dovoljno garnitura za tu liniju. Ali se slažem da je potrebna i sigurno bi bila popunjena.
 
Kupljena je nova ruska garnitura, koja se sada (kako sam negde procitao) koristi u Subotici, ali ne verujem iz dva razloga:
- Pruga od Orlovata, preko Zrenjanina do Novog Miloseva ce se koristiti za teretni saobracaj dogod se ne zavrsi brza pruga NS-SU, na isti nacin kao sto se sad koristi pruga od Panceva do Orlovata koristena za vreme radova na pruzi BG - NS
- Putovanje od Zrenjanina do Beograda traje toliko dugo da je totalno beskorisno (oko 4-5 sati)

Jos jedan momenat je tu cudan, a to je sto je davno potpisan ugovor zamene starog zeleznickog mosta jednim od elemenata demontiranog mosta u Novom Sadu, ali se nista ne desava. Taj most je usko grlo i slaba tavka na celoj toj pruzi. star je preko 80 godina i u losem stanju. Posao je trebao da bude gotov pre pocetka radova na pravcu NS-SU.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=830314#p830314:miixqn9g je napisao(la):
SunnyBoy » 11 Mar 2021 10:14 pm[/url]":miixqn9g]
- Putovanje od Zrenjanina do Beograda traje toliko dugo da je totalno beskorisno (oko 4-5 sati)
Vozno vreme putničkog voza na relaciji Zrenjanin-Beograd centar ne može nikako biti 4-5 sati kako ti kažeš. Već maksimalno 2-2.5 sata.
Sada trenutno teretni iz Tomaševca do Pančeva voze za oko 1.5 sat. Još će DMV sigurno ići i većom brzinom nego teretni vozovi.
 
Vrh