Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja sam išao ovo leto za Vršac par puta i mogu da kažem da ta pruga ima veliki potencijal. Karte su pristupačne i vozno vreme je solidno jer su brzine dobre. Stanice u selima su neke oronule, neke sređene, međutim fali dosta infrastrukture. Na ovoj pruzi su problem zastarela signalizacija (semafori od pre hrista), polomljeni putni prelazi koji stoje godinama tako pa voz mora da staje itd, samo 6 polazaka dnevno, moraju se urediti stanični koloseci da bi se omogućilo ukrštanje vozova i tako povećao kapacitet pruge, nebezbedni putni prelazi između njiva gde prolaze sa traktorima bez imalo gledanja. Kao što rekoh ima dosta potencijala, sređivanje ove pruge je svakako planirano e sad kad će biti to je drugo pitanje.
 
Zar nisi video da se Vrsacka stanica, inace veoma lepa zgrada raspada i da nema WC?
Sa fasade otpadaju cigle tako da je opasno stakati tamo.
 
Vršačka stanica zaista izgleda zapušteno za gradić te veličine,međutim i dalje su i zgrada i peroni osvetljeni kao Las Vegas,što je pojam za našu crepajačku ruševinu. Ajde da ne poredim Crepaju sa Vršcem,ipak Vršac ima osam puta stanovnika više,ali sramota je da mnogo manja sela kao što su Orlovat i Tomaševac imaju betonske perone,otpravnike i call centar,a stanica u Crepaji nema čak ni jednu bednu sijalicu u 21. veku. Doduše,neke stanice na našoj pruzi su ukinute još dok smo imali putnički saobraćaj,stanica Jabuka(Skrobara) između Pančeva i Kačareva je prestala da se koristi još od dolaska DMV 711 2016. godine,vozovi su prestali da staju na njoj,a sećam se da su stari šinobusi ŽS 812 tu stajali uvek. I ta stanica je u jako lošem stanju,mislim da do nje ne postoji čak ni asfaltiran put.
 
RZD ce inace sa Uralske lokomotive pokrenuti sopstvenu proizvodnju EMV za velikie brzine. Bilo je dugo nedumica dali ce im biti Nemci ili Kinezi partneri. Za Sapsan 2 je izabran Siemens kao jedan od kooperanta pa su Nemci dobili posao. Potpis je postavljen u oktobru 2020, proizvodnja ce biti u Uralske lokomotive.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gWPy3oVlyQ4[/youtube]
 
Дефинитивно треба цео народ на дообуку за коришћење пружних прелаза. Толике телевизије а ниједна нема документарно-образовни програм како да се понашамо у саобраћају. Кратко, јасно и показно објашњено. Сваки дан да се врти у недоглед док људи не науче.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812485#p812485:3vevhq68 je napisao(la):
vucko » Uto Jan 12, 2021 3:18 am[/url]":3vevhq68]Za to vreme u Kijevu ne radi rampa a signalizacija nije pokrivena.

https://twitter.com/SaobrKamera/status/ ... 5490478081

Voz staje na neispravnom putnom prelazu uvek, tako da nije nebezbedno. To je kratkorajni kvar koji će biti brzo popravljen. Može da se desi da rampa za par sati proradi, a da nema niko da otkrije putnu signalizaciju, pošto su u različitim nadležnostima.
 
Jutrošnji snimak iz Vinkovaca:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VBRW5_RXmUk[/youtube]

Danas bi trebalo kroz Srbiju da prođe.

BTW, u Grčkoj neće voziti preko 160 km/h, pritom Grci imaju 30 elektro lokomotiva za 200 km/h, 36 dizel lokomotiva za 200 km/h i 200 putničkih vagona za 200 km/h, koje su nabavili za Olimpijadu 2004. Pola od toga trune po sporednim kolosecima, krediti za njih još nisu isplaćeni, a oni nabavljaju novu igračku, sa skučenim unutrašnjim prostorom zbog nagibne tehnike, koju neće ni koristiti...Tipično Balkanski. Pruga Solun - Atina za 200 km/h koja je trebala da bude gotova za tu Olimpijadu 2004. tek prošle godine je završena, a na njoj vozi do 160 km/h bez autostop uređaja!
 
Kina predstavila superbrzi voz koji ide 620 kilometara na sat VIDEO (b92.net)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ihSPEWyTRwk[/youtube]

Kina je predstavila prototip superbrzog voza, za koji njegovi tvorci kažu da može da dostigne brzinu od 620 kilometara na čas.

Ovaj voz je duplo brži od Eurostar voza i pri toj brzini bi se od Londona do Pariza stizalo za 47 minuta, ako bi se išlo maksimalnom brzinom, preneo je Dejli mejl.

Kinesko "saobraćajno čudo" je prvo ove vrste u svetu i napravljeno je isključivo u domaćoj režiji, a pravljenje prototipa dugačkoj 21 metar je koštalo oko blizu 7,5 miliona evra.
 
Мада то баш и није воз, ал ајде.

Или, исправније, није железница него магнетница:)
 
Volim današnje klošare od medija koji prave takve naslove da ispada da je Kina uveliko oborila brzinski rekord, a zapravo je samo najavila tehnologiju koja će, možda, jednog dana, omogućiti da se obori.
 
С тим што је то немачка технологија, а и Јапанци владају њоме.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812520#p812520:1atdzxvq je napisao(la):
WLABmz » Уто Јан 12, 2021 10:29 am[/url]":1atdzxvq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812485#p812485:1atdzxvq je napisao(la):
vucko » Uto Jan 12, 2021 3:18 am[/url]":1atdzxvq]Za to vreme u Kijevu ne radi rampa a signalizacija nije pokrivena.

https://twitter.com/SaobrKamera/status/ ... 5490478081

Voz staje na neispravnom putnom prelazu uvek, tako da nije nebezbedno. To je kratkorajni kvar koji će biti brzo popravljen. Može da se desi da rampa za par sati proradi, a da nema niko da otkrije putnu signalizaciju, pošto su u različitim nadležnostima.

Па заправо не може да се деси да за пар сати проради, јер рампа не ради више од недељу дана. Најгоре од свега је што се рампа квари на свака 2-3 месеца, и стално се нешто око ње крпи и никад да се уради како треба. А дефинитивно оно најгоре је када због тог квара по цео дан, а посебно у пола ноћи становнике дела Ресника, Стражевице, Кијева, Кнежевца и Петловог брда пробуди мио звук сирена возова које се "деру" као Свети Илија, јер не постоји други начин упозоравања. Да ли проблем лежи у вандализму грађана или немарности и боље речено нестручности кадра железнице? Погледајте само реконструисану станицу "Кијево" и све ће вам бити јасно; она стакла на клупама која нису полупана су наравно ишарана графитима, станица нема ни један иоле пристојан прилаз - са камењара се долази на станицу, рампа која више не ради него што ради, потпуно расуло... Сва срећа па није никад било жртава на том прелазу, али ако се овако настави док неко не буде платио главом господа се неће дозвати памети да среде то једном за свагда.
 
"Једном за свагда" може да се реши само денивелацијом, што у градском подручју Београда свакако има смисла.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813070#p813070:2xh6s6lo je napisao(la):
WLABmz » Čet Jan 14, 2021 10:14 am[/url]":2xh6s6lo]Jutrošnji snimak iz Vinkovaca:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VBRW5_RXmUk[/youtube]

Danas bi trebalo kroz Srbiju da prođe.

BTW, u Grčkoj neće voziti preko 160 km/h, pritom Grci imaju 30 elektro lokomotiva za 200 km/h, 36 dizel lokomotiva za 200 km/h i 200 putničkih vagona za 200 km/h, koje su nabavili za Olimpijadu 2004. Pola od toga trune po sporednim kolosecima, krediti za njih još nisu isplaćeni, a oni nabavljaju novu igračku, sa skučenim unutrašnjim prostorom zbog nagibne tehnike, koju neće ni koristiti...Tipično Balkanski. Pruga Solun - Atina za 200 km/h koja je trebala da bude gotova za tu Olimpijadu 2004. tek prošle godine je završena, a na njoj vozi do 160 km/h bez autostop uređaja!
Pretprošle godine sam letovao u Stavrosu,pa sam usput autobusom prolazio pored pruge Skoplje-Solun celom dužinom,i neverovatno je kako nisam video nijedan putnički ili teretni voz na toj pruzi,a ona je deo panevropskog Koridora 10. Pretpostavljam da južniji delovi Grčke između Soluna i Atine imaju razvijeniji železnički saobraćaj,ali ova deonica pruge između granice i Soluna zjapi prazna,skoro kao neke naše pruge. Nekada je postojao direktan voz Beograd-Solun,ali u zadnjih nekoliko godina je iz nekog razloga saobraćao samo do Gevgelije na makedonsko-grčkoj granici,trenutno ni on ne saobraća zbog Korone.
 
Ja сам 2019. летовао у Лептокарији и често сам користио железницу, до Неи Порија и Солуна. Волео бих да и ми достигнемо тај ниво.
 
I pruga Solun-Atina je poprilično pusta.
Ima onih 5-6 pari IC vozova, nešto lokala oko ta
dva grada i to je to. Teretnog saobraćaja ima na kašičicu,
malko u toku noći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813142#p813142:18frpa7a je napisao(la):
ČikaRade » Čet Jan 14, 2021 2:00 pm[/url]":18frpa7a]Да ли проблем лежи у вандализму грађана или немарности и боље речено нестручности кадра железнице? Погледајте само реконструисану станицу "Кијево" и све ће вам бити јасно; она стакла на клупама која нису полупана су наравно ишарана графитима, станица нема ни један иоле пристојан прилаз - са камењара се долази на станицу, рампа која више не ради него што ради, потпуно расуло... Сва срећа па није никад било жртава на том прелазу, али ако се овако настави док неко не буде платио главом господа се неће дозвати памети да среде то једном за свагда.

Problemi sa putnim prelazima koji ne rade su uglavnom zbog krađa koje vrše sakupljači sekundarnih sirovina, da se politički korektno izrazim.

Пантограф":18frpa7a je napisao(la):
"Једном за свагда" може да се реши само денивелацијом, што у градском подручју Београда свакако има смисла.

Lakše i jeftinije, ako prestane da se žmuri na jedno oko, već poznatim lopovima. Ni najbogatije svetske zemlje nemaju novac da denivelišu svaki putni prelaz, a kamo li Srbija. Takođe, promenom ZOBS i boljem uređenju putnih prelaza, kao i kažnjavanjem vozača koji prave prekršaje na njima bi se dosta postiglo.

Užice":18frpa7a je napisao(la):
Pretprošle godine sam letovao u Stavrosu,pa sam usput autobusom prolazio pored pruge Skoplje-Solun celom dužinom,i neverovatno je kako nisam video nijedan putnički ili teretni voz na toj pruzi,a ona je deo panevropskog Koridora 10. Pretpostavljam da južniji delovi Grčke između Soluna i Atine imaju razvijeniji železnički saobraćaj,ali ova deonica pruge između granice i Soluna zjapi prazna,skoro kao neke naše pruge. Nekada je postojao direktan voz Beograd-Solun,ali u zadnjih nekoliko godina je iz nekog razloga saobraćao samo do Gevgelije na makedonsko-grčkoj granici,trenutno ni on ne saobraća zbog Korone.

U Grčkoj je hronični nedostatak mašinovođa i drugog osoblja, kao i neodržavanje elektrolokomotiva i nevršenja redovnih opravki, zbog čega je van saobraćaja ogroman broj. Iz Soluna za (Severnu) Makedoniju svega 4 para vozova dnevno mogu ići maksimalno, jer su ograničeni brojem mašinovođa, osoblja i ispravnih lokomotiva. To je i razlog zbog čega je voz Beograd - Solun išao samo do Gevgelije, da se ne bi 4 para teretnih spalo na 3 para.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813182#p813182:osd7t1rb je napisao(la):
Užice » 14 Jan 2021 02:47 pm[/url]":osd7t1rb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813070#p813070:osd7t1rb je napisao(la):
WLABmz » Čet Jan 14, 2021 10:14 am[/url]":osd7t1rb]Jutrošnji snimak iz Vinkovaca:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VBRW5_RXmUk[/youtube]

Danas bi trebalo kroz Srbiju da prođe.

BTW, u Grčkoj neće voziti preko 160 km/h, pritom Grci imaju 30 elektro lokomotiva za 200 km/h, 36 dizel lokomotiva za 200 km/h i 200 putničkih vagona za 200 km/h, koje su nabavili za Olimpijadu 2004. Pola od toga trune po sporednim kolosecima, krediti za njih još nisu isplaćeni, a oni nabavljaju novu igračku, sa skučenim unutrašnjim prostorom zbog nagibne tehnike, koju neće ni koristiti...Tipično Balkanski. Pruga Solun - Atina za 200 km/h koja je trebala da bude gotova za tu Olimpijadu 2004. tek prošle godine je završena, a na njoj vozi do 160 km/h bez autostop uređaja!
Pretprošle godine sam letovao u Stavrosu,pa sam usput autobusom prolazio pored pruge Skoplje-Solun celom dužinom,i neverovatno je kako nisam video nijedan putnički ili teretni voz na toj pruzi,a ona je deo panevropskog Koridora 10. Pretpostavljam da južniji delovi Grčke između Soluna i Atine imaju razvijeniji železnički saobraćaj,ali ova deonica pruge između granice i Soluna zjapi prazna,skoro kao neke naše pruge. Nekada je postojao direktan voz Beograd-Solun,ali u zadnjih nekoliko godina je iz nekog razloga saobraćao samo do Gevgelije na makedonsko-grčkoj granici,trenutno ni on ne saobraća zbog Korone.

Treba shvatiti da Grčka nikad nije imala razvijenu železnicu. Ovo što imaju od pruga i od voznih sredstava da liči na nešto je samo ono za šta su se zadužili kreditima ili je to EU izgradila i to su sve neka ulaganja koja su počela tek negde 1996te.
Pre toga grci su skoro bili na nivou albanije, pustili u rad elektro lokomotive tek tamo negde 1997, pre toga sve na dizel.

A i ovaj ETR 460 sa snimka nije poslednja reč tehnike, proizvodi se još od 1993, čudi me da su nabavili tako nešto a kad su već uzimali pendolino mogli su da uzmu model kao i poljaci.
 
Vrh