Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Da cuo sam, tako da su zavrsili sa tom i nece ni vise nabavljati od drugih.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811681#p811681:2xxe86ed je napisao(la):
tragac » 09 Јан 2021 11:13 am[/url]":2xxe86ed]Tek su sad počeli da prave in-house developed brze vozove. Do pre godinu dve svi kineski brzi vozovi bili su licencni evropski modeli.

Mozda gresim ali, pre ce biti 5 godina :).

On 15 August 2016, the China Standardized EMU has started operation on Harbin–Dalian High-Speed Railway.
 
Две нове локомотиве маневарке на српским пругама
субота, 09.01.2021. у 10:10 Дејан Алексић

Стигле су из чешке компаније „ЦЗ Локо”, а лоциране су у железничким чворовима Београд и Ниш. – Вредност набавке 2,1 милион евра, а процена је да могу да буду у саобраћају и до тридесет година

677z381_lokomotiva-2.jpg


Две нове дизел електричне маневарске локомотиве „Инфраструктуре железнице Србије” одскора саобраћају српским гвозденим путевима. Ово железничко предузеће маневарке је набавила од чешке компаније „ЦЗ Локо”, а у редован саобраћај су, како истичу у „Инфраструктури”, укључене кад су обављени сви потребни тестови и добијене све дозволе.

– Чешки стручњаци обавили су и обуку радника за одржавање маневарки. Нове локомотиве намењене су за маневарски рад и вучу теретних возова брзином до 60 километара на сат. Захваљујући новим локомотивама, „Инфраструктура” ће много брже и боље моћи да теретним возовима организује транспорт материјала и опреме потребне за реконструкцију железничке инфраструктуре. Истовремено, наше предузеће ће моћи квалитетније и ефикасније да организује теретни железнички саобраћај на својим пругама, бржим формирањем возова и краћим задржавањем вагона на колосецима – кажу у „Инфраструктури”.

lokomotive.jpg


То ће у складу са потребама, прецизирају у овом предузећу, допринети и знатно квалитетнијем пријему и отпреми железничких композиција, пре свега у ранжирним станицама, као и у станицама са великим обимом рада.

– На тај начин, „Инфраструктура железнице Србије” je у могућности и да оператерима у робном саобраћају пружи услугу на знатно вишем нивоу него дo сада. Нове маневарке одговарају свим међународним и домаћим стандардима, а уграђена опрема и делови су од реномираних светских произвођача. Ове маневарке лоциране су у железничким чворовима Београд и Ниш, и већ су се показале као изузетно корисне у обављању редовних задатака. Тако су, примера ради, до Димитровграда учествовале у превозу скретница за пругу, за завршетак радова у железничкој станици Оџаци превозиле су прагове и туцаник, биле су ангажоване за превоз туцаника за ремонт регионалне пруге Ниш–Зајечар, а у железничком чвору Краљево вукле су помоћни воз – навели су у „Инфраструктури”.

Вредност две нове маневарке износи 2,1 милион евра, а чешка компанија „ЦЗ Локо”, како се додаје, испоручила их је „Инфраструктури” пре уговореног рока, после чега су уследила тестирања и процедура добијања дозвола за саобраћај на српским пругама. Процена је да нове маневарске локомотиве могу да буду у саобраћају и до тридесет година.

http://www.politika.rs/scc/clanak/47044 ... im-prugama
 
Штета што је МИН Локомотива на издисају, све маневарке је требало набављати од њих.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811745#p811745:3m22qjbg je napisao(la):
Дошљак » Sub Jan 09, 2021 1:53 pm[/url]":3m22qjbg]Штета што је МИН Локомотива на издисају, све маневарке је требало набављати од њих.


Fini predlog, samo budi ljubazan pa nam predstavi tipove manevarki, koje MIN proizvodi ?
 
Сад верујем да немају ништа у понуди од произовда, а пре су правили оне ДХЛ чини ми се 600. Знам да имају пар њихових маневарки у Зорки Шабац, превлаче цистерне до железничке станице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811745#p811745:3vch7wj2 je napisao(la):
Дошљак » 09 Jan 2021 01:53 pm[/url]":3vch7wj2]Штета што је МИН Локомотива на издисају, све маневарке је требало набављати од њих.
MIN Lokomotiva više nije u narodnom vlasništvu. Privatizovan je i sada se bavi samo remontima. Ne proizvode nove lokomotive godinama, ako ne i decenijama već.
 
Наравно да није у народном власништву, али опет треба подржавати какву-такву домаћу производњу. Штета што је нема.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811558#p811558:335oi6wh je napisao(la):
Veliki Vracar » Pet Jan 08, 2021 7:52 pm[/url]":335oi6wh]Улазак воза у станицу :D за оне којима се свиђа CR300BF

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bgnmBOvPclM[/youtube]

Иначе овај воз је најновији модел, тек недавно уведен у саобраћај у Кини 26.12.2020. :wink:

Уф уморих се од давања плусева Спатиу на последње 3 странице :mrgreen: :kk:
Lepa mašina,ali čini se prilično bučna. Štadler je skoro nečujan,ali on ne spada u brze vozove,krajnji limit mu je 160km na sat po najboljoj mogućoj pruzi. Svi klasični vozovi za velike brzine su bučni,Šinkansen takođe,ali njegove pruge su sve okružene zvučnim barijerama. Da li je na ovoj brzoj pruzi Beograd-Novi Sad predviđeno postavljanje zvučnih barijera,barem na deonicama koje prolaze pored ili kroz gusto naseljena mesta,kao što su Novi Beograd,Zemun,Batajnica,Nova Pazova,Stara Pazova,Inđija,Petrovaradin,Novi Sad?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811804#p811804:18lt46gy je napisao(la):
Putnik95 » Sat Jan 09, 2021 5:23 pm[/url]":18lt46gy]Štadler je skoro nečujan,ali on ne spada u brze vozove,krajnji limit mu je 160km na sat po najboljoj mogućoj pruzi. Svi klasični vozovi za velike brzine su bučni
Imaju oni modele i za veće brzine. Ovaj naš je za regionalni saobraćaj i nije razmažen. Ide 160km/h na svakoj pruzi koja je predviđena za tu brzinu.
Ni jedan voz "za velike brzine" nije bučniji od naših cisterni.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811804#p811804:18lt46gy je napisao(la):
Putnik95 » Sat Jan 09, 2021 5:23 pm[/url]":18lt46gy]Da li je na ovoj brzoj pruzi Beograd-Novi Sad predviđeno postavljanje zvučnih barijera,barem na deonicama koje prolaze pored ili kroz gusto naseljena mesta,kao što su Novi Beograd,Zemun,Batajnica,Nova Pazova,Stara Pazova,Inđija,Petrovaradin,Novi Sad?
Uh, po stoti put.
Brza pruga se gradi od Prokopa do Novog Sada nego mnogo kraće. Kroz NBG i Novi Sad će vozovi ići manje više istom brzinom kao sada, pa ako ovih 40 godina nikome ne smeta neće ni od sada.
U svetu su barijere retke kao sredstvo protiv zvučnog zagađenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811845#p811845:18xvnt4z je napisao(la):
Pendolino » Sub Jan 09, 2021 7:53 pm[/url]":18xvnt4z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811804#p811804:18xvnt4z je napisao(la):
Putnik95 » Sat Jan 09, 2021 5:23 pm[/url]":18xvnt4z]Štadler je skoro nečujan,ali on ne spada u brze vozove,krajnji limit mu je 160km na sat po najboljoj mogućoj pruzi. Svi klasični vozovi za velike brzine su bučni
Imaju oni modele i za veće brzine. Ovaj naš je za regionalni saobraćaj i nije razmažen. Ide 160km/h na svakoj pruzi koja je predviđena za tu brzinu.
Ni jedan voz "za velike brzine" nije bučniji od naših cisterni.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811804#p811804:18xvnt4z je napisao(la):
Putnik95 » Sat Jan 09, 2021 5:23 pm[/url]":18xvnt4z]Da li je na ovoj brzoj pruzi Beograd-Novi Sad predviđeno postavljanje zvučnih barijera,barem na deonicama koje prolaze pored ili kroz gusto naseljena mesta,kao što su Novi Beograd,Zemun,Batajnica,Nova Pazova,Stara Pazova,Inđija,Petrovaradin,Novi Sad?
Uh, po stoti put.
Brza pruga se gradi od Prokopa do Novog Sada nego mnogo kraće. Kroz NBG i Novi Sad će vozovi ići manje više istom brzinom kao sada, pa ako ovih 40 godina nikome ne smeta neće ni od sada.
U svetu su barijere retke kao sredstvo protiv zvučnog zagađenja.
Znači da će pruga za 200km na sat biti samo od Zemuna do Petrovaradina?
 
Kada ovi novi vozovi stignu,da li će oni biti ekspres linija Beograd Centar-Novi Sad,ili će stajati i na Novom Beogradu,Batajnici,Novoj Pazovi,Staroj Pazovi,Inđiji? Na manjim stanicama čisto sumnjam da će se zaustavljati,za njih će valjda pustiti Štadlere u REGIO tarifi,koji su saobraćali i ranije. I koji dnevni takt bi mogao da ima CRH,a koji Štadler,pošto će sada cela pruga biti dvokolosečna? Da li je realno da ovaj brzi ide na svaka tri sata od 4.00 ujutru do 00.00 uveče u oba pravca,a da Štadleri saobraćaju između njih po dva puta? I da od svih Štadlera,jedno 3-4 polaska dnevno saobraća od Beograda do Subotice,pošto nije izgledno da će skoro početi izgradnja brze pruge Novi Sad-Subotica.
 
A da li iko razmislja o, na primer, mogucnosti uspostavljanja auto - vozova iz DE i AT do Atine ili Nisa?
Turci bi mnogo cesce isli kuci, a koristili i autovoz koliko god je moguce. I pola bugarske sa zapada bi gledalo da skrati voznju, a ni nasi ne bi bili nezainteresovani. Takodje, dobar deo turista bi iz Nemacke u sezoni forsirao ovakav prevoz. To bi znacajno povecalo isplativost pruge, a sigurno bi bilo zainteresovanih.
Bez auto - vozova bi vecina ljudi i dalje isla kolima kuci, maltretirajuci se mnogim hiljadu kilometara na putevima i cekajuci satima u guzvama na granicama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811875#p811875:oq2kxx6o je napisao(la):
SunnyBoy » Sub Jan 09, 2021 11:44 pm[/url]":oq2kxx6o]A da li iko razmislja o, na primer, mogucnosti uspostavljanja auto - vozova iz DE i AT do Atine ili Nisa?
Turci bi mnogo cesce isli kuci, a koristili i autovoz koliko god je moguce. I pola bugarske sa zapada bi gledalo da skrati voznju, a ni nasi ne bi bili nezainteresovani. Takodje, dobar deo turista bi iz Nemacke u sezoni forsirao ovakav prevoz. To bi znacajno povecalo isplativost pruge, a sigurno bi bilo zainteresovanih.
Bez auto - vozova bi vecina ljudi i dalje isla kolima kuci, maltretirajuci se mnogim hiljadu kilometara na putevima i cekajuci satima u guzvama na granicama.

Turci imaju Optimu Express koja saobraća od Filaha do Jedrena jednom nedeljno van grejne sezone.

Putnik95":oq2kxx6o je napisao(la):
I koji dnevni takt bi mogao da ima CRH

Odakle CRH u Srbiji? :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811936#p811936:10sqaj13 je napisao(la):
WLABmz » Ned Jan 10, 2021 11:12 am[/url]":10sqaj13]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811875#p811875:10sqaj13 je napisao(la):
SunnyBoy » Sub Jan 09, 2021 11:44 pm[/url]":10sqaj13]A da li iko razmislja o, na primer, mogucnosti uspostavljanja auto - vozova iz DE i AT do Atine ili Nisa?
Turci bi mnogo cesce isli kuci, a koristili i autovoz koliko god je moguce. I pola bugarske sa zapada bi gledalo da skrati voznju, a ni nasi ne bi bili nezainteresovani. Takodje, dobar deo turista bi iz Nemacke u sezoni forsirao ovakav prevoz. To bi znacajno povecalo isplativost pruge, a sigurno bi bilo zainteresovanih.
Bez auto - vozova bi vecina ljudi i dalje isla kolima kuci, maltretirajuci se mnogim hiljadu kilometara na putevima i cekajuci satima u guzvama na granicama.

Turci imaju Optimu Express koja saobraća od Filaha do Jedrena jednom nedeljno van grejne sezone.

Putnik95":10sqaj13 je napisao(la):
I koji dnevni takt bi mogao da ima CRH

Odakle CRH u Srbiji? :lol:
Pa zar onaj voz sa makete koji planiraju da kupe nije CRH ?
 
"CRH, China Railway High-speed" je servis vozova velikih brzina kojim upravlja Kineska državna železnica.

CRH u Srbiji je kompanija koja radi beton, cement i druga veziva.
 
Dok se ovde diskutuje o svakakvim vozovima, orgazmira na brojke brzine na papiru i slične stvari, želim vratiti pažnju ponovo na to da je mnogo bitnija količina vozova od modela i brzine. Neka vozi i Gorbačov, ali nek bude taktni polazak minimum na svakih sat vremena putnički i na 2 sata ekspres. Mi imamo hroničan nedostatak vozova, modeli nisu bitni. Brzina voza nakon što pređe brzinu autobusa je manje više nebitna. Sve u rangu 100-120 km/h je dovoljno a ono preko toga bonus. Mnogo je bitniji smislen red vožnje, pouzdanost i reputacija železnice u narodu.
 
Takt je izmedu centra gde se preseda u drugi pravac, to bi bilo da na Prokopu u isto vreme stigzu vozovi iz Nisa, Novog Sada, Sida i Prijepolja a da putnici na svim pravcima mogu da presedaju za 5-10 minuta. A ponavlja se svaki sat ili pola sat (Svajcarska je 1/2 h, Nemacka 1h za neke varijante). Daleko smo od toga, ali nisam upucen koliko je takva sema ili postojala ili bila planirana ili moguca na prugama Srbije. Takt nije ono sto se po tom terminom mozda razumeva.
 
Недостатак возних средстава ће се тек манифестовати по завршетку пруге БГ-НС.
 
Mislio sam na takt polazaka između dva grada a ne ceo sistem sa presedanjem kao u nekim zemljama, što trenutno nije realno za nas. Znači da se organizuje da voz npr. iz Beograda za Novi Sad kreće na svakih sat vremena npr. 07:00, 08:00, 09:00, 10:00. I po proceni neki polasci budu ekspres, a negde se doda dodatno i na pola sata ako zatreba u špicu. Sa novom brzinom pruge će putovanje na posao između NS i BG postati realno a putovanje iz naselja između još češće, pa treba to uzeti u obzir.

To je bitno i zbog jednostavnosti i pouzdanosti. Ranije smo imali tipa polazak u 17:19, pa onda u 18:07, pa onda 19:53, od kojih je jedan brzi, drugi ovakav, treći onakav. Nikakve logike i smisla nije bilo iz perspektive korisnika. Podešavali su te polaske kako je odgovaralo železnici, umesto da se organizuju da pomere sve za par minuta i da se dobije neki standardizovan format reda vožnje. Mi moramo postići ono što imamo sa autobusima. Da čovek dođe na železničku i da zna da ima voz svakih sat vremena npr., bez da razmišlja. Sada kada dođeš na BAS, samo kažeš dajte mi kartu za NS i uskoro će ti naići neki autobus, ne moraš ni da gledaš red vožnje. Taj tip usluge nam treba i na železnici. Postoje 53 polaska autobusa između BG i NS koliko sam saznao brzom proverom na sajtu polazak.rs. Mi moramo da imamo barem 20 polazaka vozova na svakih sat između 4 ujutru i 23h uveče, i da između toga bude ubačeno još nekoliko gde zatreba na pola sata.
 
Vrh