Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814700#p814700:1c2jbb3o je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jan 19, 2021 2:02 pm[/url]":1c2jbb3o]Hahaha WLAB pokvari mi šalu. :twisted: :lol:
Mogao si da sačekaš malo da vidimo reakcije.
Kad si u istoj FB grupi kao ja jbg...

Šta sve pišete neki ovde zaista sam mislio da si i ovo napisao ozbiljno... :laugh:
Bolje da sam odmah sasekao, popaliće se ljudi, završiće u BLJUCU...
 
Od juče su "krenuli radovi" na nadvožnjacima u Staroj Pazovi i Novoj Pazovi. Građani se mole da "izdrže" i da će biti gotovo "na proleće". Drugim rečima, nije ponuđena alternativa.

Primedbe u 4 tačke:
1. U Novoj Pazovi se veza sa Busijama produžava sa ~6,5km na ~10,5km preko Batajnice, što nije strašno.
2. Ono gde će biti mnogo veći problem je veza Stare Pazove sa Golubincima i svime što prolazi kroz Golubince koja je mnogo intenzivnija u ekonomskom i društvenom smislu. Tu se produžava put sa ~7,5km na ~19,5km odnosno moraće se obilaziti preko Inđije i Ljukova. Kako će se organizovati ljudi za posao i školu, kako će lokalni busevi ići, videćemo. Očekujem da mnogi dođu starim putem do pruge, parkiraju kola i nastave peške dalje.
3. Problem je što nadvožnjak u STP prelazi tačno preko starog prelaza u nivou. U celom procesu planiranja sam očekivao da će samo napraviti devijaciju sa strane, da ljudi mogu prolaziti. Prostora ima i više nego dovoljno. Odabrali su da skroz zatvore prolaz, tako da će to biti zanimljivo.
4. Otišao sam da slikam danas stanje. Na centru Stare Pazove je stavljen znak da je zatvoren pružni prelaz, onda na 400m od prelaza piše da 100m dalje kreću radovi i da je slepa ulica. A kada sam došao do prelaza, prelaz funkcioniše normalno. Nema radnika, nema ničega. Ne zna se ko pije ko plaća. Neko je video znak na centru i otišao 12km duže nego što je trebalo, a mnogi prelaze preko prelaza kao ranije. Naravno, niko ni ne usporava, iako postoji krst i znak stop, vozi se ~40 km/h preko prelaza lagano.

Evo slika kako to izgleda danas.
 

Prilozi

  • 2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 6 - ka železničkoj.jpg
    2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 6 - ka železničkoj.jpg
    476,1 KB · Pregleda: 2.878
  • 2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 5 - ka Novoj Pazovi.jpg
    2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 5 - ka Novoj Pazovi.jpg
    545,6 KB · Pregleda: 2.871
  • 2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 4 - prelaz.jpg
    2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 4 - prelaz.jpg
    432,6 KB · Pregleda: 2.873
  • 2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 3 - prelaz.jpg
    2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 3 - prelaz.jpg
    397,6 KB · Pregleda: 2.868
  • 2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 2 - Znak 400m pre prelaza.jpg
    2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 2 - Znak 400m pre prelaza.jpg
    741,1 KB · Pregleda: 2.867
  • 2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 1 - Znak na centru.jpg
    2021.01.19. Stara Pazova prelaz - 1 - Znak na centru.jpg
    515 KB · Pregleda: 2.869
Izvinjavam se za dupli post, ali želeo bih obavestiti o raspletu događaja oko gradnje ovih nadvožnjaka i zatvaranja prelaza. Osetim potrebu da podelim delić atmosfere "sa terena" i način kako funkcioniše Srbija u 2021. kada neko naredi da se "ubrzaju radovi".

Ovo se tiče nadvožnjaka na u Staroj Pazovi, na putu ka Golubincima.

Nakon mog prošlog post-a ovde u utorak, malo je reći da je izbila panika među građanima. S obzirom da bi o ovakvim stvarima trebalo obavestiti javnost mesecima ranije, reći da se odjednom naprasno zatvara prelaz je šokiralo i mnoge ljude, ali najviše institucije i privredu.

Prvo je pravi haos nastao što su postavljeni znakovi da je zatvoren prelaz u utorak, a u ustvari je još bio otvoren. Posle krajem tog dana su rekli da će biti zatvoren u toku noći između utorka i srede. I tada je otprilike tek krenula više da se širi informacija i da dopire do ljudi.

Napomenuo bih ovde da onaj put koji bi nominalno trebao služiti za obilazak, koji ide između Golubinaca i Ljukova je u katastrofalnom stanju. Čak i da ide ceo saobraćaj odatle, nemam pojma kako bi to izgledalo. Ono je mali lokalni put, sve rupa do rupe i nije predviđen za ovakve stvari. To je trebalo rešiti mnogo ranije. No, to nije sad ni bitno.

Firme koje posluju u tom delu Pazove koji bi ostao odsečen iza pruge bi sada imale produžen put sa 1,6km do centra naselja na čitavih 25km. A to produžava i put ka Beogradu sa kojim je ekonomska veza najznačajnija. Ko bi platio te troškove goriva, transporta i svega ostalog niko ne zna. Slična računica važi i za poljoprivrednike koji će na proleće morati obrađivati zemlju. Ne može se nekom produžiti put do njive na 4 puta standardne daljine i da to tek tako prođe, pogotovo kada se uzme u obzir da tu postoji i kombinat sa velikom mehanizacijom kojem bi to ozbiljno pokvarilo računicu.

Verovali ili ne, niko nije obavestio ni Lastu o zatvaranju koja je glavni prevoznik na tom području. Ljudi su zvali stanicu da se raspitaju i dobijali informacije da će sve ići po redu vožnje i da oni ne znaju ništa o zatvaranju prelaza. A ići po redu vožnje je nemoguće ako produžiš trasu za 12km tamo i 12km natrag odnosno 24km po obrtu. Čak je danas i predstavnik Laste Srem dao izjavu o tome da im železnice nisu dale nikakvu najavu zatvaranja. Kako sada stvari stoje što se toga tiče, Lasta će voziti po starom dokle god je moguće da se vozi, a šta će biti posle toga, niko ne zna.

Opština je intervenisala negde između utorka i srede kasno uveče i u sredu ipak nije bio zatvoren prolaz. Infra ŽS pomerila rok zatvaranja na 5 dana i obećava da će u četvrtak obavestiti javnost o detaljima zatvaranja. Danas smo svi isčekivali ceo dan obaveštenje, nisu se ni oglasili. A rokovi za završetak koji su se čuli su bili sve od proleća, 4 meseca, 5, meseci, 6 meseci, pa onda čak i do kraja godine.

U međuvremenu juče uveče se menja situacija. Pretpostavljam da je neko od jačih privrednika "okrenuo nekog bitnog" kako bi se rešio ovaj krajnje neozbiljan cirkus. Odjednom opština uskače da svojim novcem sagradi "obilaznicu" tj. da nasuje neke atarske puteve od Golubinačkog puta do nadvožnjaka između Stare Pazove i Vojke. Ti radovi ekspresno kreću već danas i izlazi informacija da još desetak dana neće biti zatvoren prelaz. Napraviće se taj novi put od 5km koji bi trebao biti gotov "za 20-30 dana". Samo ne znam na šta će to da liči i koliko puta će morati to da popravljaju u toku eksploatacije.

I šta reći uopšte na sve ovo i na ceo rasplet. Niko nije obavešten, niko ne zna šta se zbiva. Neko je naredio da se ubrzaju radovi i sad se radi sve na vrat na nos. To kažem zato što je postojalo nekoliko načina da se ovo sve uradi bez ikakvog poremećaja. Problem je pretpostavljam što izvođač sada zbog vremenskih pritisaka zahteva da ima čisto gradilište, a nije moralo biti tako.

Trenutna rampa se mogla pomeriti 480m dalje na mesto gde su dve ulice sa obe strane pruge na samo 60m razmaka jedna od druge. Tu se premesti rampa i napravi privremeni prelaz odnosno stavi malo podloge i asfalta. Svi neka tu prolaze a onda kada bude gotov nadvožnjak, prebaci se saobraćaj tamo. Problem je što bi to zahtevalo kordinaciju i završetak određenih pristupnih saobraćajnica pre početka gradnje samog nadvožnjaka, a to je za njih izgleda nauka.

U Novoj Pazovi nije bilo ovakvih problema jer se tamo jedino produžava veza sa Busijama i Ugrinovcima i to samo za 4km, pa to i nije toliko bitno. Svejedno, smatram da treba spomenuti i taj nadvožnjak jer je isti šablon i tamo što se tiče zatvaranja. Ono uopšte nije bilo potrebno. Nadvožnjak se gradi u nastavku Omladinske ulice a prelaz je na kraju Njegoševe. Postoji 250m razmaka između i nikako jedno ne utiče na drugo. Znači argument za zatvaranje gotovo sigurno nije što je smetao prelaz za nadvožnjak, nego loša organizacija.

Ne znam kako bih ovo opisao drugačije osim rasulo. Izvođač, ministarstvo, železnice i opština, kao 4 države, svako za sebe. A građani i privreda između, pa šta bude bude. Neverovatno da niko nije ovo isplanirao na vreme. Od 1991. se zna tačna pozicija nadvožnjaka, još tada su sva domaćinstva i firme u toj ulici obaveštene kako će to sve izgledati. I 30 godina se to zna i zna se da je u toku projekat i niko nije spremio prelazni režim već su svi sada šokirani kada je došlo vreme za gradnju.

Smešno mi je što sam baš 2 dana pre celog ovog haosa bio na tom prelazu i razmišljao o tome kako to da još uvek nisu spremili devijaciju, kada će morati uskoro krenuti sa izgradnjom nadvožnjaka. Nisu je spremili tako što je nisu ni predvideli, tako što o tome uopšte nisu ni razmišljali. A imali su samo 30 godina.

Evo i prilog lokalne televizije ko hoće da pogleda: https://www.youtube.com/watch?v=JTBypZ2c0ws
 
Polako se železnice vraćaju na agoniju otkazivanja polazaka lokalnih vozova od pre 15-20 godina. Kako oni vole da kažu - "izuzetno ne saobraća". U Kraljevu, Nišu i Somboru se sve češće otkazuju polasci lokalnih vozova pred sam polazak zbog kvara garnitura i nepostojanja ispravne rezerve. Pre par dana su recimo ceo dan otkazani polasci Niš - Preševo, jer u kvaru bilo grejanje na vagonu (planiran je bio sastav elektrolokomotiva + jedan vagon), a 711 koja je bila u rezervi je takođe bila u kvaru. Od 1. februara se ukidaju polasci putničkih vozova od Požarevca do Majdanpeka, pa tako imamo još jednu u nizu (delimično) remontovanu prugu koja neće imati putničke vozove, kako kažu "zbog nerentabilnosti". Super izgovor, mogu onda sve vozove da ukinu odmah, ako je tako, da se ne muče. Takođe, od 1. februara ukida se i jedan par vozova Topčider-Niš-Topčider.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815557#p815557:bcnr2nr7 je napisao(la):
WLABmz » Pet Jan 22, 2021 12:52 am[/url]":bcnr2nr7]Polako se železnice vraćaju na agoniju otkazivanja polazaka lokalnih vozova od pre 15-20 godina. Kako oni vole da kažu - "izuzetno ne saobraća". U Kraljevu, Nišu i Somboru se sve češće otkazuju polasci lokalnih vozova pred sam polazak zbog kvara garnitura i nepostojanja ispravne rezerve. Pre par dana su recimo ceo dan otkazani polasci Niš - Preševo, jer u kvaru bilo grejanje na vagonu (planiran je bio sastav elektrolokomotiva + jedan vagon), a 711 koja je bila u rezervi je takođe bila u kvaru. Od 1. februara se ukidaju polasci putničkih vozova od Požarevca do Majdanpeka, pa tako imamo još jednu u nizu (delimično) remontovanu prugu koja neće imati putničke vozove, kako kažu "zbog nerentabilnosti". Super izgovor, mogu onda sve vozove da ukinu odmah, ako je tako, da se ne muče. Takođe, od 1. februara ukida se i jedan par vozova Topčider-Niš-Topčider.
Nije čudo što otkazuju polaske Vrbas-Sombor,od stupanja na snagu novog reda vožnje tamo opet saobraćaju stare Makose,koje se često kvare. Mislio sam da Niš-Preševo sada redovno saobraća DMV 711,barem bi se to moglo zaključiti iz onlajn reda vožnje(ima oznaka za sedište druge klase i bicikle). DMV 711 imamo skoro četrdeset,ali izgleda da mnogi nisu u voznom stanju. Gde si našao vest da se ukidaju vozovi Požarevac-Zaječar i Topčider-Niš ? Nema je na sajtu Srbija Voza. Koja je onda bila svrha generalnog remonta pruge Požarevac-Majdanpek od pre par godina,ako će sada opet trajno da ukinu putnički saobraćaj? Zar su je remontovali samo za teretnjake?
 
Зар није један воз за Ниш пребачен са Топчидера на Прокоп?
 
Нажалост још једна линија није у функцији. Пре пар минута сам непријатно изненађен да воз Зворник-Београд не саобраћа већ недељу дана због квара гарнитуре. Наравно, на сајту Србија воза нема никаквог обавештења. ДМВ 711 су изгледа највећи промашај у историји железнице.
 
Od 78 "polutki" garniture 711 nekih desetak je slupano. Problem ostalih može biti pregrevanje na brdskim prugama, posebno leti kad radi klima.
Mislim da je najbolje rešenje u ovom trenutku ukidanje Srbija Voza i prebacivanje organizacije putničkog saobraćaja na lokalne samouprave i Infru.
Međunarodnim saobraćajemkad ga bude da upravlja Kargo, koji ima i lokomotiva i svega. Dok se ne nađe bolje rešenje. Srbijna Voz je apsolutno nesposobno i nepotrebno preduzeće.
 
Па сад, да ли је Србија воз сам бирао да купи прототип, или су га за њега изабрали политичари...

А свакако, какав је да је, Србија воз не може да ради ако му се не дају паре из буџета. А да ли се дају довољно и од кога то зависи?
 
Све у свему нажалост опет сам веома разочаран у Србија воз, мање због самог квара гарнитуре колико због очајног информисања корисника. Иначе последњи пут када сам путовао возом од Шапца до Београда, у Руми се преседало у други ДМВ 711 због квара како је рекао кондуктер. А једна гарнитура је дуже саобраћала са напрслим стаклом на прозору.
У стара времена, пре 15ак година док је саобраћао стари шинобус 812 од Шапца до Руме, када би се шинобус покварио послали би један вагон са локомотивом, некад 641 а некад 661. Верујем да са поделом ЖС на СВ и СК као и са касирањем бројних путничких вагона такве резерве више нису на располагању.
 
Užice":2h319js3 je napisao(la):
Gde si našao vest da se ukidaju vozovi Požarevac-Zaječar i Topčider-Niš ?

Izvor je interni. Vest će verovatno objaviti 31. januara kao "optimizacija"...ili je neće objaviti uopšte kao ni za voz za Zvornik.

Užice":2h319js3 je napisao(la):
Nije čudo što otkazuju polaske Vrbas-Sombor,od stupanja na snagu novog reda vožnje tamo opet saobraćaju stare Makose,koje se često kvare.

Često se kvare 711 zbog katastrofalnog neodržavanja. Macose se uopšte ne kvare često, naročito kad se uporedi sa 711.

Дошљак":2h319js3 je napisao(la):
Зар није један воз за Ниш пребачен са Топчидера на Прокоп?

Ne.

Пантограф":2h319js3 je napisao(la):
А свакако, какав је да је, Србија воз не може да ради ако му се не дају паре из буџета.

https://plutonlogistics.com/zelezni...ti-projektom-modernizacije-zeleznice-u-srbiji

Bitno je da oni formiraju odbore, dele dnevnice, a za neko minimalno pristojno funkcionisanje železnice nema se para.

Jedva čekam da vidim koji će haos da nastane kad puste prugu Beograd - Novi Sad. U normalnim državama pre početka izgradnje pruge se zna:

1) Tačno vreme putovanja. Kod nas postoji samo licitacije političara po medijima u dužini od 20 do 45 minuta.
2) Putnički operateri prave plan nabavke voznih sredstava (ukoliko ih nemaju dovoljno, a mi ih nemamo) koja će saobraćati tom prugom na osnovu analize potencijalnog broja putnika i planiranog intervala polazaka i kapaciteta polazaka. Na osnovu toga se pravi plan koliko vozova je potrebno nabaviti sa kolikim kapacitetom putnika, pravi se finansijski plan i traže sredstva. To je proces od minimum 5 godina. A kod nas se slikaju sa Kinezima i potpisuju neobavezujuće memorandume o namerama, 1 godinu pre planiranog otvaranja pruge. Potpuni haos.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815633#p815633:26nnktt6 je napisao(la):
Дошљак » Pet Jan 22, 2021 12:36 pm[/url]":26nnktt6]Верујем да са поделом ЖС на СВ и СК као и са касирањем бројних путничких вагона такве резерве више нису на располагању.

Daću ti primer malo pre početka pandemije. SV lokomotiva na vozu Beograd - Zagreb se pokvarila negde između Sremske Mitrovice i Šida i nije mogla da dođe do najbliže stanice. Pošto je SKG imao jednog Vectrona blizu, a SV je najbližu lokomotivu imao u Beogradu, SKG je poslao Vectrona po taj voz, međutim, umesto da Vectron odvuče celu kompoziciju do Šida i tamo je preuzme HŽPP lokomotiva koja čeka, pošto je SV-u bilo tako jeftinije jer je Sremska Mitrovcia bila nešto bliža nego Šid (manje će platiti SKG-u za vuču), Vectron je vratio ceo voz u Sremsku Mitrovicu, gde je kompozicija čekala lokomotivu SV iz Beograda da nastavi put do Šida. Dakle, putnici su 0 za SV! 2 sata su izgubili više nego što su morali.
 
Сјајан пример. Нажлост бити путник железнице је данас чист авантуризам са примесама мазохизма. Ја имсм велику жељу да путујем возом, али они као да се труде да растерају и оно мало путника што имају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815592#p815592:1tjbl0yn je napisao(la):
Дошљак » Pet Jan 22, 2021 9:04 am[/url]":1tjbl0yn]Нажалост још једна линија није у функцији. Пре пар минута сам непријатно изненађен да воз Зворник-Београд не саобраћа већ недељу дана због квара гарнитуре. Наравно, на сајту Србија воза нема никаквог обавештења. ДМВ 711 су изгледа највећи промашај у историји железнице.
Mogli su barem da ubace neki ŽS 812 kao rezervu na prugu Šabac-Zvornik,ako ih još ima u životu. Taj voz nije za vožnju do Beograda,ali tu jednu liniju od 2 polaska Ruma-Zvornik bi mogao privremeno da opslužuje,dok se ŽS 711 ne popravi.
 
Питање је имају ли их исправних уопште. Мени би и он одговарао.
 
Постављају се шине у тунел, равна терен око вијадукта у Чортановцима

Градња двоколосечне пруге за возове брзине до 200 километара на час на деоници Стара Пазова – Нови Сад улази у завршницу, тачније до краја ове године требало би, према уговору, да буде готова.

Тамо одакле је руска компанија „РЖД Интернешнл“, којој је поверена изградња тог дела брзе пруге од Београда до Будимпеште, почела радове - у Чортановцима - и под првим овогодишњим снегом радници раде.

Како каже директор огранка „РЖД Интернешнл“ у Србији Мансурбек Султанов, у том месту од вештачких објеката још увек трају радови на првом, у историји савремене Србије, железничком тунелу са колосеком без застора, као и најдужем двоколосечном вијадукту у земљи, у плавном делу Дунава.

Тунел се састоји од два паралелна једноколосечна тунела, укупне дужине преко 2,2 километра, објашњава Мансурбек Султанов.

Како додаје, траса тунела пролази кроз тло сложеног геолошког састава, презасићеног водом.

Пробијање тунела је извођено истовремено са обе стране - са северног и јужног портала, специјалном методом пробијања за нестабилна тла и у целости је завршено у јуну 2020. године. Потпуно су окончани радови на секундарној оплати десног и левог тунела, као и јужног и северног попречног пролаза између десног и левог тунела, односно сви бетонски радови унутар тунела, наводи Султанов.


Радови у Новом Саду уз обилазницу
Током прошле године радови су се преселили и у Нови Сад. На територији града се граде три надвожњака и два потходника, двоколосечни труп пруге и панели за заштиту од буке.

Мансурбек Султанов напомиње да су за одвијање друмског саобраћаја и кретање пешака организоване привремене обилазнице у зони радова. Како каже, планирано је да сви грађевински радови на територији Новог Сада буду завршени у октобру 2021. у складу са динамиком извођења радова.

Он истиче да су почетком децембра прошле године стручњаци „РЖД Интернешнла“ започели полагање горњег строја колосека у тунелу. За разлику од отворене пруге на којој се колосек полаже на шинским пољима од по 25 метара уз коришћење крана за полагање на већ припремљен слој туцаника дебљине 20 цм, након чега се допуњава застор и обавља регулисање колосека док се не достигну пројектне коте, у тунелу се то изводи другачије.

У тунелу се колосек полаже без застора, и сви радови се изводе путем одвојене уградње прагова и шина, каже први човек огранка „РЖД Интернешнл“ у Србији.

По његовим речима, на припремљено бетонско тло се полажу би-блокови дужине око 30 метара, уграђује се шина и уз коришћење специјалних инструмената колосек се поставља у плану и профилу са одступањем до 1 мм.

Потом се расклапа арматура у формираном простору испод прагова како би се обезбедило повезивање би-блокова са горњом плочом, након чега се бетонира горња плоча горњег строја колосека. Планирано је да се полагање горњег строја колосека у тунелу заврши у другом кварталу 2021, а пуштање у рад би требало да буде до краја године. Практично је завршено 97 одсто посла и ти радови се изводе испред рокова, вели наш саговорник.

Двоколосечни железнички вијадукт дуг готово три километра други је капитални железнички објекат у склопу овог изузетног државног пројекта. По речима нашег саговорника, завршена је изградња основних конструкција вијадукта и сада се равна терен у зони тог грандиозног железничког објекта, чији стубови на неким местима досежу висину од 27 метара. Полагање колосека се очекује када се испуне сви технолошки услови.

Пројекат брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада поред тунела и трокилометарског вијадукта у Чортановцима предвиђа градњу и других железничких инфраструктурних објеката. Од 28 објеката, међу којима су галерије, надвожњаци, подвожњаци, потходници, вијадукти и мостови, завршена је изградња њих 18. Отпочели су радови на 10 објеката и демонтиран мост на 73. километру пруге почев од Београда.

Панели су практично у потпуности постављени на деоницама Стара Пазова - Инђија - Бешка и Сремски Карловци - Петроварадин. Неколико месеци након што је започела градњу вијадукта и тунела, ова руска компанија је прионула на радове на отвореној прузи. До сада је положено 44 километра од 96 км горњег строја колосека и 51 скретница од 77:

Окончали смо радове између Старе Пазове и Инђије, а то значи да је 5,9 км двоколосечне железничке пруге положено на тој деоници, наглашава Султанов.

У потпуности је, како додаје, завршен труп пруге на деоници Сремски Карловци – Петроварадин у дужини од четири километра, а такође је практично потпуно завршен труп пруге на деоници Инђија – Бешка, дуг 10 ккилометара.

У активној фази је изградња станица у Инђији, Бешки, Сремским Карловцима, Петроварадину, те међустаничних растојања Бешка - Сремски Карловци и Петроварадин - Нови Сад, наводи Султанов.


Све по плану у Бешки

На вијадукту који се налази на 51. километру брзе пруге од Београда, то јест у Бешки, завршена је монтажа свих 12 распонских конструкција, као и бетонирање коловозних плоча на распонима, каже Султанов.

То исто, како додаје, урађено је и на вијадукту на 55. километру, у Чортановцима, пре некадашње железничке станице, који има осам распонских конструкција. У потпуности је готова градња и свих 29 пропуста

У току је, како напомиње наш саговорник, и уградња панела за заштиту од буке на свим међустаничним растојањима од Инђије до Новог Сада. Израђени су темељи и стубови за панеле у станицама Инђија, Сремски Карловци и Петроварадин, као и на деоници Стара Пазова – Инђија – Бешка и Сремски Карловци – Петроварадин – Нови Сад.

Упркос изазовима које је на читавој земаљској кугли донела пандемија коронавируса у прошлој години, на градилишту брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада није било застоја. И поред ограничења, која су у Србији била на снази током 2020. године због пандемије коронавируса, тврди Султанов, није дошло до успоравања темпа, уз потпуно поштовање безбедносних прописа, и грађевински радови се изводе строго према плану.

Комплекс радова који изводи „РЖД Интернешнл“ доо у складу са закљученим споразумима, изводи се у року, а неретко и пре динамике, каже Мансурбек Султанов.

Граде уз, како каже, примену савремених технологија, користе напредно светско искуство уз строго поштовање еколошких захтева.

Од краја прошле године на деоници Стара Пазова – Нови Сад раде компаније, ангажоване на основу одлуке српског инвеститора. Они изводе радове на сигурносном систему (Ш), као и систему за телекомуникације. С тим у вези, општи рокови извођења радова и почетак пуштања саобраћаја возова на деоници, директно зависе од тога да све стране испоштују своје обавезе, наводи Султанов.

Изградња брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада почела је 2017. године, а вредност радова је нешто виша од 580 милиона долара.

Зорица Милосављевић

https://www.dnevnik.rs/ekonomija/na...teren-oko-vijadukta-u-cortanovcima-21-01-2021
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=815733#p815733:1am1xzr5 je napisao(la):
WLABmz » Pet Jan 22, 2021 2:50 pm[/url]":1am1xzr5]Šinobusi su odavno otpisani svi.
Ovako je Nemačka modernizovala svoje stare šinobuse,oni sada služe za specijalne turističke "vožnje nostalgije". Trebali smo i mi tako da remontujemo bar nekoliko Gošinih šinobusa,u ovakvim situacijama bi se našli kao ispomoć. Možda još nije kasno da se to i uradi,ako uprava Srbija Voza ima volje.
 

Prilozi

  • 1028667-schienenbus-vt54.jpg
    1028667-schienenbus-vt54.jpg
    49,8 KB · Pregleda: 1.606
Fotografija sa fb strane: Udruženje ljubitelja železnice

Čortanovci :)
cortanovcituneluljzivica.jpg
 
DREZINA JE 20 KM JURILA BEZ KOČNICA! Nezapamćen slučaj na pruzi Beograd-Bar: Kako je hrabri vozač sprečio tragediju
Samo zahvaljujući redu vožnje, po kome iza podneva ne saobraćaju vozovi između Sevojna i Zlatibora, i prisebnosti i hrabrosti jednog železničara koji je koliko-toliko uspeo da uspori drezinu koja je ostavši bez kočnica bezglavo jurila šinama, danas je na ovoj deonici barske pruge izbegnuta tragedija.

Posle više od 20 kilometara koje je prešla bez kočnica, drezina, šinsko vozilo teško desetak tona koje služi za remont pruge i prevoz pružnih radnika, stala je po izlasku iz železničke stanice u Sevojnu.
više na:
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/d...n-slucaj-na-pruzi-beograd-bar-kako-je/lnepffe
 
Došli smo u paradoksalnu situaciiju.

Kad se završi pruga Beograd-Novi Sad deo tog pravca neće imati KM

Dizel motorne vozove nemamo.

Šta će ići? 666 + tri klase, najverovatnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816011#p816011:3fktn1cg je napisao(la):
tragac » Sub Jan 23, 2021 11:45 am[/url]":3fktn1cg]Došli smo u paradoksalnu situaciiju.

Kad se završi pruga Beograd-Novi Sad deo tog pravca neće imati KM

Dizel motorne vozove nemamo.

Šta će ići? 666 + tri klase, najverovatnije.

Potpisali su ugovor nedavno za elektrifikaciju, trebalo bi do februara 2022. da bude gotovo, u isto vreme kad i TPS Zemun. A i rekoh već, 666 nema grejanje voza, tako da to nije izvodljivo. Sve jedno, ni Flirtova nema puno, tako da će verovatno ići redukcija na ostalim elektrificiranim linijama kad otvore BG-NS.
 
Manite se dosadnih provokacija. DB je kupila od Talgo 100 kompozicija ECx za daljinski saobracju. To je pandan austrijskom Railjet, DB se odlucila da okrene leda i Siemensu i Bombardieru. A evo taj predivni vozic sa klasicnom lokomotivom vozi 230 km/h i nije ni Fuxing ni ICE, nego ono obicno. Naveli su mnogo manju cenu od EMVa. Molim ako DB moze da razmislja ekonmsko, mogla je i ZS. A Talgo ima i rezerve u brzini. Lokomotiva je druga sa leva.
 

Prilozi

  • Talgo ECx.JPG
    Talgo ECx.JPG
    138,2 KB · Pregleda: 1.022
  • talgo_productportfolio_01simonwijnakker_INNOTRANS2018.jpg
    talgo_productportfolio_01simonwijnakker_INNOTRANS2018.jpg
    308,5 KB · Pregleda: 1.011
Vrh