Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ideeemo Niššš

Izbegnut sudar vozova na liniji Leskovac - Vladičin Han, isključena im struja
Blic 10.01.2021. 21:28

Sudar vozova na relaciji Leskovac - Vladičin Han izbegnut je večeras tako što je na tom potezu isključena struja, saznaje “Blic”.
Ovaj nesvakidašnji incident odigrao se večeras oko 20 časova.

- Vozovi su išli jedan ka drugom. Medjutim, došli je do kvara signalizacije - otkriva naš izvor iz “Železnica Srbije”.

Da bi bila izbegnuta tragedija, jedini način je bio da se na tom delu pruge isključi struja, što je i učinjeno.
- Ne pamtim da se ovako nešto dogodilo, bilo je kao na filmu - kaže naš sagovornik.

Dispečar preventivno reagovao
Kako je za “Blic” nezvanično rečeno u preduzeću “Infrastruktura železnice Srbije” do incidenta je došlo kod mesta Djordjevo kada je zbog nevremena došlo do nestanka struje na tele komandi.

- Na ekranu na kojem se prate vozovi, nije moglo da se vidi šta se dešava. Dežurni dispečar je preventivno isključio struju da ne bi došlo do neke neželjene situacije - kažu za “Blic” u tom preduzeću.
https://www.blic.rs/vesti/drustvo/e...ozova-na-liniji-leskovac-vladicin-han/kj5h7e0


Meni je malo nelogično, ali ajde...
 
Надувана прича у наслову и уводу. Блиц обичан таблоид.
 
Koliko mi imamo slobodnih EMV 413 u ovom trenutku? Do tad će biti otvorena i linija Beograd-Požarevac (mada kako su krenuli...) pa moramo i to uzeti u obzir. I ja se slažem da treba uvesti taktni režim ne samo ka NS već i na drugim linijama, ali ajde treba negde početi. Što se samog takta tiče za početak da ide na svakih sat vremena RE voz (bilo bi potrebno 3 garniture za ovo). Novi EMV za 200km/h dovoljan je jedan da ide šatl servis između dva grada na svahih 2, 3 sata recimo (Beograd Centar-Novi Beograd-Zemun-Novi Sad)
 
Укупно има 21 гарнитура. Е сад каква ће бити прерасподела, верујем да је већина и сада ангажована на возовим на Барској и Нишкој прузи. Мени се чини да би најрационалније било увести пролазне возове, нпр. Шид-БГ-Панчево, Суботица-НС-БГ-Ниш, Панчево-БГ-Ваљево-Ужице и сл.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812098#p812098:1u32pqbk je napisao(la):
Дошљак » Ned Jan 10, 2021 11:04 pm[/url]":1u32pqbk]Надувана прича у наслову и уводу. Блиц обичан таблоид.

Kakva naduvana priča? Pa te stvari se dešavaju u Srbiji češće nego što izađu u novine...
 
Ако сам разумео, нестала је струја на телекоманди па су превентивно угасили струју и зауставили саобраћај. А у наслови испада да је у последњем моменту избегнут судар гашењем струје.
 
A telekomanda se ne napaja iz 25kV?

Dešava se, znam i ja za neke i gore situacije, ali i dalje mi nije jasno da ako je ispravna signalizacija, mora da blokira, tj. ne može da pusti voz na voz.

edit: :bash:
...a da, ako je ispravna...

:violina:
 
Signalizacija u Srbiji je na mnogo mesta u takvom stanju da bi bezbednije bilo da se postave radnici sa zastavicama umesto ulaznih signala. A da, radnika na terenu nema, višak ovima u gumenoj zgradi...
 
Da li neko može da mi objasni kako vanredne sitaucije sa signalizacijom ne mogu da se reše mobilnim telefonima u većini slučajeva? Svaki voz dobije službeni mobilni telefon i postoji spisak brojeva u svakom komandnom centru. Ako otkaže deo signalizacije, upućuje se poziv mašinovođi sa komandom. Eventualno se šalje automatsko obaveštenje svim mašinovođama na nekoj deonici. Naravno, podrazumeva se da nije situacija gde će neminovno doći do sudara, pa da se mora isključivati struja. Isto tako, svaki pametni telefon, pa čak i oni stariji polovni od 20-30€ imaju mogućnost deljenja lokacije uz najobičniji google nalog. To znači da ako ne postoji informacija o lokaciji voza preko standardnog sistema, može se videti na računaru. I isto tako opet, vrlo lako bi se moglo čak to automatizovati da se sam pametni telefon poveže direktno sa kontrolama u lokomotivi i da kada komanda pošalje naredbu, da lokomotiva pokrene npr. kočnice i zaustavi se voz. To su sve trivijalne stvari za realizaciju u tehničkom smislu.

Razumem da se ne treba oslanjati na ovo, da nema svugde signala i da su moderni sistemi specijalno dizajnirani za ovu svrhu bolji, ali kod nas gde je situacija već ionako katastrofalna, i ovo bi moglo da se primeni kao rezerva kada stvari pođu po zlu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812106#p812106:34d5i4hq je napisao(la):
Дошљак » Ned Jan 10, 2021 10:19 pm[/url]":34d5i4hq]Укупно има 21 гарнитура. Е сад каква ће бити прерасподела, верујем да је већина и сада ангажована на возовим на Барској и Нишкој прузи. Мени се чини да би најрационалније било увести пролазне возове, нпр. Шид-БГ-Панчево, Суботица-НС-БГ-Ниш, Панчево-БГ-Ваљево-Ужице и сл.
Bilo bi lepo kada bi Pančevo opet dobilo direktan voz do Valjeva,ali to mi u ovoj konstelaciji deluje kao naučna fantastika,jer Srbija Voz još uvek ne nalazi za shodno ni da uvede direktnu liniju do Zemuna i Batajnice,koja je saobraćala 20 godina. Kada se otvori novosadska pruga,deo Štadlera će sigurno prebaciti tamo,sećam se da su do Užica i Niša saobraćali Štadleri i pre nego što je zatvorena novosadska pruga na proleće 2018. pa će verovatno i dalje ŽS 413 ostati na tim linijama,kao i na liniji Beograd-Šid.
Međutim,ŽS 413 nema dovoljno da pored novosadske popune i liniju Požega-Kraljevo i Beograd-Požarevac,tako da tu možda ubace EMV 412,ali ne znam da li njih ima dovoljno,jer ih već koriste sve linije BG Voza,a trebaće ih i za liniju Smederevo-Požarevac kada konačno otvore prugu Jajinci-Mala Krsna. Elektrificiranom linijom Niš-Leskovac su do ovog reda vožnje saobraćali Štadleri,a sad izgleda da su umesto njih ubacili ŽS 711,ne znam iz kog razloga.
 
@ memberlist.php?mode=viewprofile&u=13067
To ni u drumskom saobraćaju, koji je mnogo autonomniji od železnice, ne pije vodu.

Kod nije problem u sistemu, on je dosta star, ali je ozbiljan i dobar. Problem je u održavanju.
Železnica ima svoj sistem veza iz sedamdesetih.
U nekom trenutku je veza bila ispravna u samo par lokomotiva. Sad je malo bolje.

...imaj u vidu da na jednokolosečnim prugama su stanice na nekih 5km.
Čak i u idealnom slučaju, da oba voza u istom trenutku uđu na prugu, svako sa svoje strane, i da voze samo po 60km/h, sudar je posle dva i po minuta.
U praksi je jedan već na pola puta, vide da ulazi ok drugi, gasi struju i kraj.
Sa 60km/h zaustavni put je oko 350m (neka neko ispravi ako tu grešim)
Dakle, greška mora da se uoči najkasnije kada su vozovi na udaljenosti jednakoj zbiru zaustavnih puteva.
 
Ако су паметни, спојиће те мање линије у веће и уштеловати нормалнији ред вожње.
Ето могу нпр. линије:
Шид-Рума-БГ-Пожаревац,
(Суботица)-НС-БГ-Пожега-Чачак-Краљево,
(Суботица)-НС-БГ-Пожега-Ужице-(Пријепоље),
(Прешево)-Ниш-БГ-Нови Сад-(Суботица),
а за Панчево, пошто су проблем перони на Вуковом споменику и Панчевачком мосту и ко зна када ће то увести у ред, увести линије:
Зворник-Рума-БГ-Панчево-Вршац,
(Косовска Миторвица)-Краљево-Крагујевац-Лапово-БГ-Панчево-Зрењанин,
Зајечар/Неготин-Бор-Пожаревац-БГ-Панчево-Вршац.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812153#p812153:1viht0c7 je napisao(la):
Pendolino » Pon Jan 11, 2021 1:19 am[/url]":1viht0c7]
...imaj u vidu da na jednokolosečnim prugama su stanice na nekih 5km.

Uglavnom više, a negde i dosta više. Što je veliki problem na Barskoj pruzi. Em nisu izgrađene sve planirane ukrsnice po prvobitnom projektu, em su brzine na delu Užice - Vrbnica 30-50 km/h umesto projektovanih 80 km/h, te kad jedan voz kasni, zbog samo jednog ukrštanja koje nije po redu vožnje, odmah se lančano uzrokuju često i višesatna kašnjenja.

Dokle god je TPS Zemun jedini pravi depo u Srbiji za EMV, elektro lokomotive i putničke vagone, nema ništa od tih vaših prolaznih vozova kroz Beograd, osim BG voza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812155#p812155:15gp7q01 je napisao(la):
Дошљак » Pon Jan 11, 2021 12:26 am[/url]":15gp7q01]Ако су паметни, спојиће те мање линије у веће и уштеловати нормалнији ред вожње.
Ето могу нпр. линије:
Шид-Рума-БГ-Пожаревац,
(Суботица)-НС-БГ-Пожега-Чачак-Краљево,
(Суботица)-НС-БГ-Пожега-Ужице-(Пријепоље),
(Прешево)-Ниш-БГ-Нови Сад-(Суботица),
а за Панчево, пошто су проблем перони на Вуковом споменику и Панчевачком мосту и ко зна када ће то увести у ред, увести линије:
Зворник-Рума-БГ-Панчево-Вршац,
(Косовска Миторвица)-Краљево-Крагујевац-Лапово-БГ-Панчево-Зрењанин,
Зајечар/Неготин-Бор-Пожаревац-БГ-Панчево-Вршац.
Ova linija od Negotina može polaziti i iz stanice Prahovo Pristanište,nekada je odatle i saobraćala direktna linija do Beograda,samo je problem koju vrstu vozova staviti? Garniture Kalmar Verkstad koje trenutno saobraćaju Prahovo Pristanište-Zaječar nemaju dovoljan kapacitet putnika za dugo putovanje do Beograda i dalje,a nema ni ŽS 711. Jedino da na neku DM lokomotivu nakače 3-4 staromodna vagona sa kupeima,i da sa njima klacka do Beograda. A ovo što spominješ da bi mogli ići i do Vršca,to jedino ako bi se cela kompozicija okretala u stanici Prokop.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812161#p812161:2cnp21f3 je napisao(la):
WLABmz » Mon Jan 11, 2021 12:57 am[/url]":2cnp21f3]

Dokle god je TPS Zemun jedini pravi depo u Srbiji za EMV, elektro lokomotive i putničke vagone, nema ništa od tih vaših prolaznih vozova kroz Beograd, osim BG voza.

Da li bi se moglo organizovati da prvi i poslednji polazak garniture bude iz BG, a onda da ide prolazno? Npr. prvi jutarnji krene iz BG za npr. Šid, onda ide iz Šida za npr. Požarevac, pa se onda u toku dana vrti između Požarevca i Šida, i na kraju poslednji polazak uveče onda opet bude samo do BG. To mi jedino ima smisla sa trenutnim rasporedom depoa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812108#p812108:44msfp2i je napisao(la):
WLABmz » 10 Jan 2021 10:21 pm[/url]":44msfp2i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812098#p812098:44msfp2i je napisao(la):
Дошљак » Ned Jan 10, 2021 11:04 pm[/url]":44msfp2i]Надувана прича у наслову и уводу. Блиц обичан таблоид.

Kakva naduvana priča? Pa te stvari se dešavaju u Srbiji češće nego što izađu u novine...
A što lupaš gluposti? Evo čovečanski te pitam što lupaš gluposti?
Vozovi nisu bili ni blizu jedan drugom. Običan klikbejt jednog ispod prosečnog tabloida koji je umislio da je vrhunski dnevni časopis.
Ova ispala Bljuca nastala kao želja za ekskluzivitetom ti je došla kao kec na deset da popljuješ još malo železnicu.
Međutim,malo si se u svoj toj euforiji zeznuo pa si se brzopleto odlučio da udariš tamo gde najviše voliš a da se pre toga nisi iole raspitao.
Drugi put domaći da odradiš kako treba. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812173#p812173:3kqjcg16 je napisao(la):
NoLimit » Пон Јан 11, 2021 1:45 am[/url]":3kqjcg16]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812161#p812161:3kqjcg16 je napisao(la):
WLABmz » Mon Jan 11, 2021 12:57 am[/url]":3kqjcg16]

Dokle god je TPS Zemun jedini pravi depo u Srbiji za EMV, elektro lokomotive i putničke vagone, nema ništa od tih vaših prolaznih vozova kroz Beograd, osim BG voza.

Da li bi se moglo organizovati da prvi i poslednji polazak garniture bude iz BG, a onda da ide prolazno? Npr. prvi jutarnji krene iz BG za npr. Šid, onda ide iz Šida za npr. Požarevac, pa se onda u toku dana vrti između Požarevca i Šida, i na kraju poslednji polazak uveče onda opet bude samo do BG. To mi jedino ima smisla sa trenutnim rasporedom depoa.
Ако се не варам, тако саобраћају и гарнитуре на БГ возу. Неки возови крећу из Земуна, неки иду само до Земуна. Верујем да могућност постоји само неко треба то да организује.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812174#p812174:9n63ahm5 je napisao(la):
mvbg1 » Pon Jan 11, 2021 2:46 am[/url]":9n63ahm5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812108#p812108:9n63ahm5 je napisao(la):
WLABmz » 10 Jan 2021 10:21 pm[/url]":9n63ahm5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812098#p812098:9n63ahm5 je napisao(la):
Дошљак » Ned Jan 10, 2021 11:04 pm[/url]":9n63ahm5]Надувана прича у наслову и уводу. Блиц обичан таблоид.

Kakva naduvana priča? Pa te stvari se dešavaju u Srbiji češće nego što izađu u novine...
A što lupaš gluposti? Evo čovečanski te pitam što lupaš gluposti?
Vozovi nisu bili ni blizu jedan drugom. Običan klikbejt jednog ispod prosečnog tabloida koji je umislio da je vrhunski dnevni časopis.
Ova ispala Bljuca nastala kao želja za ekskluzivitetom ti je došla kao kec na deset da popljuješ još malo železnicu.
Međutim,malo si se u svoj toj euforiji zeznuo pa si se brzopleto odlučio da udariš tamo gde najviše voliš a da se pre toga nisi iole raspitao.
Drugi put domaći da odradiš kako treba. :kafa:

I sam znaš da su se mnogi vanredni događaji dešavali, a da se prikriju, tj. ne izađu u medije. Dakle, kao što rekoh, te stvari se dešavaju češće nego što javnost zna. Možda ovaj događaj nije bio toliko opasan, ali je bilo dosta drugih koji nisu izašlji u Bljucu, i ostalim tabloidima, tako da nije ni bitno. Kakvo je stanje pruga, bogami i treba da se naduvava što više...Možda se neko osvesti i počne da održava infrastrukturu kako treba. Bezbednije i za tebe...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812173#p812173:1xeoogd3 je napisao(la):
NoLimit » Pon Jan 11, 2021 2:45 am[/url]":1xeoogd3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812161#p812161:1xeoogd3 je napisao(la):
WLABmz » Mon Jan 11, 2021 12:57 am[/url]":1xeoogd3]

Dokle god je TPS Zemun jedini pravi depo u Srbiji za EMV, elektro lokomotive i putničke vagone, nema ništa od tih vaših prolaznih vozova kroz Beograd, osim BG voza.

Da li bi se moglo organizovati da prvi i poslednji polazak garniture bude iz BG, a onda da ide prolazno? Npr. prvi jutarnji krene iz BG za npr. Šid, onda ide iz Šida za npr. Požarevac, pa se onda u toku dana vrti između Požarevca i Šida, i na kraju poslednji polazak uveče onda opet bude samo do BG. To mi jedino ima smisla sa trenutnim rasporedom depoa.

Nema poente jer na prolaznim relacijama kroz Beograd ima zanemarljivo mali broj putnika i mnogo je veći rizik nagomilavanja kašnjenja. Polasci prolaznih vozova iz Beograda bi stalno kasnili, što bi odvuklo putnike na autobus.
 
To stoji naravno, pomerila bi se "tačka peglanja" na manje bitniju lokaciju, ali moguće je tehnički izvesti. U stanju u kojem smo sada, ovako je najsmislenije. Nadam se samo da neće uvek biti tako.
 
Ne znam da li je neko od vas isao skoro za Vrsac vozom.
Zeleznicke stanice se bukvalno raspadaju. Toaleti ne postoje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812222#p812222:23zf4d6o je napisao(la):
MC_ » Pon Jan 11, 2021 12:11 pm[/url]":23zf4d6o]Ne znam da li je neko od vas isao skoro za Vrsac vozom.
Zeleznicke stanice se bukvalno raspadaju. Toaleti ne postoje.

Išao je Vučić pre koju godinu. Tad su radili fasadu na stanicama samo sa strane pruge. :lol:
 
Zar nisu samo stavili neke folije s prednje strane
staničnih zgrada da uredno izgledaju dok vođa
bude prolazio!? :)

Sećam da je av jednom rekao da vozovi ka Vršcu
idu 150 na sat zahvaljujući prepravci pruge do Pančeva. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812229#p812229:3j6dq1yf je napisao(la):
Dusko » Pon Jan 11, 2021 12:52 pm[/url]":3j6dq1yf]Zar nisu samo stavili neke folije s prednje strane
staničnih zgrada da uredno izgledaju dok vođa
bude prolazio!? :)

To kad su shvatili da neće stići da urade sve fasade na vreme 8)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812222#p812222:2zsbxhzm je napisao(la):
MC_ » Pon Jan 11, 2021 11:11 am[/url]":2zsbxhzm]Ne znam da li je neko od vas isao skoro za Vrsac vozom.
Zeleznicke stanice se bukvalno raspadaju. Toaleti ne postoje.
Uvek putujem vozom u pravcu Vršca,jer je povratna karta jeftinija nego autobuska u jednom pravcu,a i vozovi su prilično česti. Što se tiče stanica,jedino su Nikolinci i Vlajkovac u ruiniranom stanju,a ostale mogu reći da su pristojne,s obzirom da duž te pruge i nisu neka velika mesta. To što seoske stanice nemaju toalet,nemaju ih ni neke stanice u mnogo većim gradovima. Iskreno zavidim selima koja se nalaze na vršačkoj pruzi i na vozovima,i na infrastrukturi,mi koji živimo na zrenjaninskoj pruzi već pune dve godine nemamo putnički saobraćaj,a kad smo kod stanica,naša stanica u Crepaji se već godinama nalazi u fazi raspadanja,samo što se nije srušila. Čekaonica oronula,zidovi oljušteni,plafon samo što se nije urušio,već minimum petnaest godina kako nemamo ni otpravnike,a još se sećam kada sam putovao kao klinac sa roditeljima,da je tu nekada radio i šalter za prodaju karata. Još dok smo imali vozove,puteljak koji vodi do stanice je bio potpuno neosvetljen,a tu se baš nalazi utrina za ispašu stoke na kraju sela,tako da si noću teško mogao proći,a da ne ugaziš u kravlju tortu. Niko živ ne zna ko je nadležan da održava tu stanicu,mesna zajednica je pre par godina bila postavila neke sijalice na početku puteljka,ali sama stanica nije njihova nadležnost,a pored same pruge gde staje voz je bio mrkli mrak. Meni se jednom doslovno dogodilo da sam stao pred vratima voza da izađem,a mašinovođa je promašio stanicu usred onog mraka i nije se na vreme zaustavio i otvorio vrata :o Ipak je stao i pustio me napolje na livadi nekih trideset metara dalje,sreća što je bilo oko 11 uveče,pa niko nije čekao na stanici voz u pravcu Zrenjanina.
 
Vrh