Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Хвала Свевишњем, па се за нас данас може рећи да имамо железницу...
 
Pa do 1991 smo za grke bili amerika što se železniče tiče a kad izgrade brzu prugu do Niša i Subotice i kad projuri fuksing bićemo ponovo bolji od njih.
Jer nije mnogo teško biti bolji od grka po tom pitanju jer je tolika sramota na šta im liči vozni park koji je star manje od 20 godina.
 
Srbija i treba da ima mnogo bolju železnicu. U Grčkoj ogromna većina transporta ide morskim putem, a mi nemamo taj luksuz.
 
Управо тако. А ускоро ће да крене кинеска роба од Атине
 
Kineska roba već godinama ide iz okoline Atine.
Malo vozovima, ostalo brodovima fiderima.
 
spatiotecte":1mytra0q je napisao(la):
A i ovaj ETR 460 sa snimka nije poslednja reč tehnike, proizvodi se još od 1993, čudi me da su nabavili tako nešto a kad su već uzimali pendolino mogli su da uzmu model kao i poljaci.

Nisu nabavljali. Dobili su bivši Cisalpino od novog vlasnika - Italijanskih železnica.

spatiotecte":1mytra0q je napisao(la):
Jer nije mnogo teško biti bolji od grka po tom pitanju jer je tolika sramota na šta im liči vozni park koji je star manje od 20 godina.

Bolje da mi gledamo sramotu od naše železnice, koji neki ne želite da prihvatite. Srećna vožnja Fuksingom...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813275#p813275:3oo2wqah je napisao(la):
spatiotecte » Thu Jan 14, 2021 6:15 pm[/url]":3oo2wqah]Pa do 1991 smo za grke bili amerika što se železniče tiče a kad izgrade brzu prugu do Niša i Subotice i kad projuri fuksing bićemo ponovo bolji od njih.
Ni u najvećim snovima nije planirana izgradnja brze pruge za Niš.
Priča se o izgradnji nove deonice do Velike Plane, kao i dve kraće (ispred Jagodine i iza Stalaća), kao i rekonstrukciji postojeće, uz ispravljanje još nekoliko krivina. Priča se o brzini do 160km/h što nigde u svetu nije "brza pruga".
Kažem priča se jer nije potpisan ni predugovor.

Dovoljno je proći od Soluna ka Atini i videti kako je sve odrađeno, pa da pričamo ko će koga da stigne.
 
@Pendolino,
Mislim da grešiš. Po treći put na temi postavljam izvor iz budžeta za 2021 gde lepo piše da je izdvojena 1 milijarda evra za Beograd Niš.
Ako budžet laže, lažem i ja tebe.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811514#p811514:hktoqlyi je napisao(la):
spatiotecte » 08 Jan 2021 05:05 pm[/url]":hktoqlyi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=811498#p811498:hktoqlyi je napisao(la):
Bulbulderac17 » 08 Jan 2021 04:45 pm[/url]":hktoqlyi]
spatiotecte":hktoqlyi je napisao(la):
Ja baš želim da kupe ovaj voz, i iskreno se nadam da hoće.
Ti CR300 sto su za 250 km/h su baš ono što nam treba.
Lepi su, deluju moderno i udobno i ostvljaju mogućnost da se u narednih 40 godina njihovog eksploatacionog veka podigne brzina pruge za 50 km/h.

Ako će ovo da kupe, izabrali su pravu stvar.
Rame uz rame sa TGVom i ICE.
Ne razumem komentare tipa za 50.km uzeli bullet train, pa u narednih godina ićiće do Subotice sa jedne strane i do Niša sa druge, to je već 400 km i to potpuno opravdava nabavku ovakvih vozova.
Bilo je vreme da Srbija udje u mali krug zemalja koje imaju brze pruge na pravi način a ovaj voz će skroz promeniti sliku Zeleznice Srbije.
Spatio,

Reci da me zaj*****s?


400km pruge za 200kmh?



Ajde razumem ovo izjavi neko ko meša Sibir i Srbiju...

Evo i ja bih voleo da nabave ovaj voz...no problem...ali sam isto tako realan jer živim ceo život u ovoj zemlji i znam koliko im treba godina za ovako nešto...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ne zaje*******avam, izdvojena je milijarda evra od ukupno 2 milijarde koliko je potrebno za izgradnju brze pruge Beograd Nis u budžetu za 2021. Tako da tih 400 km brze pruge u Srbiji su sasvim realni u narednih 10-12 godina
Otud i ovaj voz za daljinski saobracaj.


file.php
 
Više veruj zvaničnim dokumentima nego Vestima.
https://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumen...ja-posebne-namene-infrastrukturnog-koridora-6

Pa lepo piše:
Projekat rekonstrukcije pruge.

A nisam rekao da neće početi sa radom, možda već ove godine, ali to neće biti "brza pruga". Od Velike Plane do Niša će biti samo nešto brža od onog kako je bilo posle rekonstrukcije sedamdesetih i osamdesetih. (da, i tada je trajala više od 10 godina jer su radili po deonicama bez zatvaranja pruge)

edit:
Velike rekonstrukcije pruge Beograd-Niš
192x-193x podizanje brzine na 100km/h i izgradnja drugog koloseka Velika Plana- Lapovo
197x-198x eletrifikicija, podizanje brzine na 120km, ispravljanje krivina, uvođenje APB sistema i telekomande, kao i drugi kolosek dalje ka Nišu.
201x izgradnja nove deonice, novom trasom, Gilje-Paraćin za 160km/h
 
Koja to rekonstrukcija obične pruge košta 2 milijarde evra?
Ova prva milijarda je prva tranša tih radova.
 
Pruga Beograd-Niš će se samo remontovati,isto kako je remontovana pruga Pančevo-Vršac i Beograd-Valjevo. Ali,mediji naravno i to nazivaju "izgradnjom brze pruge".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813302#p813302:1jgyb74w je napisao(la):
spatiotecte » Čet Jan 14, 2021 9:29 pm[/url]":1jgyb74w]Koja to rekonstrukcija obične pruge košta 2 milijarde evra?
Ova prva milijarda je prva tranša tih radova.

Npr. rekonstrukcija i modernizacija pruge Beograd - Subotica sa izgradnjom drugog koloseka i građenjem nove trase gde je potrebno sa tehničkim parametrima za 200 km/h i brzinom 160 km/h građane Srbije košta 2 milijarde evra. :sesir:

Pritom do Niša ima više kilometara i komplikovanijeg terena.
 
Tebi pruga Beograd Novi Sad skroz denivelisana sa onim ogromnim radijusima deluje kao obična pruga?
 
Nije obična pruga, ali nije ni nova, odnosno i to je rekonstrukcija. Ispravljena je krivina kod ulaza u staru stanicu Beška i deonica oko tunela Čortanovci. Sve ostalo je ostalo na staroj trasi, sa starim radijusima, uz dograđivanje drugog koloseka na deonici Stara Pazova - Novi Sad i denivelacijom nekih ukrštanja koja nisu do tada već bila denivelisana.
Drugim rečima... nije to baš neki poduhvat, pogotovo ne u ravnici gde je jedina zahtevnija stvar bila tunel i vijadukt u Čortanovcima. Kroz Srem je još 1883. provučena skoro idealna trasa sa radijusima za "velike brzine" na ~85% deonica, sa skoro nepostojećim visinskim razlikama osim oko Čortanovaca. I sada smo samo ispravili onih preostalih 15% i dodali drugi kolosek na polovini trase gde nije postojao. Nismo napravili spejs šatl. Pravimo se kao da smo provukli potpuno novu prugu kroz Alpe umesto da kažemo da smo samo malo ispeglali nedostatke na pruzi koji su nam ostavili Austrougari i modernizovali je.

Isto takva će biti i deonica Novi Sad - Subotica, radijusi su su već idealni na 95+% pruge, dodaje se drugi kolosek uz neka sitna pomeranja trase oko Vrbasa i rekonfiguracije koloseka u Novom Sadu i Subotici. Ništa posebno, ništa specijalno. Klasična rekonstrukcija, a ne gradnja. I to sve košta 2 milijarde.


Beograd - Niš sa druge strane... to je potpuno druga priča. Da bi se to ispeglalo za 200 km/h, tu će trebati mnogo više potpuno novih deonica, mnogo više tunela, vijadukata, mostova, rušenja, narušavanja postojećih naselja... mnogo više posla i mnogo više novca. Bio bih presrećan kada bi to odradili, ali ne vidim nigde da se to spominje u planu. Prvo je AV krajem 2019. najavljivao brzu prugu do Niša, pa su onda u proleće 2020. izneli ceo plan na javni uvid gde je sve jasno definisano. Ne vidim zašto bi sada pravili potpuno novi plan i menjali ono što su sami isplanirali pre samo godinu dana. Apsolutno se ništa nije promenilo od tada.
 
Од Београда до Ниша планиране су две нове деонице (Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Велика Плана и Сталаћ - Ђунис), остало је реконструкција постојеће пруге. Ако две нове деонице направе за 200 км/х (одувек је планирано за 160), тешко да ће и остале. Сад, што неко то пореди са пругом за тежеве и сматра да треба да се набаве такви возови...

Најразумније је, наравно, нове деонице радити за 160 (геометријски за 250), а постојеће утегнути и оставити 120. И даљински возови би стизали брже од аутобуса, уз прихватљиву цену карте, док би се у регионима великих градова - Београда и Ниша - "летело", што нам је и најважније. За теретне - све у фулу.

Али тамо где се путничка железница своди на "фуксинг" железничко макетарство у размери 1:1, тамо разум не станује.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813422#p813422:hmpelphf je napisao(la):
Пантограф » Pet Jan 15, 2021 9:27 am[/url]":hmpelphf]Од Београда до Ниша планиране су две нове деонице (Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Велика Плана и Сталаћ - Ђунис), остало је реконструкција постојеће пруге. Ако две нове деонице направе за 200 км/х (одувек је планирано за 160), тешко да ће и остале. Сад, што неко то пореди са пругом за тежеве и сматра да треба да се набаве такви возови...

Најразумније је, наравно, нове деонице радити за 160 (геометријски за 250), а постојеће утегнути и оставити 120. И даљински возови би стизали брже од аутобуса, уз прихватљиву цену карте, док би се у регионима великих градова - Београда и Ниша - "летело", што нам је и најважније. За теретне - све у фулу.

Али тамо где се путничка железница своди на "фуксинг" железничко макетарство у размери 1:1, тамо разум не станује.

Nove deonice Resnik - Mali Požarevac i Stalać - Đunis su uvek bile geometrijski planirane za 160 km/h. Na takvom terenu je ogromna razlika u ceni između 160 km/h i 250 km/h koje ti pominješ. Najmanja dozvoljena vrednost radijusa krivine sa maksimalnim dozvoljenim nadvišenjem spoljne šine u krivini od 150 mm za geometriju koloseka za 160 km/h je 1500 m, a za 250 km/h je 4000 m. Ogromna razlika!


Što se ostalih deonica tiče, sadašnja geometrija bi dozvoljavala Mali Požarevac - Velika Plana 120 km/h (mada je tu pitanje da li je izvodljva dogradnja drugog koloseka kroz ona sela između Male Krsne i Velike Plane ili se mora delimično nova trasa raditi), Velika Plana - Jagodina 140 km/h, Jagodina - Stalać 160 km/h i Đunis - Trupale 120 km/h.
 
Хм, па мислим да је у оквиру Брзих пруга Србије било за 250 ово преспајање код Београда. Планирали су ваљда и тунел од 4 км, не сећам се више. То што се тиче новоизграђеног. А за део већ ремонтованог правца Плана - М. Крсна, ту неће моћи жељених 160 - мада, званчно, тежи се томе "где је могуће" - ако би градили још два колосека новом трасом, имаћемо укупно три колосека, а да руше тек обновљен колосек и да дижу на стубове... не би ме много ни зачудило, од кога је.

Мада, мени је најзанимљивије да су Кинези тражили геолошке подлоге и за трасу преко Младеновца (рекао ми власник фирме који их је радио за њих) - иако нема потврде, могуће је да они то гурају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813445#p813445:pgxq82t9 je napisao(la):
Пантограф » Pet Jan 15, 2021 11:31 am[/url]":pgxq82t9]Хм, па мислим да је у оквиру Брзих пруга Србије било за 250 ово преспајање код Београда. Планирали су ваљда и тунел од 4 км, не сећам се више.

Ma Brze pruge Srbije su još veće baljezganje bile od ovog sad. U prostornim planovima i planovima železnice od 2000. na dalje je uvek bila ta deonica za 160 km/h, sa tim tunelom od 4 km.
 
Bilo bi dobro kada bi se konačno remontovala pruga Užice-CG granica,tu voz mili oko 30km na sat u proseku,od Užica do Prijepolja vozom treba više od 3 sata,skoro koliko treba i do Beograda(a razdaljina je duplo veća). Ni pruga od Valjeva do Požege nije u sjajnom stanju,a deonica Požega-Užice je valjda rekonstruisana u komadu sa prugom Požega-Kraljevo,tu voz celom dužinom šiba 100 na sat.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814000#p814000:39tyrsh1 je napisao(la):
Užice » Ned Jan 17, 2021 12:28 am[/url]":39tyrsh1]Bilo bi dobro kada bi se konačno remontovala pruga Užice-CG granica,tu voz mili oko 30km na sat u proseku,od Užica do Prijepolja vozom treba više od 3 sata,skoro koliko treba i do Beograda(a razdaljina je duplo veća). Ni pruga od Valjeva do Požege nije u sjajnom stanju,a deonica Požega-Užice je valjda rekonstruisana u komadu sa prugom Požega-Kraljevo,tu voz celom dužinom šiba 100 na sat.

Sada se radi projektna dokumentacija i verujem da će sledeće godine krenuti u rekonstrukciju. Pričali su o faznom izvođenju radova i da će pruga biti otvarana preko leta. RŽD bi trebalo da radi ovaj projekat. Živi bili pa videli.
 
Po meni je zaista apsurdan i trenutni red vožnje na barskoj pruzi južno od Užica(takav je već nekoliko godina).
Sa stanice Prijepolje Teretna vozovi za Beograd kreću u 03:30,06:45 i 11:50,sva tri polaska su pre podne. Posle toga,NAREDNIH 12 SATI NEMA NIJEDNOG VOZA U PRAVCU PRIBOJA,UŽICA I BEOGRADA,tek u 00:10 posle ponoći kreće međunarodni voz Bar-Beograd sa teretne stanice,ali on često kasni,i uopšte se ne zaustavlja na malim stanicama između Prijepolja i Užica(Džurovo,Bistrica na Limu,Pribojska Banja,Zlatibor,Branešci,Sušica,itd.). Zbog čega nijednog voza iz pravca Prijepolja nema posle podne,pa ni uveče? Mislim da čudniji red vožnje ne postoji ni na jednoj pruzi u Srbiji.
 
FB_IMG_1611056640923.jpg


Juče uradjena prva testiranja na brzoj pruzi na modifikovanom Vektronu na kineskom delu koji je pušten pod naponom u tu svrhu.
 
@spatiotecte, opet izmišljaš. Ovo je sa TENT Škoda manevarske elektro lokomotive 443-03. Običan kvar brzinomera.
 
Hahaha WLAB pokvari mi šalu. :twisted: :lol:
Mogao si da sačekaš malo da vidimo reakcije.
Kad si u istoj FB grupi kao ja jbg...
 
Vrh