Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747803#p747803:3c2isswr je napisao(la):
tragac » Ned Jun 14, 2020 11:11 am[/url]":3c2isswr]A pravac Budimpešta - Zagreb?

Šta sa tim pravcem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747808#p747808:2jxl3386 je napisao(la):
tragac » Ned Jun 14, 2020 11:19 am[/url]":2jxl3386]Mogućnost da se koristi Railjet.

Ne postoji mogućnost jer Mađari i Hrvati nemaju Railjet. Ne znam što ste svi navalili na taj Railjet, koji je po meni jedna velika podvala.
 
Pa zato sto nema koji dugi brzi voz istocnije Alpa. Inace ÖBB radi da ga od Decembra 2020produzi do Trsta. NIje jos poznato dali bi prolazio preko Ljubljane kroz Sloveniju. Ali ako su radili prugu za osovine 22t onda je vec moguce i verujem da su Slovenske Zeleznice zainteresovani. Odluka je na ÖBB. Meni je udoban, i naravno iz Minhena imam ga do Peste. A zaboravio Railjet ide sada i na relacije Berlin-Prag ako zbog kovida nije bio uspostavljen bice cim se sve normalizuje. Trebao je od proleca.
 
Ne mora se koristiti ÖBB. Mogu i druge železnice kupiti iste vagone i lokomotive, prvenstveno ove koje se hvale da grade pruge za 200 kao Vučićlend i Orbanlend. Uostalom, Mađarska verovatno plaća nešto da bi ÖBB slao Railjet do njih. I nije toliko stvar u brendiranje koliko u tendenciji da u budućnosti menjaju avion.
 
Orbanland gradi prugu za 160, a ne za 200 km/h.

I zašto bi plaćali nekome da dolazi kod njih - kolika je samo potražnja između Beča i Pešte? Vozovi idu na svaki sat.
 
Postoji i u Beogradu potražnja za Peštom bar za nekoliko polazaka dnevno al to preuzimaju kombiji i minibusi, što je rezultat višedecenijskog zanemarivanja ovog pružnog pravca u obe zemlje. Zato su i prodavali karte 'budapest special' za next to nothing.
 
Realno moze biti i blef ali moze se isplatiti ako se ekonomija razvijala. Matematickom analizom se dobio zakljucak da trenutno pa do 2050 nema potrebe graditi brze pruge juzno Budimpeste. Ali ima nepoznanice u tom modelu.(https://transport.danube-region.eu/wp-c ... BLJANA.pdf)i:
 

Prilozi

  • traffic demand 2050.JPG
    traffic demand 2050.JPG
    101,5 KB · Pregleda: 2.086
  • high and low potential for high speed in the danube region 2018.JPG
    high and low potential for high speed in the danube region 2018.JPG
    149,1 KB · Pregleda: 2.087
I evo iz opsirne analize koliko je stvarni i potencijalni promet na ZS koji bi opravdao brze pruge. Bg-Nis je najjace ali opet ne opravda gradnju brze pruge ni na jednoj trasi sam Ljubljana- Zageb. Turska je nesto sasvim drugo https://www.unece.org/fileadmin/DAM/tra ... _Study.pdf.
 

Prilozi

  • koliko smo konkurentni na ZS.JPG
    koliko smo konkurentni na ZS.JPG
    121,5 KB · Pregleda: 2.058
Ja mislim da je ta tabela potpuni promašaj. Oni se nisu bavili potreba putnika vec krajnje diskutabilnim prognoziranjem BDP-a (GDP)
 
Metodologija ti pise gore WTDP = ATDP * GDP ratio (ATDP=absolute traffic demand potential, WTDP =weighted traffic demand potential). Za sve pravce ista metodologija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747814#p747814:zkwnexrx je napisao(la):
orjen » Ned Jun 14, 2020 11:40 am[/url]":zkwnexrx]Pa zato sto nema koji dugi brzi voz istocnije Alpa. Inace ÖBB radi da ga od Decembra 2020produzi do Trsta. NIje jos poznato dali bi prolazio preko Ljubljane kroz Sloveniju. Ali ako su radili prugu za osovine 22t onda je vec moguce i verujem da su Slovenske Zeleznice zainteresovani. Odluka je na ÖBB. Meni je udoban, i naravno iz Minhena imam ga do Peste. A zaboravio Railjet ide sada i na relacije Berlin-Prag ako zbog kovida nije bio uspostavljen bice cim se sve normalizuje. Trebao je od proleca.

Klasični Z1 vagoni sa odgovarajućom lokomotivom za 200 km/h (Vectron npr.) mogu saobraćati brzinom od 200 km/h. ČD Railjet uskoro kreće relaciji Graz - Beč - Prag - Berlin jednom dnevno. Svi ostali vozovi na relaciji Prag - Berlin - Hamburg su klasični vagoni ČD sa Vectronom, koji na teritoriji Nemačke saobraćaju brzinom do 200 km/h, a na teritoriji Češke do 160 km/h. Vagoni 2. razreda Railjeta imaju po meni dosta neudobna sedišta, posebno kratke dužine (ne pokrivaju celu dužinu butina putnika prosečnog rasta). A posebno mi se ne sviđaju mali prozori, te veoma tamna unutrašnjost zbog toga. Z1 vagoni bez kupea imaju neuporedivo svetliju unutrašnjost.

tragac":zkwnexrx je napisao(la):
Ne mora se koristiti ÖBB. Mogu i druge železnice kupiti iste vagone i lokomotive, prvenstveno ove koje se hvale da grade pruge za 200 kao Vučićlend i Orbanlend. Uostalom, Mađarska verovatno plaća nešto da bi ÖBB slao Railjet do njih. I nije toliko stvar u brendiranje koliko u tendenciji da u budućnosti menjaju avion.

Railjet vagoni su dvostruko skuplji od klasičnih vagona, a maksimalna brzina im je 230 km/h u odnosu na 200 km/h kod klasičnih vagona. Čak je ČD novi kontigent vagona kao Railjet (bez upravljačkog vagona) naručio sa maksimalnom brzinom 200 km/h. MAV se recimo odlučio da sam proizvodi nove vagone za 200 km/h u Szolnoku: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bbdpmz-8491-4.php. Dok recimo PKP obnavlja stare vagone za brzinu do 160 km/h, koji su bili na nivou naših Goša UIC-Y do ovakvog fantastičnog izgleda: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_A9nouz-140A-10.php.

Najviše zbog odnosa plaćeno - dobijeno, samo su se OBB i ČD do sad odlučili da nabave Railjet i kako stvari stoje, niko drugi ne namerava da nabavlja ovaj precenjeni proizvod.
 
orjen":265sjb57 je napisao(la):
Metodologija ti pise gore WTDP = ATDP * GDP ratio (ATDP=absolute traffic demand potential, WTDP =weighted traffic demand potential). Za sve pravce ista metodologija.


Ali daleko je to od stvarnih potreba stanovništva. Takođe prognoze naseg BDP-a su im prilično sumorne ( 2050 godine na nivou od 55% do 79% EU proseka iz 2016)
 
Da, analiza je sa kraja 2018, koliko dugo je pripremljena neznam. Isli su na tu prostu metodologiju da mogu da porede sve zemlje. Za neke su imali mnogo bolje podatke (Rusiju npr.) ali za mnoge samo ove. Tako verujem da ce nam slika biti bolja i da ce ovo sto sad rade kroz Vojvodinu promeniti stvari. Sto je zanimljivo koliko ima potencijala da se produzi brza pruga do Nisa.

@WLABmz - imas pravo, za ÖBB je to premijum produkt. RJ ima poseban status a ÖBB se vrlo konsistentno razvijaju. Za druge finansijsko mnogo slabije drzave i zeleznice to nije neka opcija. I nase Z1 su nudili ili nude slican komfor. Da je neki Taurus na njima i da su sine ispod uredne, nema nikakvi problem. Opet iz marketingse perspektive nesto poput RJ ima smisla - meni je lep brend a izgleda kvalitetno. Mislim da su i zaposlene u RJ uvek jako ljubazne, do Minhena cesto imaju madarice kao pratece osoblje.

Lepe su ove vagone, sto da kupe strane kad ih same prave.
 
Јужно од Будимпеште и западни Балкан... А бивши коридор Х није јужно од Будимпеште и западног Балкана?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747923#p747923:3fz37yxm je napisao(la):
orjen » Ned Jun 14, 2020 7:49 pm[/url]":3fz37yxm]Opet iz marketingse perspektive nesto poput RJ ima smisla - meni je lep brend a izgleda kvalitetno. Mislim da su i zaposlene u RJ uvek jako ljubazne, do Minhena cesto imaju madarice kao pratece osoblje.

Platiti vagon 2 miliona umesto 1 milion zbog marketinga je budalaština. Bolje od ovih od 1 milion sklopiti kompoziciju, dati joj neko fensi ime i eto ti marketinga i duplo više vozova...

Što se tiče zaposlenih, kondukteri se menjaju u graničnim stanicama, a osoblje vagon restorana je austrijsko.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747894#p747894:17yycmp2 je napisao(la):
orjen » 14 Jun 2020 04:49 pm[/url]":17yycmp2]Metodologija ti pise gore WTDP = ATDP * GDP ratio (ATDP=absolute traffic demand potential, WTDP =weighted traffic demand potential). Za sve pravce ista metodologija.
Da li ova socioekonomska matematika važi i na Balkanu? Sećam se kad pre 15-20 godina nisi mogao da prođeš od ljudi kroz južni peron BAS-a. Danas (2019. da budem precizniji jer ova godina nije merodavna) tek poneko. Ali su i parkinzi i ulice prepuni kola. Bojim se da kad bi se srpski BDP popeo na nivo mađarskog bismo imali nenormalnu ludnicu od kola dok za vozove i autobuse ne bismo ni znali da li uopšte idu.
 
@ WLAMbz Bas se secam da sam pitao u vozu, ne mislim na konduktera a znam da su ove bile madarice koje setaju kao stuardese i sluze u hodnicima. Neznam dali je stalno tako.
Za brendiranje si u pravu. NIsam znao za razliku u ceni. Najbolje da Gosu usposobe da ponovo tako nesto rade. Za ime Railjet se vodila sudska procedura, a ÖBB su platili nekoj agenciji 150.000 evra za dve recenice.
 
@tragac tesko prognozirati, auto je svuda odneo pobedu. Valjda je Srbija samo malo kasnila. Koliko smo specificniji u ljubavi prema automobilu neznam, cini mi se da ljudi ovde jos malo vise preteruju sa tim. Ja sam licno isao do pre korone na posao sa S-Bahnom, a ponekad i u grupi sa kolegama. Sada iskljucivo auto. I navikao sam da budem pola sata brze na poslo. Tesko cu se opet odviknuti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747881#p747881:32v51b17 je napisao(la):
orjen » Sun Jun 14, 2020 3:25 pm[/url]":32v51b17]I evo iz opsirne analize koliko je stvarni i potencijalni promet na ZS koji bi opravdao brze pruge. Bg-Nis je najjace ali opet ne opravda gradnju brze pruge ni na jednoj trasi sam Ljubljana- Zageb. Turska je nesto sasvim drugo https://www.unece.org/fileadmin/DAM/tra ... _Study.pdf.
file.php

Hvala ti na ovoj knjizi, vrlo zanimljivo štivo.


...objašnjenje brojeva iz tabele:
Kod:
       WTDP  ≤ 6.0 => high-speed might not be justified by  passenger traffic alone
6.0 ≤ WTDP  ≤ 12.0 => high-speed may be justified under certain conditions
12.0 ≤ WTDP  ≤ 18.0 => high-speed may be justified by traffic demand
18.0 ≤ WTDP            high-speed should be seriously considered.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748002#p748002:3f2k93ip je napisao(la):
orjen » 14 Jun 2020 09:51 pm[/url]":3f2k93ip]@tragac tesko prognozirati, auto je svuda odneo pobedu. Valjda je Srbija samo malo kasnila. Koliko smo specificniji u ljubavi prema automobilu neznam, cini mi se da ljudi ovde jos malo vise preteruju sa tim. Ja sam licno isao do pre korone na posao sa S-Bahnom, a ponekad i u grupi sa kolegama. Sada iskljucivo auto. I navikao sam da budem pola sata brze na poslo. Tesko cu se opet odviknuti.
Zašto si odustao od S-Bahna? Budimpešta, i pored plate od 1000 evra na Keletiju je uvek nenormalna gužva a lokalni i regionalni vozovi su puni. Doduše sećam se i gužvi na našoj Glavnoj železničkoj sa početka devedesetih. Kasnije su oni mahom prešli na bus al ni to nije dugo trajalo.
 
Prilažem žrtvu na oltar Beobuilda. Deonica od železničke stanice Stara Pazova do železničke stanice Nova Pazova iz perspektive pešaka. Pošto je velik posao iskomentarisati (i upload-ovati) sve ove slike, a upoznat sam sa situacijom na terenu, ako imate bilo kakva pitanja oko nečega se neke slike, slobodno pitajte, a ja ću pokušati dati odgovor ako znam. Evo prilike da forumaši vide kako će izgledati prva četvrokolosečna deonica, kakvi su stubovi, razmaci i sve ostalo. A možda i najbitnije, da se vidi koliko radovi ustvari napreduju tj. katastrofalno kasne. Uživajte.
https://ibb.co/album/kHdpL9?sort=date_asc&page=1
 
Ovde ste svi kontradiktorni, drugo vidim svi pricate o putnickom saobracaju i svi sve znate. Kako onda ne znate da nekog gore boli briga cime ce ljudi putovati kroz nekoliko godina? Pre nekoliko strana sam napisao da sam licno dobio info, od jedne bitne glave da niko u kompaniji SVoz (a to je jedina firma koja se bavi prevozom putnika u Srbiji), ne razmislja o kupovini vagona i lokomotiva za istu... sve se raspada i sve je bez plana i programa menadzera sa kupljenim diplomama.
Druga bitna stvar je da sve remonte finansiraju kinezi i ko zna ko, radi brzeg prevoza robe u bliskoj buducnosti. Zato oni izvode radove i zato placaju..na kraju krajeva, zato se i prica o remontu Bg-Nis da bi se spojio Grcki Pirej sa Madjarskom granicom.

Iskreno se nadam nekom Flixtrain-u koji ce uskoro sa remontovanim polovnim vagonima i lokomotivom sa lizinga napraviti reda Pozz :kafa:
 
Vrh