[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746286#p746286:3dw0vgn5 je napisao(la):
Пантограф » Tue Jun 09, 2020 11:06 pm[/url]":3dw0vgn5]I 160 je mnogo skuplje od 120. A uzgred, nije mi jasno zašto se kod nas nikad ne pominje 140.
Nije. Skoro sva "galanterija" tipa: skretnice, KM, signalizacija,... je za 160lm/h u toj klasi cene. Nije kao ranije što je bilo: do 80, pa do 120, pa 160, pa "svemirski program" >160.
Bitnije razlike jedino su kod mostova i PP.
Mostovi za preko 120km/h se po pravilu rade kao korita, a PP se izbegavaju, a naši Ei nagazi nikako. Kao da je toliki problem uraditi denivelisane PP.
I stanice moraju da budu sa peronima i pothodnicima.
_________
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746517#p746517:3dw0vgn5 je napisao(la):
orjen » Wed Jun 10, 2020 1:26 pm[/url]":3dw0vgn5]Za magistrale je 160 sasvim logicno.
Karte su ti stare, npr. fali cela pruga Geilje-Paraćin, koje je već plaćena za 160lm/h.
Još je osamdesetih godina CIP razmatrao varijante za novu dvokolosečnu prugu od Resnika do V. Plane.
Dalje do Lapova Varoši ima dosta krivina, koje bi mogle da se ispeglaju. Kroz Lapovo je bilo 120km/h i to treba vratiti. Kod Brzana je baš jaka krivina, kao i na izlazu iz Bagrdanskog tesnaca. Generalno Brzan-Jagodina je 120 maksimalno na sadašnjoj trasi.
Od Jagodine do Gilja je pravac sa par mostova u raspadu.
Od Gilja do Paraćina je nova pruga koja, kao i sve ostalo što se radi kod nas poslednjih godiina, nije urađena kako treba.
Paraćin-Ćićevac posle jedne krivine, koja se može ispeglati ide pravac.
Ćićevac - Braljina treba nova pruga da se radi sa velikim tunelom i dalje sa novim mostom na J. Moravi.
Do Trupala je su krivine za 120km/h, samo Pendolino bi mogao brže. 8)
Od Trupala ide novi čvor.