Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Subotica- Novi Sad - Beograd - Kragujevac - Nis - Vranje Brzina 150-180km Srednja brzina putnicki, 80-100km teretni (ako ne preterujem), sa severa na Jug za 5 sati sa stajanjima putnicki i 7-8 sati teretni (600-650km). Ako bi bili redovni zemljoradnik ili stocar sa Juga Srbije bi mogao da jeftinije i brze doveze svoj proizvod u 5 gradova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745695#p745695:uqqcd7yw je napisao(la):
Пантограф » 08 Jun 2020 01:17 pm[/url]":uqqcd7yw]У основи то је то, али ја бих да се надовежем на наставак пруге за 200 км/ч ка Нишу, што најављује ових дана министарка Блонда-Анаконда.

Дакле, ја сам у потпуности против тога и сматрам да би до Ниша испрва требало обезбедити двоколосечну везу за 120 км/ч и туда форсирати теретни саобраћај и у прво време наравно и сав путнички.

Брзу железницу (250 км/ч) би, сматрам, накнадно требало градити као једноколосечну пругу Ресник - Младеновац - Топола - Крагујевац - Крушевац - Ниш, и тако све највеће градове Србије сместити на једну железничку осовину, што би је учинило и у највећој могућој мери исплативом (иако би због тешког терена била скупа). Неким будућим рачвањем од Младеновца ка Горњем Милановцу и Чачку, добили бисмо и брзу пругу за западни део земље.

Slazem se sa tobom Panto, s'tim da kad su brze pruge u pitanju, Srbija nije nikad zelela da prati francuski model (izgradnja posebne brze pruge koja zaobilazi manja mesta i spaja samo vece gradove) nego je sledila nemački model, izgradnjom brze pruge sa vise usputnih stanica koja podrazumeva rekonstrukciju postojecih pruga i unapredjenje na vece brzine uz izgradnju parcijalnih novih deonica.

Otud i resenja ka Subotici i Nisu koja uglavnom koriste postojecu trasu.

Razlog za takav odabir je očigledan, nedostatak para da se ima teretni pravac za 100 i paralelni putnicki za 250.
 
Pitanje je i opravdanosti; nismo mi Francuska. A nemamo ni para kao Austrija. Dve dvokolosečne pruge za Niš? Ne. Ali, u Španiji, usled štednje, već radi prva jednokolosečna pruga za 300 km/h Valjadolid-Palensija-Leon, pa mislim da je to nešto o čemu treba da razmišljamo. Stavljanje Kragujevca i Kruševca na trasu vredi mnogo.
 
I u Norveškoj grade brze jednokolosečne pruge, mislim da sam pisao o tome. Kombinacija 80 km jednog koloseka i 15 km trasa sa dva koloseka.
Ova u Švedskoj je zanimljiva, 190 km jednokolosečne veze sa 22 mimoilaznice.
 
Bukvalno sam napisao nešto slično i vidim da si me preduhitrio :D
 
juzni portal, starije slike
 

Prilozi

  • f_c3Ryb2kubW9zLnJ1L3VwbG9hZHMvbWVkaWEvbWFpbl9pbWFnZS8wMDAyLzEyLzhiMzE5OGE4MThmZDRlNzQ3ZjI1ZTQ...jpeg
    f_c3Ryb2kubW9zLnJ1L3VwbG9hZHMvbWVkaWEvbWFpbl9pbWFnZS8wMDAyLzEyLzhiMzE5OGE4MThmZDRlNzQ3ZjI1ZTQ...jpeg
    353,4 KB · Pregleda: 2.500
  • 2d6f718f276d1ba70de9062101240da5b9c24ee3.jpeg
    2d6f718f276d1ba70de9062101240da5b9c24ee3.jpeg
    723,2 KB · Pregleda: 2.513
Koje je mesto na ovoj poslednjoj fotografiji? Slabo pratim ovu temu, pa ni ne znam šta se sve trenutno radi od projekata. Inače dobro izgleda sve ovo.
 
Poslednja fotografija nema veze sa vijaduktom u Čortanovcima.
 
e onda su rusi sami pogresili, ta sliki im je bila to medu ostalim
 
c6356ed7537f685bd34fcd364585854d.jpg

066a157d425620c0d00b90578d4f5ef5.jpg


Evo i rendera budućih rekonstrukcija manjih stanica na brzoj pruzi.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745707#p745707:1lo7uhfp je napisao(la):
Прле » 08 Jun 2020 02:00 pm[/url]":1lo7uhfp]Могу само да се сложим са Пантографом, јер "киша око Крагујевца" предуго избацује важан град из опште приче - неправдено.

120км/ч је важно, довољо брзо, и не претерано скупо, а два колосека целом дужином подиже капацитет пруге да роба може неометано да тече без да путнички соабраћај страда.

Opet treba imati u vidu da je 120, koliko skapirah maksimalna brzina a nije za očekivati da se vazda ide tom brzinom (jer bi se cenim uzimali i takvi vozovi koji mogu da razviju tu brzinu). Sa druge strane ne znam koliko je 160 skuplje u odnosu na 120, odnosno da li je drastična razlika kao što spomenuše da je 200 skuplje od 160. Al ga zakomplikovah :mrgreen:

Edit: Izvinjavam se na duplom postu, skapirah fantom da sam kasnije čitao prethodnu stranu i zaboravih na kojom sam temi jer mi je dosta tabova otvoreno :?
 
Za magistrale je 160 sasvim logicno. Do NIsa ide nizinsku pruga. Nis 192 m i J., Beograd 115 m i. J., Novi Sad 72 m i. J. Iz Beograd do Novog Sada kod Cortanovci kulminacija pruge BG-Budimpesta na 145 m i. J. Sem plavnog toka Velike i Juzne Morave nema ama bas nikakve prepreke (sem Sumadije izmedu Mladenovca i BG). Takode ni neka distanca a sa 200 km/h bi priblizio i Ns sa NIsom na 2 h. Jos su kroz Bg sve stanice propusne. Ne treba ni nekih tunela, nema tu gde da se prode kroz brdo sem ono sto vec imamo kod Rasputnice G, Ripanj i Ralja.
 

Prilozi

  • Nis.JPG
    Nis.JPG
    137,1 KB · Pregleda: 1.745
  • Jagodina Paracin.JPG
    Jagodina Paracin.JPG
    131,9 KB · Pregleda: 1.741
  • Lapovo.JPG
    Lapovo.JPG
    88,7 KB · Pregleda: 1.756
  • Smederevska Palanka.JPG
    Smederevska Palanka.JPG
    116,2 KB · Pregleda: 1.745
  • Ripanj Ralja.JPG
    Ripanj Ralja.JPG
    112,5 KB · Pregleda: 1.745
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746279#p746279:3nlre10v je napisao(la):
spatiotecte » Uto Jun 09, 2020 11:47 pm[/url]":3nlre10v]200 je mnogo skuplje od 160 jer otvara vrata za 300.

:lool: :lool: :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746286#p746286:3dw0vgn5 je napisao(la):
Пантограф » Tue Jun 09, 2020 11:06 pm[/url]":3dw0vgn5]I 160 je mnogo skuplje od 120. A uzgred, nije mi jasno zašto se kod nas nikad ne pominje 140.

Nije. Skoro sva "galanterija" tipa: skretnice, KM, signalizacija,... je za 160lm/h u toj klasi cene. Nije kao ranije što je bilo: do 80, pa do 120, pa 160, pa "svemirski program" >160.

Bitnije razlike jedino su kod mostova i PP.
Mostovi za preko 120km/h se po pravilu rade kao korita, a PP se izbegavaju, a naši Ei nagazi nikako. Kao da je toliki problem uraditi denivelisane PP.

I stanice moraju da budu sa peronima i pothodnicima.


_________
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746517#p746517:3dw0vgn5 je napisao(la):
orjen » Wed Jun 10, 2020 1:26 pm[/url]":3dw0vgn5]Za magistrale je 160 sasvim logicno.

Karte su ti stare, npr. fali cela pruga Geilje-Paraćin, koje je već plaćena za 160lm/h.

Još je osamdesetih godina CIP razmatrao varijante za novu dvokolosečnu prugu od Resnika do V. Plane.

Dalje do Lapova Varoši ima dosta krivina, koje bi mogle da se ispeglaju. Kroz Lapovo je bilo 120km/h i to treba vratiti. Kod Brzana je baš jaka krivina, kao i na izlazu iz Bagrdanskog tesnaca. Generalno Brzan-Jagodina je 120 maksimalno na sadašnjoj trasi.
Od Jagodine do Gilja je pravac sa par mostova u raspadu.
Od Gilja do Paraćina je nova pruga koja, kao i sve ostalo što se radi kod nas poslednjih godiina, nije urađena kako treba.
Paraćin-Ćićevac posle jedne krivine, koja se može ispeglati ide pravac.
Ćićevac - Braljina treba nova pruga da se radi sa velikim tunelom i dalje sa novim mostom na J. Moravi.
Do Trupala je su krivine za 120km/h, samo Pendolino bi mogao brže. 8)
Od Trupala ide novi čvor.
 
@Pendolino - nisu stare sto su OGK 1:100.000 - Opsta geoloska karta Jugoslavije. Radeni su vrlo brzljivo a nove raditi je potpuno nebitno, geologija se menja u milionima godinama. Tako veruj, geoloske karte iz 1970ih ce i za 2000 godina imati isti tumac, jedino da padne neki veci komet na Beograd precnika 10 km ili da lednik pokriva prestonica pa bi to ponovo trebalo raditi.

Za ostalo si naravno u pravu, ima tu dosta novih pruga. Samo to bi danas moglo sve da se digitalizuje pa da se pravi posebni layer za putnicku infrastrukturu. Ima naravno takviih GIS karta sa skeniranim i referenciranim OGK. Ima ih i u 3D varijanti sa hispsometrijom.
 
Kada će početi obnova deonica uništenih "rekonstrukcijama" poput one ka Pančevu, Gilje-Ćuprija i Rakovica-Resnik? Na tim deonicama i pored "rekonstrukcija" brzine su u najboljem slučaju ostale iste, negde su i smanjene.
 
Vrh