Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Btw, tender za Niš - Dimitrovgrad je koliko sam čuo propao. Voziće se tamo još dugo dizelima iz 60-ih godina prošlog veka brzinom od 30 km/h po šinama iz 1935. godine. To vam je Koridor X u Srbiji. Od reda vožnje 2020/2021 neće više biti voza Beograd - Sofija, čak ni kao letnjeg sezonca.
 
:kafa:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746874#p746874:2uage1ud je napisao(la):
WLABmz » Thu Jun 11, 2020 11:42 am[/url]":2uage1ud]Voziće se tamo još dugo ... brzinom od 30 km/h
Nije od nego do 30km/h

:)
 
Šine iz 1935. godine, brzina 30 km/h, Koridor X, deonica kroz Sićevačku klisuru, 2020. godina. Hajde da pričamo o ovome. I ne, nemojte mi pričati o tome kako će ovde za 2 do 3 godine biti nova pruga za 120, 160 ili 200 km/h, jer neće. To su isto pričali pre nego što sam se rodio. Hajde sa naučne fantastike se spustimo na zemlju. Mislim da bi to dobro došlo ovom forumu.

102389574_3000831936675487_1030252172715934787_o.jpg
 
Pa dobro to i jeste realnost te deonice ali prosto nije prioritet na koridoru 10, čak šta više mislim da će se modernizovati na kraju svih deonica tog koridora.

Sto je to tako i sta odredjuje prioritet?
Pa logicno je da ce drzava ulagati prvenstveno da modernizuje prugu koja spaja 1, 2, 3, i 5ti grad u Srbiji.
Bilo bi čudno da su krenuli od Dimitrovgrada ili Pirota sa modernizacijom.

A sad ocekivati da sve urade od jednom je nerealno, ali doćiće i ovaj deo na red, naravno ne u 3 naredne godine.
 
Bitno da skupi vagon zna o brzinama i projektovanju vise od ovih iz cipa ....
 
citat danasnje Politike, 13. jun 2020 - Hrvatsko-Srpski odnosi i zasto nemamo brzu prugu u Savskom koridoru na relaciji Zg-Bg: (http://www.politika.rs/scc/clanak/45607 ... nju-za-KiM)
Вучић каже да и њима жели напредак и подсећа да је нудио брзу пругу Београд-Загреб, али да су они рекли да нису заинтересовани.

Зато се ради пруга Беч-Београд-Софија-Истанбул, казао је Вучић.

Sami politicki akteri odlucon stali na pragu da propadne nekada najjaca zeleznicka magistrala jugoistocne Evrope. U krajnom rezultatu su sebe izolovali. Zagreb je suvise malo cvoriste da bude krajna destinacija u Evropskim zeleznicama. Nije razumljivo kako je jedna osredna drzava izgubila kompas i realnu sliku svoje nemoci u transportnoj infrastrukturi.Iz Njemacke za Zagreb i pre korone nijedan direktan voz nije isao do Zagreba, samo kurswagen koji se kacio na voz za Budimpestu pa su ga razdvajali u Salcburgu. Slika se nikad nece popraviti nece kad se Beograd poveze preko Beca i Budimpeste sa Nemackom. Lider regiona u turistickoj bransi nije uspeo da izvuce bolji rezultat za svoje zeleznice. Pitanje zasto?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747451#p747451:x3f6sy3r je napisao(la):
spatiotecte » Sub Jun 13, 2020 2:31 am[/url]":x3f6sy3r]Pa dobro to i jeste realnost te deonice ali prosto nije prioritet na koridoru 10, čak šta više mislim da će se modernizovati na kraju svih deonica tog koridora.

Vidiš, zbog toga na pravcu Evropa - Turska preko Rumunije ide 10 puta više tereta nego preko Srbije. Dakle, da Srbija ima pristojne pruge na Koridoru X i da je odnos pola pola tranzita između Rumunije i Srbije, Srbija bi imala 5 veći profit od tranzita tereta. A da se uložilo pola para od ove lopovske modernizacije do Subotice, imali bi pristojan Koridor X. Zato će na severu da imamo preskupu prugu za kobajagi 200 km/h koja se neće isplatiti u sledećih 300 godina...
 
Nama hoce, madarima nece. ZS povezu sve svoje centre, MAV polja suncokretova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747438#p747438:2pgkzhqi je napisao(la):
WLABmz » 13 Jun 2020 12:27 am[/url]":2pgkzhqi]
102389574_3000831936675487_1030252172715934787_o.jpg
Vrata Balkana i Srbije, nema tu sta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747478#p747478:2sri5kt1 je napisao(la):
orjen » Sub Jun 13, 2020 10:19 am[/url]":2sri5kt1]Nama hoce, madarima nece. ZS povezu sve svoje centre, MAV polja suncokretova.

Neće se ni nama isplatiti jer košta 2-3x više od realne cene.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747519#p747519:1yykeyvh je napisao(la):
WLABmz » 13 Jun 2020 11:32 am[/url]":1yykeyvh]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747478#p747478:1yykeyvh je napisao(la):
orjen » Sub Jun 13, 2020 10:19 am[/url]":1yykeyvh]Nama hoce, madarima nece. ZS povezu sve svoje centre, MAV polja suncokretova.

Neće se ni nama isplatiti jer košta 2-3x više od realne cene.
Finansijsko mozda ne, ali drustvu ce ipak sluziti. Nije se mozda ni Barska pruga isplatila ni politiciki, ni finansijski- ima tu milion analiza poceto 1968, ali sluzi nam. Skromno nismo trazili, navika nam je takva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747451#p747451:1wcjko57 je napisao(la):
spatiotecte » 13 Jun 2020 01:31 am[/url]":1wcjko57]Pa dobro to i jeste realnost te deonice ali prosto nije prioritet na koridoru 10, čak šta više mislim da će se modernizovati na kraju svih deonica tog koridora.

Sto je to tako i sta odredjuje prioritet?
Pa logicno je da ce drzava ulagati prvenstveno da modernizuje prugu koja spaja 1, 2, 3, i 5ti grad u Srbiji.
Bilo bi čudno da su krenuli od Dimitrovgrada ili Pirota sa modernizacijom.

A sad ocekivati da sve urade od jednom je nerealno, ali doćiće i ovaj deo na red, naravno ne u 3 naredne godine.
Apsolutni prioritet na koridoru 10 u Srbiji odavno je upravo elektrifikacija i obnova pruge Niš-Dimitrovgrad. Ako se dobro sećam nekih procena od pre 20-ak godina, tu se godišnje samo zbog promene vuče gubilo 5 miliona evra (ili su još bile marke).

Drugi logičan prioritet na koridoru je bila obnova i značajna modernizacija stare pruge od NS do Subotice - bez dogradnje drugog koloseka u prvo vreme; zatim, gradnja jedne dvokolosečne veze na južnom prilazu Beogradu, od Velike Plane, što bi znatno oživelo i putnički saobraćaj. Tek posle toga - drugi kolosek Stara Pazova - Novi Sad, pa onda Stalać - Đunis.

Ovo bi sve koštalo manje od parčeta koridora koji se sada gradi, uz neuporedivo veće efekte.

Sanaciju postojećih deonica, poput teretne obilaze pruge i onih nekoliko slabih tačaka na staroj pruzi BG - NS nisam stavljao u isti rang sa ovim većim investicijama, a podrazumeva se da bi i to bilo prioritetno rađeno.
 
Колики је то технички проблем моденизовати пругу у једном колосеку Ниш-Димитровград? У овом моменту мислим само да се доњи строј обнови и да се електрификује пруга?

КОлико схватам, доњи строј иде брзо и нема ту некаквих посебних грађевинских радова?
А електрика још простије, изливање темеља за стубове, и неколико трансфомраторских станица? Мислим да ту не треба да се ради нова експропирација земљишта?

Или није све тако једноставно, треба много више земљаних радова?


Знам колико то св екилаво иде код нас, али чини ми се да обнова једноколосечних пруга за брзине 80-100км/ч није тоико захтевно да наша оператива не може сама да уради? Ајде, једино што шине морамо да увеземо...
 
Ako se dobro sećam, bio je u igri, odavno, neki češki kredit, a za sumu od 25 mil EUR nemoj me držati za reč.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747527#p747527:ixc7ll7s je napisao(la):
orjen » Sub Jun 13, 2020 12:45 pm[/url]":ixc7ll7s]
Finansijsko mozda ne, ali drustvu ce ipak sluziti. Nije se mozda ni Barska pruga isplatila ni politiciki, ni finansijski- ima tu milion analiza poceto 1968, ali sluzi nam. Skromno nismo trazili, navika nam je takva.

Društvu bi služila i modernizacija 2-3x jeftinija i donela istu brzinu saobraćanja od 160 km/h.

tragac":ixc7ll7s je napisao(la):
Kod elektrifikacije problem mogu biti tuneli kojih je dosta na delu te trase.

Početkom 2000-ih je rađeno proširivanje tunela za elektrifikaciju i sanacija mostova na toj pruzi, nakon čega je trebalo da krene remont Ćele Kula - Staničenje iz kredita EBRD1 (koji je pojela jagnjeća brigada) (http://www.sicip.co.rs/sr/delatnost...le+Kula-Staničenje+(km+4900+-+km+64152)+.html) i elektrifikacija koji se nikad nisu dogodili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747470#p747470:1wq4o0zl je napisao(la):
orjen » Sat Jun 13, 2020 8:42 am[/url]":1wq4o0zl]Вучић каже да и њима жели напредак и подсећа да је нудио брзу пругу Београд-Загреб, али да су они рекли да нису заинтересовани.

Što bi bili zainteresovani kad već 30 (i slovima trideset) godina imaju prugu za 160km/h na toj deonici. Naši umesto što sanjaju 200km/h mogu da rekonstruišu naš deo za 160km/h ako baš imaju volju.

Većina stvari koje se rade na železnicama u Srbiji od početka osamdesetih do danas je težak promašaj. Kao da sve rade da upropaste železnicu.

Šta će vam veći dokaz od rasputnice G, koju nikako da raspute?
 
U principu si u pravo, nije skroz 160 km/h ali dobar deo je izgraden a bice i Novska-Dugo selo. Sta mislis konkretno o Raspuntnice G, remontovana je 2018 od G do Resnika za 24 miliona evra? https://www.rts.rs/page/stories/sr/stor ... snika.html

A za HZ je interesantno sto i pored mnogo boljih trasa uopste nemaju adekvatan putnicki promet. Ovo je ipak pitanje menadzmenta, nisu ni nesto sa ÖBB postigli a sigurno nisu sa DB. A bilo je pre 10 godina ideje da Railjet ide do Zg, kao sto su ÖBB 2003/04 pricali da i Railjetom prikljuce Bg.
 
Kako ljudi različito gledaju na jednu istu stvar.
Ja sam se vozio par puta vozom kod susjeda i meni se
čini da su svetlosnim godinama ispred nas.
Mi železnicu skoro i da nemamo.
 
Delovi glavnog pravca su im odlični. Ostalo je nesrazmerno ekonomskoj moći i položaju države.

Nas problem je nepostojanje odgovornosti. Svi na železnici znaju da će primiti platu bez umanjenja bez obzira kako obavljaju svoj posao. Ne postoji nikakav nadzor i interna kontrola, i niko ne biva kažnjen zbog nečinjenja. U takvoj situaciji bi i nemačka železnica postala jedna velika 'lagana vožnja ' poput naše.

Pa na Topčideru si do skoro mogao da vidiš kako se ispred one prodavnice teturaju zelezničari u uniformama odvaljeni od alkohola....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=747617#p747617:3iz7tl6e je napisao(la):
orjen » Sub Jun 13, 2020 4:45 pm[/url]":3iz7tl6e]A bilo je pre 10 godina ideje da Railjet ide do Zg, kao sto su ÖBB 2003/04 pricali da i Railjetom prikljuce Bg.

Railjet ni pre 10 godina, a ni danas ne može ići za Zagreb jer je deo pruge kroz Sloveniju sa maksimalnim dozvoljenim osovinskim opterećenjem 20 t/os, dok lokomotiva Taurus koja vuče/gura Railjet ima osovinsko opterećenje od 22 t/os. Ta će prepreka uskro nestati jer su Slovenci nedavno sredili deonicu Špilje - Maribor za 22,5 t/os i trenutno se radi isto na deonici Celje - Zidani Most.
 
Vrh