Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne finansiraju ni Kinezi ni Rusi nego mi i naša dece, kroz kredite.
 
Ваљда ће да јапне нешто от тог транспорта да имамо кредит, пиво и цигаре
 
Људи, ових дана ми је забургијао један црв по глави о томе како би било паметно успоставити следеће возове од идуће године, па сам се мало играо на vagonweb-у. Како вам се свиђа ова идеја? Уз улагање у возна средства, ови возови би лако могли да из сезонских поново пређу у целогодишње, реално, ако за Бар могу 2 пара возова да пиче целе године, могу и за Солун по 2 и за Варну један. А зна се да немали број наших држављана летује на тим дестинацијама сваке године.

ПРЕДЛОГ ВОЗОВА ЗА СОЛУН:
1) Јутарњи IC 335/334 ,,Hellas Express" Топчидер - Солун - Топчидер, са директним колима за Атину (једна сезонска и једна целогодишња директна кола):
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... &rok=scifi
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... &rok=scifi
2) Ноћни брзи 337/336 ,,Athos" Топчидер - Солун - Топчидер, такође са директним колима за Атину (једна сезонска и једна целогодишња):
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... &rok=scifi
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... &rok=scifi

ПРЕДЛОГ ВОЗА ЗА ВАРНУ:
Брзи воз 421/420 ,,Нушић" Топчидер - Варна - Топчидер:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... &rok=scifi
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... &id=137351
 
Добри су предлози, само ми се чини да је 661 прикладнији од 666 због електроинсталација, нека ме неко исправи ако се то односи само за грејање. Штета што јужна пруга није у бољем стању.
 
И штета што се вагони већ дуго не ремонтују, сем оних несрећних Z1, цео свет им се врти око глупавих приградских Флиртова. Битно да су они претворили 4 Z2 ABm у кушете, као да већ немамо довољно кушета на располагању. :bash: :bash: :bash: А о томе да ниједан Z2 Bm више не вози боље да и не причам. Немачка UIC-X кола су тек прича за себе, све су их посекли.
 
@Ripanjac

1) U ove predloge si stavio vagone koji više ne voze, stoje na sporednim kolosecima, ili čak više ni ne postoje. :laugh:
2) Grci nikad neće poslati gomile svojih vagona za Beograd bez naknade od SV i MŽ, a SV i MŽ nikad neće hteti da plate naknadu.
3) Koliko možeš biti nerealan da veruješ da će u situaciji gde ti treba 8 sati kolima do Soluna i 16 sati vozom do Soluna iko putovati vozom osim poneki zalutali Interrailer?

Zaboravite na međunarodne vozove ka MK, BG, GR, TR dok pruga ne bude modernizovana! A kad će se to desiti...ko zna.
 
Једино што би, можда, у наше време могло за Грчку, то је агенцијски експресни ауто-воз Београд-Солун, одређеним данима, без међустајања.

За њега би могли да се одлуче они који имају пунта, стару корсу, фијесту, или какав год други ауто у којем баш није фешта провести 10 сати, док, са друге стране, добро дође да се скокне из Ханиотија на плажу Ксенија, и сл.

Мислим да би путовање од 8 увече до оквирно 11 ујутру по локалном можда и могло да буде прихватљиво за путнике.
 
Па добро играо се човек. Мени се свиђа што је ставио аутовагоне. Кад би боз могао да пичи минимум 100км/ч по свим деоницама и ако би граничне фомралности могле да се раде у току хода, а не да се стаје на прелазима, то би била интересантна понуда.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748450#p748450:qo94kaxl je napisao(la):
WLABmz » 16 Jun 2020 11:14 am[/url]":qo94kaxl]@Ripanjac

Zaboravite na međunarodne vozove ka MK, BG, GR, TR dok pruga ne bude modernizovana! A kad će se to desiti...ko zna.
Bilo bi bas puno putnika, u jednom smeru TR/GR-D samo ako ih Madari puste. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748456#p748456:zyni1h7m je napisao(la):
Прле » Uto Jun 16, 2020 12:38 pm[/url]":zyni1h7m]Па добро играо се човек. Мени се свиђа што је ставио аутовагоне. Кад би боз могао да пичи минимум 100км/ч по свим деоницама и ако би граничне фомралности могле да се раде у току хода, а не да се стаје на прелазима, то би била интересантна понуда.

Stajanje na prelazima je najmanji problem. I sa stajanjem je neuporedivo bolje nego čekanje u kolonama kolima ili busom. Problem je što bi kroz Srbiju moralo maltene svih 400 i kusur kilometara da se rekonstruiše za brzine 80-120 km/h. Kontaktna mreža, signalizacija, putni prelazi su takođe u katastrofalnom stanju...Za veće brzine, ozbiljne korekcije trase su na mnogim delovima potrebne. Kroz Makedoniju je solidno stanje, veći deo pruge je oko 100 km/h. Za 2 sata i 45 minuta može da se prođe od granice do granice. Kroz Grčku i do 140 km/h. Najveći problem je katastrofalno stanje pruge kroz Srbiju i nepostojanje strategije u Srbiji. Umesto da se krenulo sa modernizacijom najkritičnijih deonica oni modernizuju nedavno modernizane pruge ili pruge u solidnom stanju. Nigde se u svetu tako ne radi osim na trulom Balkanu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748424#p748424:3evnqeub je napisao(la):
Рипањац 405 » 16 Jun 2020 08:42 am[/url]":3evnqeub]И штета што се вагони већ дуго не ремонтују, сем оних несрећних Z1, цео свет им се врти око глупавих приградских Флиртова. Битно да су они претворили 4 Z2 ABm у кушете, као да већ немамо довољно кушета на располагању. :bash: :bash: :bash: А о томе да ниједан Z2 Bm више не вози боље да и не причам. Немачка UIC-X кола су тек прича за себе, све су их посекли.

Kad već pomenu UIC kola ne znam da li ti je poznato da je španski nacionalni prevoznik Renfe 1971, 1980 i 1987 nabavio tri serije dugolinijskih EMV na bazi UIC vagona. U pitanju su serije 432, 444 i 448.

432:
640px-Era_de_esperar_%284647601117%29.jpg


444 original i modernizacija:
640px-Valencia_nord_1987_2.jpg


448 original i modernizacija:
640px-C3.15_Bf_Zaragoza_Delicias%2C_9_448_027.jpg

640px-RENFE_448_%2814519718446%29.jpg

Ne znam koliko je isplativo konvertovati deo vagona u EMV? UIC koncept s ravnim podom pogodan je za kupee, a deo prikolice može imati i spušten pod. Ukoliko takva konverzija nije isplativa moguće je makar jedan deo vagona remontovati uz eventualnu ugradnju kabina pojedinim serijama što bi omogućilo i push-pull upotrebu.

A ako neće da se petljaju s UIC onda mogu da nabave nove garniture s "malo višim podom" (760 umesto 600mm) makar u dve klase (II.=otvoren salon u 2+2 rasporedu, I.=kupe sa 6 sedišta), recimo FLIRT IC ili PESA Dart. Jedan vagon bez kupea može imati niži pod (600mm) i pristupačni nužnik. Ne bi bilo loše da makar vrata u toj niskoj zoni budu široka kao dvokrilna. U svakom slučaju fale nam savremeni IC vozovi sa udobnijim sedištima. Mislim 413/417 do Niša je horor priča.
 
@ Express
За ове ЕМВ-ове нисам знао, али знам за аустријску OeBB 4010 која за основу има вагоне типа UIC-Z (дуголинијска) и за чешке/словачке ČD/ZSSK 460 (3kV) и 560 (25kV) које за основу имају вагон типа UIC-Y, али то су приградске гарнитуре. ;)
П.С. Шпанци користе колосек од 1668 милиметара?! :shock:
@ WLABmz
Ће им направимо верне репЉике! :mrgreen: :lool:
Шалуцкам се ја мало, допустио сам себи да се мало поиграм, ипак је то sci-fi секција. ;) Гро вагона, ипак, и дан-данас постоји, било да стоје, било да возе, остао сам позитивно изненађен када сам видео колико је ентеријер у грчким спавачима WLABmh очуван без обзира на дугогодишње таворење у тамошњем депоу Рентис, буквално као испод чекића! :shock: Ни споља их време није много прегазило, а слике су из 2017. или 2018. и нашао сам их на railfaneurope-у.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748587#p748587:14iupngm je napisao(la):
Рипањац 405 » Уто Јун 16, 2020 7:50 pm[/url]":14iupngm]
П.С. Шпанци користе колосек од 1668 милиметара?! :shock:

Па да. Зато су и направили она кола која преласком преко специјалних шина шире или сужавају растојање.

Код Руса то раде тако што подигну вагон па мењају на друга колица а то траје и до 2 сата, а још кад је зима а ти откачен од локомотиве, бррр

А сад, купили су шпански Талго који саобраћа до Нице и до БЕрлина, и читава процедура траје мање од 10 минута.
 
Radovi između Batajnice i Stare Pazove su stali. Ne radi se ništa već 15 dana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748752#p748752:2a8o6l8p je napisao(la):
WLABmz » 17 Jun 2020 10:08 am[/url]":2a8o6l8p]Radovi između Batajnice i Stare Pazove su stali. Ne radi se ništa već 15 dana.
Ko ti je to rekao?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748767#p748767:23e63jby je napisao(la):
mvbg1 » Sre Jun 17, 2020 12:25 pm[/url]":23e63jby]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748752#p748752:23e63jby je napisao(la):
WLABmz » 17 Jun 2020 10:08 am[/url]":23e63jby]Radovi između Batajnice i Stare Pazove su stali. Ne radi se ništa već 15 dana.
Ko ti je to rekao?

Info od tvog kolege iz SV na FB grupi ULJŽ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748772#p748772:2mmm4boc je napisao(la):
WLABmz » 17 Jun 2020 11:39 am[/url]":2mmm4boc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748767#p748767:2mmm4boc je napisao(la):
mvbg1 » Sre Jun 17, 2020 12:25 pm[/url]":2mmm4boc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748752#p748752:2mmm4boc je napisao(la):
WLABmz » 17 Jun 2020 10:08 am[/url]":2mmm4boc]Radovi između Batajnice i Stare Pazove su stali. Ne radi se ništa već 15 dana.
Ko ti je to rekao?

Info od tvog kolege iz SV na FB grupi ULJŽ.
Ti i dalje teraš po starom.
Prvo se informiši pa onda ovde kucaj.
Večito izbacuješ informacije od rekla-kazala izvora.
 
I večito priželjkuje da se nešto negativno desi za zeleznice Srbije.

Većeg negativca na ovoj temi nisam video. Šta god da se radi ne svidja mu se.

Ovo je već preraslo u trolovanje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748784#p748784:2rt20ej4 je napisao(la):
mvbg1 » Sre Jun 17, 2020 1:27 pm[/url]":2rt20ej4]
Ti i dalje teraš po starom.
Prvo se informiši pa onda ovde kucaj.
Večito izbacuješ informacije od rekla-kazala izvora.

Kao što rekoh, izvor je mašinovođa SV, kao i ti. Mogu ti i ime reći, tako da, dogovorite se...

drumstep":2rt20ej4 je napisao(la):
Radovi nisu stali vec se obavljaju usporeno.

Radovi se sve vreme obavljaju usporeno... :laugh:

spatiotecte":2rt20ej4 je napisao(la):
Ovo je već preraslo u trolovanje.

Trolujem brzinom od 200+ km/h zajedno sa Železnicama Srbije... :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748806#p748806:3gso93ho je napisao(la):
WLABmz » 17 Jun 2020 01:27 pm[/url]":3gso93ho]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748784#p748784:3gso93ho je napisao(la):
mvbg1 » Sre Jun 17, 2020 1:27 pm[/url]":3gso93ho]
Ti i dalje teraš po starom.
Prvo se informiši pa onda ovde kucaj.
Večito izbacuješ informacije od rekla-kazala izvora.

Kao što rekoh, izvor je mašinovođa SV, kao i ti. Mogu ti i ime reći, tako da, dogovorite se...
Nemam ja sa njim šta da se dogovaram.
Neistina je da su radovi stali i to je to.
 
Nisu stali, samo su prebacili radnike sa Bat. - S. Pazova na BG - Zemun da bi završili levi kolosek BG - Zemun do izbora. Mada izgleda da ni to neće uspeti. Verovatno probijen rok po ko zna koji put. Ja ne znam u kojoj SNS fantaziji vi živite, a vozite se preko novih skretnica u pravac sa 20 km/h. Ja vama mašinovođama stvarno odajem počast, svima koji sednete u lokomotivu i vozite po ovim našim prugama... :violina:
 
Dobar dan svima, pratim forum već duže vreme, ali se nisam aktivirao do sad.
Da li neko zna možda o čemu se radi, sad sam pročitao vest da će sutra biti izmenjen saobraćaj Bg-Voza zbog radova između Rakovice i Resnika.
https://www.bgprevoz.rs/vest/2020-06-17 ... a-bg-voz-a
Da nije možda menjanje skretnica ili se radi o nečemu drugom?
 
Vrh