Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488033#p488033:1c5xnep0 je napisao(la):
DzonTravolta » Pon Okt 30, 2017 12:02 pm[/url]":1c5xnep0]
2. Raspisan je konkurs za sanaciju pruge Rimski Šančevi-Titel (koliko sam shvatio, jedne od onih koje si bile "otpisane"):
http://infrazs.rs/nabavke/KD_JNPP_42017.pdf

Par postova iznad sam postavio tu vest. Mislim da se to radi da bi se ukinula pruga oko Kalemegdana, jer upravo tuda je najkraći zaobilazak opasnim materijama koje ne smeju u vračarski tunel.
 
Данас сам ишао за Ваљево и у делу од Лајковца ка Ваљеву где пруга иде уз магистралу види се да је све завршено, раде неке завршне радове типа чишћења уз пругу и прављења неке врсте одвода. Иначе на неким деоницама се тачно види да су радили скроз нову подлогу а негде само површински.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487944#p487944:36grow4s je napisao(la):
spatiotecte » 29 Oct 2017 08:38 pm[/url]":36grow4s]E a svi se bunimo sto kasne radovi na srpskom delu a madjari jos nisu ni pobili ašov.
Ту апсолтно ниси у праву!

Разлика је у томе што Мађари имају практично и корисно, у складу са реалном економијом и циљевима, а у Србији мегаломанска обећања, а Чернобил од државе и железница.

Имају:
- Две једноколосечне железниче пруге усмерене ка Србији, добро одржаване, електрификоване, брзине 80 и 120км/с.
- Брзи возови за Сегедин на сваких сат + локалци на сваких сат. Ка Келебији, на свака два сата, са тим да је у зони ближе Будимпешти на сваких сат.
- Осредња композиција је 6 вагона.
- Док ми бацамо Гошине вагоне, Мађари их безброј пута ремонтују и модернизују.
- Нова возна средства у Мађарској не значе потпуно одрицање од старих.
- Не пада им на памет да удаље полазиште и одредиште возова у Будимпешти од историјског центра и свих градских садржаја надовезаних на исти.

Са српске стране, нико од доносиоца одлука ни не покушава да Банатски правац одреди као магистрални, а у Бачкој, најгора деоница пруге нам је управо она која је технички најједноставнија, у садашњем стању представља малтене зид према Европи. За исту, не постоје јасни планови (временски-технички-финансијски), иако би свако ко са бар пола вијуге уме да размишља економски, схватио да је Суботица-Нови Сад у садашњем стању већи приоритет, који враћа много више него Београд-Нови Сад. То не значи да не треба разматрати унапређења на правцу Београд-Нови Сад, али здрав однос ка формирању економских приоритета подизања квалитета на целом коридору не постоји.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488221#p488221:zc36g8ur je napisao(la):
Karlo del Ponte » Uto Okt 31, 2017 2:07 am[/url]":zc36g8ur]

Имају:
- Две једноколосечне железниче пруге усмерене ка Србији, добро одржаване, електрификоване, брзине 80 и 120км/с.

Ovo baš i nije tačno! Pruga Budimpešta - Kelebija je u jako lošem stanju, remontovana je 1970. za 100 km/h, u međuvremenu spuštena brzina na 80 km/h, zbog troškova održavanja. Poslednjih godina se sve više i u sve dužim delovima javljaju lagane vožnje od 40 km/h. Održavanje više ne može spasiti ovu prugu, nego samo kapitalni remont. Na nekim delovima je spuštena brzina sa 80 na 60 km/h, te su morali da koriguju red vožnje od septembra (vozno vreme duže za 15 minuta), a od 10. decembra se neke deonice trajno spuštaju na 60 km/h, te će to rašireno vozno vreme ostati ili biti još raširenije. Pruga Budimpešta - Kelebija je najlošija magistralna pruga u Mađarskoj, ali opet u boljem stanju od Novi Sad - Subotica.

Posledica ovog stanja pruge je da se do Budimpešte vozom brže dođe skretanjem pre Kiškunhalaša ka Kiškunfeleđhazi i dalje preko Cegleda i Kobanja-Kišpešt ka Budapest-Nyugati ili nastavak za Beč preko Ferencvaroša. Brzine su Kelebia - trijanga kod Kiškunhalaša 80 km/h, trijangla kod Kiškunhalaša - Kiškunfeleđhaza 100 km/h i dalje do Budimpešte 120 km/h. Kada bi voz ovom prugom išao do Budimpešte, skratio bi vreme vožnje do Budimpešte za oko 30 minuta, a do Beča za čak 90 minuta, zbog izbegavanja okretanja i čekanja vreme polaska u Keletiju.
 
Туда је и возио неко време за Беч, па га вратише на Келети.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488301#p488301:2lkp0s69 je napisao(la):
Пантограф » Uto Okt 31, 2017 1:56 pm[/url]":2lkp0s69]Туда је и возио неко време за Беч, па га вратише на Келети.

Da, 2015. godine, s tim što je zalazio u Kiškunhalaš i tu gubio vreme na okretanje i išao kao putnički do Kečkemeta...
 
Ruska kompanija RŽD internešnl zainteresovana je da obnovi i preostalih 210 kilometara
pruge Beograd-Bar do granice sa Crnom Gorom.
Prvu obnovljenu deonicu barske pruge od Resnika do Valjeva, u dužini od 77 km, ova ruska
kompanija predaće Železnicama Srbije 14. novembra, kao što je ugovoreno.

Ona košta oko 70 miliona dolara, a finansirana je iz ruskog kredita od 800 miliona dolara.
Prema nekim podacima, obnova preostalog dela ove pruge koštala bi oko 220 miliona evra.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1320237
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488221#p488221:2vj4uw3i je napisao(la):
Karlo del Ponte » 31 Oct 2017 01:07 am[/url]":2vj4uw3i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487944#p487944:2vj4uw3i je napisao(la):
spatiotecte » 29 Oct 2017 08:38 pm[/url]":2vj4uw3i]E a svi se bunimo sto kasne radovi na srpskom delu a madjari jos nisu ni pobili ašov.
Ту апсолтно ниси у праву!

Разлика је у томе што Мађари имају практично и корисно, у складу са реалном економијом и циљевима, а у Србији мегаломанска обећања, а Чернобил од државе и железница.

Имају:
- Две једноколосечне железниче пруге усмерене ка Србији, добро одржаване, електрификоване, брзине 80 и 120км/с.
- Брзи возови за Сегедин на сваких сат + локалци на сваких сат. Ка Келебији, на свака два сата, са тим да је у зони ближе Будимпешти на сваких сат.
- Осредња композиција је 6 вагона.
- Док ми бацамо Гошине вагоне, Мађари их безброј пута ремонтују и модернизују.
- Нова возна средства у Мађарској не значе потпуно одрицање од старих.
- Не пада им на памет да удаље полазиште и одредиште возова у Будимпешти од историјског центра и свих градских садржаја надовезаних на исти.

Са српске стране, нико од доносиоца одлука ни не покушава да Банатски правац одреди као магистрални, а у Бачкој, најгора деоница пруге нам је управо она која је технички најједноставнија, у садашњем стању представља малтене зид према Европи. За исту, не постоје јасни планови (временски-технички-финансијски), иако би свако ко са бар пола вијуге уме да размишља економски, схватио да је Суботица-Нови Сад у садашњем стању већи приоритет, који враћа много више него Београд-Нови Сад. То не значи да не треба разматрати унапређења на правцу Београд-Нови Сад, али здрав однос ка формирању економских приоритета подизања квалитета на целом коридору не постоји.

Super je sve ovo sto si napisao ali to ne menja cinjenicu da oni i dalje nisu pobili asov za ovu prugu za 200 sto treba kinezi da nam rade.
 
Pa nije ni bilo planirano da se pobija asov...odmah je receno da su radovi planirani za novembar mesec, tj kraj 2017. godine. Ako se to ne desi tokom ovog meseca, onda je trenutak za sumnje ili pitanja.
 
24. novembra je neki veliki samit i tad se planira otvaranje radova na Beograd Centar - Stara Pazova, potpisivanje ugovora za Novi Sad - Subotica - mađarska granica, kao i potpisivanje ugovora za Budimpešta - Kelebia - srpska granica. Radovi na otvorenoj pruzi Stara Pazova - Novi Sad treba da počnu krajem godine, po završetku radova Resnik - Valjevo i premeštaju ruske mehanizacije na tu deonicu. Radovi na tunelu i vijaduktu kod Čortanovaca su već počeli.
 
off topic, ali nije da znam gde drugde da pitam.

viđam teretnjak pune uglja, idu sa severa ka jugu, ja ih viđam u zemunu i idu ka Beogradu. zna li neko kome su namenjeni?

vidim piše na njima fbh, verujem federacija bosne i Hercegovine...
 
A da ja tebe pitam: kakve to veze ima sa Glavnom železničkom stanicom? :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489326#p489326:2buylf50 je napisao(la):
virko » Sub Nov 04, 2017 8:28 am[/url]":2buylf50]
viđam teretnjak pune uglja, idu sa severa ka jugu, ja ih viđam u zemunu i idu ka Beogradu. zna li neko kome su namenjeni?

vidim piše na njima fbh, verujem federacija bosne i Hercegovine...

U pitanju je koks za železaru u Smederevu. Ponekad ide i za Bor i za Albaniju.
Ugalj se doprema iz Amerike u Lukavac gde se koksuje i onda odovozi u Srbiju. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489390#p489390:34petuop je napisao(la):
Dusko » 04 Nov 2017 12:33 pm[/url]":34petuop]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=489326#p489326:34petuop je napisao(la):
virko » Sub Nov 04, 2017 8:28 am[/url]":34petuop]
viđam teretnjak pune uglja, idu sa severa ka jugu, ja ih viđam u zemunu i idu ka Beogradu. zna li neko kome su namenjeni?

vidim piše na njima fbh, verujem federacija bosne i Hercegovine...

U pitanju je koks za železaru u Smederevu. Ponekad ide i za Bor i za Albaniju.
Ugalj se doprema iz Amerike u Lukavac gde se koksuje i onda odovozi u Srbiju. :)
Zar koks za Smederevo ne stiže iz Češke? Ili iz nekog razloga rentaju češke vagone za prevoz istog iz BiH?
 
Valjda je koks stizo dunavom iz ukraine dok tamo nije pocela zurka
 
Koks dolazi i iz BiH i iz Češke (Ostrava), svaki dan. Plus vozovi sa ugljem i koksom iz Češke za BiH prolaze kroz Srbiju.
Bosna i uvozi i izvozi ugalj i koks.
Moguće je da dolazi i Dunavom. Ovo što ide prugom se bolje vidi. Te stvari se menjaju.
Izvesno je da železna ruda dolazi Dunavom. Na pruzi je nisam video godinama.
 
Vrh