[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379877#p379877:1ndj8yop je napisao(la):
Igor » 07 Apr 2016 05:30 pm[/url]":1ndj8yop]Izvor: Beobuild.rs
Celu vest kao i foto reportazu sa ove deonice mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/do-pan%C4%8Deva-na-d ... p2610.html
Hteo sam da napravim posebnu temu o novim stanicama na levoj obali Dunava, jer sam siguran da su uradjene jako lose.
Ideja ovog sto pisem je da se ipita urbanizam, funkcija, konstrukcija i arhitekura ovih stanica. Narocito Krnjaca Most je moze da bude znacajno cvoriste ovog dela grada.
Ne mogu da verujemda je za toliko vremena i para dobijeno ovo sto vidimo.
Urbanizam:
- Planeri i politicari nemaju ideju cemu ce ovo da sluzi. Da li su ove stanice za masovan prevoz putnika, za mogucnost urbanizacije oko stanica ili samo za jednokratno slikanje.
- Stanice nisu povezane sa drugim saobacajem, nema parkinga, nema biciklistickih ruta.
- Nema urbanistickih planova sa jasnom idejom za zemljiste oko stanica.
- Nemaju sadrzaje koji bi mogli da se izdaju i da privuku ljude i nove funkcije.
- Nemaju prostor za sirenje, za nove funkcije centra. Taj prostor je vec morao da bude definisan.
Funkcija:
- Stanice su nepristupacne, za one koji presedaju, za automobiliste, pesake, bicikliste, pesake, mame/tate sa decom, invalide.
- Dimenzije su cesto nedovoljne i opasne
- Decu je vrlo opasno pustiti u ovakve stanice, nema ograda, barijera, zasticenih delova.
- Posto se radi o kosavnom podrucju trebalo je da se prave "enclosures" stakleni paviljoni cekaonice sa sistemom grejanja kada je najhladnije.
- WC i prostojije za servis ili nepostojeci ili nedovoljni.
- Sigurnost ulaza, izlaza, perona vrlo upitna. Ako ovako ostane stanice ce biti vandalizovane u roku od 6 meseci. Kapije ograde...
- Losa koordinacija radnih mesta na stanici u odnosu na sigurnost i odrzivost koriscenja.
Konstrukcija.
- Jeftino i nekvalitetno. Treba pitati ljude koji su ovo radili koliko su para potrosilil na stanice. Po stavkama.
- Mnostvo opasnih detalja koji nisu dozvoljeni cak i po nasim propisima - otvorena stepenista, odvodnjavanje, neklizajuce povrsine, opasni uglovi skretanja za pesake itd.
Arhitektura:
-Katastrofa - arhitekture nema. Arhitektura salje signal da ovde zive i treba da zive siromasni zombiji, iz cetvrtog sveta, namenjeni da budu radna snaga Jure iz ranog industrijskog perioda. Masa koja se nista ne pita, niti istu ista interesuje.
-Da li je uopste arhitekta radio ovu skalameriju. Ko je arhitekta koji je ovo potpisao. Zasto se Akademija Arhitekture ne oglasi. Zar je Hercegovacka jedno mesto gde se rade lose stvari.
- Propustena prilika da se naprave mali arhitektonski biseri u Ritu. Narocito je prominentna lokacija Krnjaca Most cija bi stanica i krov mogli da budu novi simbol ovog dela grada. Jer trenutno simbola nema.
- Nova stanica sa jakom funkcijom i simbolikom ( arhitekturom) je na zapadu je popretac regeneracije i izgradnje. Veliki potencija l je urusen.
Rekonstrukcija zeleznickih nadvoznjaka. Da li smo sigurni da je zamena mostova neophodna. Da li je potrebno i moguce da voz ovde ide 120km/h. I da li su od vremena izgradnje pronadjeni novi celici i novi "sistemi". Mislim da se radi o starim "sistemima". Ako su ovi nadvoznjaci neupotrebljivi - traba da odgovara onaj ko ih je porjektovao, potpisao, gradio i primio. Za tih 4-5 miliona evra, mogli smo da resimo sve probelme sa stanicama.