Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391264#p391264:etqp0sur je napisao(la):
Karlo del Ponte » 11 Jun 2016 12:10 am[/url]":etqp0sur]
1) Бечеј - Сента: Пруга демонтирана одавно.

Hm, nisam siguran da li je sve odneto sa pruge, ali na izlazu iz Bečeja ka Petrovom Selu još uvek postoji nekakav kolosek koji izgleda neuporedivo bolje od kraka ka Vrbasu, gde pored putnog prelaza drvo raste između pragova.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391264#p391264:etqp0sur je napisao(la):
Karlo del Ponte » 11 Jun 2016 12:10 am[/url]":etqp0sur]6) Параћин - Стари Поповац: Цементара заинтересована, исто као и у Беочину.

Pruga nije kompletno zapuštena, jer vozovi i dalje redovno saobraćaju do fabrike stakla (prvih kilometar ipo).

Ostatak pruge, koliko se može videti s puta, ne izgleda toliko loše, ali je na više mesta, čak i ispred same cementare, kolosek preasfaltiran da ne smeta..

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391264#p391264:etqp0sur je napisao(la):
Karlo del Ponte » 11 Jun 2016 12:10 am[/url]":etqp0sur]15) Костолац - Братинац: Та пруга нема перспективу, а народ је незаинтересован. Тај крај је захватила "угљена болест".

Da li je moguće da nije isplativo voziti ugalj železnicom?

A tako logično deluje, elektrificirati i renovirati još tih par kilometara, smanjiti opterećenje na drum, i još produžiti putničku liniju Beograd - Požarevac do Kostolca, koji inače ima skoro 10 hiljada ljudi i Viminacijum kao turističku atrakciju, i teško da je toliko nezanimljiv za putnički saobraćaj..

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391264#p391264:etqp0sur je napisao(la):
Karlo del Ponte » 11 Jun 2016 12:10 am[/url]":etqp0sur]17) Хоргош - Сента: Користи се само део Кањижа - Хоргош у катастрофалном стању. Укидањем пруге би се ударио ексер у ковчег незаслужено заостале и бедне пограничне регије.

Nažalost, pruga od Horgoša ka svim stranama je podjednaka katastrofa, od Subotice nije mnogo bolje, i teško da ovaj pravac može da konkuriše direktnoj vezi Subotica - Senta, a ni za direktan nema para.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391264#p391264:etqp0sur je napisao(la):
Karlo del Ponte » 11 Jun 2016 12:10 am[/url]":etqp0sur]18) Сомбор - Апатин: Потпуно је сулудо упропастити везу са поред Панчева најперспективнијом луком Војводине. То је лука у Србији најближа Аустрији, Словачкој и Немачкој, па и Холандији.

Još jedna od onih koje su toliko logične da je neverovatno da je uopšte došla do toga da bude zanemarena. Pogotovo znajući da je najveći apatinski izvoznik firma koja svakodnevno ima ogroman broj šlepera. Doduše, za transport piva železnicom bi bile potrebne posebne mere sigurnosti.

Ljudi iz Simensa su se pre nekoliko godina žalili što ne mogu potpuno da iskoriste položaj Subotice jer ne mogu da transportuju svoje transformatore železnicom pa rekom. Džaba, pričali su gluvima..
 
Malo sam se igrao sa buducim izgledom zeleznicke stanice u slucaju da ostane u sluzbi zeleznice da opsluzuje gradski amfiteatar u vidu prigradske zeleznice BG voz, evo malo

Dakle sa suprotne strane Desne strane dogradjena je replika zgrade iz 1884 sa leve
izmedju dve zgrade napravljena je staklena kupola iznad koloseka i perona

FreshPaint-27-2016.06.14-12.08.55-15c53a.png


ovako bi iz vazduha izgledalo Crne resetke su atrijum, Braon je replika zgrade zeleznice, ljubicasto su saobracajnice buduce.

FreshPaint-28-2016.06.14-12.15.59-1eacc5.png


U evropi imate nebrojeno primera ovakvih

p01mqwfc.jpg


5351e274908bb38298c6c260b7dfec9c.jpg


PKP370007BerlinHbf5p030810.jpg


ovo ako se nema para za ovo lepo bi moglo javno privatno partnerstvo za ovo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391804#p391804:3kavvx7d je napisao(la):
medjutim » 13 Јун 2016, 23:08[/url]":3kavvx7d]Džaba, pričali su gluvima..

заправо, причали су глуво-немо-слепо-глупима
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=379877#p379877:1ndj8yop je napisao(la):
Igor » 07 Apr 2016 05:30 pm[/url]":1ndj8yop]Izvor: Beobuild.rs

160401-Krnjaca-Most-15.jpg

160401-Stanica-Krnjaca-04.jpg

160401-Stajaliste-Sebes-10.jpg

160401-Stanica-Ovca-06.jpg

160401-Most-Tamis-03.jpg

Celu vest kao i foto reportazu sa ove deonice mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku http://beobuild.rs/do-pan%C4%8Deva-na-d ... p2610.html

Hteo sam da napravim posebnu temu o novim stanicama na levoj obali Dunava, jer sam siguran da su uradjene jako lose.

Ideja ovog sto pisem je da se ipita urbanizam, funkcija, konstrukcija i arhitekura ovih stanica. Narocito Krnjaca Most je moze da bude znacajno cvoriste ovog dela grada.
Ne mogu da verujemda je za toliko vremena i para dobijeno ovo sto vidimo.

Urbanizam:

- Planeri i politicari nemaju ideju cemu ce ovo da sluzi. Da li su ove stanice za masovan prevoz putnika, za mogucnost urbanizacije oko stanica ili samo za jednokratno slikanje.
- Stanice nisu povezane sa drugim saobacajem, nema parkinga, nema biciklistickih ruta.
- Nema urbanistickih planova sa jasnom idejom za zemljiste oko stanica.
- Nemaju sadrzaje koji bi mogli da se izdaju i da privuku ljude i nove funkcije.
- Nemaju prostor za sirenje, za nove funkcije centra. Taj prostor je vec morao da bude definisan.

Funkcija:
- Stanice su nepristupacne, za one koji presedaju, za automobiliste, pesake, bicikliste, pesake, mame/tate sa decom, invalide.
- Dimenzije su cesto nedovoljne i opasne
- Decu je vrlo opasno pustiti u ovakve stanice, nema ograda, barijera, zasticenih delova.
- Posto se radi o kosavnom podrucju trebalo je da se prave "enclosures" stakleni paviljoni cekaonice sa sistemom grejanja kada je najhladnije.
- WC i prostojije za servis ili nepostojeci ili nedovoljni.
- Sigurnost ulaza, izlaza, perona vrlo upitna. Ako ovako ostane stanice ce biti vandalizovane u roku od 6 meseci. Kapije ograde...
- Losa koordinacija radnih mesta na stanici u odnosu na sigurnost i odrzivost koriscenja.


Konstrukcija.
- Jeftino i nekvalitetno. Treba pitati ljude koji su ovo radili koliko su para potrosilil na stanice. Po stavkama.
- Mnostvo opasnih detalja koji nisu dozvoljeni cak i po nasim propisima - otvorena stepenista, odvodnjavanje, neklizajuce povrsine, opasni uglovi skretanja za pesake itd.

Arhitektura:

-Katastrofa - arhitekture nema. Arhitektura salje signal da ovde zive i treba da zive siromasni zombiji, iz cetvrtog sveta, namenjeni da budu radna snaga Jure iz ranog industrijskog perioda. Masa koja se nista ne pita, niti istu ista interesuje.
-Da li je uopste arhitekta radio ovu skalameriju. Ko je arhitekta koji je ovo potpisao. Zasto se Akademija Arhitekture ne oglasi. Zar je Hercegovacka jedno mesto gde se rade lose stvari.
- Propustena prilika da se naprave mali arhitektonski biseri u Ritu. Narocito je prominentna lokacija Krnjaca Most cija bi stanica i krov mogli da budu novi simbol ovog dela grada. Jer trenutno simbola nema.
- Nova stanica sa jakom funkcijom i simbolikom ( arhitekturom) je na zapadu je popretac regeneracije i izgradnje. Veliki potencija l je urusen.


Rekonstrukcija zeleznickih nadvoznjaka. Da li smo sigurni da je zamena mostova neophodna. Da li je potrebno i moguce da voz ovde ide 120km/h. I da li su od vremena izgradnje pronadjeni novi celici i novi "sistemi". Mislim da se radi o starim "sistemima". Ako su ovi nadvoznjaci neupotrebljivi - traba da odgovara onaj ko ih je porjektovao, potpisao, gradio i primio. Za tih 4-5 miliona evra, mogli smo da resimo sve probelme sa stanicama.
 
Netreba ti nova tema pisi ovdje sta je tu sve lose ako izuzmemo estetiku
 
Milion puta smo već diskutovali o samom izgledu stanica. To je stvar ukusa i svakog pojedinca pojedinačno. Tebi se izgled ne svidja,meni ili nekom drugom da. Da ima nedostataka ima,ali zar ih u svakom projektu ma gde bilo u svetu nema?
 
@dozen slazem se sta si napisao, zamislite samo cekate voz tu u Krnjaci na toj stanici a kosava duva, jos ako kasni...
Lepo je sto je ta stanica povezana stazom do autobuskog stajalista.

Most preko Tamisa , sve lepo super, konacno kako treba novi most, dve nezavisne linije ali da li je moguce da od tog kredita nisu mogli da odvoje da srede stari most, makar samo da izvrse "zastitu" prefarbaju ga.

Vidite samo kako izgleda Vukov Spomenik , kako spolja tako i unutra, to je pravi primer kada se nesto odrzava na "aparatima" e to preti i tim stanicama ako se ne promeni praksa..
Stanica Vojlovica u Pancevu, dva kioska na stanici obijena, lopovi u toku noci operisali, a cesto i predvece rade radnje, jos malo pa ce demontirati stanicu... TUGA!
Klinci neki sarali voz, ejjj to bilo prosle godine tako oko 20h , voz po debilnom redu voznje stojao punih 30min u stanici, niko da ih opomene , masinovodja verovatno otisao da kupi burek, kondukter valjda spavao u prvom vagonu, ko ce znati-- odem do otpravnika da ga upozorim na to sta rade klinci, on mrtav ladan - sta ja tu mogu, voz je vec prekrecen grafitima...
Ja se smorio, pozdravio ga, znamo se tu komsije smo, reko sebi e jesi bu**** Dejane, njih boli uvo sto bi se ti cimao oko toga.
 
@mvbg1
Izgled i ukupan kvalitet projekta (ako ga je bilo) mogu pre svega da ocene strucnjaci. Oni nesto nisu zainteresovani za Krnjacu.
Izgled je ovde manji deo problema. Problem je sto to nece funkcionisati.

@dex
Zeleznicu ili Beograd ,posle Djilasovih pokusaja, ceo sinski sistem apslolutno ne interesuje. Zeleznica trazi upravljanje, a oni to ne mogu da urade i toga su svesni. Tako da je bolje da se pusti da se raspadne, a da stanovnistvo spontano predje na druge oblike prevoza.
Upitna je cela prica oko ruskog kredita. Za mnogo para se dobija jako malo. Sta ce gradjani/zeleznica konkretno dobiti za te velike pare. Da li je napraljena osnova za povecane prihode i vracanje kredita - mislim da to nece postici. Kratkorocni cilj je, u najvecoj meri, PP i slikanje.

Ne vidim ni jedan pokusaj da se prigradska zeleznica integrise, ozivi i popravi. Ove stanice ce biti Potemkinova sela, bas kao i Vukov spomenik.

Sto se ahitekture tice, evo nekoliko grubih primera:
wendouree_train_st_hassell_pb_5.jpg

prod2.jpg

alicante-tram-station-1.jpg

ili da se rekonstruise neka austrougarska mala stanica za modernim aneksom (Ovca):
the-retired-train-station-which-is-part-of-the-rail-trail-in-yea-victoria-er8mw0.jpg
 
Твој пост је за размишљање. Пословима из руског кредита се ствара шанса да се нешто уради на железници, али је неопходно још много мера да би се то и десило. Рецимо, без улагања у вагоне - обнову старих пре свега, али и куповину нових - и у нове електромоторне гарнитуре и локомотиве, бојим се да се нећемо макнути са мртве тачке.

Треба рећи да ћемо на једном правцу - између Београда и Новог Сада - ако све буде по плану, из руског кредита добити један потпуно нов квалитет железничке пруге у Србији, где ће свакако бити резултата, каква год да је фирма "Србијавоз". Ту треба очекивати готово ишчезнуће аутобуског саобраћаја и веома, веома масован превоз путника, уз дефакто проширење ширег подручја и Београда и Новог Сада.

Транспорт робе кроз Србију, а он доноси највише новца, неспорно ће бити ефикаснији обновом критичних деоница на југу.

Када је о Београду реч, треба направити одржив план и онда га реализовати, корак по корак. По мени, најбоље је да се формира одвојено предузеће "Београдске железнице" и да онда град финансира набавку композиција (нових, а можда и половних) за њега. То су чисти рачуни.
 
Sta bi preporucio da se doradi uz ove stanice. Ove stvari sam video putujuci 10-ak godina u Britaniji.

1- Ukrstanje sa postojecim saobracajem - interchange. Za Krnjacu Most to znaci pesacki most na Zrenjaninskom putu, parking za automobile i bicikle. Podvoznjak do stanica na Pancevackom putu u oba pravca. Kratka sigurna veza stajalista autobusa i ulaza u stanicu.
2- Uredjenje pesackih i biciklistickih staza bar 2km od novih stanica, kao i ciljnih stanica.
3- Mogucnost da se bicikl ponese u voz.
4- zatvoreni ulaz stanice sa prodavnicom/kafeom cije radno mesto vrsi nadzor ulaza. U ovom slucaju prodavnica kao zainteresovan subjekt preuzima kontrolu nad ulazima. Kafe-sanwich bar-cekaonica na peronu u vidu zatvorenog staklenog prostora.
5- Jasno definisan plac sa jakom ogradom i kontrolom karte.
6- Spajanje radnih mesta, jedno radno mesto vrsi tehnicku funkciju i funkciju nadzora.
7. Za urednjenje partera, infra. i detalje koristiti uz domace i neki strani propis, recimo britanski ili evropski standard. Nasi propisi ne prate vreme. Uvesti stranu eksternu kontrolu projekta i nadzor.
8. Ostaviti rezervisan prostor za sirenje stanice koji moze da bude parku pocetku. Danasnji Sebes ce mozda za deceniju imati 10-15 ili 30 hiljada sanovnika.
9. Ostaviti prostor za centralne funkcije. Taksi stanicu, policiju, Pekabetu, lokale, dodatne parkinge, brze parkinge itd.
10. Napraviti da putanje do stanice budu sigurne, bez mrtvih uglova, sa prostorom za recimo kioske koji bi bili pre-dizajnirani.
11. Arhitekturu i planiranje stanice obezbediti nekim modelom konkursa. Ovo sto sada imamo racunam kao privremeno resenje.
12. Ispitati model - pravi PPP po kojem bi privatnik izgradio veci deo stanice uz benefit koriscenja prostora uz stanicu, naplata parkinga, izdavanja prodavnica, deo od naplacenik karata, pijacni dan na parkingu i sl. ( naravno za odredjen broj godina i pod propisanim uslovima).
Nisam ljubitelj privatnika svugde i svagda, ali u nasim uslovima zajednicko upravljanje po pravilu sklizne u grabez i rasulo.
 
@dosen odlicni predlozi, ali nama nije problem i da posaljemo ljude van ove nase male Srbije u inostranstvo da budu u ulozi Spiclova, lako je ispitati i proceniti sta i kako i kod nas moze.
Problem je ta "Politicka volja" problem je taj jedan koji je ispred svih institucija, pa cak i ispred zakona, e taj jedan sve koci. Taj sto kaze da je vise izgradio nego za vreme TITA...
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=06&dd=14&nav_id=1143519

"Ovo je veoma pozitivan napredak, voleo bih kada bi tako bilo i u drugim sektorima", rekao je Kim na održanom sastanku Radne grupe za reformu železnice kojoj predsedava potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Čelnicima dve svetske finansijske institucije predočeno je dokle se stiglo sa reformama u železničkom sektoru, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Mihajlovićeva je informisala Verheijena i Kima o daljim planovima i o do sada urađenom kako bi srpske železnice bile modernizovane.

"Razgovaramo sa sindikatima, imamo puno otežavajućih okolnosti, ali u ovom procesu moramo biti jedinstveni kako bismo postavili dobar model i za reformu ostalih javnih preduzeća", rekla je Mihajlovićeva na sastanku u Vladi Srbije kome su prisustvovali i direktori železničkih preduzeća, predstavnici Ministarstva finansija, Ministarstva rada, Ministarstva privrede, sindikata radnika zaposlenih u železničkim preduzećima.

Ona je poručila da je kompletiran zakonski okvir za otvaranje železničkog tržišta koji će omogućiti da se na srpskim prugama pojave i privatni železnički prevoznici, a to će uticati na odluku koje pruge od 800 kilometara nerentabilnih će ostati u upotrebi, o čemu će lokalne samouprave i građani biti obavešteni najmanje šest meseci ranije.

"Početkom juna je potpisan prvi takav ugovor sa privatnim prevoznikom za kombinovani prevoz", rekla je Mihajlovićeva i dodala da se 430 kilometara pruga u Srbiji ne koristi decenijama, a da na pojedinim deonicama čak i nema šina pa se sa ukidanjem tih deonica može i odmah početi.

Mihajlovićeva je poručila da su kompletirani spiskovi imovine i definisani viškovi u železničkim preduzećima, od čega bi se mogli izmiriti neki istorijski dugovi.

Ona je istakla da će nova Vlada kada bude formirana, doneti odluku o nivou otpremnina za višak zaposlenih, čime će se stvoriti uslovi za dalju uspešnu reformu Železnica Srbije ne bi li ovo javno preduzeće postalo moderno, efikasno i profitabilno.
 
Pruga do fabrike simens prema dogovoru trebala je ici rutom stare pruge prema crvenki i na samom izlazu iz grada da skrene desno prema fabrici, gde u duzini od 1,5 km, pritom bi put bio presecen na samo jednom mestu i to gradska ulica,druga verzija bi bila a udaljenost je ista da se spoji sa prugom subotica sombor gde bi bio presecen magistralni put i morale bi se porusiti dve kuce. Prvo resenje zahteva vise ulaganja, jer pruga Subotica Crvenka nije u funkciji vise od 40 godina, a druga mislim da je problem papirologija sa zemljistem i rusenje urbane sredine.
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... lIBD7BKR2E
 
Jedno pitanje za poznavaoce problema. Da li bi se izmestanjem Nisovog nafnog postrojenja kod hipodroma iygubila potreba za ulazak cisterni u sami beogradski cvor,i na taj nacin izgubila tolika potreba za mostom kod vince, a za zeleznicu mnogo bitnije stvorili uslovi za izradnju mosta kod smedereva gde bi sav saobracaj za sever isao banatskom stranom, a ka hrvatskoj preko ostruznice.Nisova postrojenja Novi sad i Pancevo bili bi direktno povezani, a i deonica izmedju NS-BG. bi bila rasterecena. Uloziti novac u banatsku prugu neophodna investicija i zaobilazenje nepotrebnih guzvi, naravno pritom bi trebalo obnoviti sa backe strane deonice Novi Sad Orlovat i Subotica Senta. Ono zasto bi trebao sluziti most kod Vnce nije teretni saobracaj vec metro linija koja ce povezivati prigradska naselja. https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... lIBD7BKR2E
 
Odgovor:

Da u apokalipticnom scenariju. Nisove cisterne su potrebne na bezbroj mesta, pored svega i u Termo elektrani Nikola tesla, i a ima citav niz drugih transporta koji nisu cisterne. U svim tim kombinacijama, teretni most Padinska skela - Batajnica je jeftinije i povoljnije resenje od Vince, a naravno da treba i most kod Smedereva.

Treba istrebiti iz glave i politicara, i gradjana talog u glavi da je teretna zeleznica nesto sto je potrebno samo strancima, i za po neki industrijski transport pride.
 
са НИС-ом направити дил, дати им дупло више земље око Овче за оно парче код хиподрома
 
Zna li se gdje ce privremeni novosadski most kad vaskrsne zezelj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392032#p392032:3sgla5gt je napisao(la):
direktor » 14 Jun 2016 10:01 pm[/url]":3sgla5gt]Zna li se gdje ce privremeni novosadski most kad vaskrsne zezelj
Mozda negde na Savu uzvodno od Bgd-a? Ili mozda Drina.
 
Али које пруге би спајали преко Саве? Реално је већа потреба за премошћавање на Дунаву, и између Батајнице и Падињака и између Смедерева и Ковина.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392036#p392036:293k3yv2 je napisao(la):
mvbg1 » Tue Jun 14, 2016 11:23 pm[/url]":293k3yv2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392032#p392032:293k3yv2 je napisao(la):
direktor » 14 Jun 2016 10:01 pm[/url]":293k3yv2]Zna li se gdje ce privremeni novosadski most kad vaskrsne zezelj
Mozda negde na Savu uzvodno od Bgd-a? Ili mozda Drina.

Ne znaju ni oni sami gde ce da ide.
 
Највероватније у неко складиште Мостоградње...
 
Vrh