Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovakav vagon za barsku prugu inace u svajcarskoj vec dugo imaju slicne vagone
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392437#p392437:2o2rt0i2 je napisao(la):
Delija » 16 Jun 2016 06:52 pm[/url]":2o2rt0i2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392198#p392198:2o2rt0i2 je napisao(la):
dosen » 15 Jun 2016 06:43 pm[/url]":2o2rt0i2]Poznajuci nas sistem, ni ja nisam da drzava necim upravlja. Poznajuci nase privatnike, i strane "investitore" mislim da su oni jos gori.
Ne bi me cudilo da neko smisli i da se infrastruktura rasproda. Onda bi u Srbiji ostale samo dve-tri pruge. Problem je sto stvarna konkurencija ne moze da se kreira na nekoj liniji.
Е ту долазимо до суштине. Кад је држава лоша и неспособна то плати целокупан народ без изузетка а кад је приватник лош и неспособан он сам и плати за то а на његово место дође бољи и способнији.

И опет, немојте ту тезу да оспоравате кроз призму данашње колонијалне Србије која није ни окрзнула слободно тржиште и капитализам већ је тренутно мешавина социјалистичке развалине и поробљене колоније. Код нас кад је приватник лош он добије субвенције од државе (и тада више не можемо говорити о њему као приватнику) или прећутни амин од државе да израбљује запослене. А страни "инвеститори" инвестирају наш новац и то су ти класични колонизатори.

Kad je drzava losa i nesposobna placa narod bez bozira da li zeleznicom upravlja privatnik ili drzava. Pogledajte troskove drzave u zemljama gde je uradjena privatizacija zeleznice kao i kretanje cena karata. Retki su slucajevi gde je privatnika izgubio na fransizi, koncesiji ili PPP PFI. Po pravilu drzava uvek "pukne".

Nije toliko velika razlika izmedju Zapada i Srbije, isti procesi su na snazi. Samo oni imaju bolju upravu.
Danasnja kolonijalna Srbija pravljena po meri veliki domacih i stranih privatnika, kao i politokratije (preslikano sa neolib zapada). Sto znaci da se zajednicka imovina i veci sistemi sto brze i jeftinije rasproda, dezintegrise i monoposki ekspoloatise. Kada "investitori" shvate da je trziste Srbije nepostojece ili nedovoljno profitabilno, oni napustaju i kanibalizuju ostatke. To je pravilo u Sr. osim za cigarete, pivare, poste i jos par firmi koji su monopoli.
Drzava jos drzi gigante na aparatima, jer tzv privatna privreda nije uspela da podigne GDP na nivo koji bi pokrio pad GDP-a velikih sistema. To nesto govori. Privatnici su vec kupili ono sto je profitabilno.

Kod nas subvencije dobijaju drzavne-partijske, privatno-partijske firme, i u poslednje vreme najvise strane firme, privatne ili drzavne.

Sadasnja situacija je gora od kolonijalne. Kada su Britanci i Francuzi kolonizovali razne zemlje, oni su sami gradili infrastrukturu i nisu imali subvencije, vec samo monopol. Mi se danas zaduzujemo i dug prebacujemo za 10-20-50 godina unapred. Danasnja generacija i nije toliko robska koliko ce biti sledece dve generacije. Baby boomer-si prolaze sjajno kako ce cemo mi u poslednjih 20 godina radnog vaka i nasa deca, to jesto ono sto ostane u zemlji.

Nasi kolonizatori su jednako domaca politokratija, strani "investiori" i drzave, domaci "privrednici". Svi oni iznose pare i decu iz zemlje, isisavaju i unistavaju resurse i ljude, adodatu vrednost trose napolju.

Koje je resenje. Taotalna promena uprave. U upravi bi mogli da rade samo apsolutno najbolji djaci, sa najvecim platama. Uloga dijaspore. Misleca i jaka drzava. Domace finansiranje, umrezeni domaci vlasnici. ( kao u Japanu i Nemackoj) Tela za planiranje i izvrsenje koja bi bila jaca od ministara i politicara. Onda tek mozemo da biramo hocemo li razvojnu drazvau ili neoliberalnu. Danas nemamo uslove ni za jednu ni za drugu, vec samo za kolonijalnu devastaciju. Sve ovo vazi i za Zeleznicu.
 
Ово последње је, нажалост, утопија. Србија заправо уопште није држава, већ само географски појам. Да појасним: "држава", односно "Србија" као некакав свесни и делатни ентитет не постоји - постоје само партије. И ту имамо боље и горе (по мени је тако, неки кажу да су све исте, што мислим да није тачно). Ал не лези враже, ту су и принципи смењивости власти и народне воље, па и ове потоње, горе партије закономерно морају с времена на време доћи на власт.

И онда једна власт постави, ајде да кажемо, пристојан менаџмент Галенике, али после следећих избора... дођу лопови и направе дугове од 200 милиона евра. И оде Галеника у мутно Дунаво.

И тако ће свуда, где већ нису. Да напоменем да принцип децентрализације у Србији даје још горе резултате од централизма. Ја, рецимо, толико знам о начину и резултатима рада хитне помоћи у једној општини у Поморављу, да бих одмах, у првих пет дана своје власти, одлучио да се хитна медицинска помоћ у Србији - приватизује. Одмахујте главом, чудите се, али ако вам кажем да поменуту установу тренутно води човек који у кући умирућег говори: "Не зовите више доктора, купите свећу, ће путује баба", да је ноторан по томе што пацијенте благо речено напушава, а да докторку која неће да оде на терен јер јој се ближи крај смене, па због тога неко умре (што се стварно и десило), нико не може да помери ни булдожером са тог места, онда размислите колико људи у Србији животом плати такво нечовечно понашање идиота без одговорности. А приватни дом здравља, какав је да је, не би толерисао такве.

Дакле, Србијавоз? Да постане фирма? Ма, дајте људи. Ја Деда Мраза волим, али верујем да не постоји.
 
@Pantograf

Moze i privatno ali prvo kvalitetna drzava. Bez kvalitetne drzave i privatno je lose.
Taj upravnik i ta doktorka ce da otvore privatnu firmu. Nece zavrsti na sudu ni u drzavnoj ni u privatnoj varijanti.
Ako hocete konkurencija obavi posao, mora da posti 5 privatnih HP, pod uslovom da se ne dogovore. Sa cenom nekoliko puta vecom.
 
Мање је лоше приватно у лошој држави од државног у лошој држави. Шта год ми мислили о Мишковићу и Колету, они су за Гашића и Вулина - цивилизација.

А и државу је лакше контролисати и учинити бољом ако је мања, уместо да је хоботница са пипцима у свакој пори друштвеног, економског, културног... спортског живота, као наша држава.
 
@Pantograf

Gde moze da se napravi konkurencija to stoji. Gde konkurencije nema privatni monopol je gori od drzavnog.
Kasic, Vulin, Vucic nisu drzava oni su upravo privatna firma koja preuzela sve akcije drzave. I upravlja kao privatnim monopolom.
 
Imam problem, sa postavljanjem fotografija, da li je potrebno da budu odrdjenog formata i velicine?
 
Величина је ограничење за качење слика.
 
Ogranicenje je u megabajtima i iznosi 2mb
 
Citajuci ranije postove, video sam razna resenja o prosirenju novogradske stanice, kopanju jos dve cevi tunela ispod bezanije, izgradnja mosta batajnica padinska skela, probijanje tunela iymedju stare zelenicke i dunavske stanice itd.
Ponudio sam par resenja, ono sto i mislim da je najpotrebnije to je udaljiti teretni saobracaj od beograda i osloboditi ga za prevoz ljudi.
Crna su gradske zeleznicke linije
Crvena prigradske
Zelena teretni saobracaj
Infra struktura u 70% slucajeva vec postoji i mislim da bi se z cenu Beogradkog metroa mogla iygraditi jako solidna mreza zeleznice koja bi obavljala tu funkciju u samom gradu.i jos znacajnije mogla povezati prigradska naselja.
Nemam podatke koliko je Makis aktivan, no misljenja sam da mu nije mesto u samom Beogradu i da bi trebao biti izmesten, i rasporedjen na vise novih ranzirnih stanica. Npr. u ovom slucaju sa mojom kartom koju sam predlozio. Velika plana, Stara pazova, i Titel-Perlez.
https://drive.google.com/open?id=1eHXAT ... sp=sharing
 
Хм, мислим да железница ипак има већи потенцијал у теретном саобраћају. Овде теретна железница заобилази цео град Београд и Панчево што мислим да није добро за њихову економију и индустрију.
Потребни су нам јаки логистички центри по мом мишљењу који би обједини што је могуће више видова транспорта робе - друмски, железнички, речни и авионски. У самом Београду и суседним општинама постоји више локација погодних за ту намену.
 
Ideje sam spazio jos u prvim mesecima mog prijavljivanja na forum i bio takodje na sajtu koji si postavio. Video sam da ne volite ponavljanje tema na forumu, s toga sam i hteo da naparavim jedan osvrt na prethodne stranice,narocito sto se tice teretnog saobracaja kao najisplativijeg u zeleznici, a razlog je upravo taj da li se isplati zarad internacionalnog saobracaja uloziti u novu infra strukturu u zeleznici i da li bi ona bila isplativa,ovim sam hteo da na pomenem da je moja zamisao bila da se zaobidju veliki pruzni cvorovi tj. Beograd i Novi Sad i na taj nacin ubrza saobracaj sa internacionalnim teretom, sto bi dovelo do jos vise sredstava i prihoda a samim tim i do novih radnih mesta. Nacrtao sam kartu da bi se videla otprilike moja zamisao. Sam grad sam isarao prugom otprilike, ali ima mnogo,mnogo boljih resenja koja su kolege vec postavili. Hteo sam da napomenem i nepotrebitost ulaska medjugradskog saobracaja u sam cvor, ako je grad dobro ispresecan nema potrebe za ulazak kompozicija u vec dobro sredjen sistem, bitno je samo da su dobro povezani. Ono najbitnije tj. teretni saobracaj ako bi se dobro razvijao i mudre ga osobe vodile mogao bi da zazivi i na sporednim prugama, dva pravca o kojima bas nije pisano jesu Budimpesta- Baja-Sombor-NS kojima bismo mogli znatno povecati saobracaj u dogovoru sa madjarima, naravno treba napraviti deo pruge koji vise nije u upotrebi tj. od SOmbora do BAje. Takodje jos jedan interesantan smer je pruga Sid-Raca bilo bi potrebno napraviti most na Savi i dalje prugu sprovesti do Bogatica i dalje postojecom trasom do Loznice odavde bi pravac isao nazalost ne zavrsenom prugom do Valjeva i dalje prema Baru jos jedna od opcija kako rasteretiti prugu BG-ZG. Znam da i ovo pruga sto imamo nam je pretesko da odrzavamo,ali ako bi dosao neko ko dobro radi svoj posao zeleznice bi mogle biti naperspektivnije preduzece sa velikim brojem korisno zaposlenih ljudi koji vole svoj posao.
 
Пруга у Богатићу је размонтирана давно, а у Рачи постоји мост на прузи Шид-Рача-Бјељина. Мада је идеја о пресецању путање преко Мачве занимљива, ту би требао нови мост преко Саве негде код Митровице, и онда право изградити пруку до Штитара где би се спојила са постојећом пругом Рума-Шабац-Лозница-Зворник. Само и та пруга захтева озбиљан ремонт на више деоница, а било би паметно и размислити о електрификацији.
 
Koliko zeljeznice imaju tih magacina kako bi se to sve moglo izdavati u zakup
 
20160618_162825.jpg


cisti se stadler dok ceka polazak
 
Vrh