Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

да, али ту мора да се гради и нови мост, што повећава цену. може, нпр. од Скеле да продужи даље ка Бесном Фоку, Опову, Ченти и да се код Перлеза накачи пругу Нови Сад - Орловат
 
нашао сам један предлог од пре 3 године

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=221331#p221331:da4l4s4e je napisao(la):
JohnnyLee » 14 Јан 2013, 17:24[/url]":da4l4s4e]има и пруга кроз Глогоњск рит која иде од Овче до Падинске скеле. предлагао сам раније пар пута да се та пруга активира за линију Падинска скела-Овча или Падинска скела-Дунав станица, са две ДМВ гарнитуре. треба, наравно, средити ту пругу да буде у возном стању и уредити три стајалишта (Падинска скела, Глогоњски рит, Јабучки рит)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=221387#p221387:da4l4s4e je napisao(la):
JohnnyLee » 14 Јан 2013, 23:35[/url]":da4l4s4e]одрадио сам скицу пруге:
skela_zps228e4045.jpg


подебљане линије представљају два колосека, с тим да је идеја да или Глогоњски Рит или Јабучки Рит буде двоколосечан да би се мимоишла два воза. иначе, могао би да служи овај или овај воз. три воза, од тога два у саобраћају и један у резерви у Падинској скели, где би могао да се направи и депо за њих

с тим да би могле да се искористе две 710 или 711
 
Sta bi sve moglo da imaju sluha odredjene ekipe na polozaju
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390871#p390871:1q5yfkmz je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Jun 09, 2016 1:52 pm[/url]":1q5yfkmz]Овча - Падинска Скела може да се ремонтује за потребе БГВ-а, линија Падинска Скела - Дунав Станица, са 711, три поласка на сат времена. та линија би омогућила развој Глогоњског и Јабучког рита, јер ту има простора за велико ширење тих насеља. а нарочито што та насеља постоје као да не постоје

Slazem, al ZS tesko da ima kintu za ovo! Jedino kad bi grad dao pare...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390878#p390878:3bhkxf06 je napisao(la):
JohnnyLee » 09 Jun 2016 02:02 pm[/url]":3bhkxf06]да, али ту мора да се гради и нови мост, што повећава цену. може, нпр. од Скеле да продужи даље ка Бесном Фоку, Опову, Ченти и да се код Перлеза накачи пругу Нови Сад - Орловат


До електрификације, са дизел вучом може да се уради нешто боље од завршетка линије код Панчевца: могуће је продужити је до Дорћола, где ће бити направљена окретница јавног превоза. А, зашто не и до нпр. Бранковог моста.
 
Дебили наилазе на отпор, што је добро:

Васин тражи од Владе Себије да не гаси железнички саобраћај

НОВИ САД, 9. јуна 2016. (Бета) - Потпредседник Скупштине Војводине Мирослав Васин затражио је данас од Владе Србије да не прихвати предлог Министарства саобраћаја о гашењу железничког саобраћаја на 20 пруга у Србији, од чега је 14 у Војводини."Војводини је потребна железница, и свако ко размишља о гашењу пруга, а не о њиховој ревитализацији, ради у корист штете", навео је Васин у саопштењу.

Он је оценио да је "посебно катастрофална" то што су пруге дошле у стање у којем су данас.

Највео је да је укупна дужина пруга у Војводини 1.735,5 километара, што хе 45 одсто свих пруга у Србији.

"Око 700 километара су индустријски колосеци којима управљају власници тих правних лица, а који су повезани с јавним пругама. Трошкови превоза су у цени сваког производа далеко мањи уколико се користи железнички, а не друмски превоз. Зато је за привреду изузетно штетна свака идеја о гашењу железничког саобраћаја", рекао је Васин.

Подсетио је да је Факултет техничких наука на иницијативу Покрајинског секретаријата за привреду израдио "Елаборат модела железничког саобраћаја у Војводини", који "апсолутно показује економску оправданост ревитализације запуштених пруга, а не њихово гашење", казао је Васин.

Извор: БЕТА
 
Za prugu Petrovaradin - Beocin je postojao plan da se primeni model javno-privatnog partnerstva. Za finansiranje njene obnove su pored cementare bile zainteresovane jos neke kompanije iz ovog kraja, a jedina nezainteresovana strana su Zeleznice Srbije. Mislite da bi cementara ulagala novac u nesto sto nije rentabilno i od cega nece imati koristi?
Zbog odsustva volje za obnovom, opstina Beocin razmislja da trasu pruge pretvori u biciklisticku stazu.
 
Izgleda da je taj potpresednik pokrajnske vlade neobavešten o stanju pruge u njegovom kraju, tek je stupio na dužnost.
 
Nevidim sta je pogresno rekao neke pruge koje ukidaju na njima ima putnickog saobracaja a na nekima su planirali da uvedu sad kad pristgnu nove garniture
 
Dobro jeste jeftinije izvoziti poljoprivredne proizvode vozom po neki put, ali koliko ja shvatam više se ne može garantovati bezbednost na tim deonicama.
 
Zorana Mihajlović o ukidanju pruga (Tanjug)

Потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић је изјавила данас да се не користи више од 350 километара пруга и да ће у наредна два месеца бити готова детаљна анализа шта ће бити са пругама које нису профитабилне и важне за државу.

Михајловић је рекла новинарима да ће та анализа показати које су пруге профитабилне и морају остати државне и стратешке, а које могу бити уступљене на коришћење приватницима, уколико локалне самоуправе буду заинтересоване да распишу јавне позиве.

Према њеним речима, железница има 3.600 км пруга и тренутно се не користи више од 350 км пруге, али морају да издвајају новац за њихово одржавање, иако нема ниједног воза који тим пругама иде.

Она је на питање да ли је тачно да ће држава укинути 800 км пруга рекла да министарство не може да одлучује шта ће да се затвара од пруга, јер за то није стручно, али да се о томе праве студије, што је такође, део реформисања железнице.

Она је подсетила да је прошле године усвојен Закон о железници којим је омогућено да држава не буде једина која ће да ради на пругама него да се да могућност локалним самоуправама, а оне путем јавног конкурса неким приватним превозницима да могу да раде на одређеним пруграма.

-Не мислим на власништво над пругама, јер то је као код електричне енергије - не можете дати власништво над преносном мрежом, али можете дати могућност да се појави неко други ко ће да финансира одржавање пруга и возове, рекла је Михајловић.

Она је рекла и да је предвиђена либерализација железничког тржишта.

- То је сигурно део који ћемо понудити локалним самоуправама, ако им треба дајте јавни позив и финансирајте и нека се појави неко други. То је у духу отварања тржишта, поручила је Михајловић.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390896#p390896:3k5taonu je napisao(la):
Пантограф » 09 Јун 2016, 15:55[/url]":3k5taonu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390878#p390878:3k5taonu je napisao(la):
JohnnyLee » 09 Jun 2016 02:02 pm[/url]":3k5taonu]да, али ту мора да се гради и нови мост, што повећава цену. може, нпр. од Скеле да продужи даље ка Бесном Фоку, Опову, Ченти и да се код Перлеза накачи пругу Нови Сад - Орловат


До електрификације, са дизел вучом може да се уради нешто боље од завршетка линије код Панчевца: могуће је продужити је до Дорћола, где ће бити направљена окретница јавног превоза. А, зашто не и до нпр. Бранковог моста.

до Бранковог мало теже, али до Дорћола да! да се код терминуса Дунавска направи станица, где би се завршавао овај воз, али и возови из Зрењанина и Вршца
 
Na polovini ovih pruga ni dosad nije bilo ni održavanja ni saobraćaja.

Bečej-Vrbas, Bečej-Horgoš, Paraćin - Popovac, pruge do Padinske Skele, Kovina, Banatskog Aranđelova, Beočina.. nemaju saobraćaja već ihahaj, prve dve su npr. zatvorene još pre preko 20 godina.

Mogu da ih pljujem što ne održavaju i oživljavaju, ali teško da je sad neko seo i jednim potezom obrisao 800 km pruge, kad pola tih pruga postoji samo na papiru..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390943#p390943:dwrd9p08 je napisao(la):
JohnnyLee » Чет Јун 09, 2016 8:04 pm[/url]":dwrd9p08]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390896#p390896:dwrd9p08 je napisao(la):
Пантограф » 09 Јун 2016, 15:55[/url]":dwrd9p08]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390878#p390878:dwrd9p08 je napisao(la):
JohnnyLee » 09 Jun 2016 02:02 pm[/url]":dwrd9p08]да, али ту мора да се гради и нови мост, што повећава цену. може, нпр. од Скеле да продужи даље ка Бесном Фоку, Опову, Ченти и да се код Перлеза накачи пругу Нови Сад - Орловат


До електрификације, са дизел вучом може да се уради нешто боље од завршетка линије код Панчевца: могуће је продужити је до Дорћола, где ће бити направљена окретница јавног превоза. А, зашто не и до нпр. Бранковог моста.

до Бранковог мало теже, али до Дорћола да! да се код терминуса Дунавска направи станица, где би се завршавао овај воз, али и возови из Зрењанина и Вршца

Што не и до Бетон хале?
 
Građani juga zabrinuti: Jao, šta ćemo ako nam ukinu voz

Ministarstvo saobraćaja Srbije razmišlja da ukine 800 kilometara pruga širom Srbije, a na takozvanoj "crnoj listi" je i deonica od Doljevca do Merdara, koja vodi kroz Žitorađu, Prokuplje, Kuršumliju. Za mnoge stanovnike ovog siromašnog kraja voz je jedino prevozno sredstvo.
POVEZANE VESTI

Planira se gašenje 800 kilometara pruga

Putnici na stanici u Žitoraži čekaju voz. Za njih je to najjeftiniji vid prevoza i kažu da ga često koriste, ali bi uskoro, kako se najavljuje, mogli da ostanu bez njega. Za tu informaciju nisu čuli, a mnogi ne veruju da bi to uopšte moglo da se desi.

"Ne verujem, ne bi trebalo, makar do Kuršumlije voz treba uvek", kaže jedan putnik Železnice. Njegova saputnica se pita: "Jao, šta ćemo ako nam ukinu voz?"

Ako bi, kad bi, to nije moguće ... onima duž pruge teško je da poveruju da će ostati bez voza, jer je za mnoge, kažu, osnovno prevozno sredstvo.

Crveni voz koji sada ovde ide zovu "Putin". Ranije je prema Kosovu saobraćalo više vozova, a u narodu su ih zvali "Lepa Brena", koja je na Kosovu i ostala i "Lepi Bora".

"To je plavi voz bio, kao Titin voz. I šinobus i Goša, Smederevska Palanka što je proizvodila, i to je išlo. Plus onaj radnički voz, noćna smena, prva smena, druga smena", priseća se Ljubiša Kostić iz sela Podina.

Za toliko polazaka sada nema ni potrebe, jer je industrija ovde stala a ranije su uglavnom vozom išli i na posao. Zbog cene karte, za mnoge je, međutim, voz i dalje jedini izbor.

http://rs.n1info.com/a167489/Vesti/Vest ... pruge.html
 
Не знам да ли су они који укидају пругу Краљево-Врњци-Трстеник-Крушевац свесни да тиме забијају колац у срце западноморавске долине која је до пре две и по деценије била економска кичма Србије. На ових шездесетак километара су радиле фабрике које су запошљавале десетине хиљада радника и извозиле робу вредну стотине милиона долара. Да не говорим да је ово један од најјачих пољопривредних рејона код нас. Осудити једну Прву петолетку, или МАН, или 14. октобар на немогућност превоза њихових производа возом, значи учинити их заувек неконкурентним у односу на конкуренцију.

За оне који не знају, у питању је права агломерација. Буквално прелазите из села у село, готово не схватајући где престаје једно, а почиње друго. Путнички саобраћај је био укинут више од једне деценије, па је после куповине руских дизелки обновљен пре пар година. И, за дивно чудо, без обзира на спору вожњу возови су били препуни. Једноставно, има довољно људи којима десет минита не значе много, већ желе да пристојно и јефтино путују.

Наставк пруге на запад, од Краљева према Чачку и Пожеги је електрифициран и обновљен пре неколико година и возови јуре 90-100 на сат и пуни су, наравно. Сулудо је не одржати источну половину исте пруге, када би и полуремонт са материјалом који је скинут са већ обновљених деоница био довољан да се у наредних десетак година возови крећу макар 60 км/ч. И то би било боље него уништити пругу која је попут крвног суда за овај крај.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391006#p391006:86u5aplk je napisao(la):
Дошљак » Thu Jun 09, 2016 9:57 pm[/url]":86u5aplk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390943#p390943:86u5aplk je napisao(la):
JohnnyLee » Чет Јун 09, 2016 8:04 pm[/url]":86u5aplk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390896#p390896:86u5aplk je napisao(la):
Пантограф » 09 Јун 2016, 15:55[/url]":86u5aplk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390878#p390878:86u5aplk je napisao(la):
JohnnyLee » 09 Jun 2016 02:02 pm[/url]":86u5aplk]да, али ту мора да се гради и нови мост, што повећава цену. може, нпр. од Скеле да продужи даље ка Бесном Фоку, Опову, Ченти и да се код Перлеза накачи пругу Нови Сад - Орловат


До електрификације, са дизел вучом може да се уради нешто боље од завршетка линије код Панчевца: могуће је продужити је до Дорћола, где ће бити направљена окретница јавног превоза. А, зашто не и до нпр. Бранковог моста.

до Бранковог мало теже, али до Дорћола да! да се код терминуса Дунавска направи станица, где би се завршавао овај воз, али и возови из Зрењанина и Вршца

Што не и до Бетон хале?

Što ne i do Glavne :D
 
Ту већ постаје тесно и тај простор је још увек упитан по опстанку железнице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391075#p391075:3otxccad je napisao(la):
tragac » 10 Jun 2016 03:49[/url]":3otxccad]Veleizdaja. Naprednjački lešinari bi sve istopili i prodali u staro gvožđe. Samo da se ne radi. Lenjost i nemar su u srži njihove ideje.
ne zna zasto me jeza prodje kada je cujem -> https://www.youtube.com/watch?v=2PJmJwXm6hM

Zanimljivo ce biti kada neka buduca vlast izrazi potrebu da obnovi te ukinute pruge, posto ako se te pruge ne demontiraju, svakako ce "Skupljaci Perja" imati pune ruke posla :bash: eto i na njih misli drzava. :sesir:
Pored infrastrukture, Z.S. ima mnogo toga da sredi sto se tice zaposlenih, djabe ti sredjujes pruge, stanice, prelaze, mostove, kupujes nove kompozicije, kada polupijan kondukter izmami po 50 din od svakog treceg koji nije imao gde da kupi kartu - primer stanice Vojlovica (posto je ZS odlucila da se ne isplati da u objektu koji je predvidjen za prodaju karata - bude prodavac), tako da kondukter, putem tih radnji, osteti itekako Z.S. a garantujem da je "dobar" u jednom pravcu Pancevo - Beograd bar za 500dinara. Nebih da generalizujem, to tvrdim za pomenutu liniju, a los primer je los , ma gde se to desilo.
Za primer su kondukterke (zene) , ima ih par i mogu reci i da lepo izgledaju, njih nikada nisam video da se bave tako tim - daj 50 din i evo nevazece odkucane karte - merama. O kontroli da ne govorim, to su sve drugari, kumovi......ima tu jos mnogo sta da se kaze al da ne davim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=390873#p390873:1h1ok9zg je napisao(la):
Пантограф » 09 Jun 2016 12:56 pm[/url]":1h1ok9zg]Naravno. Padinska Skela - Batajnica još bolje, jer ta pruga podosta kruži, pa tek kod dužih vožnji dobija na konkurentnosti. Elektrifikacija ne košta bog zna koliko mnogo.
Na 68. strani sam postavio kartu kako je nekada išla pruga do Dunava

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=260315#p260315:1h1ok9zg je napisao(la):
Siniša » 02 Jan 2014 04:54 pm[/url]":1h1ok9zg]Ne znam da li se u ovojtemi pričalo o železničkom povezivanju banatske i sremske strane. Evo, naišao sam na topografsku kartu gde se vidi da je pruga išla od Padinske Skele preko Besnog Foka i Vrbovskog do Dunava. Ne znam čemu je služila i koliko je trase očuvano. Znam samo da je pruga sada do Padinske Skele. Pitanje je da li bi se ovaj bivši krak mogao ponovo upotrebiti. Po karti, Dunav je to uzak.
20f45n4.jpg
 
Izvor: Beobuild.rs

Uskoro obnova pruge Beograd - Bar
rpugab.jpg


Ovih dana sprovode se sve neophodne pripreme kako bi početkom jula mogli da otpočnu radovi na rekonstrukciji pruge Beograd - Bar. Veliki projekat obnove Barske pruge započeće na deonici Resnik - Valjevo, čime će biti sanirano prvih 77 od ukupno oko 200 kilometara na ovom važnom koridoru. Vrednost ove faze procenjuje se na 80 miliona dolara, a rok za završetak biće 14 meseci od otvaranja gradilišta. Deonica Resnik-Valjevo ima veliki strateški značaj, a na njenoj trasi nalaze se i ugljenokopi u Vreocima, pa se tako i tokom rekonstrukcije mora održati kontinuitet saobraćaja.

Zbog toga je rekonstrukcija podeljena na dve faze, od Valjeva do Vreoca, i nakon toga od Vreoca do Resnika. Ovakva organizacija omogućiće neometan rad i transport uglja u okviru stanice Vreoci i efikasno snabdevanje energetskog sistema tokom radova. Ugovor između Infrastruktura železnica Srbije i Ruskih državnih železnica (RZD) podrazumeva rekonstrukcija zemljanog planuma, gornjeg stroja pruge, tunela i mostova, kontaktne mreže, sistema signalizacije i telekomunikacije, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge.

Remontom ove deonice postići će se povećanje bezbednosti, brzine i skraćenje vremena putovanja vozova uz povećanje propusne moći pruge. Nakon rekonstrukcije putovanje između Resnika i Valjeva umesto sadašnja 2 sata i 10 minuta trajaće 1 sat i 15 minuta, a svi rekonstruisani delovi biće vraćeni na stanje projektovane brzine. Ovih dana finalizuju se podizvođački ugovori, a “RZD International” potpisao je ugovor i sa “Bombardier Transportation” vredan preko 7 miliona evra, koji podrazumeva ugradnju najsavremenijih automatizovanih skretničkih i transportnih komunikacionih sistema na novoj pruzi Beograd-Valjevo.

Radovi na Pruzi Beograd-Bar procenjuju se na oko 250 miliona dolara i deo su sveukupnog međudržavnog železnickog sporazuma sa Ruskom Federacijom. Ovaj sporazum podrazumeva obnovu sporih deonica železnickog Koridora 10, rekonstrukciju pruge Beograd - Bar, kao i rekonstrukcija postojećeg i izgradnja novog koloseka na pruzi Stara Pazova - Novi Sad uz ispravljanje krivina za veće brzine. Ukupna vrednost čitavog programa obnove pruga i nabavke novih voznih sredstava iznosi oko 920 miliona dolara.
 
Везано за Ред вожње, и наш предлог реда вожње за целу Србију, у среду 15.6.2015. би треебали имати састанак: Министарство ГСИ, Србија воз и Удружење љубитеља железнице. Србија воз организује, а по свему, из Министарства су их натерали. Тако ми звучала контакт особа преко телефона. Односно у Србија возу им није драго због овог састанка, бар ми се тако чини.
 
Vrh