Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=391964#p391964:3ffhhw9y je napisao(la):
Пантограф » 14 Jun 2016 03:02 pm[/url]":3ffhhw9y]Твој пост је за размишљање. Пословима из руског кредита се ствара шанса да се нешто уради на железници, али је неопходно још много мера да би се то и десило. Рецимо, без улагања у вагоне - обнову старих пре свега, али и куповину нових - и у нове електромоторне гарнитуре и локомотиве, бојим се да се нећемо макнути са мртве тачке.

Треба рећи да ћемо на једном правцу - између Београда и Новог Сада - ако све буде по плану, из руског кредита добити један потпуно нов квалитет железничке пруге у Србији, где ће свакако бити резултата, каква год да је фирма "Србијавоз". Ту треба очекивати готово ишчезнуће аутобуског саобраћаја и веома, веома масован превоз путника, уз дефакто проширење ширег подручја и Београда и Новог Сада.

Транспорт робе кроз Србију, а он доноси највише новца, неспорно ће бити ефикаснији обновом критичних деоница на југу.

Када је о Београду реч, треба направити одржив план и онда га реализовати, корак по корак. По мени, најбоље је да се формира одвојено предузеће "Београдске железнице" и да онда град финансира набавку композиција (нових, а можда и половних) за њега. То су чисти рачуни.

Ako se linija Bg-Ns ucini dobrom, to je onda veliki napredak. Cini mi se da i za to treba mnogo stavki uraditi, koje nisu na listi. Jos je vaznije napraviti dobru vezu do Subotice i Zrenjanina, jer tu moze da se napravi najveca dodata vrednost.

Mozda je trebalo za te pare osposobiti domaceg proizvodjaca da proizvodi / reparira licencno neka najvaznija sinska vozila.

Sto se tice tranzita, i za to treba dobra uprava. Cini mi se da ni taj deo nece vratiti pare za ovaj poveliki kredit.

Beograd ima iste probleme sa upravljanjem kao i Zeleznica. To je pre svega uticaj politike na rotaciju rukovodstva, neobrazovano rukovodstvo bez iskustva, partijsko zaposljavanje, losa struktura zaposlenih populizam itd. Primer je PKB, gde nekoliko godina imamo dobar menadzment, onda dodju drugi i sve pociste.
Mozda bi Beogradske zeleznice bile nesto bolje, ali to nije garantovano.

Sve u svemu ostace mnogo zapocetih operacija, nesto poluzavrseno, ali sistem nece da proradi kako treba, niti da vrati pare.
Primer je ovaj nastavak Beovoza u Pancevackom ritu. Sve ce biti "izgradjeno", ali posto nije osmisljeno - nece da funkcionise.
Beovoz ima infrastrukturu od par milijardi evra, ali ne radi.
Opet je sve do upravljanja i planiranja.
 
@Kolega Svaka cast na trudu i volji , jedva cekamo jos, jos da vidimo pravo stanje na zeleznicama kako bi gradska vlast videla sramotu u glavnom gradu !
 
Добра вест:

Прва приватна фирма на пругама Србије

БЕОГРАД, 15. јуна 2016. (Бета) - Фирма "Комбиновани превоз" из Београда је прва у Србији закупила трасу и платила накнаду за приступ инфраструктури, како би њен воз саобраћао државним пругама, саопштиле су данас Железнице Србије.

Железничка композиција те фирме састављена од две дизел локомотиве серије 647, у недељу 12. јуна прешла је тридесетак километара железничком трасом од Крагујевца до Лапова, додаје се у саопштењу.

Та фирма је искористила законске могућности и закупила трасу од "Инфраструктуре железница Србије" тако да у Србији више не постоји монопол на организовање железничког саобраћаја.

До сада су организацију железничког саобраћаја у Србији обављале државне компаније "Железнице Србије", односно након реформе новоформиране железничке компаније за путнички и теретни саобраћај "Србија Воз" и "Србија Карго".

У саопштењу је указано и да је увођенем приватне фирме успешно настављена реформа железничког сектора "што је био и један од захтева Међународног монетарног фонда, али и претпоставка отварања нових поглавља у преговорима за приступање ЕУ".

Генерални директор фирме "Комбиновани превоз" Бранко Петковић каже да је прва вожња протекла без проблема.

"То је за нас изузетно значајно, јер планирамо да у саобраћај уводимо теретне возове на комерцијалној основи и наше транспортне услуге понудимо на домаћем тржишту", рекао је Петковић.

"Комбиновани превоз" власник је 13 дизел и електричних локомотива, а 2007. постао је прво предузеће у Србији које је добило лиценцу за превоз робе у железничком саобраћају и сертификат о безбедности у железничком саобраћају.
 
E сад да су из ЖС паметни па да споје ЖИТ и Србија карго у једно предузеће.
 
@Pantograf
"Прва приватна фирма на пругама Србије"

Te fransize mogu da rade u zemljama sa solidnom infrastrukturom, tamo gde postoji pravna drzava i izvrsavanje ugovora. Vecina u uredjenoj Britaniji misli da je prevoz bio bolji i jeftiniji dok je bio drzavni. Cela filozofija je u ugovoru, koji moze da odere neku stranu, obicno drzavu i gradjane, i da se na kraju ukine linija. U Srbiji treba napraviti test, pa onda prilagoditi propise i ugovore. Treba da se napravi test i sa "privatizacijom" neke stanice. Cinjenica je da u Srbiji postoji samo nekoliko profitabilnih linija.

Ako drzava misli da ce da smanji troskove tako sto prepusti upravljanje drugome-to nije iskustvo sa Zapada. Obicno se ulaganje drzave povecava, a takodje i odliv dodate vrednosti iz sistema.
 
Ја сам противник државне привреде у Србији, и једноставно ме је немогуће убедити у могућност да то овде функционише како треба. И Србијавоз би свакако био приватизован да се ја питам. Чак ни за инфраструктуру нисам начисто.
 
Poznajuci nas sistem, ni ja nisam da drzava necim upravlja. Poznajuci nase privatnike, i strane "investitore" mislim da su oni jos gori.
Ne bi me cudilo da neko smisli i da se infrastruktura rasproda. Onda bi u Srbiji ostale samo dve-tri pruge. Problem je sto stvarna konkurencija ne moze da se kreira na nekoj liniji.

Sto se tice drzavne i privatne. U Britaniji se zale zato sto su njihove privatne kotrakte preuzele strane drzavne firme koje izvlace zdrav profit iz sistema. Nesto slicno kao prodaja Telekoma. Znaci sve je do upravljanja. Srbija mora da nadje nacin da drasticno unapredi upravljanje. Nema drugog puta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392246#p392246:3iv6prxl je napisao(la):
Kolega2357 » Сре Јун 15, 2016 10:23 pm[/url]":3iv6prxl]Mene bas zanima koje elektricne lokomotive koristi ova privatna kompanija. :D

Мислим да новинари нису најбоље схватили термин дизел-електрична локомотива.
 
Pitanje za sve aktivne forumase da li je i ona dizelka u Novoj Pazovi sto stoji na prvom koloseku vec vise od nekoliko godina od kombinovanog prevoza?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392262#p392262:hmuxhsqe je napisao(la):
Kolega2357 » 15 Jun 2016 11:39 pm[/url]":hmuxhsqe]Pitanje za sve aktivne forumase da li je i ona dizelka u Novoj Pazovi sto stoji na prvom koloseku vec vise od nekoliko godina od kombinovanog prevoza?
Nije.
 
To би требала да је дизелка од МИНЕЛ контактне мреже.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392308#p392308:7hbmai05 je napisao(la):
mvbg1 » Thu Jun 16, 2016 9:40 am[/url]":7hbmai05]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392262#p392262:7hbmai05 je napisao(la):
Kolega2357 » 15 Jun 2016 11:39 pm[/url]":7hbmai05]Pitanje za sve aktivne forumase da li je i ona dizelka u Novoj Pazovi sto stoji na prvom koloseku vec vise od nekoliko godina od kombinovanog prevoza?
Nije.

Cija je uopste to lokomotiva sto stoji u Novoj Pazovi?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392198#p392198:2s0shtjx je napisao(la):
dosen » 15 Jun 2016 06:43 pm[/url]":2s0shtjx]Poznajuci nas sistem, ni ja nisam da drzava necim upravlja. Poznajuci nase privatnike, i strane "investitore" mislim da su oni jos gori.
Ne bi me cudilo da neko smisli i da se infrastruktura rasproda. Onda bi u Srbiji ostale samo dve-tri pruge. Problem je sto stvarna konkurencija ne moze da se kreira na nekoj liniji.
Е ту долазимо до суштине. Кад је држава лоша и неспособна то плати целокупан народ без изузетка а кад је приватник лош и неспособан он сам и плати за то а на његово место дође бољи и способнији.

И опет, немојте ту тезу да оспоравате кроз призму данашње колонијалне Србије која није ни окрзнула слободно тржиште и капитализам већ је тренутно мешавина социјалистичке развалине и поробљене колоније. Код нас кад је приватник лош он добије субвенције од државе (и тада више не можемо говорити о њему као приватнику) или прећутни амин од државе да израбљује запослене. А страни "инвеститори" инвестирају наш новац и то су ти класични колонизатори.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392435#p392435:gkmjm1p3 je napisao(la):
Kolega2357 » Чет Јун 16, 2016 6:42 pm[/url]":gkmjm1p3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392308#p392308:gkmjm1p3 je napisao(la):
mvbg1 » Thu Jun 16, 2016 9:40 am[/url]":gkmjm1p3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392262#p392262:gkmjm1p3 je napisao(la):
Kolega2357 » 15 Jun 2016 11:39 pm[/url]":gkmjm1p3]Pitanje za sve aktivne forumase da li je i ona dizelka u Novoj Pazovi sto stoji na prvom koloseku vec vise od nekoliko godina od kombinovanog prevoza?
Nije.

Cija je uopste to lokomotiva sto stoji u Novoj Pazovi?
МИНЕЛ контактне мреже, узели су је када су требали да изводе неке радове али се то изјаловило а фирма завршила у стечају у међувремену...
 
Slucajno nadjoh ovaj relativno noviji snimak, pa reko da postavim
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uMx1RJ9KpsU[/youtube]
 
Мало са састанка УЉЖ и Србија воза.
2) Већина возова је лоше обележена. Ако нема пара за дисплејеве, онда макар могу да се поставе изменљиве металне табле или папирне ознаке као код возила јавног градског превоза, на сваком вагону, или на сваким колима моторног воза.
Одговор: Нова возна средства имају дислеје, а стара су за отписивање у наредним годинама. 710 ће остати још само у Источној Србији, а 712 више неће саобраћати. Али усваја се примедба, побринућемо се да РВР-ови буду обележени.
3) Како су готово сви возови под обавезом јавног саобраћаја, А.Д. «Србија воз» је дужан да обезбеди алтернативни превоз за сваки полазак, када год неки воз не саобраћа.
Одговор: Одакле да скупимо 300 евра за изнајмљивање једног аутобуса сваки пут када се деси неки вандредни догађај, а дешавају се често. Ми приходима од продаје карата не можемо то да покријемо.
4) Влада Србије је дужна да затвори финасијску конструкцију за превозе по обавези јавног превоза. За узврат, железнице су дужне да дају детаљне и јавне извештаје, попут оних које дају Турске државне железнице на свом сајту.
Одговор: Ми смо од Владе тражили да добијемо 7 милијарди евра из буџета, добили смо 3 милијарде, и тиме су нам поручили да радимо са тим новцем шта умемо. Од продаје карата приходујемо још 2 милијарде динара годишње, и то је наша финасијска конструкција. Ми имамо врло детаљне извештаје (у оном моменту, не би било тактички да питамо за јавност и прегледност таквих извештаја).
5) Пошто је број нових возова, што дизел, што електричних, премали је за све потребе Србије, послати већи број вагона на велики оправак у домаћим фабрикама, до 120 расположивих исправних вагона. Ни једна разумна држава се не одриче употребљивих транспортних средстава, са очуваним виталним деловима, а таква је више од половина старих вагона, локомотива, електромоторних и дизелмоторних возова у инвентарском парку. Оператива ремонтера вагона и локомотива има капацитете за такве задатке, уколико добије подршку Владе. Без таквих «зицер» послова, ремонтерска оператива неће моћи да се финасијски опорави. Без финансијског опоравка, неће моћи конкурисати на међународним пословима, за које је тржиште све веће. А наравно, Србија ће заостајати у развоју, због недостајућих путничких транспортних веза.
Одговор: Велики оправак једног вагона, у садашњем стању, кошта 500.000 евра. То би било 60.000.000 евра. Са 17.000.000 евра укупних прихода од продаје карата годишње, ми бисмо 4 године отплаћивали само те вагоне.За време Динкића су постојали планови обнове српске вагоноградње, и проблем је био да чим се уплате паре, фирма уместо на резервне делове, новац потроши на плате које дугује радницима. Данас буквално све морамо преко тендера, и тада морамо бити непристрасни, и не можемо штитити домаћу оперативу. Ево шта је остало од машинске оперативе у Хрватској, Словенији, Мађарској. То што је остало, тавори.
Карлов коментар: Нова возна средства набављена у последњих неколико година вреде укупно 240 милиона евра. По тој логици, 14 година би са овим приходима од продаје карата отплаћивали само та возна средства. Овако, фали нам тих додатних 60 милиона евра да заокружимо причу, + 15 милиона евра уложених у локомотиве. У овој ситуацији везаној за машинску оперативу, једина шанса нам је да имамо неког глобалног играча са фабриком у Србији. Иначе, железничка машинска оператива нигде у свету не може да опстане без помоћи државе и намештања послова.

Не можете да замислите каква су натезања била везано за директне возове, типа Београд - Сомбор, Београд - Шабац, Ваљево - Вуков Споменик - Панчево Војловица.
 
Може ли неки детаљ о директним возовима? Хоће ли бити икаквог помака по том питању. И свака част за избоксовано обележавање РВР.
 
Podebel album mostogradnjinih referenci
Za komentar odbijanja remonta vagona nemam komentar
Clanak o direktoru infrastrukture u blicu ili alo katastrofa
2 milijarde od karata
a kad biburadili bolji red voznje i vise vozova sa vie viznih sredstava koliko bi imali tek prihod
uz manju kradju konduktera
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=392431#p392431:2cn1gblf je napisao(la):
Вожд » Jun 16th, 2016, 7:06 pm[/url]":2cn1gblf]
file.php
Ako se nastavi sa ovakvim ophodjenjem prema Mostogradnji bice im most preko Tamisa na pruzi BG-PA i poslednji koji su izgradili ako izuzmem ove natputnjake na istoj deonici.
 
Vrh