Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Поприлично сам сигуран да код Вука никад нису све степенице у функцији, тј, једне су увек искључене, и претпостављам да служе као резерва за случај да једне откажу, или ако се ради ремонт.
 
Menjali su dosta stvari, i dalje stoje u hodniku na vrhu stare gume od rukohvata za stepenice.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nemojte me držati za reč, ali davno mi je neko rekao da u stanici ne mogu da rade sva tri stepeništa odjednom zbog elektroinstalacije koja je neadekvatna i bila bi preopterećena. Ovo nije provereno, "ako su lagali mene i ja lažem vas", ali je moguće, s obzirom na to da nikada nisu radila dva stepeništa prema gore, čak ni u "špicevima", iako je postojala potreba.
 
Који све возови користе тунел испод Вука? Колика је фреквенција саобраћаја кроз исти, и јел пролази нешто туда ноћу?
 
само БГВ, и један вечерњи пар Панчево-Ваљево (2162 у 21:01 за Панчево и 2163 у 23:02 за Ваљево)
 
koliko bi kostao da se uradi modernizacija sajta zeleznica kako god se firma sada zvala i delila, da se uradi nesto poput novog (beta verzije) sajta er srbije? ima li neko iskustva u ovoj oblasti? bez dodavanja novih funkcija, cisto sminkanje.

mozemo da organizujemo neko prikupljanje sitnisa, svako sa foruma po 2-3 banke, da ih ratosiljamo bede, a za uzvrat da preuzmu ovde predlozeni logo dok jos nije *pre*kasno :D

EDIT: tome u prilog: jos nisu stavili novu sliku unutrasnjosti IC-a, Stedlera (sto je u principu jedan od malobrojnih aduta ovog preduzeca i treba da bude svuda), niti na sajtu postoje informacije o IC-u za nis, cak ni mesec dana nakon njegovog ponovnog polaska.

Na sajtu stoji cena povratne karte od 720 dinara, operater kaze 1200. Neko je lud.
 
Napredovanje radova na remontu pruge Mala Krsna-Velika Plana
Autor fotografija je Goran Pavlovic

preuzeto sa stranice Železnice Srbije - slike

12243257_865941563504587_6510982269967346456_n.jpg


12247199_865941570171253_8588697225282982583_n.jpg


12227131_865941576837919_745312727119814770_n.jpg


12193340_865941600171250_7614127209476246423_n.jpg


12219346_865941616837915_5403884006605475266_n.jpg
 
arapski investitor":2gd2xdvx je napisao(la):
koliko bi kostao da se uradi modernizacija sajta zeleznica kako god se firma sada zvala i delila, da se uradi nesto poput novog (beta verzije) sajta er srbije? ima li neko iskustva u ovoj oblasti? bez dodavanja novih funkcija, cisto sminkanje.

mozemo da organizujemo neko prikupljanje sitnisa, svako sa foruma po 2-3 banke, da ih ratosiljamo bede, a za uzvrat da preuzmu ovde predlozeni logo dok jos nije *pre*kasno :D

EDIT: tome u prilog: jos nisu stavili novu sliku unutrasnjosti IC-a, Stedlera (sto je u principu jedan od malobrojnih aduta ovog preduzeca i treba da bude svuda), niti na sajtu postoje informacije o IC-u za nis, cak ni mesec dana nakon njegovog ponovnog polaska.

Na sajtu stoji cena povratne karte od 720 dinara, operater kaze 1200. Neko je lud.
У Удружењу љубитеља железнице је постојала иницијатива за тако нешто. Да волонтери са ентузијазмом направе неки практични кориснички сервис није ништа ново. Тако су настали сајтови:
https://redvoznje.net/
http://www.busevi.com/
Удружење "Имамо план" је креирало практичан и прегледан ред вожње за приградске железнице Београда.

Иницијатива је пала на две тачке:
- Нисмо нашли волонтера, који уме да програмира сајтове
- Нико од досадашњих чланова Удружења не жели да се бави бирократским, односно секретарским пословима
Дакле, за оба су нам потребни парт-тајм плаћени радници у недосатку волонтера. Када је у питању приход, такав сајт може бити јако посећен после дужег времена, тако да на истом могу качити рекламе осигуравајућа друштва, оператери мобилне телефоније и слично. Дакле, тај почетак у знању и новцу је најтежи. Има ли неко идеју како све то урадити?
 
Da ukratko podelim utiske sa proputovanja Beograd-Valjevo-Beograd IC vozom za vikend:

Povratna karta kosta 920 dinara, sto je slicno cena kao Lastina povratna. Na relaciji saobraca Stedler, na redovnom putnickom polasku se desi da bude novi voz, desi se da bude stari.

Na Glavnoj stanici u Beogradu u trenutku kada je kretao voz (oko 4 popodne) stajalo je 5 stedlera, od kojih su za Novi Sad isla dva u sinhronu, sto je zaista bio lep prizor. Istini za volju, vidi se da nisu prani od kada su pusteni u saobracaj.

U Valjevo je stigao 10ak minuta pre rasporeda (iako je u polasku kasnio 5 minuta), medjutim...
U povratku je trebalo da bude na stanici Valjevo u 7:14. Stigli smo nesto pre 7 i rekli su nam "polazak je otkazan, sledeci voz je u 8:20, putnicki". Taj isti voz (dva Stedlera u sinhronu) je stao na stanicu u tacno 9:30 (kasnio je 70 minuta..), i usled propustenog termina za mimoilaske, stajali smo na pola puta i cekali oko 20 minuta da se mimoidjemo sa putnickim vozom koji je isao iz smera Bgd-Va. Sve u svemu stigli smo u Beograd u 12:20, sto ce reci da je od trenutka kada je trebalo da udjemo u voz proslo celih 5 sati.

Izlisno je komentarisati, cinjenice govore za sebe. Ne mogu da zamislim zasto bi bilo ko rizikovao da 1) putovanje traje 5 sati umesto sat i po (autobus), 2) naleti na prljavi Gorbacov, i sve to za iste pare koje moze da da za autobusku kartu. Licno sam uzivao vozeci se novim vozom i nije mi smetala duza voznja, ali apsolutno shvatam zasto ljudi koji na ovoj relaciji putuju redovno preferiraju autobus. Evo i par slika

wp20151113001.jpg

wp20151113161000pro.jpg

wp20151113161154pro.jpg

wp20151113175237pro.jpg
 
На том правцу и јесте највећа грешка што није лепо уређен "ВаљеВоз", односно да је Општина Ваљево направила уговор са Железницама Србије за одржавање правца Београд-Ваљево са две гарнитуре. Између, ако неки воз из Ужица наиђе, може а не мора. Тежећи да ускладим захтеве корисника са могућностима 2 композиције, дошао сам до следећег реда вожње:

Ваљево - Београд: 5:20, 7:00, 10:30, 15:30, 19:00, 21:00
Београд - Ваљево: 4:30, 8:00, 13:00, 16:30, 18:00, 21:30

Са три композиције би могло још боље, али и ово је доста. О томе сам писао и кабинету Председника Општине Ваљево, након неке јавне изјаве у медијима у корист одржавања Беовоза. Никада никакав одговор нисам добио, нити сам за сада нашао заинтересоване Ваљевце који ће да лобирају за ово.
 
karlo, imas li informaciju koliko od 21 garniture flirtova saobraca, obzirom da ocigledno ne mogu da popune ni postojeci saobracaj flirtovima pa salju stare vozove na ovoj relaciji? da li bi postojala dva dodatna koja bi mogla da obavljaju navedene polaske?
 
и тако ће остати Х година, с обзиром да им толико треба да је издају
 
arapski investitor":3ilak9q6 je napisao(la):
karlo, imas li informaciju koliko od 21 garniture flirtova saobraca, obzirom da ocigledno ne mogu da popune ni postojeci saobracaj flirtovima pa salju stare vozove na ovoj relaciji? da li bi postojala dva dodatna koja bi mogla da obavljaju navedene polaske?
Јако је важно напоменути да због слепог срљања ка директивама ММФ, улагања у обичне вагоне су незнатна. Међународни возови се једва крпе. Ове године смо први пут имали на локалцима чак и вагоне серије Z1, који су једини климатизовани вагони, и са вакуум тоалетима које имамо, и купљени наменски за међународни саобраћај.

За одржавање локалних возова по реду вожње не мењаном пар деценија, и не рачунајући Беовоз и БГ:ВОЗ треба нам 20 гарнитура. Све једно да ли су са вагонима Горбачови или Стедлери. Томе треба додати и бар 2 у резерви за толико возова. За ИЦС према већ годинама истом плану, треба нам 4 гарнитуре. Када се томе дода планирано појачање линија Београд-Нови Сад и Београд-Шид, и чињеница да се већ сада Стедлери Београд-Нови Сад често спрежу по два, број Стедлера уопште није велики.

Моја препорука за линију Београд-Ваљево је да се користе Горбачови 412-416 из следећих разлога:
- Оптимално коришћење перона, максимални капацитет воза
- Могућност стајања на Вуковом споменику, Панчевачком мосту и у Раковици без лупања перона

Везано за пословно-финасијски модел, да Ваљево оснује Ј.П."ВаљеВоз", које ће закупити гарнитуре и трасе по фиксној надокнади. У уговору о закупу, толерисати кашњења до 10 минута, али не више, и благовремено обезбеђивање алтернативног превоза у случају икаквих већих потешкоћа у извршењу реда вожње (главни разлози зашто су путници напустили железницу). О чистоћи се може бринути и сам "ВаљеВоз", да не претерам са детаљима. Оно што је невероватно, а то је да би потенцијално, то јавно предузеће могло бити профитабилно већ прве године рада!

Узгред, треба раширити ову петицију. Са испод 1000 потписа изгледа неозбиљно.
 
Најновије саопштење Удружења љубитеља железнице поводом најаве смањења државног буџета за железнице.
Улагање у железнице предуслов за опстанак сиромашних региона

Саопштење поводом најаве смањивања суфинасирања железничког превоза, и потпуног укидања суфинасирања 2018. године.

Укидање пруге у Србији је увек остављало тоталну пустош у регијама кроз које је воз пролазио.

Готово све развијене земље Европе суфинасирају из буџета локалне и регионалне железничке линије, и нигде се то не сматра губитком. Такве линије са јефтиним картама за превоз су остварење права на кретање милионима житеља мањих места, и кључ њиховог опстанка.
Већини становника мањих насеља у Србији је аутобуска карта прескупа. Многима потпуно онемогућава школовање, лечење, културне активности, снабдевање, трговање, запошљавање на мање плаћеним радним местима, каква је већина радних места у Србији. Чак и то слабије плаћено радно место, које немају у родном месту, спас је за многе породице, или оне који желе да их оснују! Демографски подаци у последњих 70 година показују да се број становника у мањим насељима са поузданим железничким превозом повећавао или у најгорем случају стагнирао. Губитак поуздане железничке везе, је резултовао падом броја становника, а укидање пруге је увек остављало тоталну пустош у регијама кроз које је воз пролазио. Захтев за чистим тржишним пословањем железница крајем 1960-тих је значио укидање многих железничких пруга.
Nis_rampa.JPG

опширније...
 
Luka Vuckovic":l1om3ta4 je napisao(la):
Fotke sa nove deonice pruge Beograd Niš od Gilja do Paraćina:

Stajalište Gilje, pogled ka Jagodini
@Лука, укњижен плусићћћ.

Овакве настрешнице би требало поставити на железничком стајалишту "Тошин бунар"
 
Ne znam zasto se projektuju tako visoke nastresnice. Ili mi se samo cini da su visoke? Koliko zapravo stvarno stite od kise?
 
то су им неке нове, типске. такве су, само сиве, ставили и на панчевачку пругу
 
Razmisljam da su mozda ranije standardi zahtjevali visoke nastresnice za utovar/istovar tereta iz teretnih vagona tj, da je namjena stajalista bila dvostruka. I putnicki i teretni saobracaj. Sad kad je taj saobracaj razdvojen, mozda su standardi ostali stari.
 
JohnnyLee":21gezb2u je napisao(la):
то су им неке нове, типске. такве су, само сиве, ставили и на панчевачку пругу

Gresis, na Pancevackoj pruzi su postavili model iz 1912te.
 
Vrh