Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mozda se plase zbog garancije :)
 
12227793_1022199021156841_958253224207601040_n.jpg
 
arapski investitor":9a5forvh je napisao(la):
Mihajlovićeva: U Železnicama 6.100 ljudi višak

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2015&mm=11&dd=05&nav_id=1059742

17 000 zaposlenih, a 6 000 visak. sprdnjica
У медијима се крије суштински податак, а то је да толико смањење броја запослених део плана који подразумева инвестиције од 936 милиона евра годишње у просеку 2016-2020!
Погледајте на сајту страну 6 вандредног броја "Пруге".

Чак и ако би се неком грешком кренуло у то, за то немамо грађевинску и машинску оперативу, а да не говоримо о кадровским променама за тај програм. Већ нам је позната прича "хоћу јаре, недам паре" са којом можемо добити само наказу од реструктуирања!
 
936 м € годишње? па за те паре могу да све пруге ставе на минимум 160, изграде нове, а за кусур да набаве нова возна средства.

Karlo del Ponte":2mh41wrb je napisao(la):
Чак и ако би се неком грешком кренуло у то, за то немамо грађевинску и машинску оперативу, а да не говоримо о кадровским променама за тај програм

па грађевинска и машинска оператива ће бити попуњена фирмама из иностранства, када већ овде нема довољно. питање је само да ли ће бити довољно железничког особља после свега
 
23148139256_8347f50361_c.jpg


Taman sam pomislio da se ruski kredit za zeleznicu odvija bez peripetija kad ono pocelo sa javasljukom.
 
Mislis na pragove?

Koja je deonica u pitanju
 
Tako je Igore, resili su da ugrade pragove na polovinu trase Velika Plana-Mala Krsna i projektovana brzina ce biti 100 km/h.
 
pa sto su je onda renovirali uopste, po onoj karti koja kruzi na forumu brzina je bila 80 i do sad

moze li objasnjenje za mladje i zelenije, kakav je ovde problem?
 
Cek malo.
Zar pragovi, betonski ili drveni nisu neophodni?
Molim pojasnjenje.
 
Везано за прагове, дрвени прагови се уграђују и данас тамо где су специфични захтеви везани за доњи строј. Пруга од Мале Крсне до Велике Плане је једна од најновијих пруга, капитални ремонт вршен крајем 1980-тих за 120км/с. Вероватно је у питању мочварно тло. Не знам какви су тачно проблеми били разлог да се ту ради поправак, имам поверења у оне који су препознали 6 критичних деоница на Коридору 10.
JohnnyLee":esrhltpq je napisao(la):
936 м € годишње? па за те паре могу да све пруге ставе на минимум 160, изграде нове, а за кусур да набаве нова возна средства.

Karlo del Ponte":esrhltpq je napisao(la):
Чак и ако би се неком грешком кренуло у то, за то немамо грађевинску и машинску оперативу, а да не говоримо о кадровским променама за тај програм

па грађевинска и машинска оператива ће бити попуњена фирмама из иностранства, када већ овде нема довољно. питање је само да ли ће бити довољно железничког особља после свега
У томе је и највећи проблем. У том случају железница постаје већи губиташ, и већа увозничка рупа без дна од сада највећег губиташа и увозничке рупе без дна-друмског саобраћаја (ако се оствари уопште планирана динамика инвестиција). Зна се да ће кредитори уцењивати са захтевима за својом оперативом, и баш стога је потребна борба за сваки промил више учешће домаће оперативе.

Можда грешком овај форум чита неко из Министарства, ко се тамо заиста бори за интересе Србије, па ћу написати: овај план реструктуирања од 5 година је економски, еколошки, енергетски, социјално, регионално, функционално и технички неодржив! Не постоји одржив план у којем се поменуте промене могу спровести у тако кратко време, јер неће бити успешан, ако није заснован на ојачаној и усавршеној домаћој грађевинској, машинској и кадровској оперативи. Такву врсту промена је немогуће спровести са незапошљавањем младих, и не давањем шансе да искажу своје способности, односно наставком расипничке политике са људским ресусрсима, и чувањем диносаурус ауторитета, са мозговима дубоко у претходном столећу!
 
spatiotecte":1jdcksr0 je napisao(la):
Prica se da se ugradjuju drveni pragovi zbog nedostatka para.
To je глупост, дрвени прагови су скупљи од бетонских, и због уништавања шума са дебелим стаблима њихова цена може само расти. Постоје и пластични прагови, али за сада немамо техничку оперативу да их произведе, политичари одржавају вишедеценијску забрану истраживања и развоја... Постоје и челични прагови, који овде не би смели да се користе због аутоматског пружног блока, али могу на пругама без истог. Изузетно су трајни, застор може бити тањи, сами су справе против померања колосека при високим температурама (сунчаних кривина).
 
Čelični pragovi mogu i s APB-om, samo mora biti izolirani spoj s tračnicama. Ili se koristi osiguranje brojačima osovina. Takvi su na riječkoj prugi u tunelima, i na unskoj.

Članak o čeličnim pragovima na riječkoj prugi: http://www.casopis-gradjevinar.hr/asset ... kupova.pdf

S obzirom na vrstu kolosijeka uglavnom su ugrađivani čelični pragovi za osiguranje s brojačem osovina (nagazni kontakt), osim u tunelu Baudine na pruzi Zagreb – Rijeka gdje su ugrađivani pragovi za osiguranje s izoliranim odsjekom. Ovisno o osiguranju uporabljena su i dva tipa rebrastih podložnih ploča – bez proširenja za osiguranje s brojačem osovina i s proširenjem (nazvana u proizvodnom ciklusu proglodana) za izolirani odsjek.
 
Са бројачима осовина у реду, али бројачи осовина су мање поуздани од АПБ. У поменутом чланку се не помиње АПБ, а волео бих да видим то решење, јер на прузи може да се региструје лажно заузеће и при топљењу мокрог снега са дрвеним и бетонским праговима. Могу да замислим са челичним прагом, да на пругу падне обичан мокар лист уз шину и изазове лажно заузеће.
 
,,I doći će žuti čovek s istoka, i napraviće ono što napred vuče, a nazad vozi putnike"

Chinese Premier: Belgrade-Budapest high-speed rail to begin construction by year end

SUZHOU -- Construction of a high-speed rail link between Serbian and Hungarian capitals will begin within this year, Chinese Premier Li Keqiang said Tuesday.

In a keynote address at the fifth economic and trade forum between China and central and eastern European (CEE) countries, Li said the train link, which will cut travel time between Belgrade and Budapest by more than half, will be finished in two years.

http://www.chinadaily.com.cn/world/2015 ... 515207.htm

Zna li neko da li se išta radi, u smislu prikupljanja dokumentacije, uslova, projektovanja? Jeste žuti čovek svemoćan, al ne može baš pruga s neba da padne.
 
Radovi mogu da počnu do kraja godine, na isti način kako je otvorena izgradnja južnog toka. Za to ne postoje nikakve prepreke.

Šalu na stranu, mislim da je realno da radovi i počnu uskoro, ako je sve dogovoreno tamo gde treba. Eksproprijacije (nadam se) nema, nabavke svakako neće biti otvorene i transparentne pa će zato biti brze, a za projekat ne treba da se brinemo - pa kad smo mi imali kvalitetan projekat, pa još pre izgradnje?!?!
 
Eksproprijacije ce svakako morati biti. Trasu ce morati "peglati" na nekim mjestim. Pogotovo na ovom dijelu izmedju Novog Sada i Indjije. Neke dionice vjerovatno mogu poceti vrlo brzo.
 
Ljudi iz Cip-a se već mesecima "muvaju" duž pruge od Novog Beograda do Batajnice. Verujem da njihovo prisustvo ima veze sa izradom projekta. Vidjao sam ih takodje i severno od Stare Pazove.
 
Mi cemo sigurno iz tog kineskog kredita uspeti da izvucemo dogradnju 2 koloseka od NBG do Stare Pazove koji ce se koristiti za tu novu "brzu prugu" sto ce fakticki znaciti da ova ostala 2 postojeca ce moci da se koriste za gradksu zeleznicu.
Na taj nacin se dobija kompletan zapadni koridor sa 4 koloseka na izlasku Beograda.

Dakle kineska brza pruga finansira i gradsku BG/Beovoz, imajte to na umu.
 
Vrh