Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

За Тошин бунар и аеродромски град ћемо видети, шта су наумили преко Пупина. Остало сигурно може да бије воз сем у лудачком шпицу или при неким аномалијама у саобраћају. Па док скренем до те станице да паркирам или бусем и док се вратим, а све под условом да направе пут до станице који ће план плус да препозна :D имаће најмање 3-4км или у садашњем стању одступање је 5,6 километара а са исте тачке 4км до Вука!

Франш је са исте тачке 6,5 а НБГД 8,5 километара у односу на 4-6км самог одступања од пута већини људи.







Од железнице левој обали на жалост могу понудити само нове кракове. А оцена да је скупо ме не занима, јер није скупо ништа сигурно, у односу на могућност уштеде. Мислим да љубитељи железнице морају да губе битку са овим приступом. Батајница је свакако добар пример, из срца насеља на све те правце које си помињао. Тако овде да се уради може да се гаси оних 85/6 бусева који саобраћају и да се остави пар да круже по ћошковима и скупљају на воз. Већ сам рекао да немам ништа против станица и било какве активности, напротив. Мени смета што се уз израду ове станице размишља о касапљењу постојећег превоза. Ово просто није практично и добровољно неће привући људе на воз, а ако се присиле то неће дуго трајати и оставиће нетрпељивост према железници, трајну штету.

Немам против приче о свему овоме, само насиље нећу да трпим ако се појави. Сви наравно желимо брз, поуздан, удобан, јефтин и што више домаће произведен превоз. :D
 
Краци су ОК, али могао би Панчевац ту да буде уско грло. Имаћемо поприлично возова ка Панчеву. Али мислим да има смисла - само ако има и места дуж Зрењанинца?
 
Ја наравно разумем да могу да испаднем бу**** врло лако у разговору са тобом или Карлом. Није ми то проблем јер желим да као неко са стране (који искрено не зна ни основно) можда померим начин размишљања оних који баратају струком. Ја као обичан потенцијални корисник видим само потребе, а ви сте ту да причате о могућностима. Јако вас поштујем обоје (мада ме је Карло 2 пута ујео за срце :) ) када су ове теме у питању.
На крају крајева, ја сам просечни корисник којег треба убедити у преднот пруге, па сам погодан као опитни пацов. :)

Зрењанинац може вероватно само на стубовима, још бољи ефекат је тунелом кроз срца насеља јер су сва густо насељена лево од истог. :D
Наравно 5 км пруге (тунела или подигнуто на конструкцију) је довољно а идеално је до ПСкеле :)

Можда и не мора да буде Панчевац, у непосредној је близини и будућа ада хуја?
Па да видиш нове вредности и бољи превоз 8)
 
@Borcanac
Чињеница је да и у овом, и у многим другим случајевима, железничке станице су често скрајнуте у односу на насеља, али то није сметало ни по белом свету, па ни у околини Београда да приградске железнице буду изузетно популарне. У Батајници, Старој Пазови, Новој Пазови, Инђији, железничке станице су само по једна, на ивици насеља, док аутобуси пролазе кроз центар града, и са свим тим железница је увек била најпопуларније превозно средство, када год је постојао икакакв систем стандарда.

:gobb: Сагледавши целину проблема преласка Дунава друмскимим саобраћајним средствима, и даљег кретања "Старим Београдом", железница има низ предности, које поништавају ману у виду лошег положаја стајалишта. Тих децилитар више горива дневно за кретање Саве Ковачевића је мали додатан трошак у односу на можда и неколико литара потрошених у леру у Београдским застојима, потрошеног времена и живаца. Са самог насипа је немогуће направити безбедан прилазак Панчевачком мосту за аутомобиле, тако да бочни прикључак требамо тражити мало северније. Осим тога, "Трећем Београду" нису потребне само две главне улице, него целовита улична мрежа! Од тог стандарда никада не смете одустати, и рећи "довољне су само 2 главне улице да се добро среде". Од петље код Збега до Дунавског насипа има преко 8 километара, и треба размотрити бар 4 главне попречне улице. О томе сам већ писао у некој од тема о Трећем Београду, да се не понављам, главно, једна од тих попречних веза је правцем Канала Каловита. Застоји на Панчевцу и око Панчевца ће и дугорочно бити неизбежни, и предложен булевар помаже да Лева обала Дунава некако интерно функционише. Пут на Насипу испод Панчевца је тек пожељна додатна веза. И важно је напоменути да преко километар и северно и јужно од канала Каловита немогуће је направити булевар без озбиљних потешкоћа. Па и Париске комуне на НБГ, и Миријевски булевар код Карабурме су настали у време када си по њима могао ставити голиће и играти фудбал, а дугорочно су постали добро планирање унапред.
wlw1np.jpg

Сам Себеш у овом систему можемо посматрати као другу зону утицаја, а овде је фокус на Крњачи.

Про скраћивања линија уличног превоза, Париз, и Беч, и Праг су оставили систем уличног јавног превоза након изградње система брзих градских железница, нису га укидали. Смањивали су број полазака, неке линије преусмеравали и то је то. Ни 73 ни 706 у Батајници нису укинуте, због дела људи којима управо оне одговарају.
 
Ипак поредиш оно што се поредити не може. То је лако установити једним погледом на карту. Батајничка станица је у Батајници, будућа у ЗП је у Зпољу. Оно земунско поље је ваљда у Алтини, али је ипак негде. Ни станица НБГД не може бити у Остружници, ни станица ТБунар не може бити између Бежанијског гробља и аеродрома на ливади.
За ПС, Борчу, Котеж и Крњачу не може бити на ливади негде ка Панчеву. Овде чак није ни на ивици насеља већ потпуно ван њега и ван свих токова.

Рекох да ми не смета док не крену да сакате линије. За овај Батајнички правац аутобуси су пуни као око, на Зелењаку свако може да види, сваки дан, како се лактају људи да нађу место за кући да се врате. Ако су то те корекције полазака, не хвала, планирам да будем агресиван у том случају. Овде су потребна побољшања а корекције могу да дођу на ред тек ако неке мере покажу добре резултате.

За те главне улице те исто не разумем. Са друге стране све више има интерног функционисања, али овде ипак говоримо о превозу. О могућностима да се остваре побољшања за кретања људи, зар не? Не одустајем ја ни од каквог стандарда већ не разумем твој концепт са тим главним улицама. Ја сам помињао нову између два моста само због те интерне комуникације. То је једини правац којим може да се направи саобраћајница са сличном улогом као Зр пут, да би га растеретила и то сам поменуо само зато што већ помињемо градњу путне мреже.

Сагледавши целину проблема преласка Дунава друмскимим саобраћајним средствима, и даљег кретања "Старим Београдом", железница има низ предности, које поништавају ману у виду лошег положаја стајалишта.
Прецењујеш и гужву и железницу, да оваква има предности и сада би се користила. Да је људима лако да скрећу ван смера, то би радили и на П.Мосту а дешава се да сиђу са буса станицу касније и до Карађорђевог иду 48 или 33 а тек сваки 1000 можда на воз. То је зато што тих +100 000 људи нема да пређе само тих 4-6 километара од свог правца до и од воза, већ већина има и 5-10 км пре тога. Ко колима крене из Скеле, Борче, Котежа неће их паркирати ту где је већ добар део пута прешао. Док овај у Батајници има други концепт и пређе пар улица до воза са којим прелази десетине километара до града преко 20, ма 15 до тошиног бунара а овај са леве обале треба да пређе 10км само да би сео на воз, којим иде од 5-10км колико је до кључних тачака. 5вук, 7 карађорђев, 10-11нбгд.
Замисли само ситуацију. Сада иде омнибус радња :)
-Ти и ја смо у 95 и стајемо пред Пмостом ка граду. Аутобус (или ауто) скреће са тобом у њему на задату станицу, паркира, чека, укрцавате се и воз полази. Колико је трајала радња а колико ће још до станице НБГД?

-Ти и ја смо у 95 и стајемо пред Пмостом ка граду. Ја настављам колима или 95ицом (све једно је средство) и ако се нису чукнули на мосту, макар био најгори шпиц, макар био покварен семафор код Балкана, ти мост нећеш прећи а ја сам већ тамо.

Жао ми је ако се опет нисмо разумели, али за леву обалу просто нема ефекта из наслова теме, сем за тих пар кућа поред.
Поздрав
 
Pa ako BG:Voz ili bilo koja druga varijanta bude išla često, onda mislim da niko ne bi imao ništa protiv da GSP organizuje samo lokalne linije koje bi iz dva tri pravca dovozile putnike do stanice u Krnjači.
Nama je presedanje bauk, kao da je to ne znam kakav problem, ali u razvijenim zemljama je to normalno, prihvaćeno i ekonomski dobro rešenje. Zašto? Pa mnogo manje autobusa i goriva treba da se organizuje nekoliko kratkih linija koji bi iz svih delova Krnjače koji su daleko od pruge, relativno lako i brzo, dovezli ljude do ž. stanice, nego kada se organizuje duga linija, koja se probija preko Pančevačkog mosta, i još kroz gužvu centra Beograda.
Na kraćim linijama je mnogo lakše održati vozni red, manja su kašnjenja, ako jedan vozni red i bude u kvaru, neće nastati nesnosne gužve, ako ima kašnjenja ona su mala. Kada imate duge linije, a samo zato da bi svi imali direktnu vezu ka centru, onda se svi ovi problemi užasno komplikuju. U svim manjim mestima oko Barselone, lokalne autobuske linije su organizopvane samo do najbliže ž. stanice kroz koju prolaze linije regionalne železnice (Renfe Rodalias). U Švajcarskoj takođe, iz Ciriha do lokalnih središta idete vozom (regionalnim do manjih, a do većih može i brzim), a tamo vas usinhronizovano čeka samo lokalni autobus. Nijedan od tih autobusa se nikada ne probija kroz gužvu ka centru Ciriha (namerno sam uzeo ova dva grada jer je gradska zona Barseone mnogo veća, a Ciriha manja od Beograda, tako da koncept drži vodu i za veće i za manje urbane konglomeracije - pa bi radio i za BG). Ali ljudi su lepo naviknuti na to i to je normalna stvar. Kod nas svi insistiraju da imaju direktnu vezu sa centrom grada, a to realno na kraju donosi lošiji prevoz apsolutno svima. Zamislite koliko bi lakše GSP organizovao saobraćaj kada bi se lokalne linije završavale u Resniku, Kneževcu, Batajnici (ili Zemunu), Krnjači. Sa istim brojem autobusa, uz naravno potpuno pouzdan i brz BG:Voz, prevoz bi mogao postati mnogo manje stresan, da ne govorimo koliko bi pozitivan efekat bio na smanjenje zagađenja i potrošnju goriva.
Prugu do Padinske Skele svakako treba obnoviti i modernizovati, samom njenom modernizacijom omogučilo bi se da se uz nju naprave novi sadržaji koji su lako dostupni (nove radno/industrijske zone, ili nove stambene zone ako nekad zatreba baš toliko stambenog prostora), a osim toga ova pruga bi potencijalno jednog dana mogla da bude prirodno produžena preko Dunava pravo do Batajnice, pa da tako stvori severnu železničku obilaznicu. Uz novi triangl ka Pančevu, sav transport iz pančevačkih hemijskih kompleksa bi mogao potpuno da obilazi urbano područje Beograda. Naravno ovo je već daleko planiranje, kojem smo mi potpuno neskloni.
 
Мики, а да ти направиш презентацију овог примера и наведених?

Крњача је 2км од центра а Батајница 22. Из Батаје је поента доћи било где у град. Другачији су ефекти, стање и потребе. Потпуно непостојеће су гужве у центру за аутобусе са ове стране што иду. Део их је до богословије, део до трга и једна линија ка НБГ. Свуда жута трака функционише сем у уском грлу ДСтефана где може да се појача контрола поштовања исте. И ту ефикасно уз минимум застоја у шпицу 95 пролази. Преседање је обавезно за све правце, осим за део НБГ. Овим твојим предлогом било би бар троструко а нема те брзине и поузданости.
Не разумем како није потребна веза са центром?
У овом граду та фраза не важи, верујем да има таквих примера, само ово није ни Цирих ни Барса већ Београд.
95 иде на 2-3 минута а ту су и бројне друге линије. Колико често може воз да иде, па још бар 3 преседања...
Аутобуском мрежом стајеш на безброј локација и нових укрштања, возом неколико. Просто није за поређење! Сем ако се не створе нове вредности...ако брзо могу да се савладају веће раздаљине, ако нема неколико преседања за различите крајеве града, већ два синхронизована.
Бранити железницу само да би се бранила је контра продуктивно, нико није ст*** да га навикаваш на лошије услове. Исто није добро гледати локалне ситуације пластично и по другачијим примерима, па се после чудити неуспеху.
То просто мора да буде потпуно решење да би било право.

Понављам. Немам ништа против изградње станице, паркинга, прилазних путева и чега већ. Нека га, нека ради. Људи ће сами препознати шта је боље за њих. А ако батале бусеве због тога што им је овакав воз бољи...нека сакате бусеве, ништа не фали.
Ја само тврдим да је ближе и лакше и ништа не кошта грађане леве обале ни сада да га користе. П.Мост је ближе од ове станице а биће мање оптерећен по отварању Пупиновог моста. Та станица постоји, линије буса пролазе поред, зар не? Зашто им сада није боље тако?
Ето примера за размишљање...
 
Ипак, Барселону и Цирих не би могли поредити због густе транспортне мреже брзог шинског превоза од свугде за свугде. За путовања од Котежа или Борче за Ботаничку башту и даље је бус много боље решење од воза, као из Батајнице за Земун.

@Борчанац

Осим житеља општине Палилула, Панчевачки мост у изузетно великој мери прелазе житељи врло насељене општине Панчево. Житеља свих осталих општина је до 10% свих прелаза Панчевачког моста. Рецимо да су они који прелазе Панчевац 60% са Палилуле, 30% Панчево, 10% сви остали. Ако од првих 30% прелази железницом, других 70%, а трећих 40%, долазимо до 18%+21%+4%=43% прелазака возом (након неколико година пажљивог рада). Онај ко мисли да ће се са тим, и са Земунским мостом лако колима прелазити Панчевац у будућности, грдно се вара. Земунски мост ће повући можда 20% садашњег саобраћаја са Панчевца, али ће доћи до повећања броја и становника и радних места у Борчи. Аутобуска линија 95 је и сада неподношљива већини путника, и прескупо решење.

За правац железнице ка Борчи велики проблем је управо непостојање планског развоја и мреже саобраћајница. Од свих варијанти, највише је одрживо ићи западном страном Борче и Котежа, са тим да тим правцем иде и булевар, и да се западно од тога крене са планским развојем нових квартова. То је и начин да се предухитри садашњи стихијски развој, али таква планска насеља треба развијати и сада уз Панчевачку пругу.

А про коришћења стајалишта Панчевачки мост од оних који прелазе Дунав преко Панчевачког моста, са све непотпуном интеграцијом, чекањем 15 минута + 3-4 минута да се уопште спусте до станице, није их мало. Само од Панчевачког моста до Карађорђевог парка их има 50-100 по возу у шпицу, или 200-300 на сат, а линије 33 и 48 заједно имају капацитет око 1600 путника на сат у једном смеру. Са директном везом са Крњачом, Овчом и Панчевом тај број ће се повећати (са двоколосечном пругом за Панчево, све више расте потреба за набавком нових возова, са којима би се и фреквентност полазака повећала).
 
Ок, да не давим више. Све што желим је да нико не силује људе. Ако станица буде прихватљива, биће и коришћена. Ако преузме део аутобуског саобраћаја, нека буде и сузбијања истог.
Ја би волео тај сценарио.
У неку руку ја сам ту и да пренесем већинско размишљање. Годинама ретко уђем у јавни превоз, ове године нисам ни једном, али познајем ствари, причам са људима. По ономе што стално читам овде о 95 сигурно ћу вас изненадити...100% људи ће вам рећи да је то нешто најбоље што ови крајеви добијају од града. Једино што ни то није довољно добро а слажем се са проценама око мостова које си изнео. И тих 20% ако их буде, значиће Панчевцу.
За крај би изнео утисак о Панчевачком правцу. Делује ми као сан о спајању 2 града. Лично, све што бих развијао учинио би у већ насељеном правцу у ширио ка Београду. Не у неки тако крај, ћошак, део између Борче и Земуна подједнао је близу и подједнако наслоњен на више крајева града. Делија је поставио на другој теми план из 48. Делује по саобраћајницама да је тада било више слуха за логичну стратегију. Ако треба, пребацићу слику на коју мислим, рекао бих да пратите сви све теме.
Ако сам убо нешто што вас је заинтересовало, супер. Ако не,нема везе. Представио сам већинско размишљање и свој став о претњама за које сам сазнао, као и о по некој другој ствари.
Не може да шкоди ово мало дискусије.
Извините на досади...
 
Дај Боже да овај руски кредит не пропадне, то нам је најпаметније веће задуживање до сада.
 
OVO SU NOVI SRPSKI VOZOVI Koštaju 99 miliona evra, jure 160 na sat, imaju modernu opremu i klimu Video
Blic, Tanjug | 13. 12. 2014. - 16:58h izmena vesti 18:41h | Komentara: 61
http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/519132 ... mu-i-klimu

Železnice Srbije su do sada preuzele četiri nova elektromotorna voza od švajcarske kompanije Štadler, koji bi trebalo da budu uključeni u saobraćaj početkom godine, a najkasnije do proleća.
549699voz-01f.jpg


To su prvi novi elektromotorni vozovi koje su srpske železnice kupile posle više od 30 godina, izjavio je predsednikom Skupštine Železnica Srbije Zoran Anđelković tokom današnjeg obilaska novih "Švajcaraca" u Tehničko-putničkoj stanici Zemun, gde se testiraju.

Železnice Srbije su od Štadlera kupile ukupno 21 elektromotorni voz i svi će biti isporučeni do septembra, rekao je Anđelković Tanjugu prilikom prvog predstavljana Štadlerovog voza.
549701voz-03ff.jpg


"To su ubeljivo najsavremeniji i prvi elektromotorni vozovi koje su srpske železnice kupile, posle nabavke vozova koji se sada koriste za BG i Beovoz", kazao je Anđelković.
549702voz-04ff.jpg


Novi Štadlerovi vozovi u vrednosti od 99 miliona evra su kupljeni sredstvima kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Oni mogu da razviju brzinu od 160 km na čas, imaju savremenu opremu, klimatizovani su i prilagođeni osobama sa posebnim potrebama.

Anđelković je danas obišao Beogradski železnički čvor, kako bi se sa saradnicima uverio da je sve spremno za prelazak na novi železnički red vožnje, koji stupa na snagu u nedelju i važiće do 12. decembra 2015. godine.
549703voz-05ff.jpg


On je obišao i radove na gradnji železničke stanice Beograd centar u Prokopu i najavio da će već tokom 2015. biti prošireni železnički kapaciteti buduće glavne železničke stanice, s obzirom da će sadašnja Glavna železnička stanica biti izmeštena zbog projekta Beograd na vodi.

Anđelković je podsetio da su ti radovi, koji se finansiraju kuvajtskim kreditom, krenuli početkom ovog meseca i naveo da je Kuvajt zainteresovan da obezbedi još jednu kreditnu liniju od oko 25 miliona evra za dalje radove na kompletiranju "Prokopa" ispod ploče.

On je kazao da će kada bude potpuno funkcionisao "Prokop" ispod ploče biti više zainteresovanih investitora za prostor iznad ploče, gde može da se grade poslovni objekti, hoteli, šoping centri i drugo.
 
Znacajno udobniji put na linijama za Prag,Budimpestu,Bec,Cirih mozda i Solun...
 
Шта бре на пролеће?! Да ли су они нормални???
 
Po nekim informacijama koje ja imam,ipak ce to biti kraj januara.
 
Ja imam informaciju da je samo 4 masinovodja iz 4 razlicitih sekcija obuceno da upravlja tim vozom. Zar ne bi trebalo da bude bar 15-20 masinovodja osposobljeno da upravlja flirtom?
 
Pa kad nisu prirpemili halu za servis , mjesto pod nadzorom za prking , alate za odrzavanje , ispisali nove prvilnike , uputstva , i stosta jos , neradnici
 
Ovi su rekli pre bog zna kolko da prvi Flirt treba da se pusti u saobraćaj do kraja godine. Meni nije jasno što sad pomeraju puštanje za januar???
 
Nije istina da su samo cetvorica obucena za upravljanjem Flirtom. Obuceno je desetak ljudi I trenutno nema potrebe za vecim brojem posto su za sada samo probe u toku. A te price o pustanju za novi red voznje su samo iskoriscene u dnevno politicke svrhe. Svuda u svetu postoje procedure koje moraju da se ispostuju prilikom pustanja novog voza u eksploataciju. Tako je bilo I pre trideset I kusur godina kada je stigao prvi RVR I tako Mora da bude I sa Flirtom.
 
А те процедуре свуда у свету трају 3 месеца?
 
Vrh