Oni da su pametni, odvojili bi odmah 4 garniture za taktni vozni red Novi Sad - Beograd (posle Pančevo). Polasci bi tad bez problema mogli da budu na sat i 15 min, ili čak samo na sat. A na relaciji BG NS autobusi su uvek puni, tako da ako uopšte još postoji linija koja bi mogla da zaradi novac od prevoza putnika to je ova. Vraćena sredstva bi mogli uložiti u nove vozove. Najgore će biti ako ih sad sve razbacaju na sve strane po jedan, pa nigde ne uspostave dobar putnički saobraćaj. Pošto je naš putnički saobraćaj suštinski uništen treba ga podizati kao elektro sistem posle raspada, deo po deo. Ako uopšte nešto nameravaju da naprave od putničkog saobraćaja moraju da rade na taj način da tamo gde to SADA infrastruktura dozvoljava uvedu taktni vozni red. Na te relacije uposle što više novih vozova, jer je to jedini način da povrate deo putnika iz drumskog prevoza. Na taj način će te linije i donositi novac. Paralelno s tim morao bi teći proces opravke infrastrukture, pa sledeće garniture uposliti odmah na sledeće obećavajuće linije. Broj ljudi koji putuju između Novog Sad i Beograda je veliki, a to je možda jedina relacija na kojoj putovanje vozom nije drastično duže od putovanja autobusom. Tako da ima dobar potencijal da se deo putnika "otkine" autobusima. Nakon zavšetka pruge za Pančevo, ovu liniju iz Novog Sada treba samo produžiti ka Pančevu. Bila bi puna u oba svoja dela (od NS do BG, i BG-PA), a vreme nije toliko duže da se isti takt ne bi mogao zadržati sa samo jednom garniturom više.
Produženje do Subotice bi posle bilo logično, ali isključivo nakon što pruga dozvoli normalne brzine, pa bi svaki drugi (ili treći) mogao umesto NS da ima krajnju stanicu SU.
Slično bi mogli napraviti i oko Niša, pretpostavljam da bi Niš - Leskovac bilo dobro popunjeno. Južnije teško da može da funkcioniše taktni vozni red jer je pruga u raspadu. Leskovac - Niš - Stalać (eventulano Paraćin) bi bio logičan produžetak. Da je pameti i onaj kratki patrljak do Kruševca elektrificirati i srediti za veću brzinu pa da se Kruševac uklopi u vezu za Niš. Onda bi Stalać ponovo bio vezna stanica između ove južne grupe i recimo grupe oko Jagodine (npr Lapovo-Jagodina-Ćuprija-Paraćin-Stalać). Dobrim uklapanjem reda vožnje, osim direktnih vozova Niš-BG, moglo bi se sa malim čekanjem putovati i ovima.
Uglavnom umesto da pokrivaju jako duge relacije po sporim prugama idealno bi bilo da se koncentrišu na kraće relacije na kojim amogu ostvariti taktnost, i garantovati ljudima prevoz, jer samo tako će vratiti putnike.
Tek kad ovo zaradi neku lovu, i pruge budu koliko toliko sređene, onda vredi uložiti u malo opremljenije vozove za duži put.