Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Негде тестирања трају и годину дана. За РА-2, познати као Рус (дизел) било је 210 дана. Флирт је стигао у септембру.
 
Где то мимо Србије трају тестирања воза који иначе није прототип годину дана?
 
Kod nas su neophodna testiranja zbog infrastrukture a ne zbog samih voznih sredstava :)
Inače bolje da krenu kasnije jer će ako krenu krajem januara tada biti bar 5-6 spremnih garnitura, pa da neke najvažnije linije kao npr Beograd - Novi Sad budu u potpunosti opslužene novim vozovima.
 
Oni da su pametni, odvojili bi odmah 4 garniture za taktni vozni red Novi Sad - Beograd (posle Pančevo). Polasci bi tad bez problema mogli da budu na sat i 15 min, ili čak samo na sat. A na relaciji BG NS autobusi su uvek puni, tako da ako uopšte još postoji linija koja bi mogla da zaradi novac od prevoza putnika to je ova. Vraćena sredstva bi mogli uložiti u nove vozove. Najgore će biti ako ih sad sve razbacaju na sve strane po jedan, pa nigde ne uspostave dobar putnički saobraćaj. Pošto je naš putnički saobraćaj suštinski uništen treba ga podizati kao elektro sistem posle raspada, deo po deo. Ako uopšte nešto nameravaju da naprave od putničkog saobraćaja moraju da rade na taj način da tamo gde to SADA infrastruktura dozvoljava uvedu taktni vozni red. Na te relacije uposle što više novih vozova, jer je to jedini način da povrate deo putnika iz drumskog prevoza. Na taj način će te linije i donositi novac. Paralelno s tim morao bi teći proces opravke infrastrukture, pa sledeće garniture uposliti odmah na sledeće obećavajuće linije. Broj ljudi koji putuju između Novog Sad i Beograda je veliki, a to je možda jedina relacija na kojoj putovanje vozom nije drastično duže od putovanja autobusom. Tako da ima dobar potencijal da se deo putnika "otkine" autobusima. Nakon zavšetka pruge za Pančevo, ovu liniju iz Novog Sada treba samo produžiti ka Pančevu. Bila bi puna u oba svoja dela (od NS do BG, i BG-PA), a vreme nije toliko duže da se isti takt ne bi mogao zadržati sa samo jednom garniturom više.
Produženje do Subotice bi posle bilo logično, ali isključivo nakon što pruga dozvoli normalne brzine, pa bi svaki drugi (ili treći) mogao umesto NS da ima krajnju stanicu SU.
Slično bi mogli napraviti i oko Niša, pretpostavljam da bi Niš - Leskovac bilo dobro popunjeno. Južnije teško da može da funkcioniše taktni vozni red jer je pruga u raspadu. Leskovac - Niš - Stalać (eventulano Paraćin) bi bio logičan produžetak. Da je pameti i onaj kratki patrljak do Kruševca elektrificirati i srediti za veću brzinu pa da se Kruševac uklopi u vezu za Niš. Onda bi Stalać ponovo bio vezna stanica između ove južne grupe i recimo grupe oko Jagodine (npr Lapovo-Jagodina-Ćuprija-Paraćin-Stalać). Dobrim uklapanjem reda vožnje, osim direktnih vozova Niš-BG, moglo bi se sa malim čekanjem putovati i ovima.
Uglavnom umesto da pokrivaju jako duge relacije po sporim prugama idealno bi bilo da se koncentrišu na kraće relacije na kojim amogu ostvariti taktnost, i garantovati ljudima prevoz, jer samo tako će vratiti putnike.
Tek kad ovo zaradi neku lovu, i pruge budu koliko toliko sređene, onda vredi uložiti u malo opremljenije vozove za duži put.
 
Pančevo - Novi Sad, novim čvorom, na svaki sat. Najperspektivnija linija u Srbiji. Autobusi, pa-pa...

(vozovi BG - NS i sada su poprilično puni)
 
Koliko bi vozova stvarno trebalo da se opsluži BG-NS? Išao sam tuda pre tri godine, sećam se da je izmedju Karlovačkih vinograda i NS bilo jako loše stanje pruge, nadam se da su to bar malo poboljšali. Da ne pominjem BG stranu do NBG stanice, to znam da nisu popravljali i neće.
Koliko vremena treba sad onom hard core localcu koji staje i u Indjiji-Pustari od BG do NS?
 
Po redu vožnje 1h i 48 min. Koliko sam čuo obično se u poslednje vreme dosta dobro toga drže. Posljednjih 15 min se taljiga od nbg do bg.
Ali kad sam pričao o taktnom voznom redu mislio sam prvenstveno na brze vozove.
 
Zaboravih. Autobusi brzo stignu od grada do grada, ali probijanje do a. stanice potraje pa i to ispadne oko 1 sat i 15-30 min. Samo rano ujutro i nedeljom vožnja busom bude kraća.
 
Da su pametni da uvedu vozove za NS od Pančevca ili bar Prokopa, dok se ne završi rekonstrukcija pruge do Pančeva.
Voz bi stajao samo NBG, Zemun, Batajnica, N. Pazova, S. Pazova, Indjija, Beška, Karlovci i Petrovaradin.
Takvom vozu bi trebalo oko 1h 25 min od Prokopa do NS.

Neki vozovi, bar dva para dnevno bi mogli biti i direktni, bez usputnih stajanja, u rangu brzog voza i da ima prioritet u ukrštanju sa svim vozovima ne samo nižeg več ranga već i sa ICS BG-SU. Taj bi mogao da bude negde oko sat vremena puta, brži od svakog autobusa čak i vikendom i noću.
 
Могу слободно одмах да га пусте до Панчева, уз лабавији ред вожње.
Није ту уопште важан Прокоп, већ Вуков споменик, јер је од њега чак и са садашњом пругом, воз до Новог Сада у одређено доба дана готово једнако брз као аутомобил.
 
и ја сам за да иде од Панчевца док се не среди пруга. П. мост-В. споменик-К. парк-Прокоп-НБГ-Т. бунар-Земун-Батајница-Н. Пазова-С. Пазова-Инђија-Бешка-Чортановци-С. Карловци-Петроварадин-Нови Сад. поласци од П. моста до Батајнице да буду усклађен са БГВ-ом (један од 4 поласка на сат), па да на тој деоници саобраћа као део БГВ-а
 
Za NS bi bilo odlicno, ali treba odraditi i marketing, bilborde po BG i NS sa novim vozovima, evo pancevo primer, voz 64 dinara, dva tri puta jeftiniji od busa i brzi ali mnogo vise ljudi ide busom, neki ni ne znaju cenu a neki nemaju poverenja
 
Видим, опет се враћамо на ону причу Београд-Нови Сад, као да је то једина дестинација где је воз популаран, и може бити. Имамо и онај парадокс са перонима, а имајте на уму и да тај воз и није тако великог капацитета. На правцу Београд-Нови Сад често (не увек) ће требати спајати по 2.

У принципу нисам сагласан да ових релативно мало нових возова буде само на 2-3 линије. И до сада је између Београда и Новог Сада ишао 412-416 105-106 са доста удобним седиштима, и обично врло чист (одржавају га Новосађани). Пруга Београд - Скопље је у не тако лошем стању од Ковачевца (међу Младеновцем и Паланком) па све до Лесковца.

Већ сам раније писао, али опет ћу, шта су инфраструктурни приоритети Србије:
1) Суботица - Нови Сад, са реконструкцијом свих међустаница и чвора Суботица.
2) Ниш - Димитровград са теретном обилазницом.
3) Београд - Велика Плана, бар један правац, или Крсна или Младеновац
4) Краљево - Крушевац - Сталаћ са електрификацијом и повећањем осовинског притиска.
5) Шабац - Зворник, са повећањем осовинског притиска, размотрити електрификацију.
Тек тада можемо ићи ка другим колосецима, већим брзинама итд. У целој тој причи, ово нешто мало нових возова је јефтинији и једноставнији корак...
 
A šta je s prugom za Kragujevac? Veza između Beograda i Kragujavca je takođe isplativa. Kragujevac spada u veće gradove Srbije, plus ima industriju. Znam da je u planu elektrifikacija pruge Lapovo-Kragujevac-Kraljevo, ali se stalno odugovlači s tim.
 
http://www.politika.rs/rubrike/Politika ... za.sr.html

Из интервјуа кинеског премијера део који се односи на железницу

На трећем самиту шефова влада Кине и земаља цетралне и источне Европе у Београду разговараћу са премијером Александром Вучићем и мађарским премијером Виктором Орбаном у вези са пројектом изградње железнице Београд-Будимпешта.

На основу ове пруге Кина планира да ради са релевантним земљама како би се изградила брза линија копно-море која спаја Кину и Европу. Када буде завршена, ова експресна линија ће у великој мери ојачати логистички капацитет земаља кроз које пролази и поспешити регионални економски раст и донети корист земљама на тој маршрути.
 
Jedina stvar koju bih doveo u pitanje jeste do da bi voz zarađivao pare. Taj koncept mi nekako nije siguran. A možda i grešim. Železnice bi morale da porade i na reklami. Voz kojim sam ja išao za PO skoro da nije ni bio reklamiran. I onda taman kad je malo zaživeo prepolovili su broj polazaka. I počeli da vraćaju i nebeovoz kompoziciju od jedne lokomotive i jednog vagona koji nema grejanje i svetlo. Sve ostalo je na mestu. (odnosi se na post miki_ns-a)
 
Данас су се Вучић и Орбан, српска и мађарска царина и остали договарали о градњи пруге Будимпешта - Београд. Показало се, као што су упућени и говорили, да ће то бити пруга за брзине до 200 км/сат, а не за 300, или 350, што нам, наравно, не треба.
Предвиђено време путовања између Београда и Будимпеште је два сата и 40 минута. То значи и око шест сати до Беча и 9-10 сати до Минхена и 16 сати до Париза са идеалним преседањем.

Када будемо отварали пругу, биће то велики дан за Србију - поготову што су и Македонци били на разговорима. Јасно је да Кинези желе да повежу луку Пиреј са Европом. Од Атине до Солуна већ постоји, скоро целом дужином, двоколосечна пруга за 200 км/сат. Највећи део посла треба, ипак, одрадити у Србији, а то је:

- Нова двоколосечна пруга Ресник - Клење - Мали Пожаревац - Велика Плана;
- Нова двоколосечна пруга Сталаћ - Ђунис;
- Нова двоколосечна пруга - Ниш - Прешево;
- Реконструкција и "убрзавање" постојеће двоколосечне деонице (Велика Плана - Сталаћ, тренутно 120 км/сат).

Вредност посла је огромна, али, с обзиром да је финансијер овога пута, чини ми се, веома озбиљан у својим намерама, мислим да треба да закључимо: Србија поново добија железницу! :kk:
 
Vojvodina nije u Srbiji pa moze da ostane 1 kolosek od Pazove do Subotice sa brzinom 40kmh?
 
Ако си писмен и имао си у основној школи предмет Географија, јасно ти је да се Пазова и Суботица налазе између Београда и Будимпеште и да ће се тамо прво градити нова пруга.
 
Ti si izgleda ima keca iz geografije a bogme i iz pristojnosti, pa vredjas ovako na prvu loptu. A predstavljas se ovde kao neki profesionalac.

Skrenuo sam paznju da deo pruge u Vojvodini nisi naveo. No, to govori o tebi a ne o meni i mojoj pismenosti ili poznavanju geografije.
 
Svi smo razumjeli pantografa i kontekst u kome pise post , pruga kroz apv se podrazumjeva da ce biti uradjena iz kineskog i ruskog kredita
 
Вест о изградњи пруге је праћена и вешћу и о сарадњи царинских органа. Уколико путовање возом не буде подразумевало чекање на граници воз ће и те како бити конкурентан другим видовима транспорта
 
Vrh