Мркоњић и амбасадор о изградњи пруге Београд-Будимпешта
БЕОГРАД, 4. марта (Танјуг) - Министар саобраћаја Милутин Мркоњић и амбасадор Мађарске у Србији Оскар Никовиц сагласили су се данас о потреби формирања радне групе за израду пројекта изградње пруге Београд-Будимпешта за брзине веће од 200 километара, која би била финансирана кинеским кредитом од 10 милијарди долара.
Они су, после разговора у министарству, изјавили за Тањуг да је у интересу обе државе да саобраћај који иде тим путним правцем буде европски и да представља везу Србије са западном Европом.
"Одмах смо се договорили да формирамо једну радну групу, односно да предложимо владама Србије и Мађарске да се формира радна група од стручњака из области из саобраћаја, финансија, економије и железнице која би до краја марта припремила предлог за реализацију тог значајног пројекта", рекао је Мркоњић.
Он је истакао да је интерес обе државе да се искористи кинески кредит од 10 милијарди долара који је усмерен ка земљама источне Европе.
"Интерес и Мађарске и Србије јесте да та пруга буде завршена, да она буде двоколосечна, јер је сада једноколосечна, са елементима пруга за велике брзине од 200 километара па на више", рекао је Мркоњић.
Напомињући да очекује да тај посао врло брзо крене, он је оценио да су могућности велике.
"Нема великих географских препрека. Терен је раван", рекао је Мркоњић и додао је пруга дугачка око 390 километара.
Наводећи да је сада време путовања између два града негде око осам сати, он је истакао да ће, када пруга буде завршена, оно бити два и по до три сата.
Мркоњић је подсетио да се већ изводе радови на тој прузи.
"Стигли смо од Београда до Старе Пазове, а припремамо деоницу од Старе Пазове до Новог Сада што је најтежа деоница на тој прузи", рекао је Мркоњић и додао да би укупна вредност радова на територији Србије била 900 милиона евра.
Ово је већ много умеренија и реалнија прича од претходне о прузи за 300 км/ч.
Амбасадор Мађарске Никовиц поновио је да ће се за тај пројекат, који је сјајна прилика за повезивање Будимпеште и Београда, користити кинески кредит који је био понуђен европским земљама пре два месеца.
"За сада не постоји добра веза и може се рећи да она није у складу са нашим добрим односима. Пут траје осам, девет сати између наших главних градова и зато треба да се повезујемо модерно", рекао је Никовиц и додао да се ова прилика мора искористити.
Он је напоменуо да је на састанку договорено формирање радне групе за израду пројекта.
"Договорили смо се да ћемо први корак направити баш на дан када ће бити отворен прелаз између Ашот Халома и Бачких винограда крајем месеца, када ће бити први састанак радне групе", рекао је Никовиц.
Указујући да не може ништа рећи о финалној фази пројекта, он је навео да се мора радити корак по корак.
"Израдићемо једну добру пругу на којој возови могу саобраћати 200 километара на сат. Тиме би направили први корак ка повезивању Србије, Београда са западном Европом и искористили прилику да изградимо пројекат за Коридор 10", рекао је Никовиц.