Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Malo offtopic ali da vas pitam. Jel putovao neko skoro nocnim vozom za Budimpestu? Kakva su iskustva, jel bezbedno?
 
Malo offtopic ali da vas pitam. Jel putovao neko skoro nocnim vozom za Budimpestu? Kakva su iskustva, jel bezbedno?

Nisam licno putovao tuda bas dugo ali od prijatelja koji jesu, i to nedavno, sam cuo da uopste nije bezbedno. Organizovane grupe lopova i razbojnika redovno pljackaju putnike usred noci i sa nase i sa madjarske strane granice. Ocigledno ljudi, kad stignu u Budimpestu, ne prijave ove slucajeve (moji prijatelji nisu), pa se to ne pojavljuje po stampi. Naravno da treba to da se spreci ali dok se ne pokrene medijska kampanja, policiji nije u interesu da reaguje.
 
Ponesec parce lanca omotas oko rucki kupea sa unutrasnje strane stavis katanac i mirno spavas
 
Ja sam takođe iznutra vezivao vrata tako da ne mogu da se otvore iz hodnika. Mislim da kod kineza ima da se kupi alarma za vrata iz dva dela koji pišti kada se vrata otvore. To bi bilo dobro imati i staviti na vrata i prozor za svaki slučaj. A ako putuje više osoba onda je najbolje imati stražu na smenu. Mada mislim da od zaključanih vrata nema bolje. Meni se ni kondukter nije bunio što su vrata zaključana. Mirno je čovek sačekao da otvorim, pogledao kartu i otišao a ja opet zaključao.
 
Mislili smo da ne putujemo u kupeu vec u onom 'zajednickom' vagonu, to mi se cini sigurnije. Novac cu nositi oko vrata pa ispod duksa. Sta vi mislite, jel to dobra ideja? Ne bih kupe, mnogo mi je to stresa oko zakljucavanja, ako neko pokuca ima da presvisnem.
 
Ja sam putovao početkom marta i ništa mi se nije desilo. I ja sam se načitao raznih priča, pa nisam baš mirno spavao (čitaj uopšte). Ali nisam čuo, niti video ništa sumnjivo. Niti sam čuo da je iko u vozu imao problema. Bio sam u kupeu i nismo se zaključavali niti vezivali.
 
Ne pomaze lavlja kandza vucko, omamljuju gasom i upadaju kao nindze :mrgreen: Nacitala sam se tih prica juce, pa me je uhvatila paranoja...
 
Ja sam putovao proslog februara. U odlasku u kupeu bili moja devojka, ja i neka zena. U povratku moja devojka, ja i neki makedonac. Problema uopste nije bilo. Jos sam se i naspavao ko covek jer je bilo mesta na pretek. Jos da makedonac nije hrkao.....
 
11030":shn5pco8 je napisao(la):
Malo offtopic ali da vas pitam. Jel putovao neko skoro nocnim vozom za Budimpestu? Kakva su iskustva, jel bezbedno?
Ja сам више пута користио овај воз, увек купее са местима за седење, и увек са странцима, и никада нисам имао проблема... Мађарски вагони које је произвела Гоша, а чији је велики оправак извршио хрвтаски Гредељ су врло удобни.
 
Prevazišli polutke: Sindikalci „Železnice“ spiskali 600.000 evra
BLIC | 09. 04. 2013. - 17:30h


Rukovodioci i članovi nekoliko sindikata JP „Železnice Srbije“, samo tokom prošle godine za smeštaj, hranu i putovanja po inostranstvu potrošili su više od 600.000 evra saznaje “Blic”. Prema podacima unutrašnje kontrole do kojih je došao naš list, ovaj astronomski ceh napravilo je svega 75 ljudi.

To što „Železnice Srbije“ grcaju u dugovima i što ih država subvencioniše novcem građana, sindikalne rukovodioce i članove nije sprečilo da bahato troše pare kojih nema. Umesto da se bore za radnike, kako se ispostavilo, pojedinci se isključivo bore za svoj džep.

Naime, prema saznanjima „Blica“ unutrašnja kontrola ovog preduzeća utvrdila je da su sindikalni aktivisti u prošloj godini od „Železnica“ naplatili više od 43 miliona dinara za smeštaj u hotelu „Beograd“, da im je na ime dinarskih dnevnica isplaćeno oko 12 miliona dinara dok su ih putovanja po inostranstvu koštala više od 93.000 evra.

Kada se iznosi dinarskih i deviznih dnevnica podele sa brojem radnih dana u godini, ispada da su „Železnice Srbije“ svaki dan za putovanja po Srbiji sindikalcima plaćali u proseku 60.000 dinara, a za odlaske u inostranstvo oko 400 evra.

Na spisku onih kojima „Železnice“ plaćaju smeštaj, hranu i putovanja, u samom vrhu po visini računa nalazi se predsednik Sindikata železničara Srbije Mirko Lazić. Za godinu dana njegov boravak u hotelu „Beograd“ građane je koštao gotovo tri miliona dinara. Ono po čemu se međutim Lazić ističe u odnosu na ostale su putovanja u inostranstvo za koje mu je isplaćeno oko 9.500 evra. Za Lazića međutim ove sume nisu sporne.

- Za vas su velike sume, za mene nisu. Niko nije išao nigde za džabe već za potrebe sindikata. Ja sam putovao u London na sastanak Međunarodne organizacije sindikata, čiji smo mi članovi. Iznos od 9.500 evra je potrošen za deset službenih putovanja, za avionsku kartu i noćenje i pritom niko nije otišao na put a da to nije potpisao generalni direktor. Sve što nam je plaćeno u skladu je sa kolektivnim ugovorom - kaže Lazić.

Za razliku od njega, Nebojša Nikić iz Sindikata izvršnih službi „Železnica Srbije“ priznaje da su troškovi veliki.

- Ako me pitate da li je mnogo, da mnogo je! I mi ćemo zbog stanja u preduzeću maksimalno smanjiti broj sindikalnih službenika, tako da će se i troškovi smanjiti. Mene su pre četiri godine prozivali za devizne dnevnice i tada sam odlučio da više ne uzmem nijednu (buuahahahahahahah :D ...ali zato se preselio u hotel Beograd i napravio račun od 2.830.278,00 din. za godinu dana :D :D :D ), zato me i nema na spisku onih koji su putovali u inostranstvo - kaže Nikić.

On dodaje da astronomske sume ne treba da čude ako se zna da u „Železnicama Srbije“ postoji čak 27 sindikata.



Naš sagovornik, upućen u to kako sistem funkcioniše u „Železnicama Srbije“, navodi da nije neuobičajeno ni lažiranje faktura iz hotela u kojima se boravi.

- Dešavalo se da se otputuje recimo u Doboj, gde je smeštaj u proseku oko 35 evra, a da pojedinci donesu račun na 200 evra. Unutrašnja kontrola to proveri, ali na kraju ti papiri završe u nekoj fioci - objašnjava on.

Novi direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović nakon što je preuzeo upravljanje ovim preduzećem izneo je frapantne podatke o nenamenskom trošenju novca i najavio ukidanje brojnih privilegija i rezanje troškova. Odgovor na pitanje da li se to odnosi i na sindikate od njega juče nismo dobili, jer na brojne telefonkse pozive nije odgovarao.


Pakt o nenapadanju

Pod plaštom borbe za zaštitu prava radnika, boljih plata i zalaganja za razvoj železnice, sindikalne vođe i članovi odbora zapravo nemilice troše novac građana već godinama. Tome niko nije stao na put ni nakon objavljivanja astronomskog iznosa od skoro četiri miliona evra koliko su sindikati naplatili svoje delatnosti 2008. godine. Sledećih godinu dana na hranu i smeštaj potrošena su 34 miliona dinara, a za putovanja po belom svetu samo za devet meseci isplaćeno je 26.000 evra. Ako se imaju u vidu i poslednji podaci o trošenju sindikata sve ovo zapravo liči na sistem u kojem rukovodstva „Železnica“ žmure na ovakvo trošenje novca građana, a sindikalci ih za uzvrat ne diraju.

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/3764 ... 00000-evra
 
Pitali ste i dobili odgovor u vezi sigurnosti putovanja. Smatram da je sigurnije putovati zaključan u kupeu ali na vama je da odlučite. U svakom slučaju, srećan put.
 
Hvala svima na odgovorima, icicemo u jednom pravcu jutarnjim, u povratku nocnim, bez alarma i pajsera, javljam vam slikama kako je bilo :vops:
 
U Severnu Koreju na prevaspitavanje.
 
Divljacima nista nije sveto, sve dok ih ne pohapse, a roditelje nateraju da plate stetu
Govnjivom motkom ih treba, kakva demo(no)kratija i vladavina ljudskih prava. Onda im to sve naplatiti, naterat ih da očiste i poslat ih na neko imanje na mesec dana malo na poljske radove, da se dižu u 4 ujutru, i neka spavaju u štali, na senu. Malo čistog i svežeg vazduha, da razbistre mozak od auto lak sprejeva.
 
11030":2iofiy12 je napisao(la):
Malo offtopic ali da vas pitam. Jel putovao neko skoro nocnim vozom za Budimpestu? Kakva su iskustva, jel bezbedno?

Hajde sada možemo da saznamo odgovore iz prve ruke :)
 
Zelejznicko osoblje da seta sa PP apartima kad vidi idiote sa sprejom isprazniti PP aparta ucinilo im se da nesto varnici zatim uhvatiti iste i predati policiji
 
Kod Velikog Vodje definitivno,treba otvoriti letnjikovac u blizini Pjongjanga.. :kafa:
 
Evropski parlament juče je usvojio rezoluciju o Srbiji u kojoj se nalazi i jedna veoma zanimljiva tačka:

76. Stresses the importance of developing public transport with regard, in particular, to upgrading or creating rail links within the framework of a sustainable transport system; regrets that little progress has been achieved either in this field or that of combined transport;

Izvor: European parliament
 
Vrh