Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

PRAVDA JE SPORA ALI DOSTZNA povatan dio balavurdije zbog kamenovanja voza kod trbusina cacka vucko tili si
Pojačana bezbednost pruge Požega–Čačak–Kraljevo. Železnica od napadača traži 500 evra po izgubljenom danu
Posle 150 dana, juče je u putnički saobraćaj između Požege i Kraljeva vraćen voz ruske proizvodnje, serije 711. Reč je o jednom od 12 novih vozova čiji je proizvođač „Metrovagonmaš”, kupljenih prošle godine zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke „Eurofime” u iznosu od 43 miliona švajcarskih franaka.

Savremeni voz koji može da se kreće 120 kilometara na sat, sa 120 mesta za sedenje i 126 za stajanje, uveden je u saobraćaj ovom prugom 15. septembra, na Dan železničara. Ali za trideset dana bio je čak 11 puta kamenovan u Ljubiću i Trbušanima nadomak Čačka i toliko oštećen da nije mogao više da saobraća.

– Voz je ukinut pre pet meseci, posle kamenovanja od strane nerazumnih počinilaca, ali smo uporni da ih privedemo pravdi i neke smo već priveli. Pojačaćemo bezbednost na pruzi Požega–Čačak–Kraljevo, jer nam se putnici sve više vraćaju. Gde god smo uveli novi voz, zabeležili smo povećanje broja putnika od 25 do 50 odsto – rekao je u Čačku Dragoljub Simonović, generalni direktor Železnica Srbije, pre ulaska u novi voz radi promotivne vožnje prema Kraljevu.

Železničari su utvrdili da su u ovom delu Srbije tri najrizičnije tačke po vozove, u Grošnici kod Kragujevca, u čačanskom naselju Ljubić i u Trbušanima kod Čačka. Jedanaesti napad na voz Požega–Kraljevo u toku samo jednog meseca izveden je tako što su maloletnici u Ljubiću izašli na prugu, stali između šina i kamenicama gađali staklo na čelu voza.

Kad je jedan broj počinilaca otkriven, Železnice su odlučile da od napadača, odnosno njihovih roditelja zatraže 40.000 evra, koliko iznosi šteta, i još po 500 evra za svaki dan u kojem je voz, zbog oštećenja, bio van saobraćaja.

Za prva dva meseca ove godine, preko stanice u Čačku prevezeno je 5.670 putnika, ili čak 40 odsto više nego u januaru i februaru 2012. godine. Putnici se polako vraćaju ovoj vrsti prevoza i zbog cene, niže nego u drumskom saobraćaju.

Povratna karta između Čačka i Kraljeva košta 200, dok cena u autobusu, zavisno od prevoznika, iznosi od 260 do 320 dinara u jednom smeru. Železnica beleži rast i u robnom saobraćaju, pa je u stanici Čačak, gde je za 60 dana utovareno 7.912 tone a istovareno 9.264 tone robe, prihod veći 85 odsto nego lani.

Rukovodioci Železnica su juče razgovarali sa gradonačelnikom Čačka Vojislavom Ilićem o neodložnim poslovima na instalacijama ovog kraja. Od 2005. godine čak sedmoro Čačana poginulo je prelazeći prugu kod fabrike „Cer”, pa će do kraja ovog meseca ŽS predložiti rešenje za taj prelaz.

Od Kraljeva do Čačka, inače, ima 15 neobezbeđenih pružnih prelaza. Železnice su spremne i da učestvuju u rekonstrukciji industrijskog koloseka od Čačka do fabrike municije „Sloboda”, koji se decenijama ne koristi.
http://www.politika.rs/rubrike/Srbija/R ... an.lt.html
 
Подржавам железницу да истрају у наплати штете од ових вандала, односно њихових родитеља.
 
dsc08191.jpg
 
Zna li neko tačnu lokaciju novog mosta koji se gradi kod Ćuprije, i kuda tačno treba da prođe novo parče pruge Ćuprija - Gilje?

hvala
 
да ли неко може да ми објасни шта значе ознаке вагона Ал, Алм, Бл, Блм итд.?
 
А значи вагон за превоз путника прве класе, Б друге. Постоји и комбинација АБ код вагона чији је део прва, а део друга класа. Велика слова значе тип вагона, D је нпр. пртљажни вагон, мада има и другачијих ознака за тип нпр. Post.
После типа пишу се подсеријске карактеристике, за путнике углавном тотално небитне. m значи дуг вагон (дужи од 24,5 метара), а l значи да вагон има разглас. Или беше обрнуто, али код нас и ако има разглас нема, тако да нема ни везе. 8) Једина важна које се могу сетити тренутно је t. То значи да вагон нема купее, него је цео из једног дела, попут аутобуса. Имаш и ee, то је нешто у вези с врстом напајања и тако.
 
Samo da malo dopunim Marcusa Lupusa >
A vagon prvog razreda
B vagon drugog razreda
AB vagon prvog i drugog razreda
WLA vagon za spavanje prvog razreda
WLB vagon za spavanje drugog razreda
WLAB vagon za spavanje prvog i drugog razreda
WR vagon restoran

c kušet kola
l poseduje kabel za ozvučenje
ll poseduje kabel i uređaj za ozvučenje
m duži od 24,5 m
t sa prolazom kroz sredinu
ee napajanje strujom iz mreže.
 
ок, хвала свима за појашњење. иначе, ево да видите шта сам јуче усликао на главној станици:
DSC_0268.jpg


вагон је са воза 430 за Будимпешту

а ево и слике (мислим да је) 2905 за Ниш:
DSC_0257.jpg
 
Vagoni nam strašno izgledaju što zbog grafita, što zbog loše urađenog remonta. Farba je loša a tamo gde je i bila dobra vagon je prljav jer se pranjem grafita delimično skinula i antigrafitna zaštita. A remont je urađen po principu koliko para toliko i muzike tako da je stanje :-( .
 
Da stanje je haos... nema jedan dana da prodje a da neki voz koji stgne u BG tj da bar jedan vagon iz tog voza ne bude "olistan"...secam se da smo pre neku godinu poslali neke silne vagone (cet) na remont u valjda Gosu...ne secam se da smo ih dobili nazad...koliko para toliko muzike.
 
Ti vagoni tipa Z! su došli iz Goše ali remont nije baš najsjajnije urađen. Vagoni imaju problema sa statičkim pretvaračem zbog čega malo-malo pa nešto ne radi na njima.
To su ovi vagoni >
Beelmt-2070-610-EC-345-Avala-PRA-BEL-BKEL-28-8-11.jpg


Fotografija je sa sajta www.wagonweb.cz
 
Ha mogu samo da zamislim problematično napajanje (statički pretvarač) na našem kompu
malao malo te pregori grafička, ram, ploča, hard ekran . . .
Statički pretvarač mora da ima ujednačen kalibrisan izlaz u protivnom to nije pretvrač nego moguća bomba koja
ugrožava zdravlje i život ljudi u većem obimu pri vršenju javnog saobracaja za transport putnika.....
a uuuu..... zar ne liči i na neko krivičnog delo .....
ako tako nešto može da izadje iz Goše odna neko može iz Goše da ide u bajbok
 
Manjan
+1 :) za sličice

Da li znaš kolika je visina stubova ?
(deluju mi da nisu baš visoki )
 
samo mi nije jasno što nisu sačekali da se napravi kanal dunav-solun, ovako ćemo morati da rušimo ovaj most.
 
Извор: Б92, 2.април 2013.
utorak 2.04.2013 | 12:03
Valjevo-Loznica bez ruskog kredita
Izvor: Tanjug

Srpske i Ruske železnice potpisale su predugovore za realizaciju ruskog kredita od 800 miliona dolara.

Zatvorite ovde celokupan tekst članka
231965961515aaf3a59b2d291518562_extreme.jpg

Foto: ilustracija (sxc.hu)

Ovim ugovorom je predviđeno, pored ostalog, da se umesto završetka pruge Valjevo-Loznica, novac preusmeri na deonicu Koridora 10, od Stare Pazove do Novg Sada, izjavio je danas generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

On je dodao da se Ministarstvo saobraćaja saglasilo s tim.
"Sad je predugovor otišao na potpis u Moskvu, a ja sam vladu obavestio da se radi Stara Pazova- Novi Sad, umesto pruge Valjevo- Loznica", rekao je Simonović novinarima.

Predvidjena je gradnja drugog koloseka pruge Stara Pazova - Novi Sad, a za nedostajuću projektnu dokumentaciju je potrebno minimum šest meseci, kažu u Železnicama Srbije.

Simonović je rekao da će u junu započeti prvi radovi finansirani ruskim kreditom, na gradnji drugog koloseka pruge od Beograda do Pančeva i rekonstrukciji pruge Ruma- Golubnici, na Koridoru 10.

On je naglasio da je sada sve usaglašeno i da više neće biti problema oko početka realizacije tog važnog kredita za srpske železnice.

Takodje, medju prvim deonicama na kojima će početi radovi tokom juna sredstvima ruskog kredita biće i Ruma - Golubinci, a zatim i na ostalim delovima Koridora 10: Sopot-Kosmajski Kovačevac i Mala Krsna-Velika Plana.

Ove godine bi, kako je rekao, trebalo da krenu i radovi na završetku glavne železničke stanice Prokop u Beogradu, zahvaljujući kuvajtskom kreditu od 25 miliona evra.

Čelnik železnice je najavio da će iduće godine početi, zahvaljujući ruskom kreditu, obnova pruge Beograd -Bar kroz Srbiju, u dužini od 287 kilometara.

U 2014. radiće se Koridor 10 južno od Niša: deonice Vinarce-Djordjevo, Vranjska Banja-Ristovac i Bujanovac-Bukarevac.

Srpske železnice su, u okviru realizacije ruskog kredita, dogovorile i nabavku 25 ili 26 novih dizel-motornih vozova, koji će biti kupljeni od ruske kompanije Metrovagonmaš, istakao je Simonović.

Stručnjaci srpskih železnica i Ruskih železnica zadužene za realizaciju ovog posla, RDŽ Internešenel, svojim parafima potvrdili su prošle sedmice da je generalni ugovor za realizaciju kredita od 800 miliona dolara u potpunosti usaglašen i spreman za potpisivanje.

Usaglašenim generalnim ugovorom predvidjeno je da se iz ruskog kredita finansira modernizacija pruge Stara Pazova - Novi Sad.

Predstavnici Ruskih železnica naglasili su da su saglasni da se iz ovog kredita finansiraju projekti koje izaberu srpske železnice i da se u skladu s tim modernizuje pruga Stara Pazova - Novi Sad.

Долазимо у ситуацију да из једних лоше одабраних приоритета, идемо у друге лоше одабране приоритете. На пример, улагати у нову пругу Ваљево-Лозница у тренутку када се најважније и најоптерећеније пруге распадају, није оправдана инвестиција у овом тренутку. Треба довести у иоле пристојно стање основне пруге, Београд-Бар, и најлошије деонице коридора 10, и у то ће се улагати, али најлошији делови коридора 10 су Нови Сад-Суботица и Ниш-Димитровград, а то неће бити финасирано из Руског кредита. Осим ове две деонице, од стратешког интереса и приоритетне су деонице Сталаћ-Краљево и Рума-Мали Зворник за реконструкцију и електрификацију. Даље, набавка још дизелмоторних возова намењених регионалном саобраћају, није оправдана док се не направи основни план ремонта тих пруга, јер тек по нека регионална пруга је у добром стању.

Све у свему, за овакве пројекте нам недостаје јавна стручна дискусија.
 
"Železnice Srbije" potpisale ugovore vredne milijardu dinara s domaćim remonterima
Utorak, 02. April 2013.

Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović potpisao je danas ugovore za proizvodnju i remont šinskih vozila sa predstavnicima šest domaćih remontera: "Koncern Fabrika vagona Kraljevo" Kraljevo, "MIN Vagonka" Niš, "MIP RŠV" Ćuprija, "Inter-mehanika" Smederevo, "Šinvoz" Zrenjanin i "Želvoz" Smederevo. Ukupna vrednost potpisanih ugovora je milijardu dinara, a sredstva za realizaciju ovog Programa obezbeđena su republičkim Zakonom o budžetu, preko Fonda za razvoj Republike Srbije.


- Bezbednost i kvalitet jesu ono čemu teže "Železnice Srbije" u narednom periodu, kao i saradnja s domaćim remonterima. Naša uloga je da poboljšamo kvalitet železničkih usluga kako bi bili zadovoljni ne samo korisnici naših usluga već i Vlada koja je uložila velika sredstva i garancije za naše preduzeće. Vlada je i pored krize odvojila milijardu dinara kako bi podigla privredni sistem i uposlila oko 2.300 zaposlenih. Naš zadatak biće da pokrenemo taj privredni točak kako bismo omogućili radnicima u domaćim fabrikama da prežive u ovim teškim vremenima. Težimo i radimo na novom izgledu "Železnica Srbije" i nadam se da će se to videti za oko pet godina – rekao je generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović prilikom potpisivanja ugovora.
Zahvaljujući sredstvima koje je odobrila Vlada za realizaciju ovih ugovora, srpske železnice će u 2013. godini remontovati: 238 teretnih vagona, 19 putničkih vagona, 3 elektromotorne garniture, osam lokomotiva, 55 kola pomoćnog i radnog voza i popraviti osovinske sklopove na 60 voznih sredstava.
Ovim započinje realizacija Programa o uslovima i načinu podsticanja proizvodnje i remonta šinskih vozila u Republici Srbiji za 2013. godinu za potrebe "Železnica Srbije", koji je usvojila Vlada Republike Srbije.
Prema ovom programu, u "Koncernu Fabrika vagona Kraljevo" biće rekonstruisana 54 teretna vagona, u "MIN Vagonka" Niš 122 teretna vagona, u "MIP RŠV" Ćuprija 30 teretnih vagona, a u smederevskoj "Inter-mehanici" 17 teretnih vagona. Zrenjaninski "Šinvoz" popraviće 2 elektromotorne garniture, 8 dizel lokomotiva, po jednu električnu i parnu lokomotivu i remontovati 60 osovinskih sklopova za različite serije voznih sredstava. Smederevski "Želvoz" remontovaće 19 putničkih vagona, 1 elektromotornu garnituru, 15 teretnih vagona, 4 kola pomoćnog voza i 51 kola radnog voza.

Link: http://www.zeleznicesrbije.com/system/s ... 40348.html
 
2aj8ep4.jpg


uhvaćen na delu - u saobraćaju od 26.marta na liniji Ruma-Šabac, 6 puta dnevno u oba smera
 
Ne idem nesto cesto BG Vozom ali stvarno nisam znao da teretni voz prolazi kroz podzemnu stanicu Vuk i Karadjordjev park!? Da li uposte postoji alternativni pravac za teretne vozove iz Panceva?

imag1297.jpg
 
има око Калемегдана, али колико знам туда иду само возови за НИС и не може да се иде у току дана
 
Samo da vidite face putnika kad na vuku najave da se odmaknu od ivice da nilazi teretni voz i da nestaje u stanici kako budu zaprepasceni ili klasicni putnicki
 
To je uradjeno zbog nadosle Save i poplavljneog dela pruge oko kalemegdana, da se zna..
 
Vrh