Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ево, да ја пејстујем, жа оне које мрзи да иду на линк:

Kinezi nam prave prugu od 300 km/h
Izvor: Beta
Beograd -- Kineske kompanije spremne su da investiraju u brzu prugu između Beograda i Budimpešte, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja Srbije.
Kako se navodi u saopštenju, predstavnici kineske ambasade u Beogradu su aktuelizovali tu ideju iz 1992. sa jasnom namerom da investiraju novac, opremu i radnu snagu, a da u projekat budu uključene srpska, mađarska i kineska strana.
Navodi se da su analize nedvosmisleno pokazale opravdanost investicije i da je moguće napraviti železničku vezu sa vozovima koji saobraćaju između Srbije i Mađarske brzinom većom od 300 kilometara na čas.
Šef ekonomskog odeljenja kineske ambasade u Beogradu Ču Lijanki kazao je da su kineske kompanije spremne da učestvuju u finansiranju tog projekta, da su obezbeđene kreditne linije i da praktično nema nijedne prepreke koja bi sprečila da se ta stara ideja pretoči u
delo.
Kineska strana insistira da bude partner i praktično poveže dve zemlje, Srbiju i Mađarsku, kako bi se u veoma kratkom roku stvorili svi preduslovi da se započne ovaj posao, navodi se u saopštenju.
Kako se dodaje u saopštenju, Mrkonjić je kazao da inicijativa kineskih predstavnika predstavlja primer razumevanja i veoma dobrog poznavanja ekonomske perspektive i mogućnosti da se dobro plasira novac, kao i kompletna operativa koja bi bila angažovana od srpske, mađarske i kineske strane.
Prema proceni Mrkonjića za gradnju pruge bilo bi potrebno više od dve milijarde evra.
Predstavnici Kine su naveli da novac nije problem i da je u bliskoj budućnosti moguće povezati Srbiju i Mađarsku brzom prugom, naglašavajući da su to učinili u mnogo komplikovanijim i neuporedivo težim uslovima prilikom gradnje pruge Peking-Šangaj.
Očekuje se da će sastanak mešovite mađarsko-srpske komisije za ekonomsku saradnju biti održan do kraja februara, navodi se u saopštenju i dodaje da bi posle tog sastanka trebalo da se definišu svi zadaci.




Иако звучи као сулудост, то ипак није у потпуности. У току је европски пројекат повезивања Париза и Будимпеште брзом железничком магистралом; у Француској већ постоји пруга "ЛГВ ест" до немачке границе за брзине до 350 км/ч (најбржа у Европи), Немци су ту око 250 на сат, Аустријанци подижу свој Вестбан (Беч - Салцбург) ка том нивоу, једино се на делу Беч - Пешта ништа не ради. Ако бисмо ово саградили, оптимистичне процене су да би нам до Париза возом требало 12 сати, што је неконкурентно авио-саобраћају, али богами, наши гастарбајтери из Немачке и Аустрије би већ морали да поразмисле чиме ће у родни крај...
 
Значи биће рата...

Свако ко је бар једном сео у ИЦ воз Будимпешта - Београд зна колико је ово непотребан пројекат за нас.Но ако би Кинези да улажу у то зашто да не. Они нпр тренутно граде брзу пругу у Нигерији чија је вредност ако се добро сећам 8 милијарди тако да је све могуће.

Али то не мења чињеницу да је двоколосечна пруга за брзине од 160 км/х између Београда и Новог Сада много битнија за грађане који живе у тој регији па и Србију.
 
ovo me podseća na priču o kanalu D-M-V....


besmisleno do bola.


mi za početak moramo prvenstveno da krenemo da mislimo na ljude koji žive u ovoj zemlji. a ljudima koji žive u ovoj zemlji treba metro, četvorokolosečna pruga do NS, most na vinči.....
 
Jedino gde mogu da zamislim da bi pruga od 300 km/h (sta, 300, 200 km/h...) u Srbiji bila opravdana je Beograd - Bar, i to zbog letnje sezone. Za 3 sata na moru, to bi bio vec bum saobracaja, a autoput koji tome konkurise bog te pita kada ce postojati. No naravno to bi otprilike bila i najskuplja brza pruga u Srbiji, tako da se opet isplativost dovodi u pitanje.
 
не би била толико скупа у Србији (ипак има доста равничарских деоница Београд-Ваљево, Косјерић-Ужице и Прибој-Пријепоље) колико би била скупа у Црној Гори. мада, за Београд-Бар је довољно да просечна буде 120 км/х (кроз Србију може комотно 160 у просеку) да буде конкуретна
 
U pravu si, duzina pruge je 476 km, ako voz putuje 120 km/h u proseku, iz Beograda dodjes do mora za nesto manje od 4 sata. No, ako je prosecna brzina 120 km/h, to znaci da voz na odredjenim deonicama ide i brze, znaci pruga mora da bude pravljena za maks. brzinu bar 160 km/h.
 
hazard":3jb0waay je napisao(la):
Jedino gde mogu da zamislim da bi pruga od 300 km/h (sta, 300, 200 km/h...) u Srbiji bila opravdana je Beograd - Bar, i to zbog letnje sezone. Za 3 sata na moru, to bi bio vec bum saobracaja, a autoput koji tome konkurise bog te pita kada ce postojati. No naravno to bi otprilike bila i najskuplja brza pruga u Srbiji, tako da se opet isplativost dovodi u pitanje.
Pa budimpesta je veza sa Evropom,zato se i isplatiti graditi do nje cime ce biti zeleznica konkurentna autobuskom i avionskom saobracjau
 
Onaj ko putuje u evropu može i avionom.

Valjda treba da nam je važnije unutrašnji saobraćaj koji kosriste naši ljudi.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Delija":x0w4dpz9 je napisao(la):
Значи биће рата...

Свако ко је бар једном сео у ИЦ воз Будимпешта - Београд зна колико је ово непотребан пројекат за нас.

Ja nisam, ali treba uskoro, jel možeš da mi kažeš na šta misliš?
 
Ako sa kim iz regiona treba da imamo brzu prugu to je onda Zagreb.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Ako ovo naprave 300km/h i da ima pružne prelaze tj. dobićemo instant lansirne rampe u Srbiji. Kad ljudi sad ginu na prelazima kad vozovi idu sporo kako će tek biti na tim brzinama.
 
Brze pruge su skroz nezavisne i ogradjene a kinezi ih prave na stubovima. Inace cijenu koju je spomenuo od 2 milijarde je smijehotres.
 
Ja mislim da pružni prelazi ne smeju da postoje već za brzine preko 120 km/h već mora sve denivelisano.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Za rugu od 120 nora biti denivelisano bez prelaza u nivou sto se tice barske pruge dok se marsal vozao vozom do mora se stizalo za upola krace nego danas 7 h danasnji politicari za razliku od marsala se nevoze vozom pa nam je i pruga takva kakva je
 
Ako Kinezi hoce da investiraju u tu prugu neka investiraju. I dati im to pod koncesiju na xx godina,pod uslovom da nas to nista ne kosta. Ja bi to tako uradio. :kafa:
 
Uveo bih taj dan da bude državni praznik ,kada Kinezi krenu da grade tu prugu.. :kafa: ako bi nam finansirali prokop+metro+Lrt u Ns i Niišu+kanal do Soluna,onda dan zahvalnost Kini za razvoj infrastrukture u Srbiji jer Eu to neće..
 
Ako je koncesija što da ne. Samo mislim da period isplativosti za tako nešto nije ispod 50 godina.
A da država uloži i dinar u neku brzu prugu kada nam do Prijepolja treba i do 7 sati, ne hvala
 
mekbejn":axf6l6if je napisao(la):
Ako je koncesija što da ne. Samo mislim da period isplativosti za tako nešto nije ispod 50 godina.
A da država uloži i dinar u neku brzu prugu kada nam do Prijepolja treba i do 7 sati, ne hvala

Upravo to. Nek Kinezi grade ako vide interes u tome. A drzava neka se okrene postojecoj infrastrukturi.
Nesto se i ne vidi da su pocele pripreme za realizaciju Ruskog kredita,a mart samo sto nije poceo. :kafa:
 
nemojte da se u zabludi.


ne postoji ta koncesija koja će isplatiti brzu prugu, zato što mi nemamo plate da možemo da priuštimo karte za brze vozove....


samo pogledajte u evropskim zemljama koliko koštaju vozne karte, a koliko karte za brze vozove.


pa ta karta bi morala da košta minimum 1000 dinara na relaciji bgd-ns.

a do budimpešte ne bi bilo ispod 40-50 eura, a to je već cena za koju može da se nađe avionska karta za beč recimo (ako se na vreme rezerviše). zato kažem da je ovo više nego suludo uopšte razmatrati.

ne postoji način da to nas ne košta ništa.

čak i kad smo davali koncesiju za autoput država je garantovala određeni protok vozila, a ako se taj protok ne ostvari onda država iz budžeta nadoknađuje koncesionaru.


imamo mi još projekata u koje bi kinezi mogli da ulože pare. pre svega mislim na metro.


a što se tiče interesa kineza. njihovi interesi su da plasiraju pare, uposle svoju industriju i da im mi posle te pare vratimo, uz neke povoljnije uslove.

i to je praksa koja je izvedena i kod borčanskog mosta, i za autoput ljig-preljina, kao i za par dugih lokacija na kojima se pregovara.


tako da ćemo mi te pare morati da vraćamo. i kad nešto moramo da plaćamo, onda najbolje da napravimo nešto od čega ćemo da imamo najveću korist.
 
Ma kakvi brzi vozovi. To za svog vakta u Srbistanu, pa i široj mu okolini, teško da ćemo gledati.

Pruge sa Vmax>100mi/h=160km/h, su svijet za sebe. Tu više nema drumskih prelaza, već se pruga mora praviti kao autoput - poptuno odovojena od okolnog saobraćaja. Nema ni klasične zeljezničke signalizacije. Stanice i stajališta se moraju prepravljati, jer nema pretrčavanja preko pruge po kojoj voz juri 300 na sat.
Negdje pročitah da je za 1km takve pruge Špancima bilo potrebno 14 miliona evra. Znači, BG-SU bi se, po toj računici, dalo napraviti za cijenu, pravu sitnicu: oko 2.5 milijardi evra!

Kao ljubitelj željeznice, ja bih bio prezadovoljan ako bi mi čitav koridor X (to je nekih 800km pruge) doveli na projektovano stanje. U praksi je to Vmax<=120km/h, oko 75% pruge jednokolosječno, 85% pruge elektrificirano.
U narednoj fazi čitav koridor X udvokolosječiti, ubrzati na Vmax=160km/h i staviti pod žicu.
Čak i pri brzinama vozova do 120km/h, čak i kad je jednokolosječna pruga, direktni voz BG-NS bi trebalo da stigne za manje od sat vremena, a BG-NI za najviše 2h30min, što je po brzini konkurentno autobusu.

Ostale pruge, kad bi samo doveli na projektovano stanje, gdje bi nam kraj bio.
Barska pruga je, recimo, projektovana za Vmax=120km/h, a teške dionice Vmax=70km/h. Tako je i istrasirana, sa preko 100km pruge u tunelu, pa nekih prepravki više i ne može biti.
Kad bi stvarne brzine na BB pruzi bile one koje su projektovane, uz novu, modernu signalizaciju i vođenje vozova, do Bara bi se putovalo oko 5 sati (a ne 12, kao sad).
 
Vrh