Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Grozno! a mi se vozimo u starim BGVozovima,a mogli smo novim..pametan ovaj novi direktor. :kafa:
 
2012":zhbc4146 je napisao(la):
Grozno! a mi se vozimo u starim BGVozovima,a mogli smo novim..pametan ovaj novi direktor. :kafa:
Ovde se uopšte ne radi o BG:Vozu! Ovo bi trebalo da su garniture koje su za daljinska putovanja (međugradske) - tenderski uslovi sad više ne mogu da se menjaju, ako ih neko strpa na BG:Voz onda je id*** - na BG:Voz treba garniture sa manjim komforom i većim brojem mesta - jer je to klasični "commuter service" - za do i od posla/škole/fakulteta. Nabaviti ganrniture koje su opremljene za duža putovanja, i razvijaju veću brzinu, i staviti ih na kreni-stani je budalaština.
 
и ја сам за то да се у БГ користе старе гарнитуре а нове да буду за међуградски саобраћај, логичније је да нова гарнитура буде на линији БГ-СУ него Бат-Панч. мост
 
Нови директор ЖС тражи од Руса да се паре за Ваљево - Лозница преусмере на други колосек Стара Пазова - Нови Сад. Глас разума.
 
Управо тако.Ваљево - Лозница је у кредит угурао бивши директор ЖС који је кадар ДС-а из Ваљева. :)

Иначе Раил Сербиа ССЦ:
Из много поузданијих извора информација од Министра имам да је изграђено 20% а не пола пруге.

Са аспекта теретног саобраћаја, та "јужна магистрала" је траса са скупљом, брдском вучом. Предности су што се заобилазе велики градови, где се теретни возови доста задржавају због мноштва путничких, а и боље развојне могућности у данас пасивним крајевима.

Ако ћемо о повезивању са РС, око 68 километара одавно постојеће пруге Шабац-Зворник је у очајном стању. Довећење у ред постојећих пруга би брзи возови део од Београда до Зворника прелазили за мање од 2 сата, за око 20 минута брже него нова пруга са сређеним правцем Београд-Ваљево, а са 3-5 пута мањом инвењстицијом.
 
Изгледа да је коначно паметан човек дошао на чело железнице!

Нека направе и Ваљево - Лозница, али једног лепог дана. Мени би. чак, у односу на то предност имале и пруге Младеновац - Аранђеловац - Горњи Милановац - Чачак, као и Панчево - Ковин - Смедерево.
 
Polako neizuvajte se prije vode ili ko ga nezna skupo bi ga platio cekajte da nesto bude uradjeno
 
И ми сад као треба да поверујемо како ће он сад све да продрма из темеља и да ће Железницама кренути...
Ова прича се слуша по ко зна који пут...


Železnice Srbije: Sto miliona potrošeno u kafani
T. SPALEVIĆ | 22. januar 2013. 20:58 | NOVOSTI

Novosti saznaju: Novi direktor "Železnice Srbije" o nedomaćinskom ponašanju u ovoj kući. Samo na reprezentacije proteklih godinu dana potrošeno 100 miliona dinara

ŽELEZNICE Srbije" prodaće 103 službena automobila na licitaciji, a ukinuće se i najveći broj korporativnih kartica, otkriva za "Novosti" Dragoljub Simonović, novi generalni direktor ovog preduzeća. Kako kaže, do sada je utvrđeno da su najveće troškove sa karticama pravili upravo oni koji su na njih imali najmanje prava. Samo na reprezentaciju u objektima "Železnice Srbije" potrošeno je više od 100 miliona dinara.

- Jelo se i pilo onako kako dobar domaćin nikada u svojoj kući ne bi radio, a nisu samo direktori trošili - kaže Simonović.

- Mesečni troškovi za više od 4.000 fiksnih telefonskih brojeva su oko četiri miliona dinara, a za korišćenje mobilnih telefona u ovom trenutku dugujemo oko 40 miliona dinara.

Osvrnuvši se na obaveze održavanja drumskih vozila i potrošnju goriva, Simonović kaže da su podaci do kojih se u međuvremenu došlo i mnogo gori od prvobitnih.

- Još analiziramo i sređujemo sve podatke, ali moguće je da troškovi održavanja drumskih vozila i potrošnje goriva premaše na godišnjem nivou cifru od sto miliona dinara - ističe Simonović.

DIREKTORI NA TRI MESECA
Prema prvim procenama, srpskim železnicama godišnje za normalno funkcionisanje nedostaje oko 13 milijardi dinara - ističe Simonović.
- Za održavanje i investicije moći ćemo da izdvojimo svega nešto više od dve milijarde dinara. Cilj redukcije troškova je da iz sopstvenih prihoda obezbedimo dodatan novac za održavanje i investicije. U prvom kvartalu očekujem smanjenje troškova za oko 10 odsto u odnosu na isti period lane. Ukoliko bude bilo rukovodilaca koji to ne mogu da realizuju, neće moći da budu u ovom timu. Sve direktore imenujem na rok od tri meseca i to je period u kojem oni treba da se dokažu.

- Osnovano sumnjamo i da je bilo službenih vozila koja su se koristila kao taksi prevoz. Gorivo se plaćalo najpre karticama, pa gotovinom i najzad točilo na železničkim pumpama. Sada sve te podatke treba sakupiti, ali cifre su ogromne. Najbolji primer neodgovornosti je i to da u upravnu zgradu železnice može bez ikakve kontrole i evidencije da uđe bilo ko.

Direktor kaže da još nije dobio odgovor zašto "Železnice Srbije" tri godine nisu realizovale kredite Evropske banke za obnovu i razvoj, zbog čega su plaćeni penali u iznosu od dva miliona evra. Sigurno, kako tvrdi, još toliko iznosi šteta što nisu kupljeni novi vagoni i lokomotive i popravljene pruge, čime bi se povećao obim prevoza i broj putnika, a time i transportni prihodi.

- Izdao sam naredbu da se krene u nabavku višesistemskih lokomotiva zahvaljujući jednom od ovih kredita, ali zbog tenderskih procedura trebaće nam bar dva meseca da zaključimo ugovor, pa će to verovatno prouzrokovati dodatne kaznene penale - navodi Simonović. - Ako ne iskoristite međunarodne kredite od 200 miliona evra, pa još platite i penale, onda to nije slučajno urađeno. I mi ćemo utvrditi ko je za to odgovoran i zašto je tako rađeno. Cilj mi je da uredim sistem i isteram načistac sve nepravilnosti. Ako ima elemenata za krivične prijave biće ih. Ako nema krivične odgovornosti, a trošilo se i ponašalo bahato i neracionalno, biće prekršajnih prijava, disciplinske odgovornosti i smena. Na taj način šaljem poruku i sadašnjem poslovodstvu da mora da vodi računa kako i šta radi, jer će sutra neko i naš rad kontrolisati.

Na nivou preduzeća formirana je komisija za primopredaju dužnosti, koja treba da utvrdi kompletnu sliku srpskih železnica u svim segmentima njenog poslovanja. Novo poslovodstvo donelo je niz naredbi sa ciljem maksimalne redukcije troškova u preduzeću, koji nisu direktno u funkciji odvijanja i bezbednosti saobraćaja ili povećanja prihoda.
 
Nadam se da ovaj covek ima postene namere, veliku upornost i celicna j_ja, pa da ce isterati sve nacistac.
Cifre koje se kradu po ovako velikim sistemima su ogromne !!!
 
Опет одлагање, имамо паре, али сад немамо урађене пројекте :bash:

Ruske Železnice prihvatile zamenu projekata
B. VLAHOVIĆ - T. SPALEVIĆ | 24. januar 2013. 20:55 | NOVOSTI

Moskva nema ništa protiv da se odustane od izgradnje pruge Valjevo - Loznica, potvrđeno je „Novostima“ u glavnom gradu Rusije. Novac neće biti problem, ali za izradu projekta biće potrebno godinu dana

MOSKVA nema ništa protiv da se odustane od izgradnje pruge Valjevo - Loznica, potvrđeno je „Novostima“ u glavnom gradu Rusije. Projekat, koji će se finansirati iz ruskog kredita, može da se zameni, ako je Srbiji važnija pruga na deonici Stara Pazova - Novi Sad, gde će se obnoviti postojeći i izgraditi drugi kolosek kako bi vozovi mogli da razviju brzinu do 160 kilometara na sat. Novac, dakle, neće biti problem, ali projekta nema. Kako saznaju „Novosti“ samo za izradu glavnog projekta za deonicu Stara Pazova - Novi Sad potrebno je bar godinu dana.

U Beograd u subotu stiže predstavnik ruskih železnica, koji je u stalnom kontaktu sa svojim Ministarstvom finansija. To će biti prilika da se još jednom raspravi kako će se definitivno potrošiti 800 miliona dolara ruskog kredita.


http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ak ... -projekata
 
Pa dobro. Izgradnja pruge Valjevo -Loznica nije ni bila planirana da se radi u prvom krugu. Tako da ovih godinu dana i nije neko iznanadjenje. Vazno je da se krene odmah sa izradom projekata(ako ih vec nemamo).
 
Sve mislim da ja necu doziveti realizaciju ovog kredita
 
Poziv za podnošenje ponuda za nabavku 15 višesistemskih električnih lokomotiva.

Nabavka 15 novih višesistemskih električnih lokomotiva
Kompanije iz svih zemalja mogu da učestvuju na tenderu za ugovore koji će se finansirati
sredstvima zajma odobrenog od strane Banke. Sredstva od zajma Banke neće se koristiti za
plaćanja licima ili subjektima ili bilo kakav uvoz robe, ukoliko je takvo plaćanje ili uvoz zabranjen
odlukom Saveta bezbednosti Ujedinjenih nacija donesenom u skladu sa Poglavljem VII Povelje
Ujedinjenih nacija, ili zakonom zemlje Naručioca.
Da bi se kvalifikovali za dodelu ugovora, Ponuđači na tenderu moraju da ispune sledeće
minimalne kriterijume:
1. Prosečni godišnji obrt, u ulozi glavnog Isporučioca (koji se utvrđuje u obliku fakturisanja
za radove koji su u toku i završene radove) u toku poslednjih 5 (pet) godina, u iznosu koji
je najmanje ekvivalentan iznosu od 70 miliona EUR.
2. Iskustvo u ulozi glavnog Isporučioca, u najmanje 3 (tri) ugovora u toku poslednjih 5
godina , svaki sa vrednošću od najmanje 55 (pedeset pet) miliona EUR, koji su uspešno
izvršeni ili je njihova realizacija u toku u trenutku podnošenja ponude. Predmet navedenih
ugovora treba da bude proizvodnja električnih lokomotiva ili EMV sa trofaznim
asinhronim vučnim motorima. Pored toga, obim godišnje proizvodnje u jednoj od
poslednjih 5 (pet) godina mora iznositi najmanje 5 (pet) višesistemskih električnih
lokomotiva.
3. Ponuđači moraju da zadovolje zahteve u vezi sudskih sporova, kako je navedeno u
Tenderskoj dokumentaciji.
4. Ponuđač mora da dokaže da je ponuđeni tip višesistemske električne lokomotive
serijski proizvod. Da je višesistemska električna lokomotiva serijski proizvod,
utvrđuje sa ispunjenjem svakog pojedinačno od sledećih zahteva:
a. Da su ponuđeni tip višesistemske električne lokomotive u celini, kao i
ugrađene vitalne komponente i sistemi, tipski ispitani i provereni u eksploataciji. Ovo se
dokazuje dostavljanjem spiska izvršenih tipskih ispitivanja višesistemske električne
lokomotive u celini kao i vitalnih komponenti.

Pod vitalnim komponentama se podrazumevaju one komponente čija neispravnost može
ugroziti bezbednost ili na drugi način ograničiti eksploatacione karakteristike
višesistemske električne lokomotive ili izazvati nemogućnost saobraćanja. Pod
istovetnim vitalnim komponentama podrazumevaju se i komponente na kojima zbog
izmena standarda i propisa dolazilo do izmene osnovne konstrukcije.
Osnova za obim potrebnih ispitivanja je standard EN 50215.
b. Da je ponuđač isporučio - proizveo za najmane dva železnička operatera u
proteklih 5 godina, najmanje 5 višesistemskih električnih lokomotiva, projektovanih u
dovoljnoj meri u skladu sa standardima i propisima definisanim u Tenderskoj
dokumentaciji, koje ispunjavaju sledeće uslove:
- napone napajanja: 3kV DC, 25kV 50Hz AC i 15kV 16 2/3Hz AC
- pogon sa trofaznim asinhronim vučnim motorima i ugrađenom rekuperativnom
elekrodinamičkom kočnicom
- gabaritom UIC 505-1
- širinom koloseka 1435 mm.
5. Ponuđač mora da da izjavu da će tehnička dokumentacija za proizvodnju višesistemskih
električnih lokomotiva i ispitivanje biti u potpunosti u skladu sa važećim i odgovarajućim
EN normama i UIC objavama za proizvodnju višesistemskih električnih lokomotiva.
6. Ponuđač mora da dostavi Sertifikat koji potvrđuje da je u stanju da obezbedi kvalitet u
skladu sa Standardima ISO 9001.
Tenderska dokumentacija se može dobiti u kancelariji na dole navedenoj adresi po uplati
bespovratne naknade u iznosu od 250 EUR (dve stotine pedeset eura).
Uplata se vrši bankovnim transferom, a dokumentacija će biti predata nakon što Ponuđač podnese
priznanicu koja potvrđuje da su sredstva prebačena na sledeće račune, ili nakon potvrde o prijemu
sredstava od strane Banke Naručioca.

VIDECEMO STA CE I OD OVOG BITI...
 
Добар глас далеко се чује...

NAŠA POSLA
Crnogorske železnice: Krali su nam gorivo u Beogradu!
Autor: Ekipa Alo! | 24.01.2013 - 07:02:00h

Kriminal na srpskim železnicama u delu krađa goriva dobio je i mali međunarodni dodatak: policija u Beogradu utvrdila da se krade i iz tuđih vozova.

Dan nakon što je generalni direktor “Železnica Srbije” objavio sumnje da, uz veliki broj drugih finansijskih malverzacija, naveliko nestaje gorivo za lokomotive, pojavila se vest i o krađama na malo.
Podgoričke “Vijesti” objavile su da se obistinila sumnja “Železničkog prevoza Crne Gore” da im poslednje dve do tri godine nestaje gorivo iz spavaćih kola kada ona stignu u Beograd. “Pre dva dana neposredno po dolasku voza u beogradsku železničku stanicu uhvaćeni su na delu počinioci koji su pokušali da ukradu gorivo iz kola “Železničkog prevoza Crne Gore”.
Primeri krađe goriva iz spavaćih kola tokom sezone grejanja vozova zabeleženi su i u proteklim godinama, o čemu se vodi posebna evidencija u “Železničkom prevozu CG”, ali tek pre dva dana su prvi put uhapšeni počinioci ovog dela. “U pitanju su krađe u više navrata u iznosu od 120 do 175 litara dizela po slučaju, čime je pričinjena znatna materijalna šteta “Železničkom prevozu CG”, navodi se u saopštenju.
 
Da li se zna zsto se uzimaju visesistemske lokomotive? Koliko ja znam, na elektrifikovanim prugama u Srbiji, napon je 25kV 50Hz AC.
 
Da bi trosili pare od vec uzetog kredita i neplacali penale i da bi jednom u godini poslali lokomotivu do slovenije
 
Kojom će prugom ruski kredit?

Preusmerenje novca od ruskog kredita sa projekta pruge Loznica - Valjevo na prugu od Beograda do Novog Sada koje su zatražile srpske železnice izazvalo oštru polemiku između resornog ministra i prvog čoveka Železnice.

Ruski kredit od 800 miliona dolara trebao bi u narednih pet godina da u potpunosti obnovi srpske železnice. Za ovu sumu rekonstruisaće se pruga od Beograda do Pančeva, deo Koridora 10, pruga Beograd - Bar, ali je predviđeno da se završi pruga Loznica - Valjevo koja se već godinama provlači kroz planove, a nikako ne dovršava.

Preusmerenje novca sa projekta pruge Loznica - Valjevo na prugu od Beograda do Novog Sada koje su zatražile srpske železnice izazvalo je oštru polemiku između resornog ministra i Železnice.

U Železnicama tvrde da su u razgovorima sa Rusima dobili obećanja da preusmeravanje kredita sa pruge Valjevo - Loznica na prugu Beograd - Novi Sad neće predstavljati problem za realizaciju projekta.

"Ovim novcem, a vrednost je 300 miliona dolara, kapital bismo prebacili na dvokolosečnu prugu podigli na 120 kilometara na sat i sveli voz Novi Sad - Beograd na 45 minuta", kaže Dragoljub Simonović, direktor Železnice Srbije.

U Ministarstvu saobraćaja smatraju da bi svako odustajanje od pruge Loznica - Valjevo predstavljalo ozbiljan udarac formiranju strateški bitne mreže transportnih pruga u Srbiji čije je planove usvojila Evropska unija.

"Podsećam rukovodstvo železnica i neke ministre da master plan saobrasćaja u Srbiji urađen do 2020. godine uz finansiranje EU, dakle to što Evrope prihvata, definiše šta su naše obaveze u saobraćaju", kaže Milutin Mrkonjić, ministar saobraćaja.

Prema njegovim rečima, pruga Valjevo - Loznica je vrlo važan segment odmah iza Koridora 10, a za Koridor 10 nema projekata.

"Pruga je jedini izgrađeni deo južne balkanske transferzale koji ide ispod Koridora 10 i ona je za nas uslov", kaže Mrkonjić.

Da li će doći do preinačenja određenih stavki iz ugovora sa Rusima ostaje da se vidi u narednim nedeljama jer su prvi radovi po već izrađenim projektima najavljivani za proleće ove godine.

Ono što je bitno reći, a podvlače u Ministarstvu saobraćaja da se o ovom kreditu razgovaralo skoro tri godine i da zbog naše nemarnosti i nepostojanja planova on nije bio ranije realizovan.


http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... it%3F.html
 
Posto sam Valjevac a mislim da po meni nema opravdanosti za drugi kolosek NS-BG,jedino ako hocemo svi da zivimo u BG.Nek uzmu ova sredstva za to ali BG da Valjevu da 50 miliona evra da uradimo sve gradske saobracajnice,Halu Sportova,15 kilometara miniautoputa do Lajkovca,zatvoren bazen,skolu u Brdjanima ....Ne zive ljudi samo u BG...
 
trialin":2uxcrama je napisao(la):
Posto sam Valjevac a mislim da po meni nema opravdanosti za drugi kolosek NS-BG.

Veruj mi da mnogi ljudi iz struke ovde bi te uverili da postoji itekako opravdanost za drugi kolosek izmedju 2 najveca grada u Srbiji.
 
Vec TRI godine imate dostupan kredit Evropske investicione banke za deonicu Stara Pazova Novi Sad, pa niste ni prstom mrdnuli! Sta vise, jos placate i 2 MILIONA evra za penala zbog nepovucenog kredita!
I sada vam treba jos jedan da ne bi ste radili nista?!
 
javna je tajna da se gorivo krade na veliko i to uz znanje lokalnih šefova i šefića, pitanje je samo uz čiji blagoslov odozgo
 
trialin":nron2k2n je napisao(la):
Posto sam Valjevac a mislim da po meni nema opravdanosti za drugi kolosek NS-BG,jedino ako hocemo svi da zivimo u BG.Nek uzmu ova sredstva za to ali BG da Valjevu da 50 miliona evra da uradimo sve gradske saobracajnice,Halu Sportova,15 kilometara miniautoputa do Lajkovca,zatvoren bazen,skolu u Brdjanima ....Ne zive ljudi samo u BG...

Vecu nebulozu u zivotu nisam procitao!!! :shock: :shock: :shock:
Da grad Beograd plati Valjevu 50 miliona kako bi se uradile gradske saobracajnice ,hala sportova zatvoren bazen ( :bash: ),itd,itd...
Alo rodjace ovde se govori o parama namenjenim za zeleznicu a ne za putnu i gradsku infrastrukturu. I kakve veze ima Beograd sa remontom i izgradnjom pruge Stara Pazova- Novi Sad? :bash: :bash: :bash:
 
Vrh