Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Poznajuci doticnog direktora nista se neuzbudjujte
 
a5be34cbfaa5652ec3e3f3130ba622da.jpg

edad1f32d0fd9cd4f8e0bea9aa0115e1.jpg

Ako ovo dobijamo,onda brate pravi voz..nema šta.. :kafa: ne bi ga menjao za onaj pero laki Stadler.. :wink:
188812115.jpg
 
За квалитет не могу да судим, а овако су ми одвратни, скроз.
Сматрам да лепота не треба да буде пресудни фактор при куповини возила, али неког обзира ипак треба имати. РВР изгледа лепше од овога.
 
Видиш да овде критеријум није ни лепота, већ "тежина", шта год то значило.
 
Ko je na ovom odeljku ikad pominjao metro i tramvaj? Tramvaj za Pirot? Metro za Kuršumliju? Šta vam je, bre, svima?
 
Hoće to kad čitaš više tema u isto vreme (kao ja npr :))

Evo da preformulišem, samo za Pantografa:

bolje ružan voz nego nikakav voz ;)
 
2012":49q8wq13 je napisao(la):
Jutros na STB gostovao novi direktor ŽS. Na ksrju razgovora je pomenuo da će se brzo realizovati tender za kupovinu el.granutura i to "ruskih ",koje su reče laka šinska vozila sa mestima za sedenje i stajanje.. :kafa: Šta bi sa Sradlerom? to je možda bio izbor bivšeg direktora ,ali samo na reč(imao je prilike da ih nabavi)
Nadam se da će pola biti za BGVoz jer su te ruske el.motorne zapravo metro train set od metrovagonmasha.. :p

Ako je to onih 20 - 25 garnitura iz kredita EBRD-a ne mogu tek tako da batale tender, jer onda neće dobiti pare. Takođe nijedna kompozicija po uslovima tendera se ne može koristiti za BeoVoz ili BG:Voz, jer će opet EBRD povući novac. U uslovima jasno piše da se kredit daje za nabavku EMV-ova za obnavljanje međugradskog daljinskog saobraćaja, što bi trebalo da zadovolji putnički prevoz, a s jasnim ciljem da se tako istovremeno da oslobode lokomotive za teretni saobraćaj.

Ako se ovde radi o najavi kupovine eksplicitno ruskih garnitura, to je možda delom iz ovog ruskog kredita za železnicu (mada tamo nema dovoljno love i za Koridor, i za DMV, i za Pančevo i za Loznica - Valjevo i još za dodatne EMV-ove).
Tako da mi se čini da je ovo opet trla-baba-lan daj da nešto najavljujemo, prolazi već 20 godina što ne bi opet.
 
Pa kod nas ništa "nije gotovo dok nije gotovo"tako i sa tenderom sve dok se ne potpiše ugovor,koliko znam nije..a možda se iz ruskog kredita nabave ovo što pominje,bilo bi super da je za BGVoz.. :kafa:
 
Kakva ironija na temu "Modernizacija zeleznice u Srbiji"

BAKARNA MAFIJA HARA SRPSKOM PRUGOM
Očerupali „rumunke”
Autor: G. Đ. | 12.01.2013 - 08:02:00h | ALO

Dok su na sporednom koloseku železničke stanice u Lajkovcu tri električne lokomotive čekale servis, lopovi su sa njih počupali sve kablove i bakarne provodnike, pa će umesto redovne zamene točkova majstori imati pune ruke posla jer je „rumunkama“ sada potreban generalni remont?!

266171-27.jpg


Lokomotive, u železničarskom žargonu nazvane po susednoj državi, u kojoj su proizvedene, u Lajkovcu su čekale da se na tenderu izabere firma koja će obaviti redovan servis i bile su potpuno ispravne. Propisi, međutim, nalažu zamenu bandaža točkova posle određenog broja pređenih kilometara, pa su zbog toga očerupane lokomotive bile isključene iz saobraćaja.

Od tehnike korist imaju i lopovi

Dok u svetu uvođenje savremnenih tehnologija po pravilu donosi uštede, u Srbiji je potpuno obrnuta situacija. Automatizacija je u šinskom saobraćaju donela pravu revoluciju, pa je danas za kontrolu potrebno sve manje ljudi. Na deonici pruge od Vreoca do Resnika danas više ne radi nijedan otpravnik vozova. Ali, umesto da od ove modernizacije ima korist, srpska železnica ima samo veliku glavobolju jer je na ovaj način potencijalnim lopovima umnogome olakšan posao.

Borivoje Grujičić, šef vuče vozova u Lajkovcu, kaže da su sve instalacije i kablovi koji vode od transformatora do elektromotora isečeni i odneti. On je rekao da je železnici naneta ogromna šteta jer će popravka tri „rumunke“ i njihovo duže odsustvo sa šina koštati mnogo više od relativno male vrednosti ukradenih kablova.

- Duž pruge Beograd-Bar krade se sve do čega je moguće doći, signalno-sigurnosni uređaji, liveni metalni tegovi koji služe za zatezanje kontaktne mreže, čak i šine. I pored velikog rizika, na meti lopova su i provodnici kontaktne mreže, iako su pod naponom od 25.000 volti! - zaprepašćeno tvrdi Grujičić.

On kaže da lopovi ozbiljno ugrožavaju bezbednost putnika na prugama, ali da je železnica nemoćna da bez tešnje saradnje s policijom svemu ovome stane na put. Da bi došli do bakra i livenog gvožđa, koji se lako prodaju na otpadima, kojih je u Srbiji svakoga dana sve više, lopovi ne prezaju ni od čega.

- Pre dva meseca, u Šopiću, nadomak Lazarevca, ukradeni su liveni tegovi za zatezanje kontaktne mreže. Njihova cena na otpadu je mala, ali je zastoj na ovom delu pruge bio čak šest sati - objašnjava tešku situaciju Grujičić.

Lopovi u bekstvu

Prema nezvaničnim informacijama iz Policijske uprave Valjevo, lopovi koji su očerupali tri lokomotive u Lajkovcu još uvek nisu pronađeni. U prijavi krađe navedeno je da električni provodnici koji su isečeni i odneti vrede 100.000 dinara.
 
I nastavak...


Ruske vozove lome, a država gleda
Aleksandar Palić | 12. januar 2013. 20:47 NOVOSTI

Zbog čega su i dalje nepoznati napadači na nove vagone i da li su potrebne oštrije zakonske mere. Čak 12 kamenovanja za četiri meseca

10voz-kamenovanje-vozova.jpg


Da li nam beži i poslednji voz na putu do toga da postanemo uređena država? Jer, samo kod nas može da dođe do situacije u kojoj nepoznati počinioci 12 puta u samo četiri meseca kamenuju nove vozove kupljene u Rusiji, poslednji put 5. januara, a da niko ne odgovara za uništavanje državne imovine i ugrožavanje bezbednosti putnika. Da sve bude još gore, ne postoje ni naznake da bi ovaj serijski napad mogao da se okočna.

Scenario po kojem država nezainteresovano gleda sabotažu sopstvenih resura, institucija i infrastrukture je nezamisliv u bilo kojoj evropskoj zemlji. Srbija, zasigurno, trenutno ima i većih problema od kamenovanja vozova, ali ovaj slučaj najbolje pokazuje kako pojedinac ili grupa mogu nekažnjeno, na najbanalniji način da budu jači od države.

- Dosadašnja šteta je procenjena na nekoliko desetina hiljada evra, ali još gore je što su ugroženi i životi putnika. S obzirom na to da su se napadi neadekvatno kvalifikovali, „Železnice Srbije“ planiraju da pokrenu inicijativu da se ovakva dela tretiraju kao krivična i da se gone po službenoj dužnosti, jer se po članu 212. uništava imovina Republike Srbije značajne vrednosti, a vrednost samo jednog dizel-motornog voza serije 711 iznosi oko 379 miliona dinara - kaže za „Novosti“ Nenad Stanisavljević, direktor Medija centra „Železnica Srbije“.
ISKUSTVA BUGARSKE SLIČNIH problema bilo je i u Bugarskoj, iako su na meti bile šine, a ne vozovi. - Čim je država drastično pooštrila zakonske odredbe po kojima se tretiraju ovakva dela, došli su i rezultati. To je i naš cilj. Jer, ugrožavanje bezbednosti većeg broja ljudi, što voz i jeste, mora biti teško krivično delo - ističe Stanisavljević.

Naša zemlja je prvi put nakon pune tri decenije kupila nove vozove, zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke „Eurofime“ od 43 miliona švajcarskih franaka. Kupljeno je dvanaest novih dizel-motornih vozova ruskog proizvođača „Metrovagonmaša“, od kojih je jedanaest već i pre roka stiglo u zemlju i sukcesivno se uključuju u redovan putnički železnički saobraćaj.

Prema onome što se jesenas moglo čuti, iza kamenovanja novih vozova, navodno, stoje „divlji“ privatni autobuski prevoznici kojima železnica preotima putnike. S obzirom na to da je karta jeftinija, a da su ruski vagoni nemerljivo komotniji, ne čudi što je veliki broj građana iz Kraljeva, Lapova i Požege odlučio da autobuse i putnička kombi vozila zameni za voz. Ipak, posle demoliranja, garniture su bile povučene iz saobraćaja i po mesec dana. Iz opština u kojima su se incidenti dogodili, niko se ne oglašava.

Kako saznajemo u policiji, u istrazi nije ostvaren napredak. Policijskoj upravi u Kraljevu prijavljeno je samo dva slučaja kamenovanja, posle kojih su obavljeni uviđaji, a radi se se na rasvetljavanju slučaja.

- Železnice imaju svoju bezbednosnu službu, ali je nemoguće pokriti tako veliku šinsku infrastrukturu. Mi ne možemo da licitiramo ko stoji iza napada. U rasvetljavanju ovog problema srpske železnice očekuju podršku svih državnih organa, uključujući i kažnjavanje odgovornih - kategoričan je Stanisavljević.

Novi ruski dizel-motorni vozovi su 15. septembra uvedeni u saobraćaj iz Kraljeva za Lapovo i Požegu. Do sada je bilo 12 kamenovanja, od čega osam puta na pruzi Kraljevo - Požega i četiri puta na pruzi Kraljevo - Lapovo, sve na teritoriji kraljevačkog železničkog čvora, a meta kamenovanja su uvek bili novi ruski vozovi.

NAŠI SU, NEGO ŠTA

U MEDIJSKOM izveštavanju o kamenovanju novih vozova, često je više potencirano da su napadnuti „ruski“ vozovi od same suštine događaja. Vozovi su naravno srpski, samo su kupljeni u Rusiji, a da je kojim slučajem kamenovan „Audi“ u vlasništvu Vlade Srbije (takođe državna imovina kao i vagoni) sigurno ne bi trebalo pisati kako je „kamenovan nemački auto“.
 
Stop autobuskoj mafiji! :kafa: a i predlog da se po ugledu na neke evropske zemlje i pruge pokriju video nadzorom+ogradom,za početak sve nove deonice koje se najavljuju za rekonstrukciju iz ruskog i ostalih kredita,sanmo tako ćemo sačuvati opremu i podići bezbednost
 
Samo prinudni rad, sve dok ne odradi u vrednosti nanete stete. Pa da vidis dal ce da krade ili da lomi. Ako zbog 10-15 hiljada zarade naprave 100 000 dinara stete, kazna 200 dana po 4 sata prinudnog rada.
 
nikola011":9ykw7adw je napisao(la):
Dok u svetu uvođenje savremnenih tehnologija po pravilu donosi uštede, u Srbiji je potpuno obrnuta situacija. Automatizacija je u šinskom saobraćaju donela pravu revoluciju, pa je danas za kontrolu potrebno sve manje ljudi. Na deonici pruge od Vreoca do Resnika danas više ne radi nijedan otpravnik vozova. Ali, umesto da od ove modernizacije ima korist, srpska železnica ima samo veliku glavobolju jer je na ovaj način potencijalnim lopovima umnogome olakšan posao.

Iako ne verujem u zavere i slično, ne mogu a da ne pretpostavim da je ovo propaganda iz samih Železnica Srbije, kako bi opravdali i zadržali broj zaposlenih koje imaju, iz kog god razloga to želeli.
 
Izvor: Blic 15.10.2013.

Vozaju nas: Železnice na popravku automobila i gorivo troše 700.000 evra godišnje
Bojana Anđelić | 15. 01. 2013. - 19:50h | Foto: J. Vučetić | Komentara: 104

- U „Železnicama Srbije“ samo na popravku službenih automobila i gorivo godišnje se troši oko 700.000 evra. Tu se ne zna ko koga vozi, koliko se goriva troši, radi ko šta hoće bez ikakve kontrole. Da bi se saznalo ko koristi službene automobile, morate da kontaktirate 20 rukovodilaca. I tako sve funkcioniše, što je odličan način da se prikriju nepotrebni troškovi - kaže za “Blic” novi direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović.
Stanje je katastrofalno: Dragoljub Simonović

304656_dragoljub-simonovic01rasfoto-jelena-vucetic_f.jpg

To je ogroman iznos. Ko je trošio toliki novac?
- Utvrdili smo da je 53 miliona dinara potrošeno samo za popravku luksuznih automobila. I to se radilo bez ikakvih tendera. Mi nemamo izabrane auto-servise sa kojima smo potpisali ugovor pa da se zna gde se održavaju i popravljaju kola, već to radi kako ko hoće i gde hoće. Znao sam da je situacija loša, ali ovo nisam mogao ni da zamislim. Nije normalno da se na gorivo troši 20 miliona dinara. I to su samo neki od brojnih primera neracionalnog trošenja para. A kad tražim podatke, saradnici mi objašnjavaju da to nije moj nivo da se bavim gorivom i kolima.


Koji su ostali primeri?
- „Železnice Srbije“ su do sada platile dva miliona evra penala za kredit koji im je odobren, a koji do sada nije povučen. Nikome nije palo na pamet da pokrene planiranu nabavku. Samo od iznosa koji je plaćen za penale „Železnice“ su mogle da kupe novi vagon. I to je samo kap u moru. U preduzeću postoje uigrani sistemi rada u kojima neko godinama ubire profit. Tako se na primer vagoni prodaju u staro gvožđe iako na njima ima delova koji se mogu remontovati i upotrebiti. To, međutim, neko drugi uradi, pa posle ponovo prodaje „Železnicama“ kao delove koji budu skuplji od iznosa za koji je vagon prodat kao staro gvožđe.


Slede prvi oštri koraci



Šta ćete konkretno uraditi povodom trošenja novca u „Železnicama“?
- Mojom naredbom će prvo biti smanjeni troškovi u svim sektorima za 10 odsto i već tu će biti napravljene uštede. Osim toga, da bih ja snosio odgovornost, postaviću na ključnim mestima ljude u koje verujem i koji mogu da promene stanje na Železnici. To je sistem u kome radi 20.000 ljudi, i ja sam, bez podrške stručnih i pravih ljudi, to ne bih mogao da izvedem.

Kažete da je situacija u „Železnicama“ loša, imate li procenu koliko?
- Još nemam. Tokom ove nedelje, najkasnije do srede, trebalo bi da dobijem zvaničan izveštaj komisije o stanju u svim sektorima. Posle toga ću formirati komisiju od mojih ljudi koji će prečešljati svu dokumentaciju i utvrditi pravo stanje. Za to će biti potrebno nekoliko meseci, ali je i bez toga jasno da je stanje u „Železnicama“ katastrofalno, a zagrebalo se samo po površini.


Šta će biti prioritet u kontroli?
- Sve ćemo proveriti, od voznog parka, preko javnih nabavki, prezentacija. Utvrdiće se i koliko su pojeli i popili i sindikalci i brojni direktori. Ta troškarenja moraju da se stave pod kontrolu. Način rada i sistem javnih nabavki će biti promenjeni. Nije normalno da „Železnice“ kupe mašine za održavanje infrastrukture, plate ih papreno, i na kraju ih nikada ne upotrebe. Za takve odluke i poslove neko mora da snosi odgovornost. To tako više neće moći.

jedan komentar":1duxhfjg je napisao(la):
Ona Vlada, ova Vlada! Kakve to veze ima? Da li ti mislis da ce biti bolje? Konkretno mislim na zeleznice. Da li ti mislis da milijarda dolara ili koliko vec je dovoljno za propale pruge, lokomotive, vagone itd? Ne budi smesan. Za tasko nesto potrebno je najmanje 10 milijardi. I to sve pod uslovom, da se izbaci najmanje 50% ljudi koji sede i ne rade nista. Ni ovi nista nece da urade. Mozda ce da prete da ce nekoga da uhapse i to je sve.

Тако ти свега, не разбацуј се бројевима безвезе, ако већ говориш о новцу. Километар капиталног ремонта пруге кошта 400.000 до 1.000.000 евра, а највише зависи у каквом су стању мостови и тунели. За комплетан ремонт свих 6000 колосека, дакле, није потребно ни 5 милијарди, а за магистралне пруге ни 1,5 милијарда. Са обзиром да је век пруге око 40 година, да се на капиталне ремонте пруга издвајало по 150 милиона евра годишње, имали би одржив систем. Штете од друмских саобраћајних незгода су око 2 милијарде, тако да развијене економије радије уложе у пругу ради економски одрживог транспорта. Али, наравно, држава тада од железнице очекује квалитет. Вредност локомотива и вагона је око 15% финансијске вредности железнице.
 
16. 01. 2013.| 18:40
Dragoljub Simonović razgovarao sa novim direktorom EBRD o kreditima za srpsku železnicu
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dragoljub_simonovic_1_220912.jpg

(Dragoljub Simonović)

Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović u sredu je (16. januar 2013. godine) je na sastanku s novim direktorom Evropske banke za obnovu i razvoj za Srbiju, Mateom Patroneom izjavio da su "Železnice" spremne da brzo modernizuju vozove i infrastrukturu na osnovu kredita EBRD.

- Zajednički interes srpskih železnica i te međunarodne finansijske institucije je da se sve procedure ubrzaju, da se kreditna sredstva što pre angažuju i počne modernizacija infrastrukture i voznih sredstava - zaključeno je na sastanku Simonovića i novog direktora EBRD za Srbiju.

Kako je saopšteno, Simonović je rekao da "Železnica Srbije" nemaju vremena za čekanje i da su spremne da počnu remont tri deonice pruge na Koridoru 10, ukupne dužine 64 km.

Mateo Patrone je, kako je navedeno, rekao da su "Železnica Srbije" jedan od najvećih i najznačajnijih partnera Evropske banke za obnovu i razvoj u Srbiji.

"Železnice Srbije" su najavile da će, zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj, nabaviti nove elektromotorne vozove u vrednosti od 100 mil EUR to bi trebalo da budu oni "Švajcarci".

U tom državnom preduzeću kažu da će još 100 mil EUR biti utrošeno za nabavku materijala za obnovu 111 km pruge na Koridoru 10 i za kupovinu nove mehanizacije za održavanje pruga.

Novac će biti iskorišćen i za nabavku novih višesistemskih lokomotiva - procenjuje se petnaestak.

Kako je navedeno, još 95 mil EUR obezbeđeno je iz kreditnih sredstava EBRD za modernizaciju pruge Beograd-Rakovica-Resnik, i za remont 131 km pruga na Koridoru 10, od Beograda prema Nišu.

Izvor: eKapija
 
Кина планира да уложи 104 милијарде долара у железнице
ПЕКИНГ, 17. јануара (Танјуг) - Кина ће ове године значајно увећати улагања у железнице, на преко 100 милијарди долара, у покушају да подстакне економију, пренели су кинески медији изјаву министра железница Шенга Гуангцуа.
Министарство железница ће ове године потрошити 650 милијарди јуана (104 милијарде долара), што је за 30 одсто више у односу на планирану инвестицију од 500 милијарди јуана из 2012, навела је кинеска новинска агенција Синхуа, а пренела агенција АФП.
Улагања у железничку мрежу у Кини обично буду већа од планираних, будући да Пекинг има обичај да повећава потрошњу на инфраструктуру у циљу подстицања привредног раста.
Економисти, међутим, очекују да ће велики јавни радови почети да играју све мању улогу у наредним годинама, пошто Кина покушава да преусмери своју привреду ка расту вођеном домаћом потрошњом.


Ово може да има везе и са нама. Као и у случају путева и мостова, када изграде све што су хтели (Кина је у протеклој деценији сазидала 52.000 мостова!), имаће велики вишак радне снаге, капацитета грађевинске индустрије и технологије у области железнице. Тада ће нам понудити неки нови кредитни пакет од више милијарди долара, који нећемо моћи да одбијемо, па ћемо ни криви ни дужни добити савремене и брзе пруге и тамо где им се нисмо надали. Ово је сасвим реалан сценарио.

Још кад би Београд тако могао да се огребе за коју линију метроа...
 
Homer Jay":23xevcxi je napisao(la):
16. 01. 2013.| 18:40
Dragoljub Simonović razgovarao sa novim direktorom EBRD o kreditima za srpsku železnicu
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dragoljub_simonovic_1_220912.jpg

(Dragoljub Simonović)

Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović u sredu je (16. januar 2013. godine) je na sastanku s novim direktorom Evropske banke za obnovu i razvoj za Srbiju, Mateom Patroneom izjavio da su "Železnice" spremne da brzo modernizuju vozove i infrastrukturu na osnovu kredita EBRD.

- Zajednički interes srpskih železnica i te međunarodne finansijske institucije je da se sve procedure ubrzaju, da se kreditna sredstva što pre angažuju i počne modernizacija infrastrukture i voznih sredstava - zaključeno je na sastanku Simonovića i novog direktora EBRD za Srbiju.
Još da realizuju onu staru porudžbinu ,koju su stavili sa strane za BGVoz, :kafa:

Kako je saopšteno, Simonović je rekao da "Železnica Srbije" nemaju vremena za čekanje i da su spremne da počnu remont tri deonice pruge na Koridoru 10, ukupne dužine 64 km.

Mateo Patrone je, kako je navedeno, rekao da su "Železnica Srbije" jedan od najvećih i najznačajnijih partnera Evropske banke za obnovu i razvoj u Srbiji.

"Železnice Srbije" su najavile da će, zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj, nabaviti nove elektromotorne vozove u vrednosti od 100 mil EUR to bi trebalo da budu oni "Švajcarci".

U tom državnom preduzeću kažu da će još 100 mil EUR biti utrošeno za nabavku materijala za obnovu 111 km pruge na Koridoru 10 i za kupovinu nove mehanizacije za održavanje pruga.

Novac će biti iskorišćen i za nabavku novih višesistemskih lokomotiva - procenjuje se petnaestak.

Kako je navedeno, još 95 mil EUR obezbeđeno je iz kreditnih sredstava EBRD za modernizaciju pruge Beograd-Rakovica-Resnik, i za remont 131 km pruga na Koridoru 10, od Beograda prema Nišu.

Izvor: eKapija
 
Некад било, траје и данас...


Jedna od odluka Berlinskog kongresa je sporazum o brzom uključivanju srpske železnice u sistem austrougarskih pruga, koji srpska Vlada i knez Milan Obrenović sada moraju i da sprovedu. Međutim, iscrpljena neuspelim ratnim pohodom, ekonomski i finansijski slaba, Srbija mora da traži pomoć stranih koncesionara. Već je stigla i 1882. godina, a igradnja nije ni počela. Ipak, srpska Vlada taj posao poverava firmi čiji je vlasnik Francuz Emanuel Bontu. Međutim, on će uskoro biti uhapšen, a u Srbiji izbija skandal, jer se saznaje da njegova firma nema ni garancije ni kapital. Država je oštećena za 36 miliona dinara.

Indicije da su premijer Milan Piroćanac i sam knez Milan Obrenović za ovaj posao primili mito nikada neće biti dokazane.

Konačno, posao dobija jedno parisko akcionarsko društvo, a velikom poduhvatu uključivanja Beograda i Srbije u mrežu zapadnih i istočnih saobraćajnih puteva doprinose i domaći inženjeri poput Jovana Smederevca, Vase Atanackovića, kasnije Dragutina Milutinovića, Svetozara Zorića, Miloša Savčića, Jefte Stefanovića i drugih.

http://www.telegraf.rs/vesti/beograd/50 ... anice-foto
 
I posjekli cejelu sumadiju za pragove simonovic gostovao na rts nista dok nevidim nevjerujem
 
:bash:

21. 01. 2013.| 12:55
"Železnice Srbije" platile 2 mil EUR penala EBRD-u
-------------------------------------------------------------------
zeleznice_srbije_1_220811.jpg


"Železnice Srbije" platile su u prethodne tri godine Evropskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) kaznene penale i provizije u iznosu od oko 2 mil EUR, saopšteno je danas iz kompanije.

Razlog za kaznene penale je u tome, kaže generalni direktor "Železnica Srbije", Dragoljub Simonović, što preduzeće ni do danas nije realizovalo dva kredita EBRD-a od 200 mil EUR za nabavku novih elektromotornih vozova i višesistemskih lokomotiva, za modernizaciju pruga na Koridoru 10 i pružnu mehanizaciju.

"Železnice Srbije" potpisale su u maju 2009. godine ugovor s EBRD-om o zajmu od 100 mil EUR za nabavku novih višedelnih elektromotornih vozova, navodi se u saopštenju i dodaje da su sredstva postala operativna u martu 2010., ali da firma gotovo pune tri godine nije uspela da realizuju tendersku proceduru i nabavi više od dvadeset novih elektromotornih putničkih garnitura.

Samo po tom osnovu na nepovučena kreditna sredstva plaćene su kaznene kamate i provizije u iznosu nešto manjem od 1,6 mil EUR.

- Sa EBRD smo 15. septembra 2010. potpisali ugovor o novom zajmu od 100 mil EUR namenjenom za modernizaciju pruga na Koridoru 10, kao i za nabavku višesistemskih elektro lokomotiva i pružne mehanizacije. Iako su ta sredstva postala operativna još 5. jula 2011. godine, srpske železnice nisu uspele da u potpunosti realizuju ni ovaj kredit u prethodnih godinu i po dana - objašnjava Simonović, nakon uvida u dokumentaciju vezanu za međunarodne kredite "Železnica Srbije".

On je dodao da su srpske železnice zbog ovih propusta u prethodnom periodu morale da plate kaznene kamate i provizije od oko 400.000 evra.

Simonović je poručio da će novo poslovodstvo utvrditi razloge zbog kojih ta dva kredita EBRD-a nisu realizovana pune tri godine, i da će na osnovu toga pokrenuti pitanje odgovornosti.

Izvor: eKapija
 
Zbog ovoga neko u zatvor "POD HITNO"!!!
 
Vrh