Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Триалин,

Нека се сагради све то у Ваљеву (мада ја мислим да прво треба имати јак КК, па онда градити халу спортова, а не обрнутим редоследом), али то нема везе са железницом.
Пругом Ваљево - Лозница би прошла два пара путничких возова дневно и можда још један теретни. капацитет те пруге је око 200 возова дневно. Исплати ли се за то дати 250 милиона евра у овом тренутку?
Двоколосечном пругом Београд - Нови Сад за брзине до 160 км/час могао би да се организује путнички саобраћај са полусатним тактом, комерцијалном брзином од око 120 км/час и временом путовања од 45 минута. То је брже и од превоза аутомобилом. Аутобуски саобраћај би био у потпуности елиминисан. Уштеде би остварили путници и национална економија. Железница би зарађивала новац.

Шта треба прво градити?
 
Пантограф":233u1egc je napisao(la):
Триалин,

Нека се сагради све то у Ваљеву (мада ја мислим да прво треба имати јак КК, па онда градити халу спортова, а не обрнутим редоследом), али то нема везе са железницом.
Пругом Ваљево - Лозница би прошла два пара путничких возова дневно и можда још један теретни. капацитет те пруге је око 200 возова дневно. Исплати ли се за то дати 250 милиона евра у овом тренутку?
Двоколосечном пругом Београд - Нови Сад за брзине до 160 км/час могао би да се организује путнички саобраћај са полусатним тактом, комерцијалном брзином од око 120 км/час и временом путовања од 45 минута. То је брже и од превоза аутомобилом. Аутобуски саобраћај би био у потпуности елиминисан. Уштеде би остварили путници и национална економија. Железница би зарађивала новац.

Шта треба прво градити?


Pa treba ako cemo svi da zivimo u BG.Ostali netreba uopste da zive,ko kaze da nema jak KK.Nemam nista protiv rekoh al od tih 270 miliona uzeo bih 50 za Valjevo pa vi dodajte ostatk za vasu prugu.
 
mvbg1":2x98c1m4 je napisao(la):
trialin":2x98c1m4 je napisao(la):
Posto sam Valjevac a mislim da po meni nema opravdanosti za drugi kolosek NS-BG,jedino ako hocemo svi da zivimo u BG.Nek uzmu ova sredstva za to ali BG da Valjevu da 50 miliona evra da uradimo sve gradske saobracajnice,Halu Sportova,15 kilometara miniautoputa do Lajkovca,zatvoren bazen,skolu u Brdjanima ....Ne zive ljudi samo u BG...

Vecu nebulozu u zivotu nisam procitao!!! :shock: :shock: :shock:
Da grad Beograd plati Valjevu 50 miliona kako bi se uradile gradske saobracajnice ,hala sportova zatvoren bazen ( :bash: ),itd,itd...
Alo rodjace ovde se govori o parama namenjenim za zeleznicu a ne za putnu i gradsku infrastrukturu. I kakve veze ima Beograd sa remontom i izgradnjom pruge Stara Pazova- Novi Sad? :bash: :bash: :bash:

Jao kao sta ima BG slucajno je pa sto nerekose da se onda ovaj deo novca preusmeri na Nisku prugu ili neku drugu deonicu.
 
@trialin

Ja licne koristi od obe pruge nemam niti se vozim niti imam u planu. Podela na vasu i nasu prugu dovoljno govori u o nivou argumentacije. Za mene je sve to nasa pruga i projekti a prioritet treba da bude zasnovan na saobracajnoj i trzisnoj logici u okviru zeleznica.
 
Тако је. Обе пруге су "наше" а новац треба бити уложен у ону која доноси већу економску корист Железници.
 
Igor,Stf,Ah ipak obratite paznju ,neki forumasi ce vas odmah optuziti da pripadate desnicarskim organizacijama ,tipa nasi i da ste time inspirisani..kao sto se desilo na nekim temama :kafa: :D
 
Trialin sigurno nije jedan od njih a niti smo mi neki ludi desnicari ili ko zna sta i plz 2012 ne pali vatru ;). Jednostavno vodimo se logikom i ekonomskim znacajem.
 
Da Igor i ja to kazem.. :wink: da se neko ponovo ne zanese.. :D
 
A zar nije uzet kredit od nekog drugog za dionicu pazova /NS meni se cini da jeste ,takodej ,nigdje nije tacno navedeno od kog do kog kilometra ce se raditi prga recimo na potezu bg/br vec samo 110 km okvirno tkode se spominju rusi i ebrd ,takodje nigdje se nenavodi oce bit peglanja radijusa ,novih tras i dodavanja kolosjeka i zavrsetka objekata koji nisu zavrseni od izgradnje iste .Jos jedan primjer pruga NI/Dimitrovgrad kredit od ceha je odobren 2006 ako se nevaran redovno svakog proljeca najavljivali su pocetak radova i nista na CIPovom sajtu stoji da su projekat uradili pitanje jesu li ZS isti platile .Toliko je kredita odobreno penali se placaju a nista se neadi
 
Pantograf, slažem se sa tobom. U trenutnom stanju ekonomije, treba ulagati tamo gde će biti više profita i gde će uloženo pre biti vraćeno. Koridor X, i drumski i železnički, je davnih dana trebao biti završen. Ali kako nije, smatram da, vodeći se ekonomijom, treba pre uložiti u njega nego u prugu Valjevo - Loznica. Mnogi ljudi od struke i železničari su se pitali zašto te pare odmah nisu date tamo gde treba. Sreća pa se našao neko da ih preusmeri na pravo mesto.
Što se tiče tačne deonice, ne bih verovao izjavama jer je za rekonstrukciju pruge Stara Pazova - Novi Sad odobren kredit od EIB-e. Pre bih rekao da nadležni misle na deonicu Novi Sad - Subotica kojoj je takođe potrebna rekontrukcija a za koju ne postoji projekat. Kako navode da projekat tek treba da se radi i da će se čekati godinu dana to bi onda bila ta deonica.

Direktore mešaš stvari. Od ruskog kredita je naznačeno šta će da se radi a to je:
- Kupovina DMV-a iz Rusije od kompanije Metrovagonmaš;
- Rekonstrukcija i elektrifikacija pruge Beograd - Pančevo;
- Rekonstrukcija pruge Beograd - Bar na teritoriji Srbije (projekat je u izradi);
- Rekonstrukcija šest deonica na Koridoru X i to:
1. Golubinci - Ruma 17,9 km;
2. Sopot Kosmajski - Kovačevac 18,4 km;
3. Mala Krsna - Velika Plana 29 km;
4. Vinarce - Đorđevo 15 km;
5. Vranjska Banja - Ristovac 17,7 km i
6. Bujanovac - Bukarevac 13,8 km,
- Izgradnja pruge Valjevo - Loznica ili rekonstrukcija deonice na pruzi Beograd - Subotica.
 
I ne mjesao kad od nasih novinara nista nemozes povatati ,zar za barsku prugu nesto nisu radili italijani ,nego nerece mi za ebrd zasta su oi dali pare pruga bg blavna ripanj, i sta sa cesima za nis / dimitrovgrad a kralevo /kragujevac necu spominjati a na krusevac samo u mislima HVALA na iscrpnom odgovoru
 
trialin":4kd7iyf6 je napisao(la):
Vec TRI godine imate dostupan kredit Evropske investicione banke za deonicu Stara Pazova Novi Sad, pa niste ni prstom mrdnuli! Sta vise, jos placate i 2 MILIONA evra za penala zbog nepovucenog kredita!
I sada vam treba jos jedan da ne bi ste radili nista?!

Samo da te podsetim da bivši direktor ŽS M. Marković je Valjevac. Pravo pitanje je što tvoj komšija koji je raspolagao sa tim parama nije ništa uradio?!
 
Ovo je definitivno organizovano kamenovanje

Каменован нови воз на прузи Суботица–Сомбор

У петак увече на прузи Суботица–Сомбор, у делу Суботица предграђе, каменован је воз и том приликом није значајније оштећен.

Шеф секције за путничка возила ЈП “Железнице Србије” Предраг Половина каже да уколико се овако нешто понови постоји реална шанса да нови воз буде уклоњен с пруге, као што је то био случај у Пожаревцу.

Од када су стигли нови вагони из Русије, број путника је порастао, а разлог је комфор који пружа воз. Уколико више не буде оваквих случајева, требало би да стигну још две такве гарнитуре.

http://www.dnevnik.rs/hronika/kamenovan ... i-subotica–sombor
 
Manjan":w8qbvgt2 je napisao(la):
trialin":w8qbvgt2 je napisao(la):
Vec TRI godine imate dostupan kredit Evropske investicione banke za deonicu Stara Pazova Novi Sad, pa niste ni prstom mrdnuli! Sta vise, jos placate i 2 MILIONA evra za penala zbog nepovucenog kredita!
I sada vam treba jos jedan da ne bi ste radili nista?!

Samo da te podsetim da bivši direktor ŽS M. Marković je Valjevac. Pravo pitanje je što tvoj komšija koji je raspolagao sa tim parama nije ništa uradio?!


Zato sto je Lopina
 
U pismu koje će poslati vrhu države Kolubarski okrug će zatražiti da se 300 miliona ruskog kredita opredeli kako je ranije bilo planirano za nastavak izgradnje pruge Valjevo-Loznica.Direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović smatra da je pitanje izgradnje pruge stvar Železnice I njenog poslovodstva. Opozicija u Valjevu pak misli da kad god je ministar Mladjan Dinkić imao neku ideju ona se realizovala preko “ledja” Valjevaca. Izgradnju ove pruge podržava I ministar Milutin Mrkonjić.



Čelnici Valjeva i ostalih opština Kolubarskog okruga, kako najavljuje gradonačelnik Stanko Terzić, zajedničkim pismom će se obratiti premijeru Srbije i nadležnim Ministarstvima , kako bi im objasnili značaj pruge Valjevo-Loznica. “Jer je ta pruga značajna za ceo region zapadne Srbije, kao najbrža i najjeftinija veza sa RS i BiH. Od značaja je i za celu državu, s obzirom da će se, kada bude u funkciji, celokupan teretni saobraćaj izmestiti iz Beograda na trasu Bar-Valjevo-Loznica-Tuzla. Celo područje Kolubarskog i Mačvanskog okruga je ekonomski upućeno na tuzlanski basen, s kojim imamo najveću privrednu aktivnost“, rekao je Terzić (SPS), s kojim se slaže i predsednik Opštine Osečina Nenad Stevanović (URS). „Pruga je okosnica razvoja čitavog kraja, šansa da se otvore nova radna mesta i ljudi ostanu ovde, jer bi izgradnja bila zamajac svih privrednih delatnosti, od građevine do trgovine i ugostiteljstva“, kaže prvi čovek Osečine.

“O železničkim projektima u Srbiji pitaće se Železnice Srbije. To je jedinstveni stav našeg poslovodstva. Dakle, prvo će se graditi pruga od Stare Pazove do Novog Sada i za nju će biti iskorišćena sredstva iz ruskog kredita”, izjavio je direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović.

Iako Simonović smatra da je izgradnja pruge stvar Železnice opozicija u Valjevu misli da je posredi političko pitanje u koje je prste ponovo umešao ministar Mladjan Dinkić. „Svaka aktivnost ministra Dinkića u Valjevu je političko pitanje. Jer iz sopstvenih političkih interesa, kao ministar u prethodnim Vladama, radio je na štetu Valjeva. Najpre odvlačenjem druge fabrike italijanske kompanije ’Golden lejdi’ iz Valjeva u Loznicu gde je gradonačelnik član URS, a potom odvlačenjem pogona slovenačkog ’Gorenja’ u Zaječar, gde je na vlasti takođe član URS. Ovo je treći pokušaj ministra da investiciju značajnu za Kolubarski okrug ’skrene’ na drugu stranu“, kaže predsednik Okružnog odbora DS Duško Rakić i podseća da su u madatu prethodne Vlade „Rusi jasno insistirali da novac žele da daju za prugu Valjevo-Loznica“.

Na stranu Valjevaca i Kolubarskog okruga koji sto godina čeka izgradnju ove pruge stao je i ministar Milutin Mrkonjić koji smatra da se od projekta izgradnje ove pruge ne sme odustati te i da svako pomeranje i odustajanje nosi bar dve godine pomeranja kao i da Srbija mora da poštuje Master plan razvoja saobraćaja koji je dogovoren sa Evropom.

Po projektu koji je završen, 68 kilometara ove pruge treba da bude elektrificirano, sa brzinom kretanja vozova do 160 kilometara na sat, kao i sa godišnjim prometom od 800.000 putnika i 3,5 miliona tona robe.A analize su pokazale da bi ova pruga sebe isplatila za 10 godina.

http://www.vamedia.info/index.php?optio ... &Itemid=59
 
Po projektu koji je završen, 68 kilometara ove pruge treba da bude elektrificirano, sa brzinom kretanja vozova do 160 kilometara na sat, kao i sa godišnjim prometom od 800.000 putnika

Када ово не би било безобразно, било би смешно.
 
Po projektu koji je završen, 68 kilometara ove pruge treba da bude elektrificirano, sa brzinom kretanja vozova do 160 kilometara na sat, kao i sa godišnjim prometom od 800.000 putnika



Da nije smesno bilo bi tuzno... ??? ili bese obratno??? ...
Ma nema veze,ali ovde je jasno da neko lupa ko Maksim po diviziji.
 
Srpski vozovi "jure" 40 na sat
Izvor: Tanjug

Beograd -- Srpske železnice su u teškom stanju, sa prosečnom brzinom vozova od oko 40 kilometara na čas, rečeno je na debati o modernizaciji železnice.
Generalni direktor srpskih železnice Dragoljub Simonović je izjavio da železnica ima puno problema, da je prosečna starost pruga u Srbiji oko 40 godina, prosečna komercijalna brzina vozova 42 km/h i da je u Koridor 10 potrebno uložiti oko 350 miliona evra da bi se ukinule lagane vožnje u narednih pet godina.
On je kazao da se vozovi na mnogim deonicama kreću brzinama između 10 i 30 kilometara na čas.Prosečna starost vagona je, prema njegovim rečima, oko 30 godina.


И сад, кад је такво стање, треба спуцати четврт милијарде евра у нову пругу? Врх безумља.
А, да, заборавио сам - имаће 800.000 путника годишње...
 
direktor":1oldlihx je napisao(la):
I ne mjesao kad od nasih novinara nista nemozes povatati ,zar za barsku prugu nesto nisu radili italijani ,nego nerece mi za ebrd zasta su oi dali pare pruga bg blavna ripanj, i sta sa cesima za nis / dimitrovgrad a kralevo /kragujevac necu spominjati a na krusevac samo u mislima HVALA na iscrpnom odgovoru

Slažem se. Retki su novinari koji poznaju materiju o kojoj pišu. Ali, zato su tu forumi i ljudi sa raznim znanjima da razmenjuju informacije i iskustva.
Za barsku prugu je italijanska kompanija Italfer, koja posluje u okviru Italijanskih železnica FS, radila finansijsku stidiju rekonstrukciju pruge Beograd - Bar. Prema toj studiji za rekonstrukciju pruge je potrebno 336 miliona €, od čega za deo kroz Srbiju 198 miliona € a za deo kroz Crnu Goru 138 miliona €.
Za prugu Beograd - Rakovica - Resnik je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila kredit od 95 miliona €.
Što se tiče Čeha i kredita za Niš - Dimitrovgrad ne znam šta je sa tim. Tu se radi o deonici od Ćele Kule do Staničenja u dužini od oko 60 km a iznos je oko 60 miliona €.
 
zašto mislite da je 800 000 putnika godišnje nedostižna cifra? pa to je na dnevnom nivou tek nešto iznad 2000 putnika. pa na auzobusu gsp-a piše da preveze preko 4000 putnika dnevno.
 
A ovo je plan

Planirano je da „Železnice Srbije“ u 2013. godini prevezu 9,8 miliona tona robe i 16,75 miliona putnika.

Ali

-Naime, „Železnice Srbije“ u ovoj godini (2012.), prema procenjenim podacima, prevezle su 9 miliona 625 hiljada tona robe i nešto više od 15,9 miliona putnika. Obim robnog prevoza u ovoj godini bio je manji skoro za 24 odsto u odnosu na 2011. godinu, dok je transportni prihod od teretnog saobraćaja u 2012. godini bio manji skoro za milijardu dinara u odnosu na lane. Kada je o putničkom saobraćaju reč, skoro dve trećine su putnici iz sistema „BG voza“, dok je u unutrašnjem i međunarodnom saobraćaju prevezeno nešto manje od 5,7 miliona putnika. Realizovani transportni prihodi u putničkom saobraćaju bili su za oko 4 odsto veći u odnosu na prošlu godinu i za oko 10 odsto veći u odnosu na plan.


Inace ovo je porazno

Na skupu u Beogradu rečeno je da Srbija ima mrežu od oko 3.800 kilometara pruga, od kojih se koristi 3.160 kilometara, a dvokolosečno je 7,5 odsto mreže (283 kilometra) i elektrifikovana jedna trećina pruga.
 
gzthe":3gb4bude je napisao(la):
Kada je o putničkom saobraćaju reč, skoro dve trećine su putnici iz sistema „BG voza“

и после не треба повећавати фреквенцију БГВ-а....

gzthe":3gb4bude je napisao(la):
Inace ovo je porazno

Na skupu u Beogradu rečeno je da Srbija ima mrežu od oko 3.800 kilometara pruga, od kojih se koristi 3.160 kilometara, a dvokolosečno je 7,5 odsto mreže (283 kilometra) i elektrifikovana jedna trećina pruga.

поразан је податак да је само 283 км двоколосечно и да се не користи 640 км (који би могли за локални саобраћај). за добро функционисање саобраћаја требало би барем 2.500 км да буду двоколосечне. што се тиче електрификације, приоритет је ПА-ВШ и НИ-Димитровград. остатак може да остане неелктрификован, с обзиром да су то регионалне пруге
 
И на Лапово - Крагујевац - Краљево би морала струја.
 
Železničar":8a3bcgyd je napisao(la):
direktor":8a3bcgyd je napisao(la):
I ne mjesao kad od nasih novinara nista nemozes povatati ,zar za barsku prugu nesto nisu radili italijani ,nego nerece mi za ebrd zasta su oi dali pare pruga bg blavna ripanj, i sta sa cesima za nis / dimitrovgrad a kralevo /kragujevac necu spominjati a na krusevac samo u mislima HVALA na iscrpnom odgovoru

Slažem se. Retki su novinari koji poznaju materiju o kojoj pišu. Ali, zato su tu forumi i ljudi sa raznim znanjima da razmenjuju informacije i iskustva.
Za barsku prugu je italijanska kompanija Italfer, koja posluje u okviru Italijanskih železnica FS, radila finansijsku stidiju rekonstrukciju pruge Beograd - Bar. Prema toj studiji za rekonstrukciju pruge je potrebno 336 miliona €, od čega za deo kroz Srbiju 198 miliona € a za deo kroz Crnu Goru 138 miliona €.
Za prugu Beograd - Rakovica - Resnik je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila kredit od 95 miliona €.
Što se tiče Čeha i kredita za Niš - Dimitrovgrad ne znam šta je sa tim. Tu se radi o deonici od Ćele Kule do Staničenja u dužini od oko 60 km a iznos je oko 60 miliona €.


Boze, kakve cifre.. Valjda su u pitanju elektrifikacija, drugi kolosek i resavanje ukrstanja sa drumskim saob.(nadvoznjacima)?! ako nisu, a verujem da nisu, ovo su pljackaski krediti
 
Vrh