Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Колико знам у Јагодини постоје два надвожњака који спајају насеље са једне стране и индустријску зону и излаз на аутопут са друге стране пруге.
Каква "подељена Јагодина"?
Бар у Јагодини у самом центру насеља нема потребе ни за расељавањем за други колосек ни за повећањем радијуса кривина ни за измештањем станице.
Пошто за трећи надвожњак/подвожњак нема места потходник на месту постојећег путног прелаза у нивоу је решење које се логично само намеће.
Kroz zonu grada magistralna pruga prolazi možda 2km. Na toj deonici postoje 2 nadvožnjaka, 1 pp i 1 pešačko-biciklistički pothodnik.
Problem jeste taj pp, ali njega izbegavaju svi normalni.
Ne znam šta je tu planirano, verovatno podvožnjak, ali sve jedno, apsolutno sigurno ne ostaje pp, pogotovo u bloku.

Ta pruga je tu već 140 godina, od čega 100 godina je za 100km/h, a od sedamdesetih i za 120km/h, osim prolaza kroz stanicu.

Potencijalno širenje Jagodine na istok ne zatvara magistrana, nego industijska pruga Fabrike kablova, koja se odavno ne koristi i koja bi mogla da se ukine bez problema, čime bi se "otvorio" prostor.

Будаалаштина у Јагодини се изгледа пумпа, имају плакате и транспаренте по граду.
Služba nikada ne spava. U Jagodini su izgleda dosta jaki protesti i to mora nekako da se obesmisli.
Našli su temu, bacili kosku, pa kučići glođu.
 
Jedan radnik zeleznice mi kaze da se betonski pragovi koje prave kineske firme kod nas krune zbog nedovoljnog sadrzaja cementa.
Први пут то чујем, а нисам то видео ни на једној деоници. Нити ми је познато да иједну фабрику прагова држе кинеске фирме.
Hoće li ovo do 7. jula ?
Чисто сумњам. Па само за станичну зграду у Новом Саду им је дат рок од четири месеца, а погледајте колика је само суботичка. Скоро је исте дужине као и новосадска. Једино ако је у тендеру тражен делимичан преглед делова на које је било примедби, типа степенице у Бачкој Тополи, међуспратна конструкција у Наумовићеву и слично.
 
Једино ако је у тендеру тражен делимичан преглед делова на које је било примедби, типа степенице у Бачкој Тополи, међуспратна конструкција у Наумовићеву и слично.
1746513114057.png
 
За викенд смо госпођа и ја били на Старој планини, па смо један дан искористили да скокнемо до Пирота.
На прилазу граду (локација каже Радин дол), ово нас је затекло.

Сигнализација не ради, црна кеса преко семафора, рампе нигде.
Бар постоје други знакови, али на овоме се у наредном периоду мора радити да би се подигла безбедност свих учесника у саобраћају.

Иначе, воз је био огроман, не могу да проценим колика је била композиција, али је већ пролазио када смо ми стигли и чекали смо солидно да прође.
01.jpg
 
Сигнализација не ради, црна кеса преко семафора, рампе нигде.
Бар постоје други знакови, али на овоме се у наредном периоду мора радити да би се подигла безбедност свих учесника у саобраћају.

U toku je modernizacija pruge Niš - Dimitrovgrad. Do duše, ide sporo...
 
Pošto vidim da postoji nejasnoća evo izvučeno koje su deonice odrađene tokom ovog talasa remonta u Zaječarskoj sekciji.

*Plava boja predstavlja remontovane deonice.
**Strelicama i nazivima sl. mesta je obeleženo dokle je stiglo ojačanje gornjeg stroja
Screenshot (314).png


Najfriški deonica jeste (Zaječar) Vratarnica - Minićevo, tu je projektovana 80 sa iznimkom jednog kratkog dela oko Vratranice koji je na 65.
Na celoj deonici Niš - Zaječar ostalo je još da se sredi samo deonica od 13 kilometra između Minićeva i Knjaževca, brzina od Knjaževca do Niša je 65 km/h.

Zaječar - Prahovo, odrađeno je 20 kilometara od 70 km, ima tu svašta još da se radi, brzina je 65 km/h, s tim što koliko sam shvatio, biće od Mokranja do Prahova 80 km/h, a li do tog dela pruge tek treba stići.
Majdanpečki krak praktično nije pipnut, samo nešto u reonu rasputnice Vražogrnac do Rgotine.

Nažalost, kao što sam pisao, svi dalji radovi su obustavljeni, jer nisu raspisani tenderi zbog cele ove situacije, pa ćemo nažalost ko zna koliko čekati da se sve nastavi.
Pogotovo je glupo zbog ovih 13km između Knjaževca i Minićeva.😖
 
Jagodinci su sada potpuno protiv pruge i železnice. Na FB postoji grupa "Nećemo podeljenu Jagodinu" koja je za iseljenje pruge iz grada.

Na Zborovima građana se kako čujem, često ovo raspravlja. Jedni zagovaraju potpuno iseljenje, a drugi da ako ostane pruga kroz grad ostane pružni prelaz kod Starog Juhora.
Ovo drugo je moram reći potpuno debilno jer na celoj pruzi više neće biti prezala u nivou, pa tako ni tu. PP ide preko bloka i prilično je bedan.
Управо прво је дебилно, док друго има логику комбинације националних и макролокалних интереса са микролокалним интересима.

Само луд и свесно-издајник могу да укину пругу у центру. Добар планер такође не сме да занемари ни микролокалне интересе, и да их размотри у својим плановима. У Холандији ту постоји нека логика, у Белорусији постоји, а у Србији се од комунизма развија канцеларијско секташтво у којем се или потпуно занемаре локална попречна кретања локалног становништва, или направи нека накарада са више од нула степеника. Преко гугла сам мало проанализирао конкретан случај, Ту је могуће неколико концепцијских решења за разматрање.
1) Једно од смислених је остављање и тог прелаза у нивоу, не само зато што је јефтиније од надвожњака и подвожњака, већ и зато што је све преко 160км/с чиста напредњачка мегаломанија. Брзина за економско разбацивање к*чење, не ради конкретног економског ефекта.
2) Ако нам је тих 200км/ч баш тако важно ради личног ега, а прљав непоштено зарађен новац је ушао и мора некако да се опере, тада има пара и за надвожњаке и подвожњаке са све откупом и рушењем објеката високоградње ради градње истих, као и за остављање 30 сеоских стајалишта где као у Новој Пазови воз пичи 200км/ч са одређеним мерама надзора и заштите путника.
3) Најскромније решење јесте само пешачки подходник, али на тај начин да је ширина бициклистичког дела минимум 3 метра ширине, пешачког минимум 2 метра ширине, са потпуно природном светлошћу, и рампама без степеника са успоном/падом не већим од 6%.
 
Vrh