Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

"Na snimku se vidi kako nekoliko osoba iznosi dokumentaciju iz zgrade na uglu Nemanjine i Sarajevske u Beogradu i utovara je u kamion sa oznakama Železnica Srbije."

Znaju da su zasrali pa da posalju nekom da napravi kao da je Tito zasro. Ili zuti olos.

Inace, sad ce Milenijum tim da dobije izradu elaborata pa ce da je sruse jer im se moze!
 
Poslednja izmena:
Ukida se bavljenje vozova na borskoj stanici u centru grada, putnicima ostaje još samo Bor Teretna usred šume do koje nemaju ni puta sa trotoarom ni gradskog prevoza. Na neodređeno vreme. Da nije i tamo naprasno otkrivena neka nestabilna nadstrešnica? Stanica je prilično oštećena u požaru prošlog leta.

28.11.2024​

Zatvaranje stanice Bor za prijem i otpremu putnika

,,Srbijavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da je od strane,, Infrastruktura železnice Srbije” a.d. , stanica Bor zatvorena za prijem i otpremu putnika.
Za sve vozove koji sabraćaju na relaciji Zaječar-Majdanpek-Zaječar, ukida se prijem i otprema putnika u stanici Bor.
Putnici koji žele da koriste voz na pomenutoj relaciji, putovanje mogu realizovati iz stanice Bor teretna.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
 
Сматрам да прилично касне са тражењем фирме за технички преглед и израду Елабората о оцени стања конструкције станичне зграде у Новом Саду.
Прво, то су требали да имају и пре почетка било каквих радова.
Свакако да је овај елаборат неопходан у новонасталој ситуацији након пада надстрешнице, све и да су га имали пре почетка радова.
Овај Елаборат је већ требао да буде готов! А пре свега, понављам по Х пут, кров треба да се обезбеди од потенцијалног урушавања!

Друга ствар, колико ми је познато, пруга Нови Сад - Суботица није добила употребну дозволу, а планира се, по неким најавама, да се пусти у саобраћај 8.12. Како мисле да пусте без употребне дозволе? И друга, још битнија ствар, како мисле да путницима и радницима дозволе приступ станичној згради, која нема употребну дозволу, и за коју тек треба да се уради Елаборат о стању конструкције?

И, још једна ствар, Елаборат о стању конструкције би, по мени, требао да се уради за целу станичну зграду, а не само за крило Б.
Подсетићу, Ђајић спомиње згужване џакове цемента у зиду до перона а баш на тај зид је окачена надстрешница над надстрешницом изнад првог перона. Треба проверити конструкцију тог зида на који је анкерисана надстрешница на крилу Б. Такође, треба проверити и како је та надстрешница анкерисана у раван кров крила А. Та веза ми је некако сумњива.
 
Ukida se bavljenje vozova na borskoj stanici u centru grada, putnicima ostaje još samo Bor Teretna usred šume do koje nemaju ni puta sa trotoarom ni gradskog prevoza. Na neodređeno vreme. Da nije i tamo naprasno otkrivena neka nestabilna nadstrešnica? Stanica je prilično oštećena u požaru prošlog leta.

28.11.2024​

Zatvaranje stanice Bor za prijem i otpremu putnika

,,Srbijavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da je od strane,, Infrastruktura železnice Srbije” a.d. , stanica Bor zatvorena za prijem i otpremu putnika.
Za sve vozove koji sabraćaju na relaciji Zaječar-Majdanpek-Zaječar, ukida se prijem i otprema putnika u stanici Bor.
Putnici koji žele da koriste voz na pomenutoj relaciji, putovanje mogu realizovati iz stanice Bor teretna.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.

Каква банана и хорор од железнице, ја немам речи. Слике те станице сте вероватно видели. Ж.ст. Чернобиљ и Припјат би позавиделе Бору...
 
Ti si neki mnogo pametan, mogao bi direktno u Vladu Srbije. Nije bitno kako se izrazava, jel su vrece cementa ili zlata, jel direktor, moler ili slucajni prolaznik i da li je rekonstrukcija ili novogodisnje ukrasavanje nadstresnice, radovi su radovi kao i odbijanje da se ispita stanje betona ispod i iza ploca. Zasto bi se pojavljivao na televiziji ako se obracao nadleznima? Ja sam danas pisao neki prigovor sudu, da li treba da se pojavim na televiziji ili sud moze da radi i bez toga?
Nije im trebalo filozofiranje i lupetanje, ali bolje i deo informacija a deo toga nego muk odgovornih. Mesec dana je proslo a jos se ne zna:
  • kako i zasto je pala nadstresnica (40% korozije negde i neko neodredjeno opterecenje nekih greda su manje informacija nego sto su dali Djajic i Maldini)
  • ko je sve odgovoran, ko nije radio svoj posao, ko je radio pogresno
  • u kakvom je stanju zgrada bila pre pada, u kakvom je sada
  • gde je originalni projekat, da li je bar naknadno uradjeno ispitivanje konstrukcije
  • gde je sva ostala dokumentacija ("tuzilastvo povuklo" je na nivou "sta te boli k gde je")
  • da li se ista radi na tome da se slicne stvari ne ponove na istom ili drugim mestima
  • zasto ne?
  • itd.
Sve se slazem sa tobom da su ovo vazna pitanja, ali nista od ovoga nismo culi od njih. Sto se mene tice ovo je prevelika tragedija da bi se toliko lupetalo po televizijama. Nisi pazljivo slusao sta je Djajic pricao, Posle nekoliko intervjua ispostavilo se da se nije zalio nadleznima, nego direktoru Startinga, da se nisu slozili ocigledno o tehnologiji izvodjenja radova a i da je on napustio svoje angazovanje kod Izodjaca tj Startinga. U ovom slucaju bitno je vrlo dal su nadlezni ili nadredjeni.
Inace znam po malo i sta se desava po gradilistima i nekad je mnogo gore nego sto svi ovde zajedno mozete da zamislite i to na gradilistima uopste, sto drzavnim sto privatnim.
Ako je to uopste bitno politika me ne zanima uopste. Ali me jako zanima zasto je pala nadstresnica. A oko politike bas mislim da je u ovome i problem. Ako cemo da verujemo nekom ko nit je strucan niti zna o cemu prica samo zato sto se to uklapa u neku drugu sliku necemo nikad promeniti nista i svi naredni ce nam biti Vucici. Ako je nekom to ok, nemam nista protiv, meni nije. Nadam se da imam pravo na svoje misljenje.
 
Каква банана и хорор од железнице, ја немам речи. Слике те станице сте вероватно видели. Ж.ст. Чернобиљ и Припјат би позавиделе Бору...

Jednostavno ide katanac na putnički saobraćaj u Istočnoj Srbiji, žele da se otarase linija ka Prahovu i Majdanpeku zbog slabe propusne moći. Od narednog reda vožnje se ukida i par vozova ka Negotinu.

Nažalost, ljude u sekciji Zaječar baš briga, kada se lokal ne buni onda centar radi šta želi.
 
Samo želim da pojasnim situaciju oko Borske stanice.

Naime u IŽS tvrde da je konstrukcija nebezbedna, međutim ako je to istina onda bi cela pruga trebalo biti zatvorena zato što sporni deo konstrukcije "visi" pored prolaznog koloseka pruge, dok su ostala dva u potpunosti nedostupna zboga pasarele koja je zatvorena za upotrebu zbog urošavanja.

Plavo zaokruženo je prolazni kolosek.
Screenshot (154).png


Takođe, apsolutno je netačno da je bezbedno bavljenje putnika nemoguće organizovati, naime na lokaciji 400 metara od trenutne stanice se nalazi stara stanica u Boru, trenutno je u Zaječaru deponovano stotinu blokova perona starijeg tipa, postavljanje na delu staru stanice moguće je organizovati manipulaciju putnika.
Stara stanica u Boru je unutar staničnog područja nove stanice, znači ne gradi se nova stanica nego se samo peroni premeštaju u drugom delu staničnog područja! (Ovo je veoma važno)

Crveno zaokruženo je stara stanica.
Screenshot (156).png


Zašto se ovime bavim?
Zato što IŽS opasno zloupotrebljava bez stida i morala situaciju u Novom Sadu i pokušava da izgura svoje ciljeve, a to je ukidanje putničkih vozova, jer trenutno nemaju izvršioce, pa su trase za teretne vozove ograničene.
Tačno je da je stanica verovatno statički nebezbedna na nekoliko mesta, no netačno je da manipulacija ne može da se organizuje drugačije, odnosno da je samo Bor Teretna mogućnost.
Ukidanje baš stanice u Boru nije slučajnost, Gotova sva kretanja na relaciji Zaječar - Majdanpek se baziraju u Boru, ukidanjem ove stanice praktično se teraju i ostali putnici da napuste korišćenje železnice, a da se 2 preostala para vozova ukinu.

Molim medije da se uključe u slučaj i izguraju privremeno stajalište.
 
Ja nemam reči na ovaj debilizam, pa ako je centralna stanica već neuslovna zbog požara zar je tolika nedokučiva kvantna fizika postaviti jedno montažno železničko stajalište u vidu kioska sa nekoliko stolica i da sipaju malo betona za peron, tu bi mogla da staju ta mizerna 4 voza dnevno koliko ih ide u oba pravca? Ima sasvim dovoljno mesta u onom budžaku između borskog stadiona i stanice koju moroni upravo ukidaju, postoji i staza koja vodi od staničnog platoa do tog mesta. Sve se lepo vidi na ovom snimku koji je Jelanča postovao.
Jednom sam imao priliku da koristim teretnu stanicu koja je u divljini van Bora, sećam se dobro da sam bio jedini putnik koji je tu sišao, a ušao u voz nije apsolutno niko. Putovao sam i sa glavne borske stanice, uvek je bilo poprilično putnika, čak i par dana posle ukidanja vanrednog stanja u vreme Korone, čak i u 4 ujutru dok je taj prvi voz saobraćao. Svi će bataliti železnicu ako im ta izolovana zabit ostane kao jedina mogućnost da jeftino stignu do Zaječara, a ni okolna sela ga više neće koristiti ako budu morali posle da pešače 6 kilometara do centra Bora i 8 kilometara do bolnice koja je na sasvim drugom kraju grada, i to na teškoj uzbrdici. Još gore za one koji bi dolazili iz Brezonika, Vlaola ili nekog sela između Bora i Majdanpeka, gledali ukinutu stanicu i centar kroz prozor voza, a onda sišli na teretnoj i vraćali se kilometrima nazad kroz šumu. Toliki idiotizam je mislim nezabeležen u 200 godina svetske železničke istorije.

Ovako je to rešeno sa stajalištima Barajevo Centar i Žitorađa Centar koja su zamenila dotrajale železničke stanice u tim mestima, moglo bi i u Boru kada bi u IŽS postojao ijedan kadar sa funkcionalnim mozgom. Nadam se da će se narod u tom kraju pobuniti, jer ovo je već nadrealno kakvi retardi u ovoj zemlji donose čak i čisto tehničke odluke.

P6010073.JPG
PC210009.JPG
 
Poslednja izmena:
apropo Đajića i Maldinija:
naravno da ih ne bih hapsio i mislim da je malo nategnuta konstatacija o uznemiravanju javnosti ali već sam u nekoliko navrata takođe tvrdio da su njih dvojica zaista naneli mnogo štete svojim problematičnim izjavama, mešajući se, vrlo neodgovorno, u stvari koje uopšte ne razumeju - a po prirodi svojih profesija i NE MOGU da razumeju - (na stranu sad što mislim da bi Maldini, kao arhitekta, trebalo da poznaje konstrukciju bar na načelnom nivou).
pritom, tu uopšte ne dovodim u pitanje njihove analize procedura, ocene zakonitosti i slične stvari - dozvoljavam da su po tim pitanjima sve u pravu - jer o tome vrlo malo znam (gotovo ništa), govorim isključivo o konstruktivnoj/konstrukcijskoj strani problema a po tim temama su, najblaže rečeno, bili doslovno skandalozni.
meni je takođe bila čudna ta Đajićeva funkcija "nadzora za kamen" i sad - ako je tačno ovo što kaže @Grace - onda mi svedočimo jednom primeru lažnog predstavljanja i to, kako sad izgleda, to lažno predstavljanje je defakto bilo sa umišljajem (praštajte za pravnički termin; o pravu, takođe, nemam blagog pojma).

uvek me je impresionirala ta potreba laika (a oni su - Đajić i Maldini, naime - za pitanja građevinskog konstrukterstva upravo to - laici, dakle) da samouvereno, i bez imalo zadrške, dociraju na poljima koja su daleko izvan njihovih kompetencija.
ono što ostaje kao tužna činjenica jeste da su o problemu sloma ove konstrukcije u medijima praktično izostala mišljenja i procene specijalista konstrukterske struke.
ali, kad sve sagledam, to je u neku ruku i razumljivo.
 
Sve se slazem sa tobom da su ovo vazna pitanja, ali nista od ovoga nismo culi od njih. Sto se mene tice ovo je prevelika tragedija da bi se toliko lupetalo po televizijama. Nisi pazljivo slusao sta je Djajic pricao, Posle nekoliko intervjua ispostavilo se da se nije zalio nadleznima, nego direktoru Startinga, da se nisu slozili ocigledno o tehnologiji izvodjenja radova a i da je on napustio svoje angazovanje kod Izodjaca tj Startinga. U ovom slucaju bitno je vrlo dal su nadlezni ili nadredjeni.
Inace znam po malo i sta se desava po gradilistima i nekad je mnogo gore nego sto svi ovde zajedno mozete da zamislite i to na gradilistima uopste, sto drzavnim sto privatnim.
Ako je to uopste bitno politika me ne zanima uopste. Ali me jako zanima zasto je pala nadstresnica. A oko politike bas mislim da je u ovome i problem. Ako cemo da verujemo nekom ko nit je strucan niti zna o cemu prica samo zato sto se to uklapa u neku drugu sliku necemo nikad promeniti nista i svi naredni ce nam biti Vucici. Ako je nekom to ok, nemam nista protiv, meni nije. Nadam se da imam pravo na svoje misljenje.
Je l' Djajic otisao zato sto je hteo da proda neki kamen a direktor Startinga ga odbio? Ajde da ga blatimo malo zato sto se suprotstavlja ovoj SNS narkomafijaskoj vlasti. Ako hoces odgovor zasto je pala nadstresnica veoma je jasno -> SNS korupcija. Sta je TACNO dovelo do pada vise nije ni vazno jer je proslo skoro mesec dana i svima nam je jasno kako ce ovo da se zavrsi. Da se sad pojavi snimak Vucica kako hiltijem busi grede i zatege opet bi bio kriv Tito ili neko drugi, samo ne oni. Oni su pocistili mesto zlocina i dokazni materijal pretvorili u sut.
 
Nisi pazljivo slusao sta je Djajic pricao, Posle nekoliko intervjua ispostavilo se da se nije zalio nadleznima, nego direktoru Startinga, da se nisu slozili ocigledno o tehnologiji izvodjenja radova a i da je on napustio svoje angazovanje kod Izodjaca tj Startinga. U ovom slucaju bitno je vrlo dal su nadlezni ili nadredjeni.
Nisu se složili o tehnologiji izvođenja radova jer je Đajić izgleda imao interesa u skidanju što većeg broja mermernih ploča i zamenu novim jer je imao interes u tome. Tome. Da li u prodaji novog ili prisvajanju starog ili možda oba ne znam, ali tako se priča. Kada nije dobi to što je žele napustio je projekat. Inače po projektu rekonstrukcije trebalo je zameniti samo oštećene ploče. Naravno trebalo je proveriti tj. prelepiti (vezati) stare i tu je Đajić u pravu. Samo razlog njegovog odlaska nije to što se njemu način izvođenja radova kosio sa etikom već što se nije utalio koliko je planirao. U ostalom "nadzor za kamen" je izmišljena funkcija. Šta je njegova funkcija bila? Da kad vidi puknutu ploču kaže "ovu zamenite". Dobro malo banalizujem, ali to je to otprilike. Verujem da je projekat završen bez "nadzora za kamen"

Još se zalaže za teoriju da su kocke na krovu bili ankeri. Što je jasno na osnovu par slika da je to nemoguće. Čovek je geolog i skidanjem ploča ne bi se videlo da su sajle trule jer su ankeri zaliveni u gredu, a preko je debeli sloj maltera. Jedino je u pravu kad kaže da je primetio da se malo fušerisalo u izgradnji. Sve žice zatega nisu bile ankerisane! Ne znam kako toga nema u ovom nalazu gde samo kažu da je 40% žica bilo van funkcije.
 
apropo Đajića i Maldinija:
naravno da ih ne bih hapsio i mislim da je malo nategnuta konstatacija o uznemiravanju javnosti ali već sam u nekoliko navrata takođe tvrdio da su njih dvojica zaista naneli mnogo štete svojim problematičnim izjavama, mešajući se, vrlo neodgovorno, u stvari koje uopšte ne razumeju - a po prirodi svojih profesija i NE MOGU da razumeju - (na stranu sad što mislim da bi Maldini, kao arhitekta, trebalo da poznaje konstrukciju bar na načelnom nivou).
pritom, tu uopšte ne dovodim u pitanje njihove analize procedura, ocene zakonitosti i slične stvari - dozvoljavam da su po tim pitanjima sve u pravu - jer o tome vrlo malo znam (gotovo ništa), govorim isključivo o konstruktivnoj/konstrukcijskoj strani problema a po tim temama su, najblaže rečeno, bili doslovno skandalozni.
meni je takođe bila čudna ta Đajićeva funkcija "nadzora za kamen" i sad - ako je tačno ovo što kaže @Grace - onda mi svedočimo jednom primeru lažnog predstavljanja i to, kako sad izgleda, to lažno predstavljanje je defakto bilo sa umišljajem (praštajte za pravnički termin; o pravu, takođe, nemam blagog pojma).

uvek me je impresionirala ta potreba laika (a oni su - Đajić i Maldini, naime - za pitanja građevinskog konstrukterstva upravo to - laici, dakle) da samouvereno, i bez imalo zadrške, dociraju na poljima koja su daleko izvan njihovih kompetencija.
ono što ostaje kao tužna činjenica jeste da su o problemu sloma ove konstrukcije u medijima praktično izostala mišljenja i procene specijalista konstrukterske struke.
ali, kad sve sagledam, to je u neku ruku i razumljivo.
@Grace je rekao da uhapse i Folica koji je minimum 1000x strucniji od njega.

A i Folic je mozda mogao sa njima.
 
Na sajtu SV čak i ne piše tačan datum kada ovo ludilo sa zatvaranjem borske stanice stupa na snagu. Većina korisnika železnice i ne prati redovno obaveštenja na sajtovima, ako već od sutra prestaju sa bavljenjem biće baš veselo sa onolikim putnicima koji svakog dana čekaju na njoj, ljudi će trčati za vozom i mahati mu. Blagajna ne radi odavno i od osoblja nema nikog, tako da na licu mesta nema ko da ih obavesti o novonastaloj situaciji. Čak ni na sajtu Infre još uvek nije postavljeno nikakvo obaveštenje.

Borani, zaječarci, majdanpečani moraju dići galamu protiv ovoga i ozbiljno pritisnuti svoje lokalne vlasti da stanica u centru ostane makar i na mestu tog starog objekta 400 metara dalje, inače će im ubrzo i formalno ukinuti ta 2 pišljiva voza dnevno. Ne znam zašto onolika banatska sela i gradovi ćute što već šestu godinu nemaju 1 j****i voz dnevno na relaciji Pančevo Glavna-Zrenjanin? Isto važi i za pre par godina remontovanu prugu Jajinci-Mala Krsna.
 
A šta su ovime hteli da kažu u nalazu, da su prvo pukle betonske grede same nadstrešnice na kontaktu sa fasadom? Kako su do toga došli?
Ne baš, ali tako nešto. Malo je šturo ali govore upravo ono što sam i ja pisao. Prvo su popustile zatege, jedna ili više žica. čim pukne jedna žica smanjuje se sila kojom zatega deluje na kaskadnu gredu. Takođe druga zatega iz tog para sada vuče gredu u stranu i sam trpi veću silu. Vremenom više žica puca i kada sila postane dovoljno mala nastaje pukotina u gredi i samim tim zatege postaju još više opterećene. Susedne grede takođe postaju dodatno opterećene i sve to do kritičnog momenta kada jedna zatega potpuno otkazuje. Dovoljno sistema zatega-greda je već načeto i oslabljeno tako da kreće urušavanje.
 
Nije trebalo to da napisem za Folica, slazem se. Samo me nervira taj neprofesionalizam, ni on se nije malo obavestio o sadasnjim zakonima i pravilnicima, pa nisu ga pokupili na anketi u prolazu, nego su ga zvali kao uvazenog profesora na RTS. Kakva crna rekonstrukcija cele zgrade, pa to tek ne znam kako bi uradili posto bi morali da preskoce 2 propisa. Ignjatovic je ipak bio najspremniji i najkorektniji.
@tripliks Ne znam sta je bilo sa Djajicem, kamenom, prodajom cime god, niti me bas zanima, navodim samo sta je on licno govorio javno na TV-u.
Izvini ako tebe ne zanima sta se desilo sa nadstresnicom jel ne sme nikog drugog da zanima? Ti vec sve znas sta je i kako bilo i sad si miran.
 
Znaju da su zasrali pa da posalju nekom da napravi kao da je Tito zasro. Ili zuti olos.

Inace, sad ce Milenijum tim da dobije izradu elaborata pa ce da je sruse jer im se moze!
Dakle Folic je bio u pravu kad je rekao da nisu radili taj elaborat pre rekonstrukcije.
Ne baš, ali tako nešto. Malo je šturo ali govore upravo ono što sam i ja pisao. Prvo su popustile zatege, jedna ili više žica. čim pukne jedna žica smanjuje se sila kojom zatega deluje na kaskadnu gredu. Takođe druga zatega iz tog para sada vuče gredu u stranu i sam trpi veću silu. Vremenom više žica puca i kada sila postane dovoljno mala nastaje pukotina u gredi i samim tim zatege postaju još više opterećene. Susedne grede takođe postaju dodatno opterećene i sve to do kritičnog momenta kada jedna zatega potpuno otkazuje. Dovoljno sistema zatega-greda je već načeto i oslabljeno tako da kreće urušavanje.
Ne. Kazu da je 40% zatega u krovu bilo van funkcije zbog korozije (a krov su radili bar 2 puta) i da je do pucanja spoja greda nadstresnice sa stubovima fasade doslo zbog dodavanja tezine sto je dalje dovelo do preopterecenja i otkazivanja zatega i pada nadstresnice.
Sve se slazem sa tobom da su ovo vazna pitanja, ali nista od ovoga nismo culi od njih. Sto se mene tice ovo je prevelika tragedija da bi se toliko lupetalo po televizijama. Nisi pazljivo slusao sta je Djajic pricao, Posle nekoliko intervjua ispostavilo se da se nije zalio nadleznima, nego direktoru Startinga, da se nisu slozili ocigledno o tehnologiji izvodjenja radova a i da je on napustio svoje angazovanje kod Izodjaca tj Startinga. U ovom slucaju bitno je vrlo dal su nadlezni ili nadredjeni
Od njih smo culi da je CIP radio projekat rekonstrukcije bez uvida u originalni projekat, da su odbijali zahteve (rekao je da je slao dopise svima i da ima dokaze, cisto sumnjam da je samo svom direktoru). Ovo je prevelika tragedija da odgovorni cute kao picke i uklanjaju dokaze, to je mnogo gore od lupetanja u nedostatku znanja i pravih informacija.
 
Poslednja izmena:
Ne. Kazu da je 40% zatega u krovu bilo van funkcije zbog korozije (a krov su radili bar 2 puta) i da je do pucanja spoja greda nadstresnice sa stubovima fasade doslo zbog dodavanja tezine sto je dalje dovelo do preopterecenja i otkazivanja zatega i pada nadstresnice.
40% žica u zategama. A sigurno se misli na trenutak pre pada. Jer nakon pada 100% su van funkcije. U suštini to sam sam i ja rekao. samo sam detaljnije izneo pretpostavko kako se to dešavalo tokom više godina. Nije 40% žice ispalo van funkcije odjednom. Trulile su dok se ne istanji toliko da ne može nositi silu kojom je napregnuta te pukne.
Jedino ja nisam pominjao ovaj beton koji je dodat. On je samo ubrzao proces. Da li se zna na koji beton tačno misle i kada je dodat.
 
Da demistifikujemo "nadzor za kemen".
Đajić nije nikakav nadzor, niti to može da bude jer ne poseduje nikakvu licencu Inženjerske Komore Srbije. Ovo se lako proverava upitom u registar licenciranih inženjera. Dakle on se čovek lažno predstavlja. To znači da on nema pravo nikome da izdaje naređenja i zadatke, a čak i da proba niko ne sme da ga sluša jer čovek nema nikakvu ulogu i kompetenciju na projektu, prosto ne sme se upisivati u građevinski dnevnik. Njegova uloga je bila samo da pronađe odgovarajući tip mermera/kamena na tržištu, a po zahtevima novosadskog Zavoda za zašt. spomenika kulture, jer vodi neko udruženje koje se zove "Kamena Kolonija" (ima stranica na FB koga zanima). Kad je Starting skapirao da ovaj hoće da šefuje, da naređuje da se sve menja i skida kako bi preko njega išla nabavka kamena, dobio je šut-kartu. Evo par snimaka ekrana iz javnih baza.

1732866203495.png


1732866234143.png
 
Saglasan sam s tobom ali pod uslovom da sam lažirao i fotošopirao skrinšotove koje sam okačio. Srećom to se proverava u dva-tri klika.
Ja stvarno ne vidim problem sto je Djajic hteo da sve menja, skida kamen i zaradi vise. Mozda da je izgurao sve to bi se skinule te kljucne ploce, videlo stanje zatega i 15 zivota bi bilo sacuvano. Ovako je neko iz SNS uzeo pare, nadstresnica se srusila i ubila ljude.
 
Ok, dakle Đajić je bio konsultant za kamen a ne zvanični organ nadzora. Sad kad smo rešili ovu veliku misteriju i aferu, valjalo bi vratiti se na ova manje bitna pitanja, recimo kako onaj ko je zaista bio organ nadzora nije utvrdio koroziju zatega, ili je makar pretpostavio kao prirodnu pojavu (pošto je i ovako dosta stvari "pretpostavljano" u projektu, bez dalje provere).

Mislim uopšteno i u medijima da se disproporcionalno veća pažnja daje odgovornosti ministra (koja svakako postoji, ali je više političke i koruptivne prirode) nego stručnoj odgovornosti projektanta i organa nadzora. Makar bismo od tih bespotrebnih digresija i rasprava "ko je šta rekao na televiziji" mogli ovde da se suzdržimo.
 
Ja stvarno ne vidim problem sto je Djajic hteo da sve menja, skida kamen i zaradi vise. Mozda da je izgurao sve to bi se skinule te kljucne ploce, videlo stanje zatega i 15 zivota bi bilo sacuvano. Ovako je neko iz SNS uzeo pare, nadstresnica se srusila i ubila ljude.
Problem je u tome što Đajić nema nikakva ovlašćenja da to zahteva, to mogu da zahtevaju samo stručni nadzor ili konzervatorski nadzor iz novosadskog Zavoda. Menjane su sve kamene ploče koje su bile oštećene ili napukle, tako je projektom bilo predviđeno. Dokaz da su ploče na krovu bile dobre je taj što tokom pucanja zatega, kada je i krovna konstrukcija neminovno pretrpela značajan stres, ni jedna od kamenih ploča sa pročelja krova nije pala niti je napukla.
 
Vrh