Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ako je ovo tačno, onda je pitanje da li je originalna armatura propala u ovom procentu i pre početka rekonstrukcije, odnosno da li je rekonstrukcija dovela do ubrzanja propadanja, ili je takva bila.
Što u svakom slučaju ne menja odgovornost, odnosno i dalje za to postoje odgovorna lica koja su morala to utvrditi. Samo da neko od njih progovori, jer je meni potpuno nemoguće da u tom lancu odgovornosti, i kroz koliko ruka prolazi elaborat, da niko nije video toliko propadanje armature i da nije pomislio da je to opasno. Onda ili nije provereno, ili nisu smatrali da je opasno ili neko drugi nije smatrao da nije opasno pa su ovi morali da potpišu.
Nema gde da se vidi propadanje armature, niko ne vidi kroz beton. U tome i jeste problem. Niko nije zatrazio ispitivanje ovih elemenata. Grede treba ostemati da se dodje do armature, da se uzmu uzorci ako treba, da se odnesu u laboratoriju, da se uzvade kernovi iz betona da se ispitaju. Da se otvore mesta veze i pregledaju. Za sajle isto da se skine zastita i uradi ispitivanje prvo vizuelano pa onda i uzorci ako treba. Mozda ima neka metoda merenja nosivosti na licu mesta, To su specificne stvari, znaju ljudi koji se bave ispitivanjem konstrukcija, Ali to niko nije predvideo niti je iko radio na ovim elemenrima konstrukcije u smislu bilo kakvog ojacavanja ili zamene elmenata sto bi se zvalo rekonstrukcija nadsresnuce, U tome i jeste ceo problem sto nije radjeno.
Prema sadasnjem spisku uhapsenih medju kojima izgleda nema izvodjaca, nista nije iseceno, niti je izvodjac nesto upropastio. Takodje ni armatura ne moze za 4 meseca da tako propadne, to je proces koji se odvija godinama.
 
Prefabrikovane su ali dal su i prednapregnute ne zna se. Ali ne deluje sumnjivo, obrnut T je uobicajen kad se stavljeju montazne ploce.
 
Čitam neku tendersku dokumentaciju vezanu za sanaciju klizišta između Bora i Zaječara (u međuvremenu je tender obustavljen, a to sprečava dalju rekonstrukciju pruge ka Boru, no to je za drugu temu)

Screenshot (134).png

Screenshot (135).png


Prosto mi je neverovatno da je ovo neka velika filozofija da se uredi, očisti i možda poboljša odvod kišnice koji je verovatno dodatni uzrok propadanja tla, nego ovako nonšalantno pominju u dokumentaciji kao dobar dan, eto tako je šta da se radi..
 
Evo polako se pojavljuju detalji iz optužnica. Meni je novo, ako sam dobro razumeo, da su dodali košuljicu na nadstrešnici?
Osumnjičeni Nebojša Šurlan, u vremenskom periodu od 28. maja 2020 godine do 13. decembra 2021. godine, u Novom Sadu i Beogradu, u svojstvu generalnog direktora „Infrastruktura železnice Srbije“ a.d. Beograd, imenovanog rešenjem Vlade Republike Srbije, kao lice odgovorno za zakonitost, organizaciju i rukovođenje procesom rada „Infrastruktura železnice Srbije“, shodno čl. 29 Statuta navedenog akcionarskog društva, nije izdavao naloge za vršenje redovnih i vanrednih pregleda objekta stanične zgrade Železničke stanice Novom Sadu, shodno Pravilniku za građevinske konstrukcije, i pored toga što mu je od strane Direkcije za železnice, koja vrši nadzor nad sistemima za upravljanje bezbednošću upravljača i železničkog prevoznika, to naloženo posebnom merom, a kako proizilazi iz Izveštaja o radu komisije za nadzor nad sistemom upravljanja bezbednošću u „Infrastruktura Železnice Srbije“ a.d. Beograd“, navodi se u naredbi i dodaje:

Zbog čega je propušteno da se utvrdi da je na konstrukciji stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu došlo do korozije na spoju zatege i krovnog nosača što je prouzrokovalo deterioraciju kablova u zategama, te smanjenu nosivost zatega, s obzirom da je 40 odsto žica u zategama bilo van funkcije, što je uz neuklanjane nearmiranog betona i dodavanjem novog sloja uzrokovalo lom krutih veza poprečnih greda nadstrešnice u stubove prednje fasade objekta, te do potpunog otkazivanja zatega i pojave krtog loma i obrušavanja nadstrešnice na tlo ispred prednje fasade vestibila B stanične zgrade 1. novembra“.

Ovo nedvosmisleno znači da je na nadstrešnici bilo radova, iako je vlast od samog početka tvrdila da rekonstrukcijom nije bila obuhvaćena nadstrešnica.
 

„Zbog čega je propušteno da se utvrdi da je na konstrukciji stanične zgrade Železničke stanice u Novom Sadu došlo do korozije na spoju zatege i krovnog nosača što je prouzrokovalo deterioraciju kablova u zategama, te smanjenu nosivost zatega, s obzirom da je 40 odsto žica u zategama bilo van funkcije, što je uz neuklanjane nearmiranog betona i dodavanjem novog sloja uzrokovalo lom krutih veza poprečnih greda nadstrešnice u stubove prednje fasade objekta, te do potpunog otkazivanja zatega i pojave krtog loma i obrušavanja nadstrešnice na tlo ispred prednje fasade vestibila B stanične zgrade 1. novembra“.
 
Rad objekata javne namene bez upotrebnih dozvola, je za sadašnjeg premijera, bilo sasvim normalno stanje i pre 6 godina, dok je bio gradonačelnik Novog Sada. Samo zbog te izjave i stava treba da podnese ostavku, jer znamo da ž. stanica nije izuzetak već pravilo.

1732636084515.png
 

 
Kako ono beše "hoće neki žuti ološ da zatvori CIP, smeta im jak CIP".

E pa evo koliko je jak. Gospode Bože kako smo stigli od inženjera koji su gradili hidrosisteme po Iraku, Egiptu, Libiji, dovodili vodu u pustinje i od njih pravili plodnu zemlju da hrani milione do beskičmenjaka koji nisu u stanju zatege na krovu železničke stanice da provere kako treba pa pobiju 15 ljudi. Kako god okreneš - da li su uradili to jer im je naređeno ili su oni sami odlučili tako - tužno da tužnije ne može biti.
 
Nema gde da se vidi propadanje armature, niko ne vidi kroz beton. U tome i jeste problem. Niko nije zatrazio ispitivanje ovih elemenata.
Требало је променити затеге после 50 година, тј. до 2014. Лета Господњег.

А проверавати их и пре тога периодично.
 
Stakleni paneli su toliko prljavi da nije moguće napraviti fotografije odozdo već sa kraja natkrivenog dela.

Ovo su sveže današnje fotografije nedostajućih šrafova.

Pogledajte prilog 220893Pogledajte prilog 220894Pogledajte prilog 220895Pogledajte prilog 220896


očigledno je da je veza dijagonale sa vršnim čvornim limom potpuno promašena za veći deo rešetkastih vezača.
nadzorni - ako je iole kompetentan - ovo nije mogao da pusti ni u najluđim scenarijima.
čak i pod uslovom da nadzor ovo ne vidi (ili "ne vidi"), iole odgovoran izvođač nikada ovakve stvari ne bi ostavio iza sebe. što je još važnije, nikakav potpis nadzornog i komisije za tehnički prijem da je sve urađeno okej, izvođača ne oslobađa odgovornosti za ovakve promašaje.

ovo hitno mora da se sanira, čvor po čvor, uz prethodno zatvaranje prostora koji se nalazi ispod i podupiranje ovog dela konstrukcije.
 
Optuznica je fokusirana na neproveravanje stanja zatega samo iz jednog razloga, da se prikrije uticaj dodavanja unutrasnje galerije i ostalog.
Neshvatljivo mi je da uopste komentarisete optuznicu, kada znate da je sve namesteno.
 
Nista ne postizu tim prikrivanjem, naprotiv:
- za uticaj galerije su odgovorni projektant, izvodjac i nadzor jer nisu imali uvid u originalni projekat ni radili elaborat o stanju konstrukcije
- za neproveravanje zatega su odgovorni projektant, izvodjac, vlasnik objekta i nadzor jer nisu imali uvid u originalni projekat ni radili elaborat ni redovno odrzavanje
 
Vrh