Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovde je prva ozbiljna greska sto nije uradjen elaborat stanja postojecih konstrukcija, pogotovu sto se radi o konstruktivno zahtevnom objektu. Ostale greske izvodjaca i nadzora dolaze zatim, na primer zasto nisu trazili projekat nastresnice ako su videli da postoji dodatno opterecenje. Greska za greskom na svim nivoima. U njihovu odbranu stoji da izbetonirane zatege je vrlo tesko proveriti, spolja top a unutra jadac. Italijanima je ceo most kod Djenove pao zbog tog nesrecnog detalja.
 
Sad ce svi da gledaju gde god ima zatega, sajla ili sl vidljiva i da sumnjaju na te objekte ali ono sto je sustina je da to nije problem.
Problem je SNS korupcija, SNS bahatost i SNS bezobrazluk! Ako ih ne oteramo jedino cemu mozemo da se nadamo je da "nece valjda mene" do neke sledece nastresnice. Oni se nece popraviti, pokajati ili promeniti sto su i pokazali sinoc u Novom Sadu.
 
Zamenjeno je samo ono što je potpuno uništeno, ovo što je palo je npr poprečna betonska ploča između dva segmenta koja je držala stub rasvete, to ni pogledali nisu. Recimo da negde do Štranda ili do prvog stuba u vodi ništa nisu ni pipnuli prilikom te rekonstrukcije, a to je nekoliko stotina metara.


Pogledajte prilog 218845

Ova betonske ploče na mostu slobode kao da su stavljene naopako, zar nije logičnije da zub betona ide odozgo?
 
Sad ce svi da gledaju gde god ima zatega, sajla ili sl vidljiva i da sumnjaju na te objekte ali ono sto je sustina je da to nije problem.
Problem je SNS korupcija, SNS bahatost i SNS bezobrazluk! Ako ih ne oteramo jedino cemu mozemo da se nadamo je da "nece valjda mene" do neke sledece nastresnice. Oni se nece popraviti, pokajati ili promeniti sto su i pokazali sinoc u Novom Sadu.
Ljudi se sad uhvatili nadstresnica ko pijan plota , i neki malo svesniji utega i zatega, a realno je sve problem. Pa pocev od mosta Duga u NS koji je vidno u ozbiljnom problemu sa korozijom i oko kog se svadjaju vec 23 godine ciji je i ko je nadlezan i koji isto nema upotrebne dozvole i papire. Pancevac u bg-u koji ja vise ne znam kako stoji na sta to lici sve tamo, pa nadalje . A iskreno i ozbiljno sumnjam u bezbednost i stabilnost i svih ovih mostova i tunela sto su zidali zadnjih 10 godina
 
Rešena je misterija čemu su služile betonske kocke na plafonu, ako o tome već nije pisano ovde. Služile su da nose reklamu Novosadske Banke, nema veze sa zategama.

1730882514821.png
1730882487395.png
 
Mislim da sama bezbednost mostova nije toliki problem, koliko naduvane cene. Mozda ono sto je gradjeno pre desetak godina, dok se ekipa ucila, ali sad su nauculi da rade i izbegavaju greske.
 
Oba reda kocki su za reklamu, vec bilo price o tome. E sad po meni je vrlo bitno pitanje kako su te kocke i ta cela reklama bile spojene za krov sam i kako su skidane ?nalaze se skoro pa tacno iznad ankera sajli. Ako su bile nekako ankerisane i utiplane u beton, a 99% da jesu da li je pazeno da se ne diraju ankeri, kad je skidano da li su se secene ili lupane ili ? Samo predpostavljam ali ako su bili neki brezoni i srafovi u betonu koji dodiruju i naslanjaju se na ankere utega , a ti dodjes i te kocke odvaljujes i lupas i seces to sve, sigurno moze da na toliko staroj konstrukciji i to napravi problem
 
Drugi red kocki bio je sidriste reklame
A vidi se u levom uglu ostatk konstrukcije metalne koje je držao osnovu slova
 
Oba reda kocki su za reklamu, vec bilo price o tome. E sad po meni je vrlo bitno pitanje kako su te kocke i ta cela reklama bile spojene za krov sam i kako su skidane ?nalaze se skoro pa tacno iznad ankera sajli. Ako su bile nekako ankerisane i utiplane u beton, a 99% da jesu da li je pazeno da se ne diraju ankeri, kad je skidano da li su se secene ili lupane ili ? Samo predpostavljam ali ako su bili neki brezoni i srafovi u betonu koji dodiruju i naslanjaju se na ankere utega , a ti dodjes i te kocke odvaljujes i lupas i seces to sve, sigurno moze da na toliko staroj konstrukciji i to napravi problem
Nisu uopšte bile pričvršćene na krov, samo su stavljene. Drugi red kocki je imao ulogu protivtega i sve je bilo zajedno spojeno ovim metalnim profilima.
1730884002859.png
 
Na slici izgleda da se logo reklame završava kod "četvrtog rebra" na krovu a kocke postoje tamo gde reklame nije ni bilo? Bila je ranije druga reklama
 
По хитном поступку је требало да се узвоји овај Закон о одржавању инфраструктуре, најављиван у октобру ове године и да почне да се спроводи, како би се предупредили проблеми око објеката о којима практично откад су направљени нико не брине.

Zakonu o održavanju infrastrukture, koji je u pripremi, definisati nadležnost, što znači da će za svaki infrastrukturni objekat morati da postoji upravljač.

- Imate mnogo mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka, različitih infrastrukturnih objekata koje apsolutno niko ne održava. Onda posle 10-15 godina treba da se uloži veliki novac u popravku što ne bi bio slučaj da se to na vreme održavalo, odnosno da se svake godine ulagalo po malo u održavanje.
 
Neko je neko negde pomenuo da se krajevi zatega dodatno zaliju betonom i tako prave sidro, ali mislim da je to negde već odbačeno.
Bilo je ovde mnogo nagađanja i dezinformacija. Što je u neku ruku i normalno jer gotovo niko sa sigurnošću ovde ustvari ne zna na koji su način sidrišta ugrađena u krov. Tako da polako počinjem da verujem da te betonske kocke nemaju direktne veze sa sidrištem.
Tu smo da kroz dijalog na forumu preko pogrešnih razmišljanja i pominjanja dođemo do nekih novih i tačnih saznanja.
Ja tako doživljavam ovaj forum.
E sad drugi par čarapa je to kada neko i pored saznanja i objašnjenja gura svoju priču.
 
Izgleda da nam jedino ostaje da nađemo nekoga ko je gradio stanicu 60-ih.

Originalni projekat ne može da se nađe? To je neko rekao mislim. To je tek onda problem.
 
Moja prvobitna ideja je bila ta sa kockama. Kasnije sam video da zatege ulaze u krov uz samu cik-cak gredu a da su kocke bar pola metra-metar dalje. Takođe posle su pokazne i slike preseka zatege gde se vidi da osim centralne sajle(šipke) postoji i snop zica za prednaprezanje sto znaci da nije sidrena sama cev nego je taj kabl za prednaprezanje ono sto je nosilo nadstresnicu. To objasnjava i zato nije bilo deformacija pre loma, jer ta vrsta čelika je mnogo jača ali nema plastični deo deformacija nego puca krto. Na osnovu slika koje sam do sada video tu verovatno postoji samo anker ploča kroz koju su provucene zice i utegnute u cauru na krovu. Taj čelik anker ploče se vidi na zumiranoj slici rupe u betonu. Vidi se i prilično zdrav beton.
Te kocke su sigurno jedan od značajnih faktora, jer su zadržavala đubre a onda i vodu koja je korodirala kotve ako su one bile direktno na ploči. Ai možda je razlog zašto je preživela desna gde nema kocke.
 
Te kocke su sigurno jedan od značajnih faktora, jer su zadržavala đubre a onda i vodu koja je korodirala kotve ako su one bile direktno na ploči. Ai možda je razlog zašto je preživela desna gde nema kocke.
Jesu li te kocke deo originalnog rešenja kada je stanica izgrađena ili su kasnije tu instalirane za potrebe reklamnog panoa?
 
Izgleda da nam jedino ostaje da nađemo nekoga ko je gradio stanicu 60-ih.

Originalni projekat ne može da se nađe? To je neko rekao mislim. To je tek onda problem.
Postoje razne metode kao što je metaldetektor, ultrazvuk i rendgen.
Lovačka priča iz doba gradnje Gazele kaže da je lik nekim primitivnim ultrazvukom (samo sa kazaljkom bez ekrana) proveravao ključne varove i da je otkrio grešku, koju je skicirao. Ubio se tvrdeći da je siguran da postoji greška. Kada su konačni presekli videli su da je mehurić bio tačno kao na skici. Mali ali dovoljan da tokom godina razvije zamor metala. Lik otišao u inostranstvo.

Ukratko, itekako postoje neinvanzivne metode utvrđivanja položaja armature u građevinarstvu.

Evo jedne slike koja se deli ovih dana, deluje da je iz neke knjige.

20241106_115725.jpg
 
Vrh