Shinkansen
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 16.02.2022.
- Poruke
- 382
- Pohvaljen
- 680
A ja mislim na stubove nosace nadstresnice, one suplje.На то мислим, стубови носачи надстрешнице и крова, о које је била ослоњена надстрешница.
A ja mislim na stubove nosace nadstresnice, one suplje.На то мислим, стубови носачи надстрешнице и крова, о које је била ослоњена надстрешница.
Koliko sam razumeo svi oluci krova su bili provuceni kroz stubove krova i zapuseni i osteceni sto je dovodilo do skupljanja vode na celom krovu. To je i on pricao, a pise i u projektnom zadatku negde .Овај геолог је помињао да су запушени олуци били уграђени у стубове и да се на крову и у њима задржавала вода, те да је могуће да су олуци кородирали и да је вода била у контакту са бетоном стубова.
Мисли ли на стубове предње фасаде?
Pre ce biti multi-point (iliti opsti) javasluk. Nepregledane zatege, busenje stubova iznad, ispod i u nivou nadstresnice, dodatna opterecenja gde ne bi trebalo da ih bude, itd. Nije to dzabe bilo povezano tako kako je povezano i razlicito optereceno
Pogledajte prilog 218890
Nastresnica se srusila zato sto je nesto (verovatno vise stvari) uradjeno pogresno prilikom rekonstrukcije a ne zbog starosti/dotrajalosti.Da li zaista misliš da je samo jedna sajla popustila (tj. njeno sidro), a ostale su bile u savršenom stanju?
Meni je to neverovatno.
A ja mislim na stubove nosace nadstresnice, one suplje.
Horizontalne grede sa kanalom u gornjoj zoni, koje su između fasadnih stubova i nadstrešnice?Jbt mislim na horizontalne suplje stubove nosace nadstresnice. A neki oluci u fasadi se vide sa peronske strane https://forbes.n1info.rs/biznis/fas...e-inzenjer-djajic-napisao-u-izvestajima-foto/
Мешчини да је ужа.Zar nije pesacka staza (na samom mostu) iste sirine kao na Brankovom i Mostu na Adi? Cini mi se da je pre rekonstrukcije bila sira.
Pogledajte prilog 218900
Ja opet mislim da ne bi palo ni da ostane na pola zatega. Faktori sigurnosti, projektovano opterećenje koje nije bilo ni blizu maksimalnog mi govore u prilog tome. Takođe nadstrešnica je kruta pa opterećenje se ravnomerno raspoređuje na ostale zatege. Da ne pričam o samom projektovanju gde se u svakom koraku usvaja viša vrednost, zaokružuje na gore is sl. i to naročito tada sa tadašnjim računom. Takođe kod usvajanja kablova se najčešće debelo zaokružuje na gore. Zato sam i mislio da je došlo do grubog oštećenja svih kotvi. Ja i dalje najveću verovatnoću dajem da je to bilo tokom rekonstrukcije, najviše zbog vremenske podudarnosti ali možda je i moguće da su sve bile pojedene korozijom, a najmanju mogućnost ostavljam da je bio originalni projektantski previd.ja sam takođe sklon uverenju da je dovoljno bilo da popusti jedna zatega (singl-point-fejler). prevelika je razlika u intenzitetu sile u zategi ako joj ispadne njen parnjak iz nošenja.
jedino što se protivi ovom mom razmišljanju je gotovo trenutan lom cele konstrukcije pošto bi čovek očekivao da lančani lom traje nešto duže (na jednu i drugu stranu od mesta inicijalnog loma).
Nastresnica se srusila zato sto je nesto (verovatno vise stvari) uradjeno pogresno prilikom rekonstrukcije a ne zbog starosti/dotrajalosti.
Moglo je ispod stakla, ako nisu bile zapusene. A oluci na fasadi u stubovima su sa peronske strane (sto je i logicno)Horizontalne grede sa kanalom u gornjoj zoni, koje su između fasadnih stubova i nadstrešnice?
Deluje da su služile za odvođenje vode sa nadstrešnice, što je kasnije možda potpuno onemogućeno dodavanjem konstrukcije sa staklom.
Pa to su oluci za odvodnjavanje ravnog krova, pretpostavljam.Nije to bilo ni skupo ni opasno, a odrzavanje se podrazumeva. Zemljotrese je isto uspesno prezivela.
Moglo je ispod stakla, ako nisu bile zapusene. A oluci na fasadi u stubovima su sa peronske strane (sto je i logicno)
Ovaj čovek je odgovorio bez greške na to šta je uzrokovalo pad iste, kraj priče otprilikeNastresnica se srusila zato sto je nesto (verovatno vise stvari) uradjeno pogresno prilikom rekonstrukcije a ne zbog starosti/dotrajalosti.
Ovo su sve nagadjanja i rekla kazala posto nema ovde ni sam projekat ni neko ko je gradio i projektovao sve pa da kaze, ali je ozbiljno pitanje da li je to sve uopste projektovano samo kao estetska nadstresnica, ili ono sto je po meni na osnovu price ovde i crteza uradjeno, kao kontrateg celog krova, sto znaci da nikako nije ni mogla ni trebala imati potporne stubove na koje se oslanja, jel bi time izgubila tezinu i ulogu tega. Sa druge strane postoje hiljade i desetine hiljada visecih i konzolnih gradjevina koje stoje i nista im ne fali, tako da zaista ne bih nazvao ovo losom idejom i projektom, pa i ona sama je stojala tu tako 60 godina.Slažem se, najverovatnije je tako, a i logično, nema neke logike da 2021-22-23 po snegu i vetru sve drži a 2024 po lepom vremenu i bez vetra popusti.
Meni se samo nekako javilo i pitanje inicijalnog odobrenja projekata i pravljenja nečega izuzetno teškog što visi bez potpornih stubova a da ispod postaviš klupe za sedenje i gde generalno imaš veliku fluktuaciju ljudi. Svaka čast na kvalitetu izgradnje od pre 60god kao i održavanju u tom periodu gde su stručni ljudi to vodili i odlučivali, ali meni kao laiku to opet nema logike. Niti mi ima logike da nastrešnica ima više desetina tona (ekonomska neopravdanost + povećan rizik sve da je i nadzor prilikom izvođenja i kasnije prilikom održavanja kao u Švajcarskoj jer može da dođe do urušavanja usled npr pojave zemljotresa, a zemljotres ne možeš održavanjem da neutrališeš) niti da bude bez nosećih stubova (još drastičnije povećana bezbednosna sigurnost-opasnost i ponovo ekonomska neisplativost).
Molim samo da neko ne shvati pogrešno da branim nekoga, jer vrlo verovatno je da je neadekvatno renoviranje i/ili neodržavanje dovelo da pada i da si ti morao kao nadzor ili ko već da uvidiš potencijalnu opasnost i preduprediš da do toga ne dođe, ali to ne isključuje moje pitanje što praviti nešto u startu jako skupo i jako opasno.
Ako je neki objekat ili vozilo dizajnirano i napravljeno kako treba onda nema potrebe razmisljati da li ce potencijalno zivoti biti ugrozeni. Kad vozis autoputem 130+ km/h ne razmisljas da li ce da ti otpadne tocak jer je neko lose konstruisao i napravio lezaj iako su sanse da se to desi vece nego da se dobro projektovan objekat srusi na tebe. E sad ako Mika/Zika ugradi kineski lezaj koji je van specifikacije ili napravljen od tofu sira onda je to druga prica.. A ta druga prica se desila ovde.Slažem se, najverovatnije je tako, a i logično, nema neke logike da 2021-22-23 po snegu i vetru sve drži a 2024 po lepom vremenu i bez vetra popusti.
Meni se samo nekako javilo i pitanje inicijalnog odobrenja projekata i pravljenja nečega izuzetno teškog što visi bez potpornih stubova a da ispod postaviš klupe za sedenje i gde generalno imaš veliku fluktuaciju ljudi. Svaka čast na kvalitetu izgradnje od pre 60god kao i održavanju u tom periodu gde su stručni ljudi to vodili i odlučivali, ali meni kao laiku to opet nema logike. Niti mi ima logike da nastrešnica ima više desetina tona (ekonomska neopravdanost + povećan rizik sve da je i nadzor prilikom izvođenja i kasnije prilikom održavanja kao u Švajcarskoj jer može da dođe do urušavanja usled npr pojave zemljotresa, a zemljotres ne možeš održavanjem da neutrališeš) niti da bude bez nosećih stubova (još drastičnije povećana bezbednosna sigurnost-opasnost i ponovo ekonomska neisplativost).
Molim samo da neko ne shvati pogrešno da branim nekoga, jer vrlo verovatno je da je neadekvatno renoviranje i/ili neodržavanje dovelo da pada i da si ti morao kao nadzor ili ko već da uvidiš potencijalnu opasnost i preduprediš da do toga ne dođe, ali to ne isključuje moje pitanje što praviti nešto u startu jako skupo i jako opasno.
Ovaj čovek je odgovorio bez greške na to šta je
uzrokovalo pad iste, kraj priče otprilike
ono što sam dosad čuo od ovog geologa, uz svo uvažavanje, nije me uverilo da i približno razume problem sa konstruktivnog stanovišta (a i kako bi!?).Ovaj čovek je odgovorio bez greške na to šta je uzrokovalo pad iste, kraj priče otprilike
On govori o ravnom krovu, a iz projektnog zadatka se ne može tačno utvrditi gde su i da li su sve vertikale bile sprovedene kroz/uz stubove, već samo da su unutar gabarita objekta.Koliko sam razumeo svi oluci krova su bili provuceni kroz stubove krova i zapuseni i osteceni sto je dovodilo do skupljanja vode na celom krovu. To je i on pricao, a pise i u projektnom zadatku negde .
Jbt mislim na horizontalne suplje stubove nosace nadstresnice. A neki oluci u fasadi se vide sa peronske strane https://forbes.n1info.rs/biznis/fas...e-inzenjer-djajic-napisao-u-izvestajima-foto/
Nije to bilo ni skupo ni opasno, a odrzavanje se podrazumeva. Zemljotrese je isto uspesno prezivela.
Moglo je ispod stakla, ako nisu bile zapusene. A oluci na fasadi u stubovima su sa peronske strane (sto je i logicno)
Svi čuvaju svoje dupe.Mene zanima kako je moguce da 5 dana nakon nesrece nije izasao ama bas niko sem njega ko je bio na projektu, od projektanata, preko nadzora do majstora koji je drzao busilicu, pa makar anonimno ako se boje necega i rekao jeste ubuseno je staklo u nosecu gredu, ili jeste razvalili smo krov oko ankera i zamazali da se ne vidi, ili nesto. Valjda je neko video da je nesto radjeno.
Pri tome jedino sto je radjeno u zadnjih 4/5 meseci na stanici jeste ta galerija unutra koja je postavljena, pa otvorena kad je Maja i Sicve otvarali, pa posle zagradjena trakom i umotana u neke najlone
A ima i onog: "dok traje istraga..."Svi čuvaju svoje dupe.