Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Овај геолог је помињао да су запушени олуци били уграђени у стубове и да се на крову и у њима задржавала вода, те да је могуће да су олуци кородирали и да је вода била у контакту са бетоном стубова.
Мисли ли на стубове предње фасаде?
Koliko sam razumeo svi oluci krova su bili provuceni kroz stubove krova i zapuseni i osteceni sto je dovodilo do skupljanja vode na celom krovu. To je i on pricao, a pise i u projektnom zadatku negde .
 
Шинкасен, мислиш на затеге, то нису стубови.
Л.кинг, ја говорим о вертикалним стубовима који носе кров, надстрешницу и стаклену предњу фасаду. Да ли Ђајић мисли на њих, или на стубове са задње стране вестибила? Или и једне и друге..
 
Poslednja izmena:
Pre ce biti multi-point (iliti opsti) javasluk. Nepregledane zatege, busenje stubova iznad, ispod i u nivou nadstresnice, dodatna opterecenja gde ne bi trebalo da ih bude, itd. Nije to dzabe bilo povezano tako kako je povezano i razlicito optereceno
Pogledajte prilog 218890


ja sam takođe sklon uverenju da je dovoljno bilo da popusti jedna zatega (singl-point-fejler). prevelika je razlika u intenzitetu sile u zategi ako joj ispadne njen parnjak iz nošenja.
jedino što se protivi ovom mom razmišljanju je gotovo trenutan lom cele konstrukcije pošto bi čovek očekivao da lančani lom traje nešto duže (na jednu i drugu stranu od mesta inicijalnog loma).
 
Ja sam siguran da je do pada moglo da dodje nakon pucanja jednog para (ne samo ovde nego na mnogim slicnim konstrukcijama) ali da je do pada (a i tog inicijalnog pucanja) dovelo mnogo toga. To je "radilo", "klizilo" (nazovite kako hocete) mesecima, do kriticnog momenta.
 
Јовин ми рече да зато нема више простора за пешаке, вероватно је тачно
Zar nije pesacka staza (na samom mostu) iste sirine kao na Brankovom i Mostu na Adi? Cini mi se da je pre rekonstrukcije bila sira.
1730901816008.png
 
A ja mislim na stubove nosace nadstresnice, one suplje.

Jbt mislim na horizontalne suplje stubove nosace nadstresnice. A neki oluci u fasadi se vide sa peronske strane https://forbes.n1info.rs/biznis/fas...e-inzenjer-djajic-napisao-u-izvestajima-foto/
Horizontalne grede sa kanalom u gornjoj zoni, koje su između fasadnih stubova i nadstrešnice?

Deluje da su služile za odvođenje vode sa nadstrešnice, što je kasnije možda potpuno onemogućeno dodavanjem konstrukcije sa staklom.
 
Poslednja izmena:
Zar nije pesacka staza (na samom mostu) iste sirine kao na Brankovom i Mostu na Adi? Cini mi se da je pre rekonstrukcije bila sira.
Pogledajte prilog 218900
Мешчини да је ужа.

Такође ваљда нису ставили одбојнике какве је требало, да би смањили оптерећење.
 
Poslednja izmena:
ja sam takođe sklon uverenju da je dovoljno bilo da popusti jedna zatega (singl-point-fejler). prevelika je razlika u intenzitetu sile u zategi ako joj ispadne njen parnjak iz nošenja.
jedino što se protivi ovom mom razmišljanju je gotovo trenutan lom cele konstrukcije pošto bi čovek očekivao da lančani lom traje nešto duže (na jednu i drugu stranu od mesta inicijalnog loma).
Ja opet mislim da ne bi palo ni da ostane na pola zatega. Faktori sigurnosti, projektovano opterećenje koje nije bilo ni blizu maksimalnog mi govore u prilog tome. Takođe nadstrešnica je kruta pa opterećenje se ravnomerno raspoređuje na ostale zatege. Da ne pričam o samom projektovanju gde se u svakom koraku usvaja viša vrednost, zaokružuje na gore is sl. i to naročito tada sa tadašnjim računom. Takođe kod usvajanja kablova se najčešće debelo zaokružuje na gore. Zato sam i mislio da je došlo do grubog oštećenja svih kotvi. Ja i dalje najveću verovatnoću dajem da je to bilo tokom rekonstrukcije, najviše zbog vremenske podudarnosti ali možda je i moguće da su sve bile pojedene korozijom, a najmanju mogućnost ostavljam da je bio originalni projektantski previd.
 
Nastresnica se srusila zato sto je nesto (verovatno vise stvari) uradjeno pogresno prilikom rekonstrukcije a ne zbog starosti/dotrajalosti.

Slažem se, najverovatnije je tako, a i logično, nema neke logike da 2021-22-23 po snegu i vetru sve drži a 2024 po lepom vremenu i bez vetra popusti.

Meni se samo nekako javilo i pitanje inicijalnog odobrenja projekata i pravljenja nečega izuzetno teškog što visi bez potpornih stubova a da ispod postaviš klupe za sedenje i gde generalno imaš veliku fluktuaciju ljudi. Svaka čast na kvalitetu izgradnje od pre 60god kao i održavanju u tom periodu gde su stručni ljudi to vodili i odlučivali, ali meni kao laiku to opet nema logike. Niti mi ima logike da nastrešnica ima više desetina tona (ekonomska neopravdanost + povećan rizik sve da je i nadzor prilikom izvođenja i kasnije prilikom održavanja kao u Švajcarskoj jer može da dođe do urušavanja usled npr pojave zemljotresa, a zemljotres ne možeš održavanjem da neutrališeš) niti da bude bez nosećih stubova (još drastičnije povećana bezbednosna sigurnost-opasnost i ponovo ekonomska neisplativost).

Molim samo da neko ne shvati pogrešno da branim nekoga, jer vrlo verovatno je da je neadekvatno renoviranje i/ili neodržavanje dovelo da pada i da si ti morao kao nadzor ili ko već da uvidiš potencijalnu opasnost i preduprediš da do toga ne dođe, ali to ne isključuje moje pitanje što praviti nešto u startu jako skupo i jako opasno.
 
Nije to bilo ni skupo ni opasno, a odrzavanje se podrazumeva. Zemljotrese je isto uspesno prezivela.
Horizontalne grede sa kanalom u gornjoj zoni, koje su između fasadnih stubova i nadstrešnice?

Deluje da su služile za odvođenje vode sa nadstrešnice, što je kasnije možda potpuno onemogućeno dodavanjem konstrukcije sa staklom.
Moglo je ispod stakla, ako nisu bile zapusene. A oluci na fasadi u stubovima su sa peronske strane (sto je i logicno)
DJajic-4.jpg
normal_6537961df0f0f.jpg
 
Da, onog iza glavnog. Mada se i na glavnom vidi korozija na toj nizvodnoj strani
zatege.jpg
 
Slažem se, najverovatnije je tako, a i logično, nema neke logike da 2021-22-23 po snegu i vetru sve drži a 2024 po lepom vremenu i bez vetra popusti.

Meni se samo nekako javilo i pitanje inicijalnog odobrenja projekata i pravljenja nečega izuzetno teškog što visi bez potpornih stubova a da ispod postaviš klupe za sedenje i gde generalno imaš veliku fluktuaciju ljudi. Svaka čast na kvalitetu izgradnje od pre 60god kao i održavanju u tom periodu gde su stručni ljudi to vodili i odlučivali, ali meni kao laiku to opet nema logike. Niti mi ima logike da nastrešnica ima više desetina tona (ekonomska neopravdanost + povećan rizik sve da je i nadzor prilikom izvođenja i kasnije prilikom održavanja kao u Švajcarskoj jer može da dođe do urušavanja usled npr pojave zemljotresa, a zemljotres ne možeš održavanjem da neutrališeš) niti da bude bez nosećih stubova (još drastičnije povećana bezbednosna sigurnost-opasnost i ponovo ekonomska neisplativost).

Molim samo da neko ne shvati pogrešno da branim nekoga, jer vrlo verovatno je da je neadekvatno renoviranje i/ili neodržavanje dovelo da pada i da si ti morao kao nadzor ili ko već da uvidiš potencijalnu opasnost i preduprediš da do toga ne dođe, ali to ne isključuje moje pitanje što praviti nešto u startu jako skupo i jako opasno.
Ovo su sve nagadjanja i rekla kazala posto nema ovde ni sam projekat ni neko ko je gradio i projektovao sve pa da kaze, ali je ozbiljno pitanje da li je to sve uopste projektovano samo kao estetska nadstresnica, ili ono sto je po meni na osnovu price ovde i crteza uradjeno, kao kontrateg celog krova, sto znaci da nikako nije ni mogla ni trebala imati potporne stubove na koje se oslanja, jel bi time izgubila tezinu i ulogu tega. Sa druge strane postoje hiljade i desetine hiljada visecih i konzolnih gradjevina koje stoje i nista im ne fali, tako da zaista ne bih nazvao ovo losom idejom i projektom, pa i ona sama je stojala tu tako 60 godina.
 
Slažem se, najverovatnije je tako, a i logično, nema neke logike da 2021-22-23 po snegu i vetru sve drži a 2024 po lepom vremenu i bez vetra popusti.

Meni se samo nekako javilo i pitanje inicijalnog odobrenja projekata i pravljenja nečega izuzetno teškog što visi bez potpornih stubova a da ispod postaviš klupe za sedenje i gde generalno imaš veliku fluktuaciju ljudi. Svaka čast na kvalitetu izgradnje od pre 60god kao i održavanju u tom periodu gde su stručni ljudi to vodili i odlučivali, ali meni kao laiku to opet nema logike. Niti mi ima logike da nastrešnica ima više desetina tona (ekonomska neopravdanost + povećan rizik sve da je i nadzor prilikom izvođenja i kasnije prilikom održavanja kao u Švajcarskoj jer može da dođe do urušavanja usled npr pojave zemljotresa, a zemljotres ne možeš održavanjem da neutrališeš) niti da bude bez nosećih stubova (još drastičnije povećana bezbednosna sigurnost-opasnost i ponovo ekonomska neisplativost).

Molim samo da neko ne shvati pogrešno da branim nekoga, jer vrlo verovatno je da je neadekvatno renoviranje i/ili neodržavanje dovelo da pada i da si ti morao kao nadzor ili ko već da uvidiš potencijalnu opasnost i preduprediš da do toga ne dođe, ali to ne isključuje moje pitanje što praviti nešto u startu jako skupo i jako opasno.
Ako je neki objekat ili vozilo dizajnirano i napravljeno kako treba onda nema potrebe razmisljati da li ce potencijalno zivoti biti ugrozeni. Kad vozis autoputem 130+ km/h ne razmisljas da li ce da ti otpadne tocak jer je neko lose konstruisao i napravio lezaj iako su sanse da se to desi vece nego da se dobro projektovan objekat srusi na tebe. E sad ako Mika/Zika ugradi kineski lezaj koji je van specifikacije ili napravljen od tofu sira onda je to druga prica.. A ta druga prica se desila ovde.
 
Ovaj čovek je odgovorio bez greške na to šta je



uzrokovalo pad iste, kraj priče otprilike

Ovaj čovek je odgovorio bez greške na to šta je uzrokovalo pad iste, kraj priče otprilike

ono što sam dosad čuo od ovog geologa, uz svo uvažavanje, nije me uverilo da i približno razume problem sa konstruktivnog stanovišta (a i kako bi!?).
pridavao je značaj nekim za konstrukciju nebitnim detaljima i jedino što je bilo tàčno je da je bilo neophodno detaljno pregledati konstrukciju pre bilo kakvih zahvata.
ali, to ionako sada svi znamo.
 
Mene zanima kako je moguce da 5 dana nakon nesrece nije izasao ama bas niko sem njega ko je bio na projektu, od projektanata, preko nadzora do majstora koji je drzao busilicu, pa makar anonimno ako se boje necega i rekao jeste ubuseno je staklo u nosecu gredu, ili jeste razvalili smo krov oko ankera i zamazali da se ne vidi, ili nesto. Valjda je neko video da je nesto radjeno.

Pri tome jedino sto je radjeno u zadnjih 4/5 meseci na stanici jeste ta galerija unutra koja je postavljena, pa otvorena kad je Maja i Sicve otvarali, pa posle zagradjena trakom i umotana u neke najlone
 
Koliko sam razumeo svi oluci krova su bili provuceni kroz stubove krova i zapuseni i osteceni sto je dovodilo do skupljanja vode na celom krovu. To je i on pricao, a pise i u projektnom zadatku negde .
On govori o ravnom krovu, a iz projektnog zadatka se ne može tačno utvrditi gde su i da li su sve vertikale bile sprovedene kroz/uz stubove, već samo da su unutar gabarita objekta.
IMG_20241106_162328.jpg
IMG_20241106_162550.jpg

Jbt mislim na horizontalne suplje stubove nosace nadstresnice. A neki oluci u fasadi se vide sa peronske strane https://forbes.n1info.rs/biznis/fas...e-inzenjer-djajic-napisao-u-izvestajima-foto/
Nije to bilo ni skupo ni opasno, a odrzavanje se podrazumeva. Zemljotrese je isto uspesno prezivela.

Moglo je ispod stakla, ako nisu bile zapusene. A oluci na fasadi u stubovima su sa peronske strane (sto je i logicno)
DJajic-4.jpg
normal_6537961df0f0f.jpg
 
Mene zanima kako je moguce da 5 dana nakon nesrece nije izasao ama bas niko sem njega ko je bio na projektu, od projektanata, preko nadzora do majstora koji je drzao busilicu, pa makar anonimno ako se boje necega i rekao jeste ubuseno je staklo u nosecu gredu, ili jeste razvalili smo krov oko ankera i zamazali da se ne vidi, ili nesto. Valjda je neko video da je nesto radjeno.

Pri tome jedino sto je radjeno u zadnjih 4/5 meseci na stanici jeste ta galerija unutra koja je postavljena, pa otvorena kad je Maja i Sicve otvarali, pa posle zagradjena trakom i umotana u neke najlone
Svi čuvaju svoje dupe.
 
Да, превасходно сам мислио на вертикалне стубове, али наравно и хоризонталне, кроз које пролазе олуци, за које Ђајић каже да су били запушени и кородирали.
 
Nije to bilo ni skupo ni opasno, a odrzavanje se podrazumeva. Zemljotrese je isto uspesno prezivela.

Moglo je ispod stakla, ako nisu bile zapusene. A oluci na fasadi u stubovima su sa peronske strane (sto je i logicno)
DJajic-4.jpg
normal_6537961df0f0f.jpg

Ovo su nove vertikale koje su naknadno dodavane i služe za odvodnjavanje ravnog krova u zadnjem delu objekta ka peronima jer su stari slivnici koji su unutar objekta navodno bili zapušeni.
Njihovim dodavanjem i potom oblaganjem završnom oblogom su naizgled na izgled povećani i poprečni preseci tih stubova.

Šta se dešava sa odvodom vode sa nadstrešnice na glavnoj fasadi nije jasno.

Pre:
IMG_20241106_173622.jpg

Posle:
IMG_20241106_173455.jpg
IMG_20241106_173543.jpg
 
Vrh