Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Infrastruktura ŽELETNICE Srbije
Nisu sposobni ni da napišu ime firme
Pozdrav,

@mvbg1, može li pojašnjenje za nas sa jeftinijim ulaznicama:
- šta je/gde je/šta pokriva TK jug 2?
- šta je MZ režim, koliko on traje i šta biva nakon njega?

Pozdrav i srećni praznici,

Petar
TK Jug 2 se odnosi na prugu Jajinci-Mala Krsna-Velika Plana, paralelno sa njom je Resnik-Mladenovac-Velika Plana (Jug 1). Obe ove pruge su jednokolosečne i deo koridora 10.
Što se tiče MZ. Postoji 2 načina kako da projektuješ signale
APB - Automatski pružni blok, međustanični prostor se deli na više odseka pomoću signala. Ovo je i bilo ugrađeno na ovoj pruzi, ali je zbog čestih krađa signala koji su bili na otvorenoj pruzi izmenjeno na MZ.
MZ- međustanična zavisnost. Međustanični prostor je jedan odsek, izlazni signal daje dopuštenje da se vozi skroz do sledeće stanice. Ovde su svi signali u staničnom području pa se lakše mogu kontrolisati zbog krađa, ali je manja propusna moć pruge jer voz mora da dođe do sledeće stanice da bi se narednj voz pustio.
 
Pozdrav,

@mvbg1, može li pojašnjenje za nas sa jeftinijim ulaznicama:
- šta je/gde je/šta pokriva TK jug 2?
- šta je MZ režim, koliko on traje i šta biva nakon njega?

Pozdrav i srećni praznici,

Petar
Pozdrav.
Telekomanda Jug 2 vrši organizaciju saobraćaja na pruzi Jajinci - Mala Krsna - Velika Plana.
Jug 1 pokriva prugu preko Mladenovca.
Kada sam napisao da Jug 2 radi u režimu MZ mislio sam da se saobraćaj na ovoj deonici reguliše putem telekomande u međustaničnoj zavisnosti(MZ).
PS. @Boki123 bi brži. 🍻
 
Koliki debil treba da budeš da bi krao signale.
Nisu signali kradeni,već oprema
APB-a koja se nalazila u tzv. relejnim kućicama duž pruge.
Samo što to nije pravi razlog za ukidanje APB-a i uvođenje MZ-a na ovoj deonici. Pravi razlog je nedostatak opreme i nemogućnost izvođača radova da obezbedi funkcionisanje automatskog ružnog bloka,tj. da ga preda IŽS u rad. Otud i uvođenje međustanične zavisnosti do Malog Požarevca.
Svi prostorni signali koji su ugrađeni tokom remonta fizički ostaju da postoje duž pruge ali su van funkcije i vrv. čekaju neki drugi remont ili neko bolje vreme,kada će se privesti svojoj osnovnoj nameni.
 
Која смејурија од железнице. Прво ремонт траје 3 године под потпуним затвором, затим не могу да обезбеде функционисање АПБ. Не разумем шта значи "немогућност извођача радова". Па да ли је плаћено то? Ако јесте, онда извођач има то да уради, ако неће има да плати пенале по уговору, а од тог новца ангажујеш другог ко ће то да уради. Сага са овом пругом траје 5 година...
 
Koliko znam mi smo prešli 60 km/h, mislim da je ovo od ranije
Svakako ovaj podatak ne znači nešto puno, on isto zavisi i od drugih faktora, geografije npr. Zato Španija ima visoku prosečnu brzinu jer im u 80% države nema nikoga pa nemaju razvijenu regionalnu železnicu kao npr. Nemačka. Cela nacija je ili u Madridu ili na obali do koje se dolazi prugama velikih brzina
Kako se racuna ta brzina? Prosecna maksimalna brzina pruga, ili prosecna brzina kompozicija na njima, brzina kojom se vozovi krecu? Ili prosecno vreme provedeno na liniji po kilometru (vreme pocetka i kraja rute, sa zadrzavanjima na stanicama)? Sa ili bez kasnjenja? Da li se uzima i frekvencija linija u obzir?
 
Kako se racuna ta brzina? Prosecna maksimalna brzina pruga, ili prosecna brzina kompozicija na njima, brzina kojom se vozovi krecu? Ili prosecno vreme provedeno na liniji po kilometru (vreme pocetka i kraja rute, sa zadrzavanjima na stanicama)? Sa ili bez kasnjenja? Da li se uzima i frekvencija linija u obzir?
Verovatno se računa kao suma brzine puta kilometara gde važi ta brzina kroz ukupan broj kilometara mreže. Ja bih tako računao. E sad, vrv ne uključuje lagane vožnje, ali ograničenja trajna računa.
 
Svaka mora da prođe takvu vožnju.
Ovo je stvar proizvođača i prevoznika. Dvoje ili troje su postavljene za testove, ostale čekaju u depu. Za sve njih se proverava samo statički test (transformator, pomoćni uređaji, parkirna kočnica) . Dodatni testovi se mogu uraditi po želji, ali nisu besplatni.

E sada, kada dođe vreme za revizije/remonte, s obzirom da su to Kinezi, garantovano će izvesti u sopstvenoj verziji sa zakupom hale u nekom remontnom zavodu.
Ni ta Kina nije više toliko daleka, dovedeš radnike, spremiš delove i kreneš u posao, ne vidim neku perpsektivu da to izvode Srpske firme
Tako je. Popravke i Revizije su novi posao za sve proizvođače vozova. Mrežu servisa čine radionice širom Evrope. O svim delovima brine proizvođač. Srbijavoz plaća samo transport, rad i rezervne delove. Stadler, Kinezi ili Škoda imaju isto. Samo se dogovori "kod kuće" za manje usluge i revizije gde god neko ima iskustva sa time.
 
Ovo je stvar proizvođača i prevoznika. Dvoje ili troje su postavljene za testove, ostale čekaju u depu. Za sve njih se proverava samo statički test (transformator, pomoćni uređaji, parkirna kočnica) . Dodatni testovi se mogu uraditi po želji, ali nisu besplatni.
Ne znam kakva je procedura danas ali kada su stizale "nularice" svaku smo vozili na probne vožnje do Novog Sada i nazad do Zemuna.
Jedina koja je radila prave test vožnje je 005/006 koja je bila na testiranju na test poligonu u Faurei u Rumuniji.
Pretpostavljam da se mora odraditi i homologacija svake garniture ponaosob.
 
Da da kineske...bila je maketa neka sa nosatom garniturom... Kapiram da je ista stvar upitanju al mi nekako nosata lepse izgleda
 
Koliki debil treba da budeš da bi krao signale.
Nisu dirali signale kao takve, nego su ukrali kablove, baterije i uništili relejne stalke. Ovo poslednje je najveća šteta, jer ima jako malo bakra u njima, a ogroman je posao da se ponovo ožiče. Čuo sam još neke razloge zašto APB ne radi, ali ne znam koliko su tačni pa ih ne bih ovde delio.
 
Pre bilo kakve modernizacije železnice su prvo trebali da reše ove probleme. APB je bio na toj pruzi već 50 godina.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Da li neko zna kako funkcioniše željeznička stanica Štrpci?

Da li vozovi staju na nju i da li se može normalno ući (s obzirom da je na teritoriji BiH i trebala bi postojati neka policijska granična kontrola)?
 
Staju vozovi normalno.
Mislim da je @stex_pb pisao o tome kako su često u mladosti koristili tu stanicu kada su išli na kupanje u obližnjem jezeru.
 
Da li neko zna kako funkcioniše željeznička stanica Štrpci?

Da li vozovi staju na nju i da li se može normalno ući (s obzirom da je na teritoriji BiH i trebala bi postojati neka policijska granična kontrola)?
Staje "putnički" iliti Regio. Sve funkcioniše ko da nije granica. Trebalo bi da uvek stoji patrola BiH policije ali ja sam ih video možda par puta u životu.
Stanica nema osoblja.

Ovo što pišem važilo je do pre par godina kada sam zadnji put tu izlazio, ne znam da se nešto nije promenilo.
 
Vrh